Ο Παππάς κατέθεσε για απασχόληση δημοσιογράφων ΑΠΕ - γ.γ. Ενημέρωσης και σε ιδιωτικά ΜΜΕ
Αντικαθίσταται η παρ. 3 του άρθρου 55
22.10.2015
Αλλαγή στην διάταξη για την αποκλειστική απασχόληση των δημοσιογράφων στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, στο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ.
Σύμφωνα με αυτή, η παρ. 3 του άρθρου 55 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι δημοσιογράφοι, οι οποίοι υπηρετούν στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, θα μπορούν κατόπιν άδειας να απασχολούνται παράλληλα με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή παροχής υπηρεσιών ή έργου σε έντυπα, ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του ιδιωτικού τομέα, εφόσον η παράλληλη απασχόλησή τους δεν σχετίζεται ως προς το αντικείμενό της με τα ιδιαίτερα καθήκοντα της θέσης τους και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας τους.
Η άδεια χορηγείται στους δημοσιογράφους μόνιμους ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, με σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της και μπορεί να ανακαλείται με τον ίδιο τρόπο. Στους δημοσιογράφους του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων ΑΕ, η άδεια χορηγείται με σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου της Α.Ε. και μπορεί να ανακληθεί με τον ίδιο τρόπο».
«Η παρ. 11 του άρθρου 56 αντικαθίσταται ως εξής: «Δημοσιογράφοι οι οποίοι απασχολούνται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου και παράλληλα απασχολούνται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή παροχής υπηρεσιών ή έργου σε έντυπα, ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, υποχρεούνται εντός τριών μηνών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της κυβερνήσεως να επιλέξουν τον φορέα της απασχόλησής τους ή να υποβάλλουν αίτηση για την χορήγηση της προβλεπόμενης από την παρ. 3 άρθρο 55 του παρόντος, άδεια.
Μετά την πάροδο των τριών μηνών και εντός μίας εβδομάδας όλοι οι απασχολούμενοι στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων Α.Ε. δημοσιογράφοι, με την εξαίρεση όσων κατέθεσαν αίτηση βάσει της παρ.3 του άρθρου 55, υποχρεούνται να υποβάλλουν στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απασχολούνται σε έντυπο ή ηλεκτρονικό διαδικτυακό Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, άλλως καταγγέλλεται αμέσως η σύμβασή τους χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης».
Απάντηση της ΕΡΤ σχετικά με δήθεν τεχνικά προβλήματα στην κάλυψη της επίσκεψης του Φ. Ολάντ
22.10.2015
Αναληθείς χαρακτηρίζονται από την ΕΡΤ οι αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και οι αναφορές σε δελτία ειδήσεων ιδιωτικών σταθμών σχετικά με δήθεν τεχνικά προβλήματα στην κάλυψη της επίσκεψης του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ από τη δημόσια τηλεόραση.
Ειδικότερα επισημαίνεται ότι:
Η ΕΡΤ τροποποίησε το πρόγραμμά της από νωρίς το πρωί και με ειδικά αφιερώματα έδωσε το πολιτικό στίγμα της άφιξης του κ. Ολάντ. Επίσης, προέβη στην πλήρη κάλυψη όλων των δραστηριοτήτων του Γάλλου Προέδρου από την άφιξή του στην Αθήνα, βάσει του προγράμματος που έχει καταρτισθεί.
Αμέσως μετά την κατάθεση στεφάνου στο μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη, ο κ. Ολάντ έκανε δηλώσεις στα γαλλικά ΜΜΕ που τον ακολουθούν στο ταξίδι του. Το γεγονός αυτό δεν είχε περιληφθεί στο πρωτόκολλο της επίσκεψής του και ως εκ τούτου δεν επετράπη στο συγκεκριμένο χώρο κάμερα της ΕΡΤ. Παρ’ όλα αυτά η ΕΡΤ που ακολουθούσε τον Γάλλο πρόεδρο κατέγραψε τις δηλώσεις του, δίνοντας εικόνα στη ζωντανή έκτακτη ενημερωτική εκπομπή της.
Άμεσα η ΕΡΤ έδωσε με κύκλωμα σε όλους τους ιδιωτικούς σταθμούς τις δηλώσεις του κ. Ολάντ με παράλληλη διερμηνεία στα ελληνικά. Είναι συνεπώς αναληθής ο ισχυρισμός ότι η ΕΡΤ χρησιμοποίησε πλάνα από διεθνείς τηλεοπτικούς σταθμούς για να καλύψει «παραλείψεις» και «αβλεψίες» της.
Η ΕΡΤ θα καλύπτει με πλουραλισμό και ακρίβεια όλη την πολιτική επικαιρότητα, παρέχοντας αξιόπιστη και έγκαιρη ενημέρωση στους Έλληνες πολίτες, όπως ακριβώς προβλέπεται από τον θεσμικό της ρόλο.
Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ έφτασε στο Σύνταγμα για να καταθέσει στεφάνι στον Άγνωστο Στρατιώτη και εν συνεχεία να κάνει δηλώσεις.
22.10.2015
Στις δηλώσεις του αρχικά στα γαλλικά μέσα, στα οποία βέβαια υπήρχαν και κάποιοι Έλληνες δημοσιογράφοι, ουδείς ενημερώθηκε από το δημόσιο κανάλι της ΕΡΤ τι είπε ο Γάλλος Πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ.
Άλλωστε δεν είναι και καμία σημαντική επίσκεψη και προφανώς στην ΕΡΤ δεν θεώρησαν σκόπιμο να είναι προετοιμασμένοι για να ακούσει ο κόσμος τις δηλώσεις του Φρανσουά Ολάντ.
Έτσι ο Φρανσουά Ολάντ έκανε τις δηλώσεις του και πιθανότατα θα ενημερωθούμε από τα γαλλικά μέσα για τις δηλώσεις του στην Αθήνα.
Φυσικά στη ζωντανή σύνδεση μέσα στην "βουβαμάρα" ακουγόταν η δόλια η μεταφράστρια της ΕΡΤ να λέει σε κάποιον πως δεν έχει ήχο και επομένως δεν μπορεί να μεταφράσει. Λογικό!
Εν τω μεταξύ, αυτή η τηλεοπτική αφωνία του Ολάντ έφερε μνήμες από το 2013, όπου τότε επίσης δεν είχαν ήχο οι δηλώσεις του Φρανσουά Ολάντ λόγω της απεργίας της ΠΟΣΠΕΡΤ επί κυβερνήσεως Αντώνη Σαμαρά.
Ποιος να έλεγε στον Γάλλο Πρόεδρο πως την ίδια στιγμή ακριβώς από πάνω του, εντός του κτηρίου της Βουλής η εθνική μας αντιπροσωπεία συζητούσε και ψηφίζει το νομοσχέδιο για την ψηφιακή μετάδοση του τηλεοπτικού σήματος…
https://www.newsit.gr/politikh/Afono-afisan-ton-Olant-oi-aetoi-tis-ERT/439898
Για το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες
Εικοσιτετράωρη απεργία την Παρασκευή σε ιδιωτικά κανάλια, ΕΡΤ και ΑΠΕ
22/10/2015
Προβλήματα με την κάλυψη της επίσκεψης Ολάντ στην Αθήνα
Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική απεργία από τις 6 π.μ. της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου έως τις 6 π.μ. του Σαββάτου 24 Οκτωβρίου 2015 κήρυξε η ΕΣΗΕΑ και η ΕΣΠΗΤ, μετά από συνεννόηση με την ΠΟΕΣΥ, αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τις τηλεοπτικές άδειες
Η απεργία αφορά την ΕΡΤ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ (στο Πρακτορείο, στις ιστοσελίδες, στις ραδιοτηλεοπτικές καλύψεις και μεταδόσεις, στο ραδιόφωνο και στις εκδόσεις του), στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (στα γραφεία Τύπου υπουργείων, ΟΤΑ, Περιφερειών και στα γραφεία Τύπου Ελληνικών Πρεσβειών στο εξωτερικό), στο Κανάλι της Βουλής, σε όλους τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και σε όλα τα συνδεόμενα διαδικτυακά μέσα.
Τα ιδιωτικά κανάλια διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες. Την ίδια ώρα, οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στην ΕΡΤ, το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στη μετατροπή των δημοσιογράφων σε δημοσίους υπαλλήλους και για τις αλλαγές που αφορούν στο ασφαλιστικό.
Η απεργία στα ΜΜΕ αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα όσον αφορά στην κάλυψη της επίσκεψης του Φρανσουά Ολάντ στην χώρα μας, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΕΡΤ έχει ζητήσει ειδική άδεια προκειμένου να καλύψει τις επαφές του Γάλλου Προέδρου στην Αθήνα.
Σε ανακοίνωσή του το Δ.Σ. της Ένωσης Συντακτών υπογραμμίζει την αταλάντευτη στάση του στην υπεράσπιση της δημοσιογραφικής ανεξαρτησίας και την απόλυτη διαφάνεια στη λειτουργία των ΜΜΕ, καθώς και τον πλουραλισμό. Επίσης, εκφράζει την αντίθεσή του στη μεθόδευση που αποσκοπεί να μετατρέψει τους δημοσιογράφους σε δημοσίους υπαλλήλους και καταγγέλλει, όπως και στην Επιτροπή της Βουλής, ότι δεν διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στο νέο μιντιακό τοπίο με το νέο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ. Αντιθέτως, υπάρχουν περιθώρια για νέες απολύσεις και αποδόμηση εργασιακών σχέσεων.
Η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων ξεκαθαρίζει με επιστολή της ότι δεν παραιτείται από τη θέση της και εξηγεί γιατί παρά την απαίτηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι μια εκ των δύο αποφάσεων εκ των οποίων κατηγορείται «δεν ισχύει σήμερα» και τονίζει «Οι κατηγορίες που μου αποδίδονται είναι αβάσιμες νομικά και έχουν σκοπό να πλήξουν την εντιμότητα και την αξιοπρέπειά μου, καθώς και στο πρόσωπό μου, την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων».
Η επιστολή της ως έχει:
Σε συνέχεια του αιτήματος του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, το οποίο διατυπώθηκε τηλεφωνικά από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, γα την υποβολή της παραίτησης μου από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων με σκοπό τη «διευκόλυνση» της κυβέρνησης μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος μου για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος λόγω της έκδοσης της απόφασης για την απόδοση του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, αλλά κυρίως στο πλαίσιο λογοδοσίας προς τους πολίτες, θα ήθελα να αναφέρω τα ακόλουθα:
Με επιστολή μου ενημέρωσα γραπτώς τον Πρωθυπουργό τόσο για την ουσία των δυο υποθέσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας όσο και για την πρόθεσή μου να μην παραιτηθώ από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων καθώς και για τους λόγους που μου επιβάλλουν την λήψη της απόφασης αυτής.
Α) Όσον αφορά την άσκηση της ποινικής δίωξης για την απόφαση σχετικά με το χρόνο απόδοσης του ειδικού φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων:
Ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων θεσπίσθηκε το 2010 και δεν εφαρμόσθηκε ποτέ καθώς με συνεχείς νομοθετικές παρεμβάσεις, της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, η έναρξη ισχύος αναστελλόταν κάθε φορά για ένα έτος. Πρώτος χρόνος εφαρμογής είναι το 2015, δεδομένου ότι η τελευταία αναστολή έληξε στο τέλος του 2014.
Ως Γ.Γ.Δ.Ε. υπέγραψα και απέστειλα στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης δύο αποφάσεις σχετικές με το χρόνο απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων: την ΠΟΛ 1016/2015 η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 115 Β΄ της 21ης Ιανουαρίου 2015 και την ΠΟΛ 1180/2015 η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1835 Β΄ της 25ης Αυγούστου 2015. Και οι δυο αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ μετά από έλεγχο νομιμότητας εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης. Κάθε απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας και εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης πριν την αποστολή της προς δημοσίευση στο ΦΕΚ. Ο έλεγχος νομιμότητας αφορά την αρμοδιότητα του συγκεκριμένου οργάνου για την έκδοση της απόφασης καθώς και τη συμβατότητα αυτής με τις κείμενες διατάξεις.
Με την πρώτη ΠΟΛ 1016/2015 προβλέφθηκε η μετάθεση του χρόνου απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων και όχι η αναστολή επιβολής του φόρου. Με την απόφαση αυτή δεν επέρχεται απώλεια δημοσίων εσόδων, ούτε επιβάρυνση του προϋπολογισμού, διότι τα έσοδα ως και τον Φεβρουάριο 2016 αποτελούν έσοδα του έτους 2015.
Όσον αφορά το ύψος του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων τα παρακάτω στοιχεία είναι ενδεικτικά: σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχουν προϋπολογισθεί έσοδα της τάξεως των 94 εκατομμυρίων ευρώ αλλά εξαιτίας της συρρίκνωσης της οικονομικής δραστηριότητας, το πρώτο τετράμηνο του έτους βεβαιώθηκαν έσοδα της τάξεως των 12,2 εκατομμυρίων ευρώ εκ των οποίων εισπράχθηκαν 3,7 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτές τις συνθήκες της αγοράς η απόφαση του Ιανουαρίου 2015 ήρθε απλώς να δώσει περισσότερο χρόνο, χωρίς να διαγράφει καμία φορολογική υποχρέωση, για την εξόφληση του φόρου κατόπιν συνολικού αιτήματος των επιχειρήσεων της αγοράς (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας, Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας και Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας). Διευκρινίζεται ότι ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων βαρύνει τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις και όχι τα κανάλια.
Για το ζήτημα του χρόνου απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων η νέα κυβέρνηση ενημερώθηκε αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015. Συγκεκριμένα ενημερώθηκαν από εμένα προσωπικά η τότε Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών κα Νάντια-Όλγα Βαλαβάνη καθώς και ο τότε Προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Φραγκίσκος Κουτεντάκης αναφορικά με τη δυνατότητα τροποποίησης της εν λόγω απόφασης, σε περίπτωση που αυτό κρινόταν επιβεβλημένο. Άλλωστε η είσπραξη του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων συμπεριελήφθη και στην επιστολή Βαρουφάκη προς τους θεσμούς της 20 Φεβρουαρίου 2015. Επομένως η Κυβέρνηση ήταν ενήμερη και θα μπορούσε, αν το έκρινε απαραίτητο, να μου ζητήσει νωρίτερα την τροποποίηση της ως άνω απόφασης και την επίσπευση της διαδικασίας απόδοσης του φόρου. Αυτό έγινε μόλις τον Αύγουστο του 2015, οπότε και ενήργησα άμεσα προς αυτό.
Με τη δεύτερη απόφαση (ΠΟΛ 1180/2015) προβλέφθηκε διαφορετικό χρονοδιάγραμμα καταβολής του φόρου για το 2015 και συγκεκριμένα η καταβολή μέχρι 30/9/2015 για το πρώτο τετράμηνο του έτους και μέχρι 30/11/2015 για το δεύτερο. Για τους τελευταίους τέσσερις μήνες, η καταβολή θα γίνεται σε μηνιαία βάση. Πρακτικά επομένως με τη δεύτερη απόφαση, η οποία ελήφθη σε συνεννόηση με το γραφείο του Πρωθυπουργού, η είσπραξη του φόρου ξεκινά μόλις τέσσερις μήνες νωρίτερα σε σχέση με την πρώτη απόφαση. Και με τη δεύτερη απόφαση άλλωστε, καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης της τελευταίας δόσης του φόρου για το 2015 (αυτής του Δεκεμβρίου), είναι ο Ιανουάριος του 2016.
Η πρώτη απόφαση για την οποία κατηγορούμαι ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες είναι παντελώς αβάσιμες και ως εκ τούτου δεν τίθεται κανένα θέμα νομιμότητας ούτε επομένως και ηθικής τάξης, το οποίο να δικαιολογεί την απαίτηση του Πρωθυπουργού για παραίτησή μου.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα δεν έχω λάβει κλητήριο θέσπισμα, δεν γνωρίζω σε τι συνίσταται η παράβαση καθήκοντος για την οποία διώκομαι και η μόνη ενημέρωσή μου προέρχεται από τα δημοσιεύματα.
Β) Όσον αφορά τις καταγγελίες περί «παγώματος προστίμου» που επιβλήθηκε σε εταιρεία λόγω της απόφασης επανελέγχου της, σημειώνονται τα ακόλουθα:
Στην περίπτωση επανελέγχου, ΚΑΜΙΑ από τις υποχρεώσεις του φορολογούμενου και τα δικαιώματα του Δημοσίου δεν αναστέλλονται. Δηλαδή, ο φορολογούμενος εξακολουθεί να έχει την υποχρέωση να καταβάλει τους φόρους και τα πρόστιμα που του έχουν καταλογιστεί ενώ σε περίπτωση που δε συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις του εφαρμόζονται όλες οι προβλεπόμενες συνέπειες (λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, άσκηση ποινικής δίωξης για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο).
Η ΓΓΔΕ έχει λάβει στη συγκεκριμένη υπόθεση μέτρα αναγκαστικής είσπραξης (μέχρι το χρόνο επιβολής των capital controls, καθώς στη συνέχεια τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης «πάγωσαν» σε συνέχεια της έκδοσης διαδοχικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου), έχει κάνει όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για την άσκηση ποινικής δίωξης για μη καταβολή των σχετικών χρεών και δεν έχει διατάξει καμία αναστολή καταβολής των προστίμων που καταλογίσθηκαν στην εταιρεία.
Επομένως, ο επανέλεγχος δεν συνιστά ευνοϊκή μεταχείριση της εταιρείας, πολύ περισσότερο δε όταν επεκτάθηκε και στις υπόλοιπες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις. Ο αρχικός έλεγχος αφορούσε μία επιχείρηση, ο επανέλεγχος αφορά τρεις. Ο επανέλεγχος της επιχείρησης δηλαδή συνοδεύτηκε από αντίστοιχες εντολές για τον έλεγχο όλων των συνδεόμενων επιχειρήσεων (εκδότες-λήπτες τιμολογίων για αγορές εμπορευμάτων και παροχή υπηρεσιών) προκειμένου να διασφαλιστούν πλήρως τα δικαιώματα του Δημοσίου καθώς και το ενιαίο του φορολογικού ελέγχου των υποθέσεων αυτών ελέγχοντας όλο το κύκλωμα των συναλλαγών. Επομένως, ο επανέλεγχος μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε καταλογισμό μεγαλύτερων φόρων και προστίμων.
Σε καμία περίπτωση ο επανέλεγχος δεν ακυρώνει ή τροποποιεί καταλογιστική πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου, η οποία έχει εκδοθεί. Επομένως, ανεξαρτήτως, αποτελέσματος η ΓΓΔΕ, δεν ακύρωσε και δεν μπορεί να ακυρώσει τις πράξεις επιβολής προστίμων.
Η έκθεση επανελέγχου που συντάσσεται –ανεξαρτήτως αποτελέσματος - διαβιβάζεται στο αρμόδιο Δικαστήριο και συνεκτιμάται από αυτό, το οποίο και μόνο μπορεί να ακυρώσει ή να τροποποιήσει την αρχική πράξη επιβολής φόρου ή προστίμου.
Oι ελεγκτές των ειδικών συνεργείων δεν επιλέγονται από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, ενώ οι παραιτήσεις μελών των συνεργείων στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι οφείλονται στο φόβο των ελεγκτών να ασχοληθούν με μία υπόθεση, για την οποία η ελεγχόμενη εταιρεία έχει υποβάλει μήνυση κατά των εμπλεκόμενων εφοριακών και τελωνειακών υπαλλήλων. Το υπαρκτό αυτό πρόβλημα, του φόβου δηλαδή των ελεγκτών να ασχοληθούν με μία υπόθεση, επιχειρούσε να αντιμετωπίσει η προωθούμενη σε συνεννόηση με την Κυβέρνηση και τους Θεσμούς διάταξη νόμου, η οποία εμφανίστηκε από μερίδα του Τύπου ως προσπάθειά μου να κατοχυρώσω την ασυλία μου.
Σε αντίθεση, με όσα αναληθώς αναφέρονται σε κακόβουλα δημοσιεύματα, ότι δήθεν καθυστέρησε ο έλεγχος και η έκδοση πράξεων επιβολής φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, επειδή δεν συνεδρίαζε η Επιτροπή του άρθρου 30 που κρίνει το κύρος των βιβλίων των εταιρειών, σημειώνω ότι η εν λόγω Επιτροπή έχει καταργηθεί και επομένως απαιτούνταν η ψήφιση διάταξης για την επανασύστασή της, γεγονός για το οποίο είχα ενημερώσει επανειλημμένως την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι το ζήτημα ήταν γενικότερο και αφορούσε πλειάδα εκκρεμών υποθέσεων. Ωστόσο, μέχρι σήμερα το ζήτημα δεν έχει ρυθμισθεί νομοθετικά, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της ΓΓΔΕ.
Η απόφαση για την πραγματοποίηση επανελέγχου αποτελεί αρμοδιότητα της φορολογικής διοίκησης που την ασκεί κατά διακριτική ευχέρεια, ενώ δεν απαγορεύεται από καμία διάταξη σε περίπτωση που η υπόθεση εκκρεμεί στα δικαστήρια.
Συμπερασματικά έχω να σημειώσω:
Οι κατηγορίες που μου αποδίδονται είναι αβάσιμες νομικά και έχουν σκοπό να πλήξουν την εντιμότητα και την αξιοπρέπειά μου, καθώς και στο πρόσωπό μου, την ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Σε κάθε περίπτωση από τις αποφάσεις μου δεν ζημιώθηκε σε καμία περίπτωση το Δημόσιο, ούτε ωφελήθηκα με κανένα τρόπο εγώ προσωπικά, πράγμα που θα ήταν απαραίτητο προκειμένου οι ως άνω αποφάσεις να στοιχειοθετούν ποινικά αδικήματα.
Σε αντίθεση, με όσα αναληθώς αναφέρονται σε δημοσιεύματα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν προώθησε διατάξεις περί ασυλίας του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με σκοπό να αποφευχθεί η ποινική μου δίωξη. Οι σχετικές διατάξεις περί οριοθέτησης της ευθύνης των οργάνων της ΓΓΔΕ, οι οποίες προβλέπονται τόσο στο γενικό πλαίσιο της αυτονομίας της ΓΓΔΕ όσο και ως ξεχωριστή μνημονιακή υποχρέωση στο τρίτο πλέον μνημόνιο (Ν.4336/2015) με χρόνο υλοποίησης τον Οκτώβριο 2015, και οι οποίες επρόκειτο να κατατεθούν προς ψήφιση, έχουν αποτελέσει αντικείμενο μακροχρόνιων συζητήσεων μεταξύ της Κυβέρνησης και των δανειστών, στις οποίες συζητήσεις συμμετείχε η ΓΓΔΕ. Οι διατάξεις αυτές, που αφορούν τους ελεγκτές και άλλους υπαλλήλους της ΓΓΔΕ και του ΣΔΟΕ που έχουν θέσεις ευθύνης, καθώς και τον εκάστοτε Γραμματέα, είχαν ως σκοπό να προστατεύουν το σύνολο του ελεγκτικού μηχανισμού (ΓΓΔΕ και ΣΔΟΕ) από αβάσιμες καταγγελίες που στοχεύουν να εμποδίσουν το έργο τους. Οι διατάξεις άλλωστε ρητά αναφέρουν ότι σε περίπτωση δόλου δεν υπάρχει η παραμικρή ποινική προστασία .
Η αναφορά από μερίδα του Τύπου σε δήθεν παραβάσεις μου εγείρει ερωτηματικά, καθώς συμπίπτει χρονικά με μνημονιακές δεσμεύσεις για τη μεταφορά από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ σημαντικών υποθέσεων φοροδιαφυγής (μνημονιακή υποχρέωση που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 30 Οκτωβρίου 2015), την θεσμοθέτηση της πλήρους ανεξαρτησίας της ΓΓΔΕ (μνημονιακή δέσμευση διαρκούς χαρακτήρα), καθώς και την ψήφιση των διατάξεων για την μη άσκηση ποινικής δίωξης των οργάνων της φορολογικής διοίκησης, μεταξύ των οποίων και του Γενικού Γραμματέα (μνημονιακή δέσμευση η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2015 και πριν τη μεταφορά του ΣΔΟΕ).
ΑΡΝΗΘΗΚΑ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ από τη θέση του Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, καθώς δεν μπορώ να αποχωρήσω σε μια χρονική στιγμή που αβάσιμα αμφισβητείται η ορθή εκπλήρωση των καθηκόντων μου και πλήττεται η εντιμότητά μου και η αξιοπρέπειά μου λόγω της εμπλοκής του ονόματος μου σε δικαστικές περιπέτειες.
Άλλωστε, δεν θα επιτρέψω, η παραίτησή μου να θεωρηθεί ως παραδοχή της εμπλοκής μου σε οποιοδήποτε σκάνδαλο ή να οδηγήσει στη μετατροπή της ανεξάρτητης Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε μια φοβισμένη φορολογική διοίκηση που δεν μπορεί να εκπληρώσει την αποστολή της.
Τέλος, είμαι αποφασισμένη να προχωρήσω σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για τη δικαίωσή μου και την προστασία της τιμής και της υπόληψής μου.
Ειδικότερα:
Όσον αφορά το ζήτημα της απόφασης απόδοσης του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων, θα περιμένω να μου κοινοποιηθεί το κλητήριο θέσπισμα, προκειμένου να ενημερωθώ σε τι συνίσταται η παράβαση καθήκοντος και να μπορέσω να ασκήσω τις όποιες νόμιμες ενέργειες. Να επισημάνω ότι η δημοσιοποίηση της δίωξης έγινε πριν καν λάβω επίσημα γνώση για αυτήν καθώς μέχρι σήμερα δεν μου έχει κοινοποιηθεί το κλητήριο θέσπισμα για τη σε βάρος μου άσκηση δίωξης.
Όσον αφορά τις καταγγελίες περί «παγώματος προστίμου» που επιβλήθηκε σε εταιρεία λόγω της απόφασης επανελέγχου της, προσήλθα σήμερα στον Εισαγγελέα και αφού έδωσα προφορικές εξηγήσεις, ζήτησα και έλαβα προθεσμία για την υποβολή γραπτών εξηγήσεων (υπομνήματος) έως τη Δευτέρα 26-10-2015.
George J. Prokopakis f/b
22/10/2015
Η Ελένη Λουκά της ΕΡΤ ξαναχτυπά!
Η ΕΡΤ όταν έκλεισε ήταν έτοιμη να βγει σε διαγωνισμό για τους πομπούς με προϋπολογισμό €9 εκατ, συν ΦΠΑ, συν το κόστος εγκατάστασης. Όταν ξανάνοιξε βρήκε τον ίδιο διαγωνισμό να τρέχει με προϋπολογισμό €5.3 εκατ, συν ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης. Διαφορά κοντά στα €5 εκατ!
Φτιάχτηκε λοιπόν το παραμύθι στο οποίο χτίζονται αριστερές καριέρες "η ΕΡΤ έκλεισε για να μη χάσει η Digea το μονοπώλιο υπηρεσιών δικτύου!" Εξ ίσου στέκει ένα άλλο παραμύθι "η ΕΡΤ έκλεισε για να μη φάνε όποιοι θα τρώγανε τα €5 εκατ". Παπάρια μάντολες, αμφότερα!
Ο γραφικός πια αριστεράντζας Μιχαλίτσης, ως άλλη Ελένη Λουκά λέει συνέχεια την ίδια σαχλαμάρα. Σήμερα βέβαια έκανε και συνταρακτικές αποκαλύψεις - οι γνωστές παπαρολογίες των περονιστών κατά των ανεξάρτητων αρχών. Αξιοθρήνητα ανθρωπάκια!
Η πλάκα είναι όλα αυτά τα δήθεν κοστολογικά. Σαχλαμάρες! Η ΕΡΤ πληρώνει νοίκι στο δίκτυο της Digea περίπου €1.7 εκατ το χρόνο. Δεν πληρώνει όμως συντήρηση (κόστιζε κάπου €2 εκατ το χρόνο - μισθοδοσία, ανταλλακτικά, μετακινήσεις - στην ΕΡΤ πριν κλείσει) και γλυτώνει το χρηματοοικονομικό κόστος των €13 περίπου εκατομμυρίων που δεν πλήρωσε το 2013 (τα €9 εκατ, εγκατάσταση και ΦΠΑ), εύκολα ένα εκατομμύριο! Ο Γενικός Τεχνικός Διευθυντής λέει στην αίθουσα της Βουλής, χωρίς να κοκκινίζει, πως έκανε απόσβεση σε ένα χρόνο! Μαζέψτε τον! Θα πλήρωνε τα διπλά ή τριπλά - δεν θάχε χρήματα να παίξει ούτε τις επαναλήψεις που παίζει!
Τάχουμε ξαναπεί! Το ιδιόκτητο δίκτυο είναι λευκός ελέφας - εκτός εάν μπορείς να το εκμεταλλευτείς εμπορικά με δικές σου δραστηριότητες ή των πελατών σου. Αυτή είναι και η λογική πίσω από την προβλεπόμενη δημιουργία της ΕΡΤnet. Είναι γελοίο όμως να περιμένει κανείς οικονομικές επιδόσεις από τους σκερβελέδες που χτίζουν αριστερό προφίλ προπαγανδίζοντας επί δυόμισυ χρόνια τώρα την πληρωμή - με νομιμότατες διαδικασίες - στο διπλάσιο κόστος ή που πλήρωσαν €10.8 εκατ το χρόνο - με νομιμότατες διαδικασίες - τα δικαιώματα του Champions League και τους τα κληροδότησαν οι κουίσλινγκ της ΝΕΡΙΤ με €3 εκατ το χρόνο όταν ξανάνοιξε η ΕΡΤ.
Ζούμε μια οργουελική κωμωδία. Ο κάθε ανίκανος ή ιδεοληπτικός, ο Φόρεστ Γκάμπ ή η Ελένη Λουκά, λέει κάθε σαχλαμάρα που μπορεί να κατεβάσει η κούτρα του - και κάνει και αριστερή καριέρα!
Δοξάστε τους!
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
Οι συνταξιούχοι των ΔΕΚΟ, των τραπεζών και του Δημοσίου, καθώς και όσοι έχουν λάβει επικουρικές συντάξεις με υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης (πάνω από 20%) και έχουν εισόδημα άνω των 1.000 ευρώ θα υποστούν τις νέες μειώσεις στις συντάξεις. Είτε αυτές γίνουν στοχευμένα (ανά Ταμείο και επιπλέον των γνωστών παρακρατήσεων) είτε μέσω του επανυπολογισμού τους από το αρχικό ποσό με βάση τις συντάξιμες αποδοχές που σχεδιάζει να κάνει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, παρά το γεγονός ότι τα στελέχη των Ταμείων θεωρούν ότι η σχετική διαδικασία είναι πρακτικά αδύνατη και, υπό προϋποθέσεις, χρειάζεται τουλάχιστον μια... διετία.
Τις νέες περικοπές προεξοφλούν τα στελέχη των Ταμείων, με δεδομένα αφενός το πραγματικό έλλειμμα των 7,2 δισ. ευρώ (4% του ΑΕΠ) που έχουν τα Ταμεία, αν συνυπολογιστούν και οι απλήρωτες (σε καθυστέρηση έως και δύο ετών) κύριες και επικουρικές συντάξεις και αφετέρου τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου για περιστολή της συνταξιοδοτικής δαπάνης.
ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ
Ανεξαρτήτως της μεθόδου που, τελικώς, αποφασιστεί να ακολουθηθεί, στο «στόχαστρο» του υπουργείου παραμένουν οι συντάξεις που ξεπερνούν, αθροιστικά (κύριες + επικουρικές) τα 1.000 ευρώ και έχουν απονεμηθεί με υψηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης σε σχέση με ό,τι ίσχυε για τους «νέους» (από την 1/1/93) ασφαλισμένους έως και το 2010 (από την 1/1/2011 και μετά εφαρμόζεται ο ν. 3863/10 που προβλέπει χαμηλότερα και ενιαία ποσοστά για όλους). Σε αντίθεση με τη συγκεκριμένη κατηγορία για την οποία προβλέπεται, για τον χρόνο ασφάλισης έως τα τέλη του 2010, η χορήγηση κύριας σύνταξης στο 70% του συντάξιμου μισθού και επικουρικής στο 20%, οι συντάξεις των «παλαιών» (πριν από το ΄93) ασφαλισμένων έχουν απονεμηθεί με ποσοστά αναπλήρωσης τουλάχιστον 80% για την κύρια και από 20% και πάνω για την επικουρική, ξεπερνώντας, σε αρκετές περιπτώσεις, ακόμη και το 100% του μισθού. Επιπλέον, είχαν διαφορετική βάση υπολογισμού. Ανάλογα με τα έτη ασφάλισης, τα ποσοστά αναπλήρωσης στις επικουρικές συντάξεις του πρώην ΕΤΕΑΜ (ΙΚΑ) ήταν 26% έως 60% του συντάξιμου μισθού, 20% στο ΤΕΑΔΥ, έως 40% στις τράπεζες, 23% στον ΟΤΕ, 35% στο ΤΕΑΠΟΚΑ, 30% στους δημοτικούς και κοινοτικούς υπαλλήλους 24% - 40% στο ΤΕΑΥΕΚ (εμποροϋπάλληλοι), 47% στους υπαλλήλους ναυτιλιακών πρακτορείων, 25% στην ΕΥΔΑΠ, 35% στο ΤΕΑΠ - ΕΡΤ.
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ
Για τις πολλαπλές καταβαλλόμενες συντάξεις εξ ιδίου δικαιώματος ή και λόγω χηρείας το σενάριο που σχεδιάζει το υπουργείο προβλέπει νέο χαμηλότερο πλαφόν στα 2.000 ευρώ (αντί των 3.360 ευρώ σήμερα).
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15%
Σύμφωνα με υπολογισμούς του δικηγόρου Δημ. Ρίζου, οι μειώσεις που θα πρέπει να γίνουν για να εξοικονομηθούν 1,8 δισ. ευρώ, θα είναι από 15% και πάνω, εφόσον περικοπούν ή επανυπολογιστούν όσες ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Η σύνταξη των 1.000 ευρώ θα μειωθεί στα 850 ευρώ, η σύνταξη των 1.200 ευρώ στα 960 ευρώ, η σύνταξη των 1.400 ευρώ στα 1.050 ευρώ (-25%), η σύνταξη των 1.500 ευρώ στα 1.102,5 ευρώ, η σύνταξη των 1.800 ευρώ στα 1.170 ευρώ, η σύνταξη των 2.000 ευρώ στα 1.200 ευρώ (-40%), η σύνταξη των 2.200 ευρώ στα 1.210 ευρώ και η σύνταξη των 2.500 ευρώ στα 1.250 ευρώ (-50%).
Τέσσερα εκατομμύρια φάκελοι
«Ο επανυπολογισμός των συντάξεων τουλάχιστον από τα στοιχεία των 4 εκατ. φακέλων, μαζί με τις συντάξεις θανάτου και αναπηρίας, είναι πρακτικά αδύνατος», δηλώνει στην «Ημερησία» ο πρόεδρος των εργαζομένων στα Ταμεία Αντ. Κουρούκλης. Εκτός κι αν ακολουθηθεί «εξωγενής διαδικασία» (με βάση τα αρχεία πληρωμών των συντάξεων και το ύψος της καταβαλλόμενης σύνταξης). Οι φάκελοι περιλαμβάνουν, πάντως, το συντάξιμο μισθό, τα ποσοστά αναπλήρωσης και το ονομαστικό ποσό των συντάξεων πριν και μετά τις περικοπές των Μνημονίων. Η Ομοσπονδία των εργαζομένων ζήτησε να αποσυρθούν τα μέτρα Κατρούγκαλου και ιδιαίτερα η σχεδιαζόμενη ενοποίηση των επικουρικών με τις κύριες συντάξεις, ενώ η Ομοσπονδία των εργαζομένων στο ΙΚΑ ζήτησε να γίνει εθνικός διάλογος για τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού «με συμμετοχή κομμάτων και κοινωνικών φορέων και χωρίς προαποφασισμένα».
https://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113812173
21.10.2015
Εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία επί της αρχής, από τις συναρμόδιες Επιτροπές της Βουλής, το νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ που συζητήθηκε εν μέσω εντάσεων και ενστάσεων για διαδικαστικά θέματα. Αυτό που προκάλεσε την νέα κόντρα εμπλεκομένων φορέων με την κυβέρνηση είναι η ίδρυση νέου φορέα παρόχου σήματος προς τρίτους, από την ΕΡΤ. Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης κυβέρνησης – αντιπολίτευσης βρέθηκε η επιστολή της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Καναλιών προς την Κομισιόν για το αν η ΕΡΤ δύναται να παρέχει ψηφιακό σήμα προς τρίτους.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, καταψήφισε η ΝΔ και το ΚΚΕ, ενώ επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια η Χρυσή Αυγή, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων.
Με αντιπαράθεση ξεκίνησε η δεύτερη μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ η οποία αφορά την ακρόαση φορέων.
Ο βουλευτής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης παίρνοντας τον λόγο είπε προς τον υπουργό: «Πρωτάκουστο κύριε Παππά να κάνετε χθες στο Μαξίμου συναντήσεις με τους φορείς που έχουμε να ακούσουμε σήμερα. Συζητάμε για έναν ανεφάρμοστο νόμο. Ακόμα και το ΕΣΡ τον αμφισβητεί, ακόμα και η ΕΕΤΤ έχει ενστάσεις. Ακόμα και η Κομισιόν έστειλε επιστολή την οποία ακόμα δεν έχετε καταθέσει. Θα θέλαμε όλοι οι βουλευτές της ΝΔ να λάβουμε υπόψιν όλες τις παρατηρήσεις της Κομισιόν για να ξεκινήσει η σημερινή διαδικασία. Κύριε Παππά δεν φανταζόμουν ότι είχατε όσο υψηλούς στόχους, να γίνετε υπουργός καναλάρχης». Συνέχισε κάνοντας σχόλια για τον σημερινό Τύπο και τα δημοσιεύματα, λέγοντας ότι χρειάζονται «πιο σεμνοί τίτλοι» στα έντυπα.
Ο βουλευτής Γ. Αμυράς από το Ποτάμι, δήλωσε ότι ήρθαν δύο επιστολές του ΕΣΡ στις οποίες η Αρχή τοποθετείται αρνητικά προς το νομοσχέδιο. Το Ποτάμι ζήτησε εκπρόσωπο του ΕΣΡ, σημείωσε, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να έρθει στη Βουλή η ίδια η Λίνα Αλεξίου (αντιπρόεδρος της Αρχής), καθώς το ποιος θα αποφασίσει τις άδειες πρέπει να είναι ένας ανεξάρτητος φορέας και όχι ο υπουργός κ. Παππάς. Επίσης, ζήτησε την κατάθεση της επιστολής της Κομισιόν στις 25/9 και το τι απάντησε ο υπουργός σε αυτήν και το συννημένο της επιστολής καταγγελίας του φυσικού προσώπου ή της συγκεκριμένης επιχείρησης που προέβη σε αυτήν. Σε αντιπαράθεσή του με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ο Γ. Αμυράς
Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε με το Προεδρείο αναφορικά με τις επιστολές της Κομισιόν που ζήτησαν βουλευτές της αντιπολίτευσης.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Θ. Παπαθεοδώρου δήλωσε ότι είχε ζητήσει να προσέλθει η ΕΕΤΤ ,ενώ και αυτός έκανε αναφορά στις επιστολές του ΕΣΡ και της ΕΕΤΤ. Αναφερόμενος προς τον κ. Σπίρτζη δήλωσε ότι του ζητήθηκε από αυτόν και τον κ. Λοβέρδο, όπως και από τον κ. Παππά η αλληλογραφία με την Κομισιόν.
Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι είναι γνωστή η διαδικασία με την Κομισιόν και τα έγγραφα καταγγελιών προς αυτήν. Επίσης δήλωσε ότι απάντηση στην Κομισιόν θα δοθεί τις επόμενες μέρες, κατόπιν συννενόησης με τις ευρωπαικές Αρχές. Για την ΕΕΤΤ, ο υπουργός σημείωσε ότι δεν μπορούν να έρθουν συγκεκριμένα άτομα ως Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, καθώς ο πρόεδρός της έχει παραιτηθεί από τον Δεκέμβριο. Προς τον βουλευτή της ΝΔ κ. Αυγενάκη, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι για να δώσει το ελληνικό Δημόσιο την καταγγελία, πρέπει να πάρει έγκριση από την Digicom, ενώ ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι ψεύδεται.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελος, ζήτησε να περιφρουρηθεί η διαδικασία καθώς η αντιπολίτευση έχει σκοπό σήμερα να την διακόψει και να την εκθέσει στους σημερινούς φορείς. Χαρακτήρισε «ανήθικες» τις παρεμβάσεις του Λ. Αυγενάκη περί «μασάζ» της κυβέρνησης στους αρμόδιους φορείς των ΜΜΕ. Ουσία είναι να ακουστούν οι φορείς και να προχωρήσει το νομοθετικό έργο, είπε.
Παίρνοντας τον λόγο η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, ζήτησε βοήθεια από τους συναδέλφους δημοσιογράφους για τη σημερινή διαδικασία και δήλωσε ότι όποιος θέλει έγγραφα κάνει αίτηση. Το να ζητάει κάποιος αλληλογραφία δεν βοηθά τη διαδικασία, ενώ σημείωσε ότι δεν υπάρχει αριστερή τεχνολογία, δεν υπάρχει ιδεολογικό θέμα σε αυτό που δήλωσε ο κ. Αυγενάκης.
Ο κ. Καρράς από την Ένωση Κεντρώων ζήτησε και αυτός την αλληλογραφία από την ΕΕ, καθώς συζητείται νομοσχέδιο το οποίο θα έρθει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ο βουλευτής της ΝΔ Λ. Αυγενάκης ζήτησε δέσμευση του προεδρείου για κατάθεση του συνόλου των εγγράφων καταγγελιών και από την Κομισιόν, ενώ παρεμβαίνοντας ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππάς σημείωσε ότι η επιστολή έχει κατατεθεί από χθες το βράδυ στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο όλων των βουλευτών. Η κυβέρνηση δεν έχει αντίρρηση να παραστεί ο οποιοσδήποτε όταν υπηρετούσε σε μία ρυθμιστική Αρχή και να αφήσουμε την προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων. Το θέμα της Κομισιόν είπε, είναι παράπονο κάποιου ιδιώτη προς τις υπηρεσίες της ΕΕ, οι οποίες ρωτούν την ελληνική κυβέρνηση τη γνώμη τους επί αυτά. Η επιστολή είπε, αναφορά την ΕΡΤ και το κατά πόσο δύναται να παρέχει υπηρεσίες προς τρίτους.
Στη συνέχεια επανήλθε ο βουλευτής του Ποταμιού Γ. Αμυράς ζητώντας να προσέλθει η αντιπρόεδρος του ΕΣΡ Λίνα Αλεξίου στη συνεδρίαση. Την πρόταση υποστήριξε και ο Β. Κεγκέρογκλου από το ΠΑΣΟΚ υποχρεώνοντας το Προεδρείο να προχωρήσει με την πρόταση κλήσης της κ. Αλεξίου.
Η διαδικασία συνεχίστηκε με την ακρόαση φορέων.
Τον λόγο πήρε πρώτος ο πρόεδρος της ΕΡΤ Διονύσης Τσακνής, ο οποίος αναφερόμενος στον νέο φορέα ΕΡΤ ΝΕΤ Α.Ε. ζήτησε διευκρινίσεις ως ΕΡΤ, σχετικά με το προσωπικό και τον τεχνολογικό εξοπλισμό της υπό ίδρυσης εταιρείας. Δήλωσε ότι η ΕΡΤ έχει εξειδικευμένο προσωπικό σε ζητήματα δικτύων αλλά δεν γνωρίζει αν αυτό το προσωπικό θα είναι επαρκές στη νέα εταιρεία. Αναφορικά με τον εξοπλισμό δήλωσε ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός εξοπλισμού για το ψηφιακό σήμα, για να απαλλαγεί η ΕΡΤ από το ενοίκιο στην DIGEA ύψους 166.000 μηνιαίως ή 2,5 εκατομ. ετησίως, ρωτώντας αν ο εξοπλισμός αυτός θα πάει στη νέα εταιρεία.
Επίσης μίλησαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Λάμπης Ταγματάρχης, ο οποίος απάντησε στους ισχυρισμούς βουλευτή της Χρυσής Αυγής σχετικά με την πρόσκληση μελών του κόμματος στις συζητήσεις, τονίζοντας ότι η ΕΡΤ απευθύνεται σε όλα τα κόμματα και ότι οι δηλώσεις και ανακοινώσεις της ΧΑ προβάλλονται από τα δελτία ειδήσεων, υπογράμμισε όμως ότι οι εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων αρνούνται να συμμετάσχουν σε πανελ στην περίπτωση συμμετοχής εκπροσώπων της ΧΑ.
Το λόγο πήρε και ο Γενικός Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της ΕΡΤ Νίκος Μιχαλίτσης, χαρακτήρισε ανακρίβεια τον ισχυρισμό ότι η πλατφόρμα εκπομπής ψηφιακού σήματος της ΕΡΤ θα είναι ακριβότερη από εκείνη της Digea και πρόσθεσε ότι για δύο χρόνια η ΕΡΤ έχει πληρώσει 4 εκατ. στη Digea τα οποία θα είχε αποφύγει αν είχε αγοράσει τους δικούς της πομπούς. Ο λόγος που δεν τους αγοράσαμε – πρόσθεσε – είναι το έγκλημα ότι είχαν κλείσει την ΕΡΤ.
Η Πέρσα Λαμπροπούλου νομικός του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης αναφορικά με τις παρατηρήσεις του ΕΣΡ δήλωσε ότι το συγκεκριμένο νομοθέτημα δεν ρυθμίζει συνολικά την αγορά μη λαμβάνοντας υπόψιν τη συνολική εικόνα. Επίσης, δήλωσε ότι δεν έχει ληφθεί υπόψη οδηγία της Κομισιόν για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες. Τέλος, για τα δάνεια που έχουν ληφθεί από την αναλογική τηλεόραση, δήλωσε ότι επαναλαμβάνονται διατάξεις που δεν ήταν επιτυχείς στο παρελθόν.
Τον λόγο πήρε η Πολυξένη Μαστροπέρου πρόεδρος του Δ.Σ. των ακολούθων Τύπου (ΕΝΑΤ). Χαρακτήρισε θετική την προσπαθεια ρύθμισης των θεμάτων στα ΜΜΕ, ωστόσο δήλωσε ότι αφήνει εκκρεμότητες στα θέματα του κλάδου τους. Χαρακτήρισε σημαντική την ίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Επικοινωνιακής Πολιτικής, ζητώντας την συναίνεση όλων των κομμάτων καθώς αυτό αφορά και τομείς διπλωματίας και εξωτερικής πολιτικής. Επίσης, χαρακτήρισε θετική τη διόρθωση του βαθμολογίου στον κλάδο τους.
Ο Κωνσταντίνος Ρόκκος αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΔΕΕ ζήτησε ρύθμιση στον χώρο της διαφήμισης, που πλήττεται τα τελευταία χρόνια. Δήλωσε ότι το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει σταθερότητα στον χώρο επιδεινώνοντας την ασάφεια.
Ακολούθησε ο Μάρκος Γκανάς πρόεδρος της Ένωσης Εφημερίδων Αθηνών, ο οποίος χαιρέτισε την κατάθεση του νομοσχεδίου το οποίο προσπαθεί να βάλει τάξη στο άναρχο τοπίο των ΜΜΕ, ωστόσο επέκρινε το επείγον της διαδικασίας. Δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα περιορισμού στα μπλοκάκια και να υπάρξουν μόνιμες συμβάσεις εργασίας και όχι συμβάσεις έργου. Ζήτησε επίσης μέριμνα για το προσωπικό τηλεοπτικών σταθμών που δεν θα αδειοδοτηθούν, όσον αφορά το ασφαλιστικό και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Επίσης, ζήτησε απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζόμενων χωρίς άλλη αναβολή. Για τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ ζήτησε επέκταση αγγελιοσήμου στον χώρο και ζήτησε πρόβλεψη για το τεχνικό προσωπικό.
Ο Στρατής Λιαρέλης, πρόεδρος του Δ.Σ. της DIGEA είπε ότι η διεθνής εμπειρία λέει ότι το μοντέλο του παρόχου ενός δικτύου είναι οικονομικότερο, κάνοντας αναφορά στ η μελέτη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και της ΕΕ. Κάνοντας αναφορά στον διαγωνισμό παρόχων δήλωσε ότι ο διαγωνισμός ήταν διαφανής και λειτουργικός, ενώ είπε ότι για τους πολυπλέκτες μόνο η DIGEA κέρδισε τον διαγωνισμό καθώς ήταν η μόνη και δεν υπήρχαν άλλοι υποψήφιοι. Η Πολιτεία συνέχισε, ζήτησε από την DIGEA να αναλάβει το δίκτυο και για τους περιφερειακούς σταθμούς, και αυτό έγινε, καθώς υπήρχε περιορισμός χρόνου, χωρίς η εταιρεία να φέρει ευθύνη. Επίσης, είπε ότι η DIGEA δεν έχει δικαίωμα επιλογής παρόχου περιεχομένου και δεν υπάρχει θέμα διακριτικής μεταχείρισης. Όσον αφορά την ΕΡΤ είπε ότι δεν κατόρθωσε να έχει ετοιμότητα για τους πολυπλέκτες της και έτσι απευθύνθηκε στην DIGEA για να καλύψει τις ανάγκες της, ενώ είπε ότι χρειάζεται μόνο έναν πολυπλέκτη που κοστίζει 440.000 ευρώ /μήνα. Η νέα διοίκηση της ΕΡΤ σημείωσε, ότι ζήτησε μικρή έκπτωση πράγμα το οποίο έγινε σε πνεύμα καλής συνεργασίας. Χαρακτήρισε την απόφαση δημιουργίας ανταγωνιστικού φορέα συνιστά αλλαγή των όρων του διαγωνισμού με αλλαγή της τότε οικονομοτεχνικής μελέτης με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Επίσης, για την δυνατότητα αλλαγής πολυπλέκτη από τον υπουργό συνιστά και αυτό αλλαγής των όρων.
Ο Παναγιώτης Κυριακόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών Σταθμών Τηλεοπτικής Εμβέλειας είπε ότι Ένωση (ΕΙΤΗΣΕΕ) θέλει να τακτοποιηθεί το τηλεοπτικό περιβάλλον, και συμφωνεί απόλυτα με το έγγραφο του ΕΣΡ. Ο κ. Κυριακόπουλος είπε ότι πλέον το κανάλι είναι ο πάροχος, δηλαδή η DIGEA ή ο νέος φορέας της ΕΡΤ, οι οποίοι θα διαχειρίζονται τους οικονομικούς πόρους. Αυτό που περιγράφει ο νόμος είπε, δεν αφορά τους παρόχους του φάσματος. Τεχνολογικά είπε, ότι η λήψη μπορεί να γίνει από οπουδήποτε, το ζήτημα είναι το πώς διανέμεται το περιεχόμενο. Όλα αυτά πρέπει να ρυθμιστούν ενιαία και όχι μόνο για τον πάροχο, σημείωσε. Η ΕΤΙΣΕΕ κλείνοντας είπε ότι το νομοσχέδιο ρυθμίζει μόνο μέρος της αγοράς και υπάρχουν θέματα ισονομίας.
Ο Ιωάννης Πανταζόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειακών Καναλιών Ελλάδας (ΕΠΕΚ) δήλωσε ότι όσοι επωφελήθηκαν τα τελευταία 25 χρόνια είναι οι πανελλήνιοι σταθμοί και δυο τρία άλλα κανάλια, και όχι η Περιφέρεια. Αφήνοντας αιχμές για τον διαγωνισμό για την ψηφιακή τηλεόραση, ο κ. Πανταζόπουλος σημείωσε ότι φωτογραφικά αποδόθηκε στην DIGEA με δυσβάχτατο κόστος συχνοτήτων για τους περιφερειακούς σταθμούς. Χαρακτήρισε ορθό την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ΕΡΤ-ΝΕΤ Α.Ε. για να τελειώσει το μονοπώλιο της DIGEA. Πρότεινε επίσης την ΕΛΣΤΑΤ για τις τηλεοπτικές μετρήσεις για να μειωθεί το κόστος προς τους ιδιώτες. Δήλωσε ότι θα πρέπει να καταργηθούν τα media shops που προάγουν τη διαπλοκή μοιράζοντας όπως κρίνουν τη διαφημιστική πίτα. Το νομοσχέδιο, είπε κλείνοντας, αν ψηφιστεί ως έχει, θα είναι το τέλος της Περιφέρειας.
Ο Αντώνης Δημητρίου πρόεδρος της Ένωσης Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας σημείωσε ότι η περιφέρεια δεν εκπροσωπεί τους καναλάρχες, τη διαπλοκή και τα συμφέροντα των τελευταίων ετών, αλλά μικρές επιχειρήσεις με θέσεις εργασίας, και το καθαρό πρόσωπο της ενημέρωσης. Οι 80 περιφερειακοί σταθμοί είπε, ότι όσο μειώνονται θα έχουν πρόβλημα με την DIGEA, η οποία λαμβάνει τεράστια ποσά. Ζήτησε διαχωρισμό των πανελλήνιων σταθμών και των περιφερειακών καθώς τα μεγέθη δεν είναι ίδια με αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό τους ενώ έκανε αναφορά στο μέλλον των σταθμών στη Θράκη που δέχονται κρούσεις από Τούρκους επιχειρηματίες.
Εκ μέρους της ΕΣΕΗΑ ο Δ. Τσαλαπάτης μέλος του Δ.Σ. είπε ότι για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα η κυβέρνηση δεν κάνει διάλογο όπως όφειλε, σημειώνοντας ότι ο νόμος προβλέπει σε ένα άρθρο 680 ή 1080 απολύσεις διευκολύνοντας τους εργοδότες των ΜΜΕ. Η ΕΣΗΕΑ δήλωσε ότι είναι απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή συγκέντρωσης στα ΜΜΕ είτε από επιχειρηματίες, είτε από την εξουσία. Για τα άρθρα 5, 9 και 55 του νομοσχεδίου δήλωσε την αντίθεση της ΕΣΗΕΑ προς αυτά. Δεν μπορούν οι δημοσιογράφοι να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι, τόνισε. Στα δημόσια ΜΜΕ τώρα είπε, επιβάλλεται η αποκλειστικότητα της απασχόλησης, θέμα που κρύβει πολλά.
Ο Ηρακλής Κισσανδράκης πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας Τηλεοπτικών Σταθμών Εμβέλειας Αττικής δήλωσε ότι όσον αφορά τη δημοπράτηση των συχνοτήτων είναι θέμα ξεπερασμένο, αφήνοντας αιχμές για το μεγάλο κόστος της DIGEA. Επίσης, δεν υπάρχει γνώση του αριθμού των αδειών, ενώ δήλωσε ότι πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη μοριοδότηση.
Ο Αντώνιος Μπαρέκος, πρόεδρος της Ένωσης του Συλλόγου Προσωπικού της Γενικής Γραμματείας χαρακτήρισε σωστές τις αλλαγές για το προσωπικό γραφείων Τύπου του εξωτερικού.
Σελίδα 17 από 176