Μαρούσι, 20-10-2015
Συνοπτικές Παρατηρήσεις 1. Όπως η ΕΕΤΤ έχει ήδη επισηµάνει στη δηµόσια διαβούλευση, το νοµοσχέδιο δια του άρθρου 17 αφαιρεί την ρητή πρόβλεψη ότι η ΕΕΤΤ «ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανέναν άλλο φορέα» και ταυτόχρονα ορίζει για πρώτη φορά ότι η ΕΕΤΤ «εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων», οδηγώντας έτσι σε κατ’ ουσίαν αναίρεση της ανεξαρτησίας της Αρχής. 2. Το νοµοσχέδιο δια του άρθρου 18 προβλέπει την δια κοινής υπουργικής απόφασης συγκρότηση πειθαρχικού συµβουλίου για τα µέλη της ΕΕΤΤ εντός 60 ηµερών από τη θέση σε ισχύ του εν λόγω νόµου, σε αντικατάσταση υφισταµένου και επί θητεία ήδη συγκροτηθέντος πειθαρχικού συµβουλίου. Η ρύθµιση αυτή είναι καταφανώς αντίθετη στις περί αµεροληψίας των συλλογικών διοικητικών οργάνων διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας (Κ∆∆/σίας) καθώς και στις αρχές της ίσης µεταχείρισης και του φυσικού δικαστή που διασφαλίζουν το Σύνταγµα (άρθρο 8), ο Χάρτης Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων της ΕΕ και το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύµβασης των ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου (ΕΣ∆Α). 3. Η θεσµοθέτηση στο άρθρο 18 πειθαρχικών παραβάσεων το περιεχόµενο των οποίων προσδιορίζεται δια ευρείας ή αόριστης αξιολογικού τύπου διατύπωσης εγείρει ζήτηµα ασφάλειας δικαίου και νοµιµότητας. 4. Μέρος των παρατηρήσεων της ΕΕΤΤ σε αµιγώς τεχνικά θέµατα, έχουν ενσωµατωθεί στο σχέδιο νόµου που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Εξακολουθούν όµως να υπάρχουν τέσσερα σηµαντικά σηµεία κάποια από τα οποία, είχαν τεθεί στην δηµόσια διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί υπόψη, και τα οποία είναι τα παρακάτω: α) Σύµφωνα µε το δίκαιο της ΕΕ και τη νοµολογία του ∆ΕΚ, όταν το Κράτος έχει στον διοικητικό του έλεγχο δίκτυα που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οι κανονιστικές αρµοδιότητες πρέπει να ανατίθενται σε ανεξάρτητο φορέα. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο είναι συµβατό µε το ευρωπαϊκό δίκαιο το Υπουργείο να έχει την αρµοδιότητα διαµόρφωσης του Χάρτη Συχνοτήτων, να έχει την αρµοδιότητα να ανακαλεί ή να τροποποιεί χορηγηθέντα δικαιώµατα χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (εφόσον δεν µεταφέρουν τουλάχιστον 4 προγράµµατα για 4 µήνες όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόµου) ενώ ταυτόχρονα την ίδια στιγµή θα ελέγχει ένα από τα δίκτυα που θα παρέχουν υπηρεσίες στην εν λόγω αγορά όπως αυτό της ΕΡΤnet Α.Ε. β) Η πρόβλεψη του άρθρου 19 για αφαίρεση πολυπλέκτη εφόσον δεν χρησιµοποιείται πλήρως έρχεται σε σύγκρουση µε τους όρους και τις υποχρεώσεις που έχουν επιβληθεί στα δικαιώµατα που χορηγήθηκαν µέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί η τυχόν έγερση αξιώσεων αποζηµιώσεων από τον πάροχο δικτύου. 2 γ) Σε περίπτωση που η Πολιτεία αφαιρέσει πολυπλέκτη από τον υφιστάµενο πάροχο λόγω µη χρησιµοποίησής του, αυτό θα µπορούσε να οδηγήσει και στην απονοµή του λεγόµενου ψηφιακού µερίσµατος ΙΙ, δηλαδή του φάσµατος των 700 MHz, µε απελευθέρωση συχνοτήτων από την ψηφιακή τηλεόραση και την παροχή προς χρήση σε υπηρεσίες κινητής ευρυζωνικότητας 4G αποδίδοντας σηµαντικά έσοδα στο κράτος. Αυτή η δυνατότητα προβλέπεται ρητά στο δικαίωµα που χορηγήθηκε στον υφιστάµενο πάροχο δικτύου. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (RSPG Opinion on the future use of UHF band in the EU) κατευθύνεται σε οδηγία, έτσι ώστε όλα τα κράτη µέλη έως το 2020 να έχουν εκχωρήσει το εν λόγω φάσµα για δίκτυα 4G. Αντίθετα, αν η αφαίρεση πολυπλέκτη γίνεται για να εκχωρηθεί το αφαιρούµενο φάσµα σε νέο δίκτυο ευρυεκποµπής, θα πρέπει να ορισθούν από τώρα οι διαδικασίες µε τις οποίες θα βρεθεί το αναγκαίο φάσµα µεταξύ των δύο παρόχων ευρυεκποµπής ώστε να µην θιγεί το δηµόσιο συµφέρον της έγκαιρης απόδοσης του µερίσµατος ΙΙ. δ) Τέλος σε περίπτωση που η νέα ΕΡΤnet ΑΕ λάβει υποδοµές και φάσµα από το Κράτος, καθώς θα είναι ανταγωνιστική άλλων δικτύων επίγειας ψηφιακής ευρυεκποµπής, θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι οι διατάξεις του Άρθρου 16 του νοµοσχεδίου, δεν εγείρουν θέµατα παράνοµης κρατικής ενίσχυσης και ότι ακολουθείται η προβλεπόµενη διαδικασία από την ΕΕ εφόσον τίθεται θέµα εφαρµογής της. Παρατηρήσεις επί του Κεφαλαίου Γ΄ του προς ψήφιση Σ/Ν Κατατέθηκε προς ψήφιση Σχέδιο Νόµου του Υπουργείου Επικρατείας, µε τίτλο: «Αδειοδότηση παρόχων περιεχοµένου επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης τηλεοπτικής ευρυεκποµπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεµένης µε την ΕΡΤ Α.Ε. ανώνυµης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκποµπής - Ρύθµιση θεµάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδροµείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) - Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής ∆ιπλωµατίας - Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενηµέρωσης - Τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/2012) και άλλες διατάξεις». Το Κεφάλαιο Γ΄ του προς ψήφιση Σ/Ν αφορά τη ρύθµιση θεµάτων της ΕΕΤΤ. Το εν λόγω Κεφάλαιο περιέχει διατάξεις πολλές εκ των οποίων δεν συνάδουν προς βασικές ρυθµίσεις οδηγιών της ΕΕ (το πλαίσιο του 2002 και του 2009 για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες), τις οποίες η Ελληνική Πολιτεία µε νόµους που εξέδωσε (τον προϊσχύσαντα Ν.3431/2006 και τον ισχύοντα 4070/2012) έχει µεταφέρει στην εσωτερική έννοµη τάξη. 1. Καταρχάς, επισηµαίνεται ότι σύµφωνα µε το άρθρο 3 της οδηγίας πλαίσιο 2002/21/ΕΚ τα Κ-Μ εγγυώνται την ανεξαρτησία των εθνικών κανονιστικών αρχών [Πρβλ. τις Αποφάσεις (του Τµήµατος µείζονος συνθέσεως) της 9ης Μαρτίου 2010, υπόθεση C-518/07, Επιτροπή κατά Γερµανίας και της 8ης Απριλίου 2014, Επιτροπή κατά Ουγγαρίας, υπόθεση C-288/12 και της 6ης Μαρτίου 2008, υπόθεση C-82/2007, Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones, Συλλογή σελ. Ι-1265, σκ.17)]. Η οδηγία 2002/21/ΕΚ µεταφέρθηκε στην ελληνική έννοµη τάξη µε τον Ν.3431/2006. 2. Ακόµη σαφέστερη είναι η ρύθµιση της νέας οδηγίας 2009/140/ΕΚ που τροποποίησε τη σχετική διάταξη του άρθρου 3 της οδηγίας πλαίσιο (2002/21/ΕΚ) για την ενίσχυση της ανεξαρτησίας 3 της σχετικής εθνικής κανονιστικής αρχής. Η οδηγία αυτή µεταφέρθηκε στην ελληνική έννοµη τάξη µε τον Ν.4070/2012. 3. Συνεπώς, στο κείµενο των παρατηρήσεων αυτών εξετάζεται κατά πόσον οι διατάξεις του Σ/Ν θα συνάδουν, εφόσον ψηφιστούν, προς υπέρτερης τυπικής ισχύος διατάξεις του Συντάγµατος, της ΕΕ και της ΕΣ∆Α. Αναλυτικότερα: 1. Στις ρυθµίσεις του άρθρου 17, παρ. 1, που αντικαθιστά το άρθρο 6 του Ν.4070/2012, όπως ισχύει, υπάρχει µια ουσιώδης αντίφαση, που δεν συµβιβάζεται µε το δίκαιο της ΕΕ. Συγκεκριµένα, προβλέπεται ότι η ΕΕΤΤ «λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή» και τα µέλη της απολαµβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, αλλά στο τελευταίο εδάφιο προβλέπεται η άσκηση εποπτείας σε αυτή, όταν η ΕΕΤΤ εµπλέκεται σε θέµατα για τα οποία είναι αρµόδιος ο Υπουργός ΥποΜε∆ι. Η πρόβλεψη αυτή αντιβαίνει στη διακηρυγµένη, όπως προαναφέρθηκε, σε πολλές κοινοτικές οδηγίες βούληση του νοµοθέτη της ΕΕ προς διασφάλιση της ανεξαρτησίας της ΕΡΑ, εν προκειµένω της ΕΕΤΤ, αφού οι µεν αρµοδιότητες του Υπουργού προσδιορίζονται µε τρόπο εξαιρετικά ευρύ, αφορούν δε σαφώς και την ΕΕΤΤ (π.χ., χάραξη πολιτικής, ανάληψη νοµοθετικών και κανονιστικών πρωτοβουλιών, κ.λπ.), οπότε η εποπτεία του επί της ΕΕΤΤ θα ισοδυναµούσε µε αναίρεση στην πράξη της ανεξαρτησίας της. 2. Επισηµαίνεται ότι το ∆ΕΚ/∆ΕΕ στην απόφαση της 3ης ∆εκεµβρίου 2009, υπόθεση C-424/07 Επιτροπή κατά Γερµανίας, Συλλογή 2009, σ.I-11431 (σκέψη 61), αποφάνθηκε ότι: «61. Κατά την άσκηση των εν λόγω ρυθµιστικών καθηκόντων τους, οι ΕΡΑ διαθέτουν ευρεία εξουσία, ώστε να είναι σε θέση να εκτιµήσουν κατά περίπτωση αν παρίσταται ανάγκη ρυθµίσεως της αγοράς» (βλ., επίσης, και την απόφαση της 24ης Απριλίου 2008, C-55/06, Arcor, Συλλογή 2008, σ. I-2931, σκέψεις 153 έως 156). Οι ρυθµίσεις του Σ/Ν που προβλέπουν την εποπτεία της ΕΕΤΤ σαφώς αντιβαίνουν στην απαίτηση διασφάλισης ευρείας εξουσίας της ΕΕΤΤ ως ΕΡΑ κατά την άσκηση των καθηκόντων της. 3. Πέραν των παραπάνω, η αντίφαση που ήδη αναφέρθηκε επιβεβαιώνεται πολλαπλώς, από ένα πλέγµα ενδείξεων/ρυθµίσεων από τις οποίες φαίνεται σαφώς η βούληση µη σεβασµού στην πράξη της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ. Τούτο καταδεικνύεται από τα εξής: i) Στο τροποποιούµενο άρθρο 6 του Ν.4070/2012, στην παράγραφο 1, απαλείφθηκε η πρόταση ότι η ΕΕΤΤ «ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση µε την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται». Επίσης απαλείφθηκε το εδάφιο που αναφέρει ότι: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων της που ορίζονται στο άρθρο 12 σηµεία κ` και λστ` η Ε.Ε.Τ.Τ. ενεργεί ανεξάρτητα και κατά παρέκκλιση των κείµενων διατάξεων». ii) Το προς ψήφιση Σ/Ν δεν αναφέρεται πλέον ότι η ΕΕΤΤ απολαµβάνει «πλήρους διοικητικής και οικονοµικής αυτοτέλειας» ούτε αναφέρεται σε «πλήρη ανεξαρτησία» των µελών όπως παλαιότερα αλλά απλώς σε «διοικητική και οικονοµική αυτοτέλεια» και σε «ανεξαρτησία» αντίστοιχα. Εν συνδυασµώ µε τις λοιπές ρυθµίσεις ερµηνευόµενη η αλλαγή αυτή γεννά εύλογες επιφυλάξεις. iii) Το Σ/Ν δεν αναφέρει ότι η ΕΕΤΤ είναι ανεξάρτητη «διοικητική» αρχή, αλλά «λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή». Αυτό ναι µεν φαίνεται να εξοµοιώνει εννοιολογικά την ΕΕΤΤ µε τις πέντε συνταγµατικά κατοχυρωµένες ανεξάρτητες αρχές, επιτείνει ωστόσο πλήρως την αντίφαση διότι αφενός αναφέρεται ότι η ΕΕΤΤ «λειτουργεί ως» και όχι ότι «είναι ανεξάρτητη αρχή» ενώ στη συνέχεια προβλέπεται εποπτεία της ΕΕΤΤ που δεν συνάδει µε την ανεξαρτησία της ως εκ του κοινοτικού δικαίου θεσµού και των µελών της ειδικότερα. 4 iv) Η ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ θα πληγεί ανεπανόρθωτα, αφού κατά την παράγραφο 9, µέλη της µπορεί να ορισθούν και δηµόσιοι λειτουργοί και δηµόσιοι υπάλληλοι ή άλλοι υπάλληλοι νπδδ ή εποπτευόµενων νπιδ που κατά τον χρόνο της θητείας τους µπορεί να απαλλάσσονται από τα (κύρια) υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Αφενός η ευχέρεια αυτή θα αποτελεί ορθάνοιχτη θύρα σε κατηγορίες πολιτικοποίησης του θεσµού και φαβοριτισµού, τούτο αφετέρου είναι ανορθολογικό αφού η ενασχόληση στην ΕΕΤΤ ως µέλους αυτής δεν απαιτεί τόσο χρόνο ώστε να δικαιολογεί την ενλόγω απαλλαγή, και µάλιστα µε ιδιαίτερα µισθολογικά προνόµια. ∆εδοµένου δε ότι ο διοριζόµενος ως µέλος της ΕΕΤΤ υπάλληλος µπορεί να είναι και υπάλληλος του ΥΜΕ ή άλλου εποπτευόµενου οργανισµού, αυτό θα αντέβαινε ευθέως στην υποχρέωση ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ, αφού η σταδιοδροµία του µέλους θα ήταν συνδεδεµένη µε την «υπακοή» του προς κελεύσµατα µη συνδεόµενα µε την ΕΕΤΤ. Αυτό συνάγεται και από τη νοµολογία και µάλιστα του Τµήµατος µείζονος συνθέσεως του ∆ΕΕ βλ. τις προαναφερθείσες αποφάσεις ∆ΕΕ της 16ης Οκτωβρίου 2010, υπόθεση C-518/07 Επιτροπή κατά Γερµανίας, της 9ης Μαρτίου 2012, υπόθεση C-614/10, Επιτροπή κατά Αυστρίας, και την απόφαση της 8ης Απριλίου 2014, Επιτροπή κατά Ουγγαρίας, υπόθεση C-288/12]. 4. Πολλές από τις ρυθµίσεις του άρθρου 18 του προς ψήφιση Σ/Ν, το οποίο άρθρο 18 αντικαθιστά το άρθρο 10 του Ν.4070/2012, περί Πειθαρχικού Συµβουλίου της ΕΕΤΤ, επιτρέπουν να υποστηριχθεί ότι µε τις ρυθµίσεις αυτές επέρχεται ένα περαιτέρω πλήγµα στην εκ του δικαίου της ΕΕ απορρέουσα ανεξαρτησία της Εθνικής Ρυθµιστικής Αρχής των τοµέων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και παροχής ταχυδροµικών υπηρεσιών, ήτοι της ΕΕΤΤ. Αναλυτικότερα: i) Ορίζεται ότι µε ΚΥΑ ορίζεται εντός 60 ηµερών από τη δηµοσίευση του νόµου νέο Πειθαρχικό Συµβούλιο της ΕΕΤΤ ενώ ο Νοµοθέτης οφείλει να γνωρίζει ότι έχει ήδη συγκροτηθεί Πειθαρχικό Συµβούλιο, µε εκλεκτά µέλη του δικαστικού σώµατος και της ακαδηµαϊκής Κοινότητας, η δε θητεία των µελών του υπάρχοντος λήγει το 2017. ii) Η πρόωρη λήξη της θητείας όµως των µελών του Πειθαρχικού Συµβουλίου, άνευ σπουδαίου λόγου, σε συνδυασµό ιδίως µε την διεύρυνση στο ίδιο άρθρο των πειθαρχικών παραπτωµάτων, δεν συνάδει ούτε προς τις περί αµεροληψίας διατάξεις του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας (άρθρο 7), ούτε στις διατάξεις περί φυσικού δικαστή του άρθρου 8 του Συντάγµατος, ούτε στις διατάξεις του άρθρου 6 της ΕΣ∆Α ούτε στον Χάρτη ∆ικαιωµάτων της ΕΕ. iii) Η παράθεση δε πειθαρχικών παραπτωµάτων κάθε άλλο παρά αµβλύνει αυτή την εντύπωση περί προσβολής της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ αφού, ιδίως, η ευρύτητα και η ασάφεια της διατύπωσης αυτών και η θεσµοθέτηση ως ειδικού παραπτώµατος της παραβίασης πράξης του Υπουργού αποδεικνύει τον κίνδυνο διαρκούς παραβίασης της λειτουργικής ανεξαρτησίας των µελών της ΕΕΤΤ. Πχ. προβλέπονται ως πειθαρχικά παραπτώµατα «γ. η παράβαση κάθε πράξης, απόφασης του υπουργού …» και «δ. Αναξιοπρεπής ή ανάρµοστη συµπεριφορά…». iv) Επίσης, στην παρ. 14 υπάρχει εκ νέου µια αντίφαση στο µέτρο που ναι µεν προβλέπεται πενταετής παραγραφή των πειθαρχικών παραπτωµάτων αλλ’ όµως κάθε πράξη της πειθαρχικής διαδικασίας τη διακόπτει ενώ και στην περίπτωση αυτή η προς παραγραφή προθεσµία δεν µπορεί να υπερβεί τα πέντε έτη από την τέλεση της πράξης, εκτός αν διατάχθηκε η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας.
https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/News/22-10-2015.pdf
Σύμφωνα με την Απόφαση του κ. Δημήτρη Τζώρτζη [φωτό], Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με αρ. πρωτ.:152.407/ΨΣ5525-Α2 από 20/10/2015 παρατείνεται η ημερομηνία λήξης όλων των μη ολοκληρωμένων ενταγμένων πράξεων της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση". Νέα ημερομηνία λήξης των πράξεων ορίζεται η 30η Νοεμβρίου 2015. Επιπλέον, οι πράξεις που είναι ενταγμένες στο άξονα 3 παρατείνονται έως 31η Δεκεμβρίου 2015.
https://www.ictplus.gr/default.asp?pid=30&rID=40625&ct=2&la=1
Εκτύπωση | Στείλε σε φίλοΣειρά προβλημάτων συνταγματικότητας, παραβίασης εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας θέτει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για το νομοσχέδιο που αφορά τις τηλεοπτικές συχνότητες, που έχει εισχθεί στη Βουλή. Όπως η ΕΕΤΤ έχει ήδη επισηµάνει στη δηµόσια διαβούλευση, το νοµοσχέδιο [άρθρο 17] αφαιρεί την ρητή πρόβλεψη ότι η ΕΕΤΤ«ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανέναν άλλο φορέα» και ταυτόχρονα ορίζει για πρώτη φορά ότι η ΕΕΤΤ «εποπτεύεται από τον Υπουργό Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων», οδηγώντας έτσι σε κατ’ ουσίαν αναίρεση της ανεξαρτησίας της Αρχής.
Το νοµοσχέδιο δια του άρθρου 18 προβλέπει την δια κοινής υπουργικής απόφασηςσυγκρότηση πειθαρχικού συµβουλίου για τα µέλη της ΕΕΤΤ εντός 60 ηµερών από τη θέση σε ισχύ του εν λόγω νόµου, σε αντικατάσταση υφισταµένου και επί θητεία ήδη συγκροτηθέντος πειθαρχικού συµβουλίου. Η ρύθµιση αυτή είναι καταφανώς αντίθετη στις περί αµεροληψίας των συλλογικών διοικητικών οργάνων διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας (Κ∆∆/σίας) καθώς και στις αρχές της ίσης µεταχείρισης και του φυσικού δικαστή που διασφαλίζουν το Σύνταγµα (άρθρο 8), ο Χάρτης Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων της ΕΕ και το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύµβασης των ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου (ΕΣ∆Α).
Η θεσµοθέτηση στο άρθρο 18 πειθαρχικών παραβάσεων το περιεχόµενο των οποίων προσδιορίζεται δια ευρείας ή αόριστης αξιολογικού τύπου διατύπωσης εγείρει ζήτηµα ασφάλειας δικαίου και νοµιµότητας. 4. Μέρος των παρατηρήσεων της ΕΕΤΤ σε αµιγώς τεχνικά θέµατα, έχουν ενσωµατωθεί στο σχέδιο νόµου που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Εξακολουθούν όµως να υπάρχουν τέσσερα σηµαντικά σηµεία κάποια από τα οποία, είχαν τεθεί στην δηµόσια διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί υπόψη, και τα οποία είναι τα παρακάτω:
α) Σύµφωνα µε το Δίκαιο της ΕΕ και τη νοµολογία του ∆ΕΚ, όταν το Κράτος έχει στον διοικητικό του έλεγχο δίκτυα που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οι κανονιστικές αρµοδιότητες πρέπει να ανατίθενται σε ανεξάρτητο φορέα. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο είναι συµβατό µε το ευρωπαϊκό δίκαιο το Υπουργείο να έχει την αρµοδιότητα διαµόρφωσης του Χάρτη Συχνοτήτων, να έχει την αρµοδιότητα να ανακαλεί ή να τροποποιεί χορηγηθέντα δικαιώµατα χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (εφόσον δεν µεταφέρουν τουλάχιστον 4 προγράµµατα για 4 µήνες όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόµου) ενώ ταυτόχρονα την ίδια στιγµή θα ελέγχει ένα από τα δίκτυα που θα παρέχουν υπηρεσίες στην εν λόγω αγορά όπως αυτό της ΕΡΤnet Α.Ε.
β) Η πρόβλεψη του άρθρου 19 για αφαίρεση πολυπλέκτη εφόσον δεν χρησιµοποιείται πλήρως έρχεται σε σύγκρουση µε τους όρους και τις υποχρεώσεις που έχουν επιβληθεί στα δικαιώµατα που χορηγήθηκαν µέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας. Στην συγκεκριµένη περίπτωση πρέπει να διερευνηθεί η τυχόν έγερση αξιώσεων αποζηµιώσεων από τον πάροχο δικτύου.
γ) Σε περίπτωση που η Πολιτεία αφαιρέσει πολυπλέκτη από τον υφιστάµενο πάροχολόγω µη χρησιµοποίησής του, αυτό θα µπορούσε να οδηγήσει και στην απονοµή του λεγόµενου ψηφιακού µερίσµατος ΙΙ, δηλαδή του φάσµατος των 700 MHz, µε απελευθέρωση συχνοτήτων από την ψηφιακή τηλεόραση και την παροχή προς χρήση σε υπηρεσίες κινητής ευρυζωνικότητας 4G αποδίδοντας σηµαντικά έσοδα στο κράτος. Αυτή η δυνατότηταπροβλέπεται ρητά στο δικαίωµα που χορηγήθηκε στον υφιστάµενο πάροχο δικτύου. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (RSPG Opinion on the future use of UHF band in the EU) κατευθύνεται σε οδηγία, έτσι ώστε όλα τα κράτη µέλη έως το 2020 να έχουν εκχωρήσει το εν λόγω φάσµα για δίκτυα 4G. Αντίθετα, αν η αφαίρεση πολυπλέκτη γίνεται για να εκχωρηθεί το αφαιρούµενο φάσµα σε νέο δίκτυο ευρυεκποµπής, θα πρέπει να ορισθούν από τώρα οι διαδικασίες µε τις οποίες θα βρεθεί το αναγκαίο φάσµα µεταξύ των δύο παρόχων ευρυεκποµπής ώστε να µην θιγεί το δηµόσιο συµφέρον της έγκαιρης απόδοσης του µερίσµατος ΙΙ.
δ) Τέλος σε περίπτωση που η νέα ΕΡΤnet ΑΕ λάβει υποδοµές και φάσµα από το Κράτος, καθώς θα είναι ανταγωνιστική άλλων δικτύων επίγειας ψηφιακής ευρυεκποµπής, θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι οι διατάξεις του Άρθρου 16 του νοµοσχεδίου, δεν εγείρουν θέµατα παράνοµης κρατικής ενίσχυσης και ότι ακολουθείται η προβλεπόµενη διαδικασία από την ΕΕ εφόσον τίθεται θέµα εφαρµογής της.
Παρατηρήσεις επί του Κεφαλαίου Γ΄ του προς ψήφιση Σ/Ν Κατατέθηκε προς ψήφιση Σχέδιο Νόµου του Υπουργείου Επικρατείας, µε τίτλο: «Αδειοδότηση παρόχων περιεχοµένου επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης τηλεοπτικής ευρυεκποµπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεµένης µε την ΕΡΤ Α.Ε. ανώνυµης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκποµπής - Ρύθµιση θεµάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδροµείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) - Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής ∆ιπλωµατίας - Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενηµέρωσης - Τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/2012) και άλλες διατάξεις».
Το Κεφάλαιο Γ΄ του προς ψήφιση Σ/Ν αφορά τη ρύθµιση θεµάτων της ΕΕΤΤ. Το εν λόγω Κεφάλαιο περιέχει διατάξεις πολλές εκ των οποίων δεν συνάδουν προς βασικές ρυθµίσεις οδηγιών της ΕΕ (το πλαίσιο του 2002 και του 2009 για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες), τις οποίες η Ελληνική Πολιτεία µε νόµους που εξέδωσε (τον προϊσχύσαντα Ν.3431/2006 και τον ισχύοντα 4070/2012) έχει µεταφέρει στην εσωτερική έννοµη τάξη.
1. Κατ' αρχάς, επισηµαίνεται ότι σύµφωνα µε το άρθρο 3 της οδηγίας πλαίσιο 2002/21/ΕΚ τα Κ-Μ εγγυώνται την ανεξαρτησία των Εθνικών Κανονιστικών Αρχών [Πρβλ. τις Αποφάσεις (του Τµήµατος µείζονος συνθέσεως) της 9ης Μαρτίου 2010, υπόθεση C-518/07, Επιτροπή κατά Γερµανίας και της 8ης Απριλίου 2014, Επιτροπή κατά Ουγγαρίας, υπόθεση C-288/12 και της 6ης Μαρτίου 2008, υπόθεση C-82/2007, Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones, Συλλογή σελ. Ι-1265, σκ.17)]. Η οδηγία 2002/21/ΕΚ µεταφέρθηκε στην ελληνική έννοµη τάξη µε τον Ν.3431/2006.
2. Ακόµη σαφέστερη είναι η ρύθµιση της νέας οδηγίας 2009/140/ΕΚ που τροποποίησε τη σχετική διάταξη του άρθρου 3 της οδηγίας πλαίσιο (2002/21/ΕΚ) για την ενίσχυση της ανεξαρτησίας
3. Συνεπώς, στο κείµενο των παρατηρήσεων αυτών εξετάζεται κατά πόσον οι διατάξεις του Σ/Ν θα συνάδουν, εφόσον ψηφιστούν, προς υπέρτερης τυπικής ισχύος διατάξεις του Συντάγµατος, της ΕΕ και της ΕΣ∆Α.
Αναλυτικότερα:
1. Στις ρυθµίσεις του άρθρου 17, παρ. 1, που αντικαθιστά το άρθρο 6 του Ν.4070/2012, όπως ισχύει, υπάρχει µια ουσιώδης αντίφαση, που δεν συµβιβάζεται µε το δίκαιο της ΕΕ. Συγκεκριµένα, προβλέπεται ότι η ΕΕΤΤ «λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή» και τα µέλη της απολαµβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, αλλά στο τελευταίο εδάφιο προβλέπεται η άσκηση εποπτείας σε αυτή, όταν η ΕΕΤΤ εµπλέκεται σε θέµατα για τα οποία είναι αρµόδιος ο Υπουργός ΥποΜε∆ι. Η πρόβλεψη αυτή αντιβαίνει στη διακηρυγµένη, όπως προαναφέρθηκε, σε πολλές κοινοτικές οδηγίες βούληση του νοµοθέτη της ΕΕ προς διασφάλιση της ανεξαρτησίας της ΕΡΑ, εν προκειµένω της ΕΕΤΤ, αφού οι µεν αρµοδιότητες του Υπουργού προσδιορίζονται µε τρόπο εξαιρετικά ευρύ, αφορούν δε σαφώς και την ΕΕΤΤ (π.χ., χάραξη πολιτικής, ανάληψη νοµοθετικών και κανονιστικών πρωτοβουλιών, κ.λπ.), οπότε η εποπτεία του επί της ΕΕΤΤ θα ισοδυναµούσε µε αναίρεση στην πράξη της ανεξαρτησίας της.
2. Επισηµαίνεται ότι το ∆ΕΚ/∆ΕΕ στην απόφαση της 3ης ∆εκεµβρίου 2009, υπόθεση C-424/07 Επιτροπή κατά Γερµανίας, Συλλογή 2009, σ.I-11431 (σκέψη 61), αποφάνθηκε ότι: «61. Κατά την άσκηση των εν λόγω ρυθµιστικών καθηκόντων τους, οι ΕΡΑ διαθέτουν ευρεία εξουσία, ώστε να είναι σε θέση να εκτιµήσουν κατά περίπτωση αν παρίσταται ανάγκη ρυθµίσεως της αγοράς» (βλ., επίσης, και την απόφαση της 24ης Απριλίου 2008, C-55/06, Arcor, Συλλογή 2008, σ. I-2931, σκέψεις 153 έως 156). Οι ρυθµίσεις του Σ/Ν που προβλέπουν την εποπτεία της ΕΕΤΤ σαφώς αντιβαίνουν στην απαίτηση διασφάλισης ευρείας εξουσίας της ΕΕΤΤ ως ΕΡΑ κατά την άσκηση των καθηκόντων της.
3. Πέραν των παραπάνω, η αντίφαση που ήδη αναφέρθηκε επιβεβαιώνεται πολλαπλώς, από ένα πλέγµα ενδείξεων/ρυθµίσεων από τις οποίες φαίνεται σαφώς η βούληση µη σεβασµού στην πράξη της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ.
Τούτο καταδεικνύεται από τα εξής:
i) Στο τροποποιούµενο άρθρο 6 του Ν.4070/2012, στην παράγραφο 1, απαλείφθηκε ηπρόταση ότι η ΕΕΤΤ «ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαµβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση µε την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται». Επίσης απαλείφθηκε το εδάφιο που αναφέρει ότι: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων της που ορίζονται στο άρθρο 12 σηµεία κ` και λστ` η Ε.Ε.Τ.Τ. ενεργεί ανεξάρτητα και κατά παρέκκλιση των κείµενων διατάξεων».
ii) Το προς ψήφιση Σ/Ν δεν αναφέρεται πλέον ότι η ΕΕΤΤ απολαµβάνει «πλήρους διοικητικής και οικονοµικής αυτοτέλειας» ούτε αναφέρεται σε «πλήρη ανεξαρτησία» των µελών όπως παλαιότερα αλλά απλώς σε «διοικητική και οικονοµική αυτοτέλεια» και σε «ανεξαρτησία» αντίστοιχα. Εν συνδυασµώ µε τις λοιπές ρυθµίσεις ερµηνευόµενη η αλλαγή αυτή γεννά εύλογες επιφυλάξεις.
iii) Το Σ/Ν δεν αναφέρει ότι η ΕΕΤΤ είναι ανεξάρτητη «διοικητική» αρχή, αλλά «λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή». Αυτό ναι µεν φαίνεται να εξοµοιώνει εννοιολογικά την ΕΕΤΤ µε τις πέντε συνταγµατικά κατοχυρωµένες ανεξάρτητες αρχές, επιτείνει ωστόσο πλήρως την αντίφαση διότι αφενός αναφέρεται ότι η ΕΕΤΤ «λειτουργεί ως» και όχι ότι «είναι ανεξάρτητη αρχή» ενώ στη συνέχεια προβλέπεται εποπτεία της ΕΕΤΤ που δεν συνάδει µε την ανεξαρτησία της ως εκ του κοινοτικού δικαίου θεσµού και των µελών της ειδικότερα.
iv) Η ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ θα πληγεί ανεπανόρθωτα, αφού κατά την παράγραφο 9,µέλη της µπορεί να ορισθούν και δηµόσιοι λειτουργοί και δηµόσιοι υπάλληλοι ή άλλοι υπάλληλοι νπδδ ή εποπτευόµενων νπιδ που κατά τον χρόνο της θητείας τους µπορεί να απαλλάσσονται από τα (κύρια) υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Αφενός η ευχέρεια αυτή θα αποτελεί ορθάνοιχτη θύρα σε κατηγορίες πολιτικοποίησης του θεσµού και φαβοριτισµού, τούτο αφετέρου είναι ανορθολογικό αφού η ενασχόληση στην ΕΕΤΤ ως µέλους αυτής δεν απαιτεί τόσο χρόνο ώστε να δικαιολογεί την ενλόγω απαλλαγή, και µάλιστα µε ιδιαίτερα µισθολογικά προνόµια. ∆εδοµένου δε ότι ο διοριζόµενος ως µέλος της ΕΕΤΤ υπάλληλος µπορεί να είναι και υπάλληλος του ΥΜΕ ή άλλου εποπτευόµενου οργανισµού, αυτό θα αντέβαινε ευθέως στην υποχρέωση ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ, αφού η σταδιοδροµία του µέλους θα ήταν συνδεδεµένη µε την «υπακοή» του προς κελεύσµατα µη συνδεόµενα µε την ΕΕΤΤ.
Αυτό συνάγεται και από τη νοµολογία και µάλιστα του Τµήµατος µείζονος συνθέσεως του ∆ΕΕ βλ. τις προαναφερθείσες αποφάσεις ∆ΕΕ της 16ης Οκτωβρίου 2010, υπόθεση C-518/07 Επιτροπή κατά Γερµανίας, της 9ης Μαρτίου 2012, υπόθεση C-614/10, Επιτροπή κατά Αυστρίας, και την απόφαση της 8ης Απριλίου 2014, Επιτροπή κατά Ουγγαρίας, υπόθεση C-288/12]. 4. Πολλές από τις ρυθµίσεις του άρθρου 18 του προς ψήφιση Σ/Ν, το οποίο άρθρο 18 αντικαθιστά το άρθρο 10 του Ν.4070/2012, περί Πειθαρχικού Συµβουλίου της ΕΕΤΤ, επιτρέπουν να υποστηριχθεί ότι µε τις ρυθµίσεις αυτές επέρχεται ένα περαιτέρω πλήγµα στην εκ του δικαίου της ΕΕ απορρέουσα ανεξαρτησία της Εθνικής Ρυθµιστικής Αρχής των τοµέων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και παροχής ταχυδροµικών υπηρεσιών, ήτοι της ΕΕΤΤ.
Αναλυτικότερα:
i) Ορίζεται ότι µε ΚΥΑ ορίζεται εντός 60 ηµερών από τη δηµοσίευση του νόµου νέο Πειθαρχικό Συµβούλιο της ΕΕΤΤ ενώ ο Νοµοθέτης οφείλει να γνωρίζει ότι έχει ήδη συγκροτηθεί Πειθαρχικό Συµβούλιο, µε εκλεκτά µέλη του δικαστικού σώµατος και της ακαδηµαϊκής Κοινότητας, η δε θητεία των µελών του υπάρχοντος λήγει το 2017.
ii) Η πρόωρη λήξη της θητείας όµως των µελών του Πειθαρχικού Συµβουλίου, άνευ σπουδαίου λόγου, σε συνδυασµό ιδίως µε την διεύρυνση στο ίδιο άρθρο των πειθαρχικών παραπτωµάτων, δεν συνάδει ούτε προς τις περί αµεροληψίας διατάξεις του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας (άρθρο 7), ούτε στις διατάξεις περί φυσικού δικαστή του άρθρου 8 του Συντάγµατος, ούτε στις διατάξεις του άρθρου 6 της ΕΣ∆Α ούτε στον Χάρτη ∆ικαιωµάτων της ΕΕ.
iii) Η παράθεση δε πειθαρχικών παραπτωµάτων κάθε άλλο παρά αµβλύνει αυτή την εντύπωση περί προσβολής της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ αφού, ιδίως, η ευρύτητα και η ασάφεια της διατύπωσης αυτών και η θεσµοθέτηση ως ειδικού παραπτώµατος της παραβίασης πράξης του Υπουργού αποδεικνύει τον κίνδυνο διαρκούς παραβίασης της λειτουργικής ανεξαρτησίας των µελών της ΕΕΤΤ. Πχ. προβλέπονται ως πειθαρχικά παραπτώµατα «γ. η παράβαση κάθε πράξης, απόφασης του υπουργού …» και «δ. Αναξιοπρεπής ή ανάρµοστη συµπεριφορά…».
iv) Επίσης, στην παρ. 14 υπάρχει εκ νέου µια αντίφαση στο µέτρο που ναι µεν προβλέπεται πενταετής παραγραφή των πειθαρχικών παραπτωµάτων αλλ’ όµως κάθε πράξη της πειθαρχικής διαδικασίας τη διακόπτει ενώ και στην περίπτωση αυτή η προς παραγραφή προθεσµία δεν µπορεί να υπερβεί τα πέντε έτη από την τέλεση της πράξης, εκτός αν διατάχθηκε η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας.
https://www.ictplus.gr/default.asp?pid=30&rID=40645&ct=0&la=1
Αποτελέσματα Μετρήσεων ΕΕΤΤ
(23-10-2015)
Χάρτης
Δορυφόρος
Σε κάθε νομό της Επικράτειας η ΕΕΤΤ προέβη σε καταγραφή της δυνατότητας λήψης και αποδιαμόρφωσης του διαθέσιμου σήματος ψηφιακής τηλεόρασης (DIGEA – εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας , ΕΡΤ από DIGEA, ΕΡΤ). Η διαδικασία αυτή περιγράφεται ως «reception possible» στην ITU-R Recommendation SM.1875-2 (08/2014).
Σύμφωνα με τα παραπάνω, η λήψη και αποδιαμόρφωση σήματος DVB-T θεωρείται ως δυνατή σε μια συγκεκριμένη θέση όταν ένας τυπικός δέκτης μπορεί να διορθώσει (σχεδόν) όλα τα εμφανιζόμενα σφάλματα στο 99% του χρόνου και να παραγάγει έτσι αποδιαμορφωμένη εικόνα. Το BER μετά τον Viterbi decoder θα πρέπει να είναι μικρότερο από 2x10-4.
Οι μετρήσεις της ΕΕΤΤ πραγματοποιήθηκαν με την ακόλουθη διαδικασία:
Τα αποτελέσματα κάθε καταγραφής ανταποκρίνονται στις συνθήκες διάδοσης και λειτουργίας του δικτύου, τη χρονική περίοδο της κάθε καταγραφής και στη θέση καταγραφής. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν στο επίπεδο του εδάφους και επομένως η στάθμη λήψης και η δυνατότητα αποδιαμόρφωσης είναι υποδεέστερη αυτής που αντιστοιχεί σε μέτρηση στη κορυφή κτιρίων από εγκατάσταση κεραίας (fixed reception).
Οι μετρήσεις έγιναν σε πλήθος οικισμών που αντιστοιχούν σε δείγμα 95% του πληθυσμού της Επικράτειας.
Η πληθυσμιακή κάλυψη με δυνατότητα λήψης και αποδιαμόρφωσης των διαύλων με περιεχόμενο εθνικής εμβέλειας κυμαίνεται σε ποσοστό 95,9% έως 96,4% του πληθυσμού που ελέγχθηκε.
Η ΕΕΤΤ συνεχίζει τις μετρήσεις, τα στοιχεία των οποίων θα αναρτώνται, προκειμένου να επιτευχθεί μια όσο το δυνατό πληρέστερη απεικόνιση της πραγματικής δυνατότητας λήψης ψηφιακής τηλεόρασης στην Επικράτεια.
|
ΝΑΙ : λαμβάνεται και αποδιαμορφώνεται σήμα και των δύο προβλεπόμενοι διαύλων με πρόγραμμα εθνικής εμβέλειας, προερχόμενο από τα οριζόμενα στο Χάρτη κέντρα εκπομπής |
|
ΟΧΙ : δεν λαμβάνεται/αποδιαμορφώνεται σήμα κανενός εκ των δύο προβλεπόμενων διαύλων εθνικής εμβέλειας, προερχόμενο από τα οριζόμενα στο Χάρτη κέντρα εκπομπής |
|
ΜΕΡΙΚΗ : είτε ένας εκ των δύο προβλεπομένων διαύλων με πρόγραμμα εθνικής εμβέλειας δεν λαμβάνεται ή/και δεν αποδιαμορφώνεται είτε μέρος του οικισμού είναι εκτός κάλυψης (δεν καταγράφηκε οποιαδήποτε λήψη/αποδιαμόρφωση). |
|
Κέντρο Εκπομπής DIGEA |
https://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/Consumer/Electronics/search.html?cat=DTVC
25/10/2015 by Admin
Το 1989 οι εκδότες πλέον έχοντας πράξει το χρέος τους, δηλαδή έχοντας καταγγείλει τον Κοσκωτά, οδηγούν με τη συμφωνία και ΝΔ -Συνασπισμού τη χώρα σε εκλογές, με πρόσχημα την . Το δώρο με το οποίο ανταμείβονται από τον τότε πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη είναι πλουσιοπάροχο. Μπορούν από εκδότες να γίνουν και ιδιοκτήτες τηλεόρασης! Η διάταξη-δώρο είναι στο άρθρο 4 για την του νόμου 1866/89 , όπου στην 4η παράγραφο αναφέρονται τα εξής, φωτογραφικά : <<Μεταξύ των κριτηρίων για τη χορήγηση και ανανέωση της άδειας συνεκτιμώνται η πληρότητα και η ποιότητα του προγράμματος και η εμπειρία και παράδοση των μετόχων της εταιρείας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως επίσης και η ιδιότητα του οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης>>. Οι δήμοι ασφαλώς με εξαίρεση αυτόν της Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε το σημερινό χρεωμένο τηλεοπτικό σταθμό, “TV 100” και την αποτυχημένη προσπάθεια του Πειραιά με τον “TV Plus” ασφαλώς δεν ασχολήθηκαν. Το δώρο ήταν αποκλειστικά για τους εκδότες. Γεννιούνται έτσι το Mega των Χ.Λαμπράκη, Β. Βαρδινογιάννη , Γ. Μπόμπολα, Κ. Τεγόπουλου, Α.Αλαφούζου ο Antenna TV ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του αποθανόντα εκδότης του Ελεύθερου Τύπου Άρη Βουδούρη, του Μίνωα Κυριακού, του Γιάννη Πουρναρα εκδότη του περιοδικού Τηλεράματος και του …αριστερού εκδότη της “Πρώτης “, Χρήστου Καλογρίτσα . Δέκα μέρες πριν τη Πρωτοχρονιά του 1990 που ο Αντέννα βγήκε στον αέρα η Ελευθεροτυπία θα θέσει το ερώτημα: Ακόμη προαναγγέλθηκε η έλευση της Νέας Τηλεόρασης των Κόκκαλη -Βουδούρη (που αποχώρησε από την πρώτη κοινοπραξία) Καραγιάννη-Σαραντόπουλου(Απογευματινή) που τελικώς δεν βγήκε ποτέ στον αέρα, δίνοντας την άδεια στον ομίλο Βαρδινογιάννη για το Star Channel , σε αντίθεση με το Κανάλι 29 των αδελφών Κουρή δημιουργώντας έτσι το συγκρότημα του Ταύρου και ο Seven X του κ.Κουλουκουντή ο οποίος προσέβλεπε στις τηλεπικοινωνίες. Το ΚΛΙΚ του Φεβρουαρίου 1990 που περιγράφει την κατάσταση αναφέρει πως τηλεοπτικό σταθμό προσπάθησε να βγάλει και Ιωάννης Μάστορας εκδότης του ελεύθερου πέφτοντας πάνω στις συχνότητες της ΕΤ2 προσδοκώντας ότι η κρατική ραδιοτηλεόραση θα κλείσει λόγω χρεών . Άδεια για τηλεοπτικό σταθμό παίρνει και ο πρώην γενικός γραμματέας ΠΕΧΩΔΕ,επί ΝΔ, Φώτης Μανούσης , φίλος, τότε του Σ. Κούβελα. Ο Φ.Μανούσης είχε εγκαταλείψει τα πολιτικά καθήκοντα του και ξεκίνησε την περιπέτεια του στην τηλεόραση με το NEW Channel. Στο ΕΣΡ της εποχής προήδρευσε επί μακρών , τις μέρες της ΝΔ , ο δικηγόρος του Σ.Κούβελα, Π.Λαδάς .
Οι άδειες θα δοθούν τελικά στις 10.9. 1993, επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη χορηγούνται άδειες ιδρύσεως και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή Αττικής” καθώς και “ ειδική άδεια για τεχνική δικτύωση” προκειμένου να αποκτήσουν “εθνική εμβέλεια” στις εταιρίες: , ΑΝΤΕΝΝΑ TV Α.Ε. ΑΝΤ-1, ΝΕΟ ΚΑΝΑΛΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε., NEW CHANNEL , ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΕ” ΚΑΝΑΛΙ 29,“ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΕ,, ΞΕΝΙΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΑΕ SEVEN X”, ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ΑΕ<
Μετά την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη στις 31 Δεκεμβρίου 1993, δυο μήνες μετά τις εκλογές στο β΄ τεύχος του ΦΕΚ αρ.954 ο υφυπουργός Προεδρίας Ε. Βενιζέλος και ο υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών Γ. Χαραλάμπους τροποποιούν την 94841/15.9.93 απόφαση ως εξής: “Επιτρέπουμε και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς “ΕΡΜΗΣ -ΣΚΑΪ Ραδιοτηλεοπτικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ΑΕ<
Προς αντικατάσταση τα μέλη του ΕΣΡ που εξέπνευσε η θητεία τους
Ανοίγει ο δρόμος για τη συγκρότηση νόμιμης σύνθεσης στην ανεξάρτητη αρχή. Τι προβλέπει η ρύθμιση που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς
Μιχάλης Χατζηκωνσταντίνου
Οκτώβριος 24 2015
Ρύθμιση που απαγορεύει την παράταση της θητείας των μελών του ΕΣΡ των οποίων έχει ολοκληρωθεί η θητεία κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, ανοίγοντας το δρόμο για τη συγκρότηση της νόμιμης σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου της ανεξάρτητης αρχής η οποία θα κληθεί να εφαρμόσει τη νέα νομοθεσία για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών.
Με την εν λόγω διάταξη ο υπουργός Επικρατείας ουσιαστικά ρίχνει το γάντι στα υπόλοιπα κόμματα για να συναινέσουν στη συγκρότηση της σύνθεσης του ΕΣΡ καθώς απαιτείται ευρύτατη πλειοψηφία 4/5 στην διάσκεψη των προέδρων της Βουλής. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει τα κόμματα να συμφωνήσουν σε νέα πρόσωπα (στις περιπτώσεις ολοκλήρωσης της θητείας τους) γιατί σε αντίθετη περίπτωση το ΕΣΡ δεν θα μπορεί να λάβει τις αποφάσεις που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή του νόμου.
Ο κ. Παππάς ικανοποίησε, όμως, και αίτημα του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελου Βενιζέλου, εισάγοντας ρύθμιση που επιτρέπει στο ΕΣΡ να απευθυνθεί σε διεθνείς εταιρίες ορκωτών λογιστών για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης (Πόθεν Έσχες) των διαγωνιζομένων και της ονομαστικοποίησης των μετοχών τους.
Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους περιφερειακούς σταθμούς να συνδέονται εάν επιθυμούν και με τους δύο ψηφιακούς παρόχους (Digea και θυγατρική ΕΡΤ). Με άλλη ρύθμιση εισάγονται οικονομικά και γεωγραφικά κριτήρια για τον προσδιορισμού του κατώτατου αριθμού των εργαζομένων των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.
Με άλλες τροποποιήσεις που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση εξαιρούνται από τον νέο διαγωνισμό οι υφιστάμενες επιχειρήσεις τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Το άκουσμα της συγκεκριμένης ρύθμισης ικανοποίησε, μάλιστα, τους βουλευτές της συμπολίτευσης που χειροκρότησαν παρατεταμένα. Επίσης, εισήχθη πρόβλεψη για την μετάδοση υποτιτλισμένων τηλεοπτικών προβλημάτων για θεατές με ακουστικές δυσχέρειες.
Έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για την παύση των μελών του ΕΣΡ
Την αντίθεσή τους στη ρύθμιση για το ΕΣΡ εξέφρασαν βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης χαρακτηρίζοντάς τες αντισυνταγματικές.
Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Ανδρέας Λοβέρδος υποστήριξε ότι η ρύθμιση παύει τη θητεία όλων των υπηρετούντων μελών του ΕΣΡ και όχι μόνο εκείνων που έχει λήξει η θητεία τους και ζήτησε να αποσυρθεί η διάταξη. Από την πλευρά του ο Ευάγγελος Βενιζέλος μίλησε για θεσμική παρέμβαση που προσβάλλει τον πυρήνα της ανεξαρτησίας των μελών των ανεξαρτήτων αρχών. «Η πολιτική της κυβέρνησης προσβάλλει τις ανεξάρτητες αρχές» είπε. Στο θέμα παρενέβη και ο βουλευτής της ΝΔ, Μάκης Βορίδης, ο οποίος ζήτησε να αποσυρθεί η διάταξη. Με τη διάταξη διαφώνησε και ο βουλευτής του Ποταμιού, Χάρης Θεοχάρης.
Στους βουλευτές της αντιπολίτευσης απάντησε ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος έκανε λόγο περί παρεξήγησης.
«Εμείς λέμε να αποχωρήσουν τα μέλη που έχει λήξει ήδη η θητεία τους και υπάρχει νομικό κώλυμα. Το ένα μέλος του ΕΣΡ που έχει εκλεγεί το 2014 δεν θα αποχωρήσει» διευκρίνισε ο κ. Κατρούγκαλος.
Τέλος η μονοθεσία και από την ΕΡΤ
25/10/2015
Μετά την εξαίρεση των δημοσιογράφων του ΑΠΕ-ΜΠΕ δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης αποκτούν και οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ, σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο Νίκος Παππάς. Μετά την αλλαγή στάσης της κυβέρνησης στο ζήτημα του ΑΠΕ, ήταν αναπόφευκτη, η άρση της απαγόρευσης της μονοθεσίας και για τους εργαζομένους της ΕΡΤ, καθώς θα προσέφευγαν στα δικαστήρια και θα κέρδιζαν την υπόθεση.
"ΜΕΓΑΛΗ ΜΠΟΥΚΙΑ ΦΑΕ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΜΗ ΛΕΣ" - ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΘΕΣΙΤΕΣ
10/24/2015
Θα ξεκινήσω και εγώ το σημερινό μου σχόλιο "κλέβοντας" ένα απόσπασμα παραγράφου απο το προχθεσινό άρθρο της καλής συναδέλφου δημοσιογράφου της ΕΡΤ Μαρίνας Δεμερτζιάν (βλ. εδώ) , το οποίο μετά απο συλλογή υπογραφών βγήκε χθές και σαν "ανακοίνωση" των Δημοσιογράφων της ΕΡΤ (βλ. εδώ):
"Πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρις ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Παππάς έκανε μια διόρθωση η οποία επιτρέπει τελικά στους δημοσιογράφους του ΑΠΕ και της Γενικής Γραμματείας (σχόλιο κλασσικού:και από σήμερα και της ΕΡΤ !!!) να έχουν δύο και τρεις δουλειές, (όπως έχουν ήδη κάποια μέλη του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ)...μια ακατανόητη και προσβλητική – όχι μόνο για εμάς αλλά κυρίως για τους άνεργους δημοσιογράφους- εξαίρεση από την μονοθεσία..."
Τελικά όσο κι αν για κάποιους η λαϊκή σοφία και βούληση είναι "μπανάλ" στοιχεία στον σύγχρονο νεοφιλελεύθερο ευρωπαϊκό καμβά του "μένουμε Ευρώπη ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ", για μας θα εξακολουθήσουν να είναι οι ζωογόνες πηγές της αληθινής δημοκρατίας.
Έτσι λοιπόν και μετά απο τη σημερινή εξέλιξη της συζήτησης και τελικά υπερψήφισης του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ στην ολομέλεια της Βουλής , η παροιμία "μεγάλη μπουκιά φάε μεγάλη κουβέντα μη λές" θα μπορούσε να είναι και μια απάντηση στην ερώτηση - καταγγελία ("Γιατί κύριοι της ΕΣΗΕΑ απεργούμε;")που διατύπωσαν οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ .
Μια "καταγγελία" που όντως είχε σε πολλά σημεία ορθές προσεγγίσεις και κριτικές σε ότι αφορά το σκεπτικό της ΕΣΗΕΑ στην αιφνιδιαστική προχθεσινή της απόφαση να κηρύξει 24ωρη απεργία.
Ωστόσο είμαι περίεργος να δώ τι ανακοίνωση θα βγάλουν αύριο οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ , κατόπιν της σημερινής απόφασης του κ. Παππά να εξαιρέσει και αυτούς απο την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση την οποία επιβάλλει σε όλους τους υπαλλήλους ο ιδρυτικός νόμος της "νέας" ΕΡΤ.
Άραγε θα εξακολουθήσουν να θεωρούν αυτήν την εξαίρεση ως "ακατανόητη και προσβλητική" ή θα το αφήσουν να περάσει και αυτό "αθόρυβα" όπως και η ειδική μεταχείριση σε ότι αφορά τον μισθό , που τους προσέφερε μέσω της πρόβλεψης του ν. 4324 πάλι ο κ. Παππάς (Οι δημοσιογράφοι δεν "μπαίνουν" στο ενιαίο μισθολόγιο όπως όλοι οι
άλλοι υπάλληλοι της ΕΡΤ );
Ες αύριον τα ...σπουδαία λοιπόν.
https://klassikoperiptosi.blogspot.gr/2015/10/blog-post_251.html
Σελίδα 13 από 176