Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες
24.10.2015
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε απόψε και στο σύνολο και στα άρθρα του (μετά την επί της αρχής ψήφισή του την Παρασκευή) το νομοσχέδιο του υπουργείου Επικρατείας για τα ΜΜΕ μετά από συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τα άρθρα του νομοσχεδίου 2,3,4,9,11,12, 13,14,16,17,18, 21 έως και 43 και 55 (35 εν συνόλω) ψηφίστηκαν κατόπιν ονομαστικής ψηφοφορίας, που αιτήθηκε η ΝΔ.
Με διευρυμένη πλειοψηφία – καθώς πλην της κυβερνητικής πλειοψηφίας, υπερψήφισαν η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι – «πέρασαν» τα άρθρα 11, 12, 14 και 16.
Με τα άρθρα 11 και 12 ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τη διαδικασία και τους όρους προκήρυξης των αδειών από το ΕΣΡ. Το άρθρο 14 αφορά στους όρους χορηγούμενων αδειών και το άρθρο 16 αφορά στη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας συνδεδεμένης με την ΕΡΤ.
Τα υπόλοιπα άρθρα, ψηφίστηκαν με 154 ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ (απουσίασε ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Τσιρώνης), ενώ στο άρθρο 21 προστέθηκαν και οι ψήφοι του Ποταμιού. Επίσης τα άρθρα 41 και 42 έλαβαν μία επιπλέον ψήφο, από αυτή της κυβερνητικής πλειοψηφίας (της Κατερίνας Μάρκου από το Ποτάμι).
Ειδικότερα, στην ονομαστική ψηφοφορία:
– Η ΝΔ ψήφισε «όχι σε όλα»
– Η Χρυσή Αυγή ψήφισε «όχι σε όλα» και δήλωσε «παρών» στα άρθρα 4, 12, 13 και 16.
– Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε «όχι σε όλα» εκτός από τα άρθρα 11,12,14 και 16, τα οποία υπερψήφισε.
– Το ΚΚΕ, ψήφισε «όχι σε όλα» και δήλωσε «παρών» στα άρθρα 16, 18, 21, 41, 42, 43
– Το Ποτάμι, ψήφισε «όχι σε όλα» εκτός από τα άρθρα 11,12,14,16 και 21, τα οποία υπερψήφισε. Η βουλευτής Κατερίνα Μάρκου ψήφισε επίσης τα άρθρα 41 και 42.
– Η Ένωση Κεντρώων, ψήφισε «όχι σε όλα» εκτός από τα άρθρα 2, 11 και 13.
https://www.ert.gr/iperpsifistike-to-nomoschedio-gia-tis-tileoptikes-adies/
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ3
Παρασκευή 23 Οκτώβρη 2015
Στη διάρκεια γενικής συνέλευσης των εργαζομένων της ΕΡΤ3 που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Οκτώβρη 2015 στο κτίριο της Τηλεόρασης (Λ. Στρατού) και την οποία συγκάλεσαν οι Θ. Βικόπουλος, μέλος ΔΣ ΕΣΗΕΜ-Θ, Γ. Γκίρμπας, εργασιακός εκπρόσωπος ΕΡΤ3 (ΕΣΗΕΜ-Θ) & μέλος ΔΣ ΠΟΕΣΥ, Δ. Μακρής, μέλος ΔΣ ΕΣΗΕΜ-Θ και Ε. Φαραντάκη, μέλος ΔΣ ΠΟΣΠΕΡΤ, αποφασίσαμε τα εξής:
- Συνεχίζουμε να διεκδικούμε τη διοικητική-οικονομική αυτοτέλεια και την αυτονομία της ΕΡΤ3 σε σχέση με το συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης που επιβλήθηκε με το νόμο επαναλειτουργίας της ΕΡΤ.
- Ζητάμε να πάψει άμεσα το καθεστώς της ανεπίσημης προφορικής «ενημέρωσης» και των «οδηγιών» εν είδει «εντολών» που φέρεται να προέρχονται από την κεντρική διοίκηση και τη «Διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού» των Αθηνών με αποτέλεσμα να επιτείνεται η ανησυχία στις τάξεις των εργαζομένων που πηγάζει μεταξύ άλλων από τη διακινούμενη φημολογία περί μετατάξεων εργαζομένων π.χ. σε… νοσοκομεία(!), την επιβολή οκτάωρης καθημερινής απασχόλησης με συνεχιζόμενη μη δημιουργική ασάφεια για το τι υπογράφουμε στα «φύλλα παρουσίας», τη χορήγηση αναγκαστικών αδειών (του υπολοίπου του τρέχοντος έτους) έως το τέλος του 2015 που προκαλούν λειτουργική ασφυξία και τεχνητή υποβάθμιση στο εκπεμπόμενο πρόγραμμα όπως π.χ. στην περίπτωση της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ3 όπου με την επίκληση της έλλειψης τεχνικού προσωπικού δρομολογείται ο εξαναγκασμός σε συρρίκνωση/υποβάθμιση του δημόσιου Ραδιοφώνου μέσω της αναστολής εκπομπής ζωντανού προγράμματος τα Σαββατοκύριακα κλπ.
- Τα διακινούμενα σενάρια για περικοπές μισθών και «τιμωρητικές» πρακτικές σε βάρος συναδέλφων μας που -ελλείψει επίσημων υπογεγραμμένων εγγράφων-οδηγιών της διοίκησης της ΕΡΤ Α.Ε.-, εγκλωβίστηκαν στο μη αποσαφηνισμένο καθεστώς υπογραφών στα «φύλλα παρουσίας», θα πρέπει να διαψευστούν άμεσα.
- Με ενωτική διάθεση, συναδελφική αλληλεγγύη και πνεύμα δικαιοσύνης και ισονομίας ανάμεσα σε όλες τις ειδικότητες εργαζομένων της ΕΡΤ3, απαιτούμε ίση μισθολογική μεταχείριση για όλους, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή στα εργασιακά μας δικαιώματα και τις νόμιμες απολαβές μας. Η «βολική» για την εκάστοτε εξουσία-κυβέρνηση διαιώνιση των παθογενειών του παρελθόντος με τη διατήρηση των μισθολογικών ανισοτήτων και το κλίμα τεχνητής πόλωσης ανάμεσα σε διαφορετικές ειδικότητες εργαζομένων, για εμάς έχει τελειώσει. Τώρα πρέπει να τελειώσει και για την πολιτεία με τη λήψη των απαραίτητων θεσμικών αποφάσεων.
- Καλούμε τη διοίκηση της ΕΡΤ Α.Ε. να δώσει στη δημοσιότητα το πλήρες οργανόγραμμα λειτουργίας και την πρότασή της για τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (και όχι μόνο μικρές περιλήψεις που δημοσιεύτηκαν στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»), προκειμένου να τεθούν σε διαβούλευση. Ειδικότερα για τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ), οφείλει να ξεκινήσει άμεσα Συλλογική Διαπραγμάτευση με τα θεσμικά συνδικαλιστικά μας όργανα (όπως ορίζει άλλωστε ο νόμος) προκειμένου να καθοριστεί μεταξύ άλλων το μισθολογικό καθεστώς και τα ωράρια εργασίας στο πλαίσιο της υπογραφής νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ).
- Να προχωρήσει ταχύτατα η διαδικασία εκλογής 2 εκπροσώπων των εργαζομένων στο ΔΣ της ΕΡΤ και ενός εκπροσώπου στη Διοικούσα Επιτροπή της ΕΡΤ3.
- Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ3 παραμένουμε προσηλωμένοι στο λειτούργημα της δημόσιας, ακηδεμόνευτης και ανεξάρτητης ενημέρωσης και καλούμε την κοινωνία να υποστηρίξει ενεργά αυτήν την προσπάθεια. Στεκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους που διεκδικούν μια καλύτερη ζωή και αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, για τη γη και την ελευθερία. Απορρίπτουμε τις ανατροπές στο ασφαλιστικό και την κατάργηση του αγγελιοσήμου που θα επιφέρει νέες απολύσεις στο χώρο της ενημέρωσης και θα χτυπήσει την καρδιά της ανεξαρτησίας των ΜΜΕ. Καμία έκπτωση στη λειτουργία των δομών της ΕΡΤ και στις περιφερειακές ΕΡΑ. Κανένα «πάγωμα» της διαφορετικής άποψης στο όνομα της «δεοντολογίας».
- Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ3, ως αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας, εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας και την αλληλεγγύη μας στους αγωνιζόμενους εργάτες της αυτοδιαχειριζόμενης ΒΙΟ.ΜΕ. που απειλούνται με καταστολή του πετυχημένου εγχειρήματός τους μέσω της έναρξης ενός δικαστικού κύκλου «πλειστηριασμού» του οικοπέδου όπου βρίσκεται το εργοστάσιο. Δηλώνουμε επίσης την κατηγορηματική μας αντίθεση στο «μαύρο» που επιχειρείται να πέσει πάνω στα δημοτικά Μέσα Ενημέρωσης της χώρας μέσω της μετατροπής τους σε Ανώνυμες Εταιρείες.
- Η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων της ΕΡΤ3 παραμένει το κυρίαρχο όργανο λήψης των αποφάσεών μας και θα τη διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού.
- Παραμένουμε σε επαγρύπνηση προκειμένου να διασφαλίσουμε και να διευρύνουμε την εύρυθμη, ποιοτική και αξιοπρεπή λειτουργία του ραδιοτηλεοπτικού προγράμματος της ΕΡΤ3. Έχουμε λάβει την απόφαση να μη δεχτούμε καμία έκπτωση στα εργασιακά μας δικαιώματα και στη φυσιογνωμία που πρέπει να διατηρήσει ο δεύτερος μεγάλος δημόσιος πόλος ενημέρωσης της χώρας. Αν δεν εισακουστούμε, τότε θα καλέσουμε όλη τη διοικητική ιεραρχία της ΕΡΤ3 να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταθεί στο ύψος των ασφυκτικών περιστάσεων και μαζί με όλους τους εργαζόμενους να πάρουμε μία μεγάλη απόφαση αξιοπρέπειας που θα στοχεύει στην υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της ενημέρωσης.
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ3
https://www.asyntaxtostypos.org/?p=18886#.VitkYlrj2cI.facebook
Καναλάρχες καλούν …Βρυξέλλες
Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015
Του Γεράσιμου Λιβιτσάνου
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει επακριβώς, πού τελικά θα καταλήξει η υπόθεση με τον νέο νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες. Αν υπάρχει όμως κάτι που πρέπει να κρατήσουμε, είναι η προκλητική στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην εγχώρια διαπλοκή. Το μήνυμά της σαφές: «Εμείς θα ελέγχουμε την ενημέρωση»! Άλλωστε ήδη έχουν βρεθεί και οι σύμμαχοι που παράσχουν πολιτική στήριξη: Η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ…
Υπάρχει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο κάθε φορά που γίνεται θόρυβος ή λαμβάνεται κάποιο θεσμικό μέτρο για τις τηλεοπτικές άδειες, έστω κι αν αυτό συμβαίνει κυριολεκτικά «μια φορά στα 10 χρόνια». Όπως και το 2004 όταν η κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή θέλησε να περάσει τις περίφημες διατάξεις περί «βασικού μετόχου» στα ΜΜΕ ώστε να υφίσταται ασυμβίβαστο μεταξύ εργολήπτη του δημοσίου και «καναλάρχη», έτσι και σήμερα που έρχεται ένα νομοσχέδιο για την παροχή τηλεοπτικών αδειών, οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξαφνικά … «ξυπνούν» και ανακαλύπτουν ότι υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Άσχετα από τον ειλικρινή η όχι χαρακτήρα των προθέσεων της εκάστοτε κυβέρνησης να παρέμβει στο επιχειρηματικό τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φροντίζει να κάνει σαφές έναν απλό κανόνα: Η ενημέρωση (και ως εκ τούτου οι συχνότητες, οι ψηφιακές πλατφόρμες, το νομοθετικό πλαίσιο) θα ελέγχονται κατευθείαν και χωρίς κρατικούς μεσάζοντες, από τα συμφέροντα εκείνα που εμφορούνται από τις «ευρωπαϊκές αξίες». Κι αν αναρωτιέται κανείς γιατί …τόση ευαισθησία αρκεί να θυμηθεί πως συμπεριφέρθηκαν τα τηλεοπτικά κανάλια την εβδομάδα που προηγήθηκε του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου. Τότε που το σύστημα αξιών της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης, ο βαθιά ταξικος, νεοφιλελεύθερος και απολυταρχικός χαρακτήρας της τέθηκε υπό την λαϊκή κρίση…
Αυτό είναι κάτι που γνωρίζει πολύ καλά η εγχώρια διαπλοκή, μια και οι δίαυλοι επικοινωνίας της με τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε είναι μονίμως ανοιχτοί. Για τον λόγο αυτό έχουν ήδη προαναγγελθεί επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού της Κομισιόν που θεωρούν νόθευση των επιχειρηματικών κανόνων το «σπάσιμο» του μονοπωλίου της DIGEA (εταιρία με μετόχους όλους τους γνωστούς καναλάρχες). Για τον ίδιο λόγο «ψήνονται» - όπως ακούγεται- προσφυγές σε ευρω-θεσμούς προκειμένου να μην λειτουργήσει κανένας (έστω και ανεπαρκής) κανόνας στην λειτουργία των επιχειρήσεων στον χώρο των media. Και αναμένονται ίσως κι άλλα.
Φυσικά δεν ήταν δυνατόν να λείπουν από αυτή την ιστορία οι συνήθεις πολιτικοί σύμμαχοι, αυτοί που επί δεκαετίες τώρα στηρίζουν το υπάρχον καθεστώς. Έτσι ανέλαβαν ήδη δράση…
Πολιτική στήριξη στην διαπλοκή από την Ν.Δ ….
Ενδεικτικά, αλλά και αποκαλυπτικά ως προς αυτό είναι τα όσα είπε μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όπου συζητήθηκε το επίμαχο νομοσχέδιο ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Ε.Αυγενάκης.
Υπερασπίστηκε κατ’ αρχήν την επιλογή της δημιουργίας ενός ιδιωτικού ψηφιακού μονοπωλίου στον χώρο της ψηφιακής μετάδοσης, την περίφημη DIGEA λέγοντας ότι «την περίοδο 2012-2014 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, η επιστροφή των συχνοτήτων εκπομπής τηλεοπτικού σήματος από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, με εγγυητή την Ε.Ε.Τ.Τ.. Έγινε η παραχώρηση κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού των συχνοτήτων επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, στην εταιρεία DIGEA». Ξεκαθάρισε δε ότι τα αποτελέσματα αυτού του διαγωνισμού δεν πρέπει να αλλάξουν αλλιώς θα υπάρξουν πρόστιμα . Όπως είπε «έχουμε και έναν διεθνή διαγωνισμό καλώς ή κακώς και όρους και προϋποθέσεις περί ανταγωνιστικότητας, σύμπραξης δεύτερου, τρίτου, τέταρτου. Εδώ είμαστε νομοθετική εξουσία, δεν είμαστε εκτελεστική. Άρα, καλό είναι να θέτουμε αυτούς τους προβληματισμούς, διότι αύριο μεθαύριο, αν κληθεί για παράδειγμα το κράτος να πληρώνει αποζημιώσεις με ποσά υπέρογκα, θα γλυτώσουμε 3 δραχμές από εδώ ή 5 ευρώ από εκεί, αλλά από την άλλη θα κληθούμε να καταβάλλουμε πολλαπλάσια χρήματα».
Μάλιστα επί της ουσίας ισχυρίστηκε ότι ήδη κινούνται οι σχετικές διαδικασίες δηλώνοντας στην επιτροπή της Βουλής πως «έχω όμως εδώ κάτι που αφορά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που ήδη έχει χτυπήσει καμπανάκια. Δείχνει ότι η ΕΕ που δεν την αγαπάμε μόνο όταν μας αρέσει αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς μπαίνει στα πόδια μας χωρίς να το επιθυμούμε, έχει ήδη κτυπήσει καμπανάκια. Αυτό προς γνώση όλων». Μετά από όλα αυτά ο Ε.Αυγενάκης κατέληξε λέγοντας πως «το σχέδιο νόμου αγνοεί κανόνες ευρωπαϊκούς και φυσικά κανόνες και νόμους του ελληνικού κράτους. Δεν μπορεί να σταθεί, είναι διάτρητο, έχει σημαντικά νομικά ζητήματα και θα καταπέσει μετά από ελάχιστο χρόνο».
Ένα ακόμα στοιχείο που χαρακτήρισε την ρητορική της Νέας Δημοκρατίας, ήταν η πεποίθηση ότι δεν χρειάζεται οι τηλεοπτικές άδειες να δοθούν μέσω μίας ελεγχόμενης για το περιεχόμενό της και τους όρους παραχώρησης διαδικασία, διότι κάτι τέτοιο είναι … «ξεπερασμένο» και «παρωχημένο» όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε. Μάλιστα στο σημείο αυτό συνηγόρησε και το ΠΑΣΟΚ.
«Ένας τέτοιος διαγωνισμός θα είχε νόημα στην εποχή της αναλογικής τηλεόρασης, όπου τα κανάλια για να εκπέμψουν χρειάζονταν το σπάνιο πόρο, που βεβαίως τότε ήταν οι συχνότητες. Πλέον, δεν αποτελεί σπάνιο πόρο» είπε χαρακτηριστικά ο προαναφερθείς Ε.Αυγενάκης, για να συμπληρώσει αργότερα η βουλευτής της Ν.Δ Κ.Παπακώστα πως «δεν υπάρχει πουθενά αλλού τέτοιο καθεστώς ως προς την προκαταβολή εγγυήσεων για την παραχώρηση των δικαιωμάτων εκπομπής. Αυτό, δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ευρώπης, όπως δεν υπάρχει και μια σειρά από άλλα ζητήματα».
… αλλά και το ΠΑΣΟΚ
Στην ίδια λογική και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Θ.Παπαθεοδώρου επισήμανε ότι «ο κλειστός αριθμός θα είχε νόημα αν βρισκόμασταν σε προηγούμενο τεχνολογικό στάδιο, όπου εκεί το σήμα ήταν αναλογικό. Πραγματικά, πιστεύουμε ότι σε ένα ψηφιακό, τηλεοπτικό πεδίο με τις ψηφιακές πλατφόρμες, μπορούμε να έχουμε τεχνολογικά περιορισμένο αριθμό αδειών; Μήπως ο περιορισμός των τηλεοπτικών αδειών, οδηγεί αναπόδραστα στον περιορισμό του τηλεοπτικού πλουραλισμού;» Παράλληλα σε μία πρωτοβουλία με σαφέστατο νόημα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ανδ.Λοβέρδος έθεσε το ερώτημά του στην κυβέρνηση «εάν υπάρχει αλληλογραφία σας (σ.σ εννοούσε τον Ν.Παππά) ή του κυρίου Σπρίντζη με την Ε.Ε. και εάν είστε σε θέση να μας καταθέσετε την αλληλογραφία αυτή;»
Είναι βέβαιο ότι η πλειοψηφία των πολιτών έχει εδώ και καιρό βγάλει τα συμπεράσματά της για την ποιότητα της τηλεοπτικής ενημέρωσης που παρέχεται. Έχει σαφή εικόνα για το πόσο βαθιά είναι η διαπλοκή πολιτικού συστήματος- τραπεζιτών- κυρίαρχων Μέσων Ενημέρωσης. Δικαίως αναζητά στοιχειώδη νομιμότητα και έλεγχο όσων κερδίζουν (άμεσα ή έμμεσα) δισεκατομμύρια από την χρήση του δημόσιου αγαθού των συχνοτήτων και απαιτεί διαφάνεια και δημοκρατία στο τρόπο που ενημερώνεται.
Ίσως όμως έχει έρθει η στιγμή να αναρωτηθεί αν αυτές -έστω αυτές- οι αξίες «χωράνε» στο υφιστάμενο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αν μπορεί κάτι να αλλάξει χωρίς οι γραπτοί και άγραφοι κανόνες του να αμφισβητηθούν έμπρακτα…
Αλλαγές Παππά στο νομοσχέδιο | Εξαιρούνται οι ΟΤΑ από το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες | «Ξηλώνεται» το ΕΣΡ
24-10-2015
Την εξαίρεση επιχειρήσεων ΟΤΑ από την δημοπρασία των συχνοτήτων, καθως «μέχρι στιγμής δεν προβλέποταν στο νομοσχέδιο η νομική μορφή με τις οποιες αυτοί υπήρχαν», ανακοίνωσε από τα κυβερνητικά έδρανα ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς.
Η αλλαγή αφορά προσθήκη στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 1, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ με ειδικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής που ήδη υφίστανται και λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, εξαιρούνται από τις διατάξεις του νόμου αυτού. Τα λοιπά που τους αφορούν ρυθμίζονται με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργων Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του αρμόδιου επί τη ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και μετά από γνώμη της ΕΕΤΤ. Στο άρθρο 3 παρ. 1 εδ β) όμως, εξακολουθούν να αναφέρονται οι ΟΤΑ ως επιχειρήσεις με δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης μέσω δημοπρασίας.
Ο κ. Παππάς, προχώρησε ακόμα σε προσθήκη με την οποία το ΕΣΡ «δύναται να απευθύνεται σε διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες Ορκωτών Λογιστών για τη διακρίβωση της τήρησης της ανωτέρω υποχρεωσης από τους υποψηφίους», σχετικά με το πόθεν έσχες και την ονομαστικοποίηση των μετοχών, για να γίνεται δηλαδή έλεγχος, όπως ζήτησε στην ομιλία του σήμερα ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος για να υπερψηφίσει το χρόνο.
Πολύ σημαντική κρίνεται και η αλλαγή στο άρθρο 55, με την οποία καταργείται η επέκταση θητειών των μελών του ΕΣΡ: «Καταργείται η διάταξη του άρθρου 110 παρ.12 του ν. 4055/2012. Για όσες εκ του Συντάγματος προβλεπόμενες ανεξάρτητες αρχές, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, δεν έχει γίνει αντικαράσταση των αποχωρούντων μελώ εντός της προβλεπόμενης από την ανωτέρω διάταξη εξάμηνης προθεσμίας και ανασυγκρότηση των αρχών αυτών σύμφωνα με την παρ. 13 του ίσιου άρθρου, αποχωρούν και τα υπηρετούντα μέλη. Η αντικατάσταση των αποχωρούντων κατά τα ανωτέρω μελών πραγματοποιείται μέσα σε δύο (2) μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 101Α του Συντάγματος και τον Κανονισμό της Βουλής.»
Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους περιφερειακούς σταθμούς να συνδέονται με παραπάνω από έναν παρόχους περιεχομένου.
Το δεύτερο πακέτο νομοτεχνικών βελτιώσεων σε .pdf
Ειρήνη Κωστάκη
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, με αίσθημα πολύ μεγάλης ευθύνης ανεβαίνω στο Βήμα του Κοινοβουλίου για να εισηγηθώ το νομοσχέδιο, διότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία και τα παρελκόμενά της έχει καθυστερήσει πάρα πολύ. Αποτελεί για εμάς μια θεσμική τομή στον χώρο της ενημέρωσης, η οποία έπρεπε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχει επισυμβεί.
Όπως γνωρίζετε, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου, την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα της παροχής ψηφιακού σήματος με τη δημιουργία του δικτύου της ΕΡΤ, την παρέμβαση για τη λειτουργία της τηλεπικοινωνιακής αγοράς και των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών, τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Συμβουλίου Επικοινωνιακής Πολιτικής, την ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων Επικοινωνίας και –πάρα πολύ σημαντικό- τη δημιουργία του Μητρώου Διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης.
Ειλικρινώς, αυτές τις ημέρες που συζητιέται το νομοσχέδιο ήταν ελάχιστες οι φωνές -και στην Επιτροπή και στον δημόσιο διάλογο, αλλά και στις ώρες εδώ που έχουμε την εξέλιξη της κουβέντας στην Ολομέλεια- που να υποστηρίζουν ότι τα πράγματα αυτήν τη στιγμή είναι καλώς καμωμένα. Εδώ πέρα θα ήθελα η κριτική καθόσον η ώρα περνάει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη, διότι ένα βασικό ζήτημα το οποίο έχει αναδειχθεί είναι το ζήτημα της αδυναμίας της υποτιθέμενης του παρόντος νομοσχεδίου στο θέμα της ονομαστικοποίησης των μετοχών.
Σε αυτό, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, δεν έχω παρά να σας παραπέμψω στην οδυνηρή πραγματικότητα την οποία βιώνουμε αυτήν τη στιγμή. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μετοχολόγιο το οποίο περιλαμβάνει υπεράκτια εταιρεία. Κάτι έχει θεσμοθετηθεί λάθος. Θα έλεγα κιόλας ότι η κριτική είναι πάντα δεκτή και καλωσορίζω μάλιστα και το δημιουργικό πνεύμα, διότι φαίνεται ότι συζητάμε για ένα ζήτημα το οποίο είναι αυτονόητο. Είμαι αισιόδοξος και έχει διαφανεί ότι μπορούν πραγματικά να προκύψουν πάρα πολύ ευρείες συναινέσεις.
Θα ήθελα με αυτήν την έννοια να καλωσορίσω την πρόθεση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ποταμιού να υπερψηφίσει επί της αρχής. Θα σας διανεμηθούν εντός ολίγου και οι νομοτεχνικές βελτιώσεις, οπότε και τα άλλα κόμματα θα έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν.
Η δική μας πρόθεση είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του οπτικοακουστικού κλάδου και της επικοινωνίας λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις οριζόντιες διασυνδέσεις του κλάδου της επικοινωνίας με τη δημόσια διπλωματία, την ανάπτυξη των υποδομών και της τεχνολογίας. Γι’ αυτό και αν προσέξατε προτείνουμε διυπουργικό χαρακτήρα στις δράσεις και την εξασφάλιση συνεργειών μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων του δημοσίου.
Ακούμε πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να εκβιάσουμε και για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι καθυστερήσαμε για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι απειλούσαμε για να αποσπάσουμε εύνοια και ότι φέρνουμε και το παρόν νομοσχέδιο για να αποσπάσουμε εύνοια. Οτιδήποτε και να κάνουμε πάντως δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να υποστηρίξει στα σοβαρά ότι η Παράταξη, την οποία έχω την τιμή και το βάρος να εκπροσωπώ αυτήν τη στιγμή, έχει την εύνοια της πλειονότητας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Επιτρέψτε μου να πάω λίγο πιο αναλυτικά στα Κεφάλαια του νομοσχεδίου. Στο πρώτο μέρος ρυθμίζεται η διαδικασία της αδειοδότησης. Εδώ θα ήθελα να υπογραμμίσω πως οποιεσδήποτε ενστάσεις και να έχουν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης θα ήθελα να τους καλέσω τουλάχιστον τις διατάξεις περί δημοπρασίας των αδειών να τις υπερψηφίσουν -θα είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό, θετικό μήνυμα- κρατώντας ο καθένας την ιδιαιτερότητά του και την κριτική του για το νομοσχέδιο, η οποία είναι απολύτως θεμιτή. Αυτό όμως νομίζω ότι θα είναι ένα πάρα πολύ σαφές μήνυμα κυρίως προς τους ενδιαφερόμενους και προς άπαντες που επιδιώκουν να διαμορφώσουν το νέο τοπίο.
Ρυθμίζεται, λοιπόν, η διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου μέσω της δημοπρασίας. Αυτό γίνεται για να αποκατασταθεί η νομιμότητα σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των τηλεοπτικών καναλιών και σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές και τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Μια κριτική που ακούγεται από ορισμένους συναδέλφους είναι ότι το φάσμα είναι απεριόριστο και ότι δεν υπάρχει η ανάγκη αδειοδότησης. Την ακούσαμε και σήμερα το πρωί αυτή την κριτική. Ομολογώ ότι είναι μια κριτική η οποία δεν ευσταθεί. Αναλυτικά μίλησε ο συνυφηγητής Υπουργός στις Επιτροπές. Θα το κάνει και ξανά, για να δείξει ότι το τηλεοπτικό φάσμα δεν είναι απεριόριστο.
Και κυρίως αυτό το αστήριχτο επιχείρημα δεν πρέπει να αναπαράγεται για να αποδομηθεί μία από τις βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, που είναι η δημοπράτηση των αδειών. Δεν είναι απεριόριστο το φάσμα -πολύ περισσότερα θα σας πει ο συνεισηγητής Υπουργός- και νομίζω ότι εδώ έχει και ο κόσμος πεισθεί για το περί του αντιθέτου.
Σε καμία χώρα του κόσμου δεν είναι δυνατόν ο πάροχος δικτύου να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες σε άπειρο αριθμό τηλεοπτικών καναλιών.
Ακούστηκε το πρωί ότι θα έπρεπε η αγορά να ρυθμίζει το πόσα κανάλια μπορούν να εκπέμψουν. Θεωρείτε ότι έχει αναδειχθεί κάποια διαδικασία αυτορρύθμισης από το τηλεοπτικό μας τοπίο του οποίου, αν μη τι άλλο, βασικά χαρακτηριστικά είναι η αναρχία και η ασυδοσία; Προφανώς και όχι. Έχουν αναχθεί μη βιώσιμα οικονομικά σχήματα και τα παρελκόμενα προβλήματα της αλληλοδιαπλοκής με το τραπεζικό και πολιτικό σύστημα.
Λέχθηκε αρκετές φορές τις τελευταίες δυο-τρεις μέρες ότι ένας Υπουργός και κατ’ επέκταση η Κυβέρνηση δεν μπορεί να καθορίζει τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών, ότι αυτό είναι αντισυνταγματικό και ότι δεν συνάδει με τη σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα. Να κάνω μια μικρή υπενθύμιση, κυρίως προς τους Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης: Η ρύθμιση είναι πανομοιότυπη με το νόμο του 2007.
Είναι δεκτό το να γίνεται κριτική. Το να υψώνουμε τους τόνους, όμως, και να προσπαθούμε να…
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ: Δεν συμφωνείτε βεβαίως. Αυτό λέμε.
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Το 2007 ήταν λίγες.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Μισό λεπτό.
Λέω ότι το να υψώνετε τους τόνους και να οικοδομείται, μέσω αυτής της διάταξης, ένα επιχείρημα το οποίο θα οδηγήσει στην καταψήφιση, δεν είναι κάτι το οποίο είναι πολιτικά λειτουργικό, αν θέλετε την άποψή μου.
Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να καταθέσω για τα Πρακτικά ένα σημείωμα από τη βάση δεδομένων του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οπτικοακουστικών Μέσων, σύμφωνα με το οποίο σε επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου ανήκει στο πεδίο ευθύνης του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου. Σας παρακαλώ ακούστε με. Η αδειοδότηση ανήκει στο πεδίο ευθύνης του αρμόδιου Υπουργείου στην Ιταλία, στην Ισπανία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στη Δανία, στην Φινλανδία. Δεν μεσολαβεί, δεν υπάρχει καμία παρέμβαση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής. Τις αποδίδει τις άδειες το Υπουργείο. Μιλάμε για ρυθμίσεις οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με τις ρυθμίσεις και τις πρόνοιες αυτού του νομοσχεδίου.
Η Ρυθμιστική Αρχή παίζει έναν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της αδειοδότησης και στο δικό μας νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η αδειοδότηση γίνεται με διεθνή διαγωνισμό, δημοπράτηση των χορηγούμενων αδειών κατόπιν προκήρυξης, όχι από τον Υπουργό, αλλά από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Το ΕΣΡ όχι απλώς εκδίδει την προκήρυξη, εκφράζει αιτιολογημένη γνώμη -και θα βελτιώσουμε τη ρύθμιση- για τον αριθμό των αδειών, συλλέγει, ελέγχει τα δικαιολογητικά και κάνει προεπιλογή, που σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε να αποσπάσει εύνοια για να συμμετέχει και να πετύχει στον διαγωνισμό, κάθε άλλο παρά με την Κυβέρνηση θα πρέπει να συνομιλήσει ή να συνδιαλλαγεί.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Η γνώμη του ΕΣΡ θα είναι δεσμευτική ή απλώς γνωμοδοτική;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Η γνώμη του ΕΣΡ αυτή τη στιγμή και να θέλαμε δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι δεσμευτική. Διότι, ομολόγησε το ίδιο το ΕΣΡ στο κείμενο το οποίο διένειμε ότι δεν έχει το επιστημονικό εκτόπισμα και την επάρκεια να κρίνει ούτε τον αριθμό των αδειών ούτε τίποτε άλλο.
Θα έλεγα, λοιπόν…
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Εξοπλίστε το!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Σας παρακαλώ, μη με διακόπτετε.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι εδώ πρέπει με γενναιότητα να γίνουν τα απαραίτητα βήματα, ούτως ώστε το ΕΣΡ να αποκτήσει νόμιμη σύνθεση, μέσα από διαδικασία ευρύτατων συναινέσεων, -το επαναλαμβάνω για τα Πρακτικά, κύριε Αυγενάκη- να αποκτήσει νόμιμη σύνθεση και να φύγει οποιαδήποτε σκιά από τη συζήτηση ότι ορισμένοι θα προσπαθήσουν, μέσω της ναρκοθέτησης της διαδικασίας της συγκρότησης του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, να ναρκοθετήσουν τη διαδικασία της αδειοδότησης.
Άρα, το ΕΣΡ κάνει προεπιλογή των αιτήσεων, χορηγεί και ανανεώνει άδειες, δύναται να τις ανακαλέσει σε περίπτωση παραβίασης των όρων και, βεβαίως, διατηρεί όλες τις υφιστάμενες αρμοδιότητές του.
Προβλέπονται, βέβαια, και πάρα πολύ αυστηροί και συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις για όσους συμμετέχουν στον διαγωνισμό.
Ελάχιστος αριθμός εργαζομένων. Ακούσαμε κριτικές ερχόμενες από διαφορετικές πλευρές. Άλλοι έλεγαν ότι είναι πάρα πολύ μεγάλο το νούμερο, άλλοι έλεγαν ότι είναι πάρα πολύ χαμηλό. Είναι ένα νούμερο το οποίο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα της απασχόλησης αυτήν τη στιγμή στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.
Υπάρχει, βέβαια, η πρόβλεψη για τις απαιτήσεις τεχνικής πληρότητας και υποδομών, υπάρχει απαίτηση για διαφάνεια ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς, «πόθεν έσχες», ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου, δανειακές εκκρεμότητες και υποχρεώσεις, ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο, διατήρηση ιδίων κεφαλαίων καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας και, βεβαίως, προδιαγραφές του προγράμματος.
Οι άδειες έχουν δεκαετή διάρκεια. Ο διαγωνισμός και η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης γίνονται σύμφωνα με τους ισχύοντες χάρτες συχνοτήτων. Η τιμή εκκίνησης καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας και το ΕΣΡ ελέγχει τις υποψηφιότητες ως προς την τήρηση, όπως είπα και πριν, των όρων συμμετοχής.
Από τον διαγωνισμό αποκλείονται όσοι έχουν καταδικασθεί για κακουργήματα ή άλλα αδικήματα, όπως η δόλια πτώχευση, επιχειρηματίες που συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις, κατά τα προβλεπόμενα του ν.3310 όπως είναι στο άρθρο 3, ιδιοκτήτες, εταίροι, διοικητικά στελέχη που συμμετέχουν σε εταιρείες ερευνών ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και διαφημιστικές εταιρείες και, βεβαίως, όσοι δεν είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι και δεν προσκομίζουν βεβαίωση τραπεζικής ενημερότητας.
Θεσπίζονται κανόνες για τη διασφάλιση παροχής δικτύου ψηφιακού σήματος σε όλη την επικράτεια. Εδώ επιτρέψτε μου να επαναλάβω κάτι που το είπα και στη διαδικασία της συζήτησης στην Επιτροπή. Εγώ και ο συνεισηγητής μου Υπουργός έχουμε δεχθεί στην προηγούμενη διακυβέρνηση δώδεκα κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για περιοχές της χώρας οι οποίες δεν καλύπτονται με το ψηφιακό σήμα. Το επανέλαβα και το επαναλαμβάνω: Πρέπει να είναι ένα μάθημα για όλους μας ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στις μεγάλες υποδομές έχει αποδειχθεί μη λειτουργική. Με λύπη διαπιστώνουμε ότι η έλλειψη σήματος αφορά περιοχές και ευαίσθητες για τα εθνικά θέματα, όπως η Θράκη και το ανατολικό Αιγαίο.
Η δημιουργία, λοιπόν, της ΕΡΤ net βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τον ιδρυτικό νόμο της ΕΡΤ ΑΕ καθώς και την πρότερη νομοθεσία, αλλά και την ευρωπαϊκή εμπειρία και το Κοινοτικό Δίκαιο.
Στο παρόν νομοσχέδιο, επίσης, θεσμοθετείται το Εθνικό Συμβούλιο Επικοινωνιακής Πολιτικής. Η Κυβέρνηση, έχοντας επίγνωση των κρίσιμων στιγμών για τη χώρα και με αίσθηση ευθύνης, προχωρά στη συγκρότηση και στη λειτουργία αυτού του θεσμού και στην οργάνωση των δομών επικοινωνιακής διπλωματίας η οποία, αγαπητοί συνάδελφοι, έχει θεσμοθετηθεί στη χώρα εδώ και δεκαετίες. Δεν ανακαλύψαμε εμείς, όπως είπαν κάποιοι, την επικοινωνιακή διπλωματία και βέβαια δεν ιδρύονται σήμερα τα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο εξωτερικό. Αντίστοιχα όργανα έχουν άλλες χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, και νομίζω ότι ούτε εκεί πέρα θα έπρεπε να κλιμακωθεί μία κριτική η οποία θα οδηγήσει στην καταψήφιση.
Νομίζουμε ότι πρέπει να ενισχυθεί η προσπάθεια για την αποτελεσματική παρουσίαση και υποστήριξη των ελληνικών θέσεων στη διεθνή κοινή γνώμη, διότι η χώρα μας είναι μία νησίδα σταθερότητας σε μία ασταθή περιοχή και αυτό πρέπει να είναι γνωστό στους πάντες, πάντα και διαρκώς. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι αντίστοιχες λειτουργίες υπάρχουν στις Ηνωμένες Πολιτείες με το NationalFrameworkforStrategicCommunication, PublicDiplomacyCouncilστην Καταλονία, CommunicationDeliveryBoard στη Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλική Υπηρεσία Ενημέρωσης της κυβέρνησης στη Γαλλία.
Συγκροτείται, επίσης, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων. Με αυτό μπαίνουν οι βάσεις για την ανάπτυξη των οπτικοακουστικών μέσων και της ψηφιακής τεχνολογίας. Στόχος είναι η διάσωση του ιστορικού οπτικοακουστικού αποθέματος της χώρας και η ανάπτυξη της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας.
Οι προηγούμενες κυβερνήσεις δυστυχώς αγνόησαν τις τεχνολογικές εξελίξεις και υποβάθμισαν τη σημασία της διάσωσης και αξιοποίησης του πολιτιστικού και οπτικοακουστικού αποθέματος της χώρας.
Για να αντιστρέψουμε αυτή τη λογική, το ΕΚΟΜΕ θα υλοποιεί προγράμματα και δράσεις που αφορούν στην υποστήριξη των δημόσιων και ιδιωτικών πρωτοβουλιών στους τομείς οπτικοακουστικών μέσων και ψηφιακής τεχνολογίας. Η εταιρεία θα στελεχωθεί αποκλειστικά από ήδη απασχολούμενους στο δημόσιο υπαλλήλους και επομένως δεν πρόκειται να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση. Αντίθετα, ο χαρακτήρας της θα είναι αναπτυξιακός και θα υποβοηθά με κάθε τρόπο την υποστήριξη δραστηριότητας στους τομείς οπτικοακουστικών μέσων. Το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από εκπροσώπους των εμπλεκόμενων Υπουργείων.
Τέλος, συστήνουμε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης. Πρέπει να την ενισχύσουμε αυτή τη δραστηριότητα, τη δραστηριότητα της διαδικτυακής ενημέρωσης και να υπάρξει κατά το δυνατόν καταγραφή και υπαγωγή τους στο γενικότερο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην τήρηση κανόνων διαφάνειας και δεοντολογίας και στον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά.
Πριν κλείσω -και θα συντομεύσω- θα ήθελα να πω δυο-τρία πράγματα για αλλαγές στο νομοσχέδιο, οι οποίες θα σας διανεμηθούν μεταξύ άλλων, γιατί δεν ξέρω αν σας έχουν διανεμηθεί.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Δεν έχουν διανεμηθεί ακόμα.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Δεν έχουν διανεμηθεί.
Στις παραγράφους 1 και 4 του άρθρου 2 θα μιλούμε για «αιτιολογημένη γνώμη των αρμοδίων ανεξαρτήτων και ρυθμιστικών αρχών».
Δεύτερον, για τα άτομα με αναπηρία, άρθρο 8 παράγραφοι 5 και 6, προβλέπονται ειδικές μέριμνες και αποδεχόμαστε την πρόταση που υποβλήθηκε, για να καθοριστεί ως ελάχιστος αριθμός δελτίων ειδήσεων τα τρία ημερησίως.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Από τη Νέα Δημοκρατία υπεβλήθη, πείτε το.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Από τη Νέα Δημοκρατία.
Και είναι κι η πρόταση του «Ποταμιού» για μετάδοση σε πάρα πολύ συγκεκριμένες ώρες των προγραμμάτων, τα οποία θα έχουν και τις λειτουργίες που θα τα κάνουν προσιτά στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Τρίτο -και σημαντικό- για τον αριθμό προσωπικού των υποψηφίων προς αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου για άδεια περιφερειακής εμβέλειας, για τα περιφερειακά κανάλια: Κατανοούμε τις προτάσεις των φορέων και των Βουλευτών όλων των κομμάτων και προτείνουμε ο ελάχιστος αριθμός προσωπικού τους να αποφασίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας, του Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργού…
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ: Χειρότερο είναι. Να λένε οι Υπουργοί πόσους θα προσλάβουν;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Όχι δεν είναι χειρότερο, διότι…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Παρακαλώ!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Επαναλαμβάνω: προτείνουμε να υπάρξει μελλοντική υπουργική απόφαση για το ύψος της απασχόλησης, να φύγει η διάταξη, η οποία όπως φάνηκε θα έχει πάρα πολλές αρνητικές άμεσες συνέπειες, αλλά να βρούμε τον χρόνο να συζητήσουμε ένα πλαίσιο λογικής λειτουργίας, διότι αυτή τη στιγμή στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης υπάρχει…
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Αυτό, Υπουργέ μου, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Ε, εντάξει, αυτή είναι η πρότασή μας, κύριε Αυγενάκη. Νομίζω ότι έχουμε όλη τη δυνατότητα να ακούσουμε και τις δικές σας αντιπροτάσεις. Κανένα πρόβλημα.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ: Ποιους Υπουργούς είπατε;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Υπουργός Επικρατείας.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: Και του Δημόσιας Τάξης μάλλον μαζί, για να επιβάλλει…!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ (Υπουργός Επικρατείας): Τέλος, στο άρθρο 37 η τοποθέτηση των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θα αντιμετωπιστεί από Προεδρικό Διάταγμα του νέου Οργανισμού της, που αναμένεται μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Παραμένει σαφές ότι στις οργανικές μονάδες οι οποίες αφορούν την επικοινωνιακή διπλωματία, όπως ορίζονται στον παρόντα νόμο και τον Οργανισμό της, προΐστανται αποκλειστικά υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας.
Κλείνω, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, με το εξής: Νομίζω ότι έχουν ακουστεί και θα ακουστούν πολλά σχόλια για το νομοσχέδιο. Αυτό το νομοσχέδιο είναι μια σημαντική τομή, είναι μια νέα αρχή. Σας καλώ να κάνετε την υπέρβαση -και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης- και να κρατήσουμε στο μυαλό μας ότι έχει πολύ μεγάλο νόημα η αδειοδότηση και η ισχυρή προσπάθεια της πολιτείας να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο.
Οι πάροχοι περιεχομένου μπορεί και πρέπει να είναι γνωστοί με το ονοματεπώνυμό τους, να μην κρύβονται. Δεν πρέπει να αφήσουμε κανένα «παράθυρο» να κρύβονται. Πρέπει να παρέμβει η Πολιτεία εκεί που αποδεδειγμένα οι ανεξέλεγκτες δυνάμεις της αγοράς δεν μπόρεσαν να αποδώσουν στον πολίτη το αγαθό της ενημέρωσης, όπως θα έπρεπε, και να ξεκινήσουμε πραγματικά μία νέα εποχή και για τα τηλεοπτικά πράγματα, αλλά κυρίως για τις σχέσεις του πολιτικού κόσμου με την επιχειρηματικότητα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Παππά.
https://www.ypepikrateias.gr/index.php/item-3/55-pg-id-2388-bte
Επρόκειτο να λήξει στις 06:00 το πρωί του Σαββάτου
Έληξε η απεργία της ΕΣΗΕΑ σε ιδιωτικά κανάλια, ΑΠΕ και ΕΡΤ
23/10/2015
Λόγω προσφυγής της Nova, που έκανε δεκτή το Πρωτοδικείο Αθηνών, λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής
Ανεστάλη λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής η εικοσιτετράωρη προειδοποιητική απεργία που είχε κυρήξει η ΕΣΗΕΑ αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τις τηλεοπτικές άδειες, και επρόκειτο να ισχύει από τις 6 π.μ. της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου έως τις 6 π.μ. του Σαββάτου 24 Οκτωβρίου 2015.
Η απεργία αφορούσε την ΕΡΤ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ (στο Πρακτορείο, στις ιστοσελίδες, στις ραδιοτηλεοπτικές καλύψεις και μεταδόσεις, στο ραδιόφωνο και στις εκδόσεις του), στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (στα γραφεία Τύπου υπουργείων, ΟΤΑ, Περιφερειών και στα γραφεία Τύπου Ελληνικών Πρεσβειών στο εξωτερικό), στο Κανάλι της Βουλής, σε όλους τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και σε όλα τα συνδεόμενα διαδικτυακά μέσα.
Μονοθεσία μόνο για την ΕΡΤ
23/10/2015
Με διαφορετικό καθεστώς εξακολουθούν να εργάζονται οι δημοσιογράφοι στα δημόσια ΜΜΕ και στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Οι δημοσιογράφοι που επανέκτησαν τη δουλειά τους στην ΕΡΤ, διέπονται από το καθεστώς της μονοθεσίας, ενώ μετά την απόσυρση της σχετικής διάταξης από το νομοσχέδιο από το Νίκο Παππά, δεν υπάρχει περιορισμός για τους εργαζόμενους στο ΑΠΕ και στη Γραμματεία.
Ο Τσίπρας πίνει το πικρό ποτήρι που σέρβιρε εκείνος στον Σαμαρά…
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015
Όπως αισθανόταν ο Αντώνης Σαμαράς, όταν ήταν πρωθυπουργός, πρέπει να ένιωσε ο Αλέξης Τσίπρας, τη στιγμή που έμαθε ότι οι δημοσιογράφοι αποφάσισαν να απεργήσουν στη διάρκεια της σημαντικής επίσκεψης του Φρανσουά Ολάντ στην Αθήνα. Να απεργήσουν για το νομοσχέδιο που αφορά τις άδειες των ιδιωτικών καναλιών.
Η απεργία, όμως, δεν περιελάμβανε μόνο στους εργαζόμενους στους ιδιωτικούς σταθμούς, αλλά και την κρατική ΕΡΤ. Πράγμα που σήμαινε ότι θα πήγαιναν στράφι επικοινωνιακά όλες οι εκδηλώσεις που είχαν οργανωθεί και οι οποίες θα μπορούσαν να τραβήξουν κάπως την προσοχή των πολιτών από τη φοροκαταιγίδα.
Τι έκανε η κυβέρνηση; Εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι δεν απεργούσε η ΕΡΤ 3 και έβγαλε στον «αέρα»των κρατικών δικτύων τη δική της εικόνα μέχρι τις 12, οπότε κηρύχθηκε απεργία και στο κρατικό κανάλι της βόρειας Ελλάδας. Το «τέχνασμα» αυτό ελάχιστα απέφερε, βέβαια, διότι ούτε δελτία ειδήσεων ούτε ενημερωτικές εκπομπές θα μεταδοθούν σήμερα.
Επανέρχομαι, λοιπόν, στην περίοδο διακυβέρνησης Σαμαρά, όταν η συριζοκρατούμενη ΠΟΣΠΕΡΤ ξεκινούσε απεργία σχεδόν κάθε φορά που υπήρχε σημαντική επίσκεψη ξένου ηγέτη στην Ελλάδα ή ταξίδευε ο πρωθυπουργός στο εξωτερικό. Η κατάσταση είχε ξεφύγει από κάθε όριο, ο Σαμαράς έπνεε μένεα για τους εργατοπατέρες, και στην πρώτη ευκαιρία χρησιμοποίησε τη στάση τους ως άλλοθι για να βάλει «λουκέτο» στην ΕΡΤ.
Τώρα έφτασε η στιγμή για να «λουστεί» ο Αλέξης Τσίπρας όσα έκαναν οι άνθρωποί του στον αντίπαλό του. Με πρόσχημα το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες (των ιδιωτικών σταθμών, επαναλαμβάνω) κηρύχτηκε απεργία και στην ΕΡΤ. Έτσι, οι Έλληνες θα δουν αύριο στην τηλεόραση όσα έγιναν σήμερα. Θα βλέπουν τον Ολάντ να μιλάει στην ελληνική Βουλή, ενώ εκείνος θα έχει επιστρέψει στη Γαλλία ένα 24ωρο νωρίτερα…
https://www.aixmi.gr/index.php/o-tsipras-pinei-to-pikro-potiri-pou-servire-ekeinos-ston-samara/
Σελίδα 14 από 176