29/10/2015
Προσφυγή στις διοικητικές Αρχές εναντίον της διάταξη του Νίκου Παππά, προανήγγειλε η Λίνα Αλεξίου. “Οσα νόμιμα μέσα άμυνας έχω, θα τα ασκήσω. Δεν είναι μόνο δικαίωμά μου είναι υποχρέωσή μου”, απάντησε η αντιπρόεδρος του ΕΣΡ, σε σχετική ερώτηση.
29/10/2015
Ως διάταξη που πλήττει την “αρχή της δημοκρατικής νομιμότητας και διαφάνειας, την οποία καταχράται η εκτελεστική εξουσία” χαρακτηρίζει η αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, Λίνα Αλεξίου, την τροπολογία του Νίκου Παππά. Ο νόμος που αναμένεται να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ προβλέπει την άμεση λήξη της θητείας των μελών της Αρχής, τα οποία έχουν συμπληρώσει τον προβλεπόμενο από το νόμο χρόνο παραμονής στο συμβούλιο.
Η τροπολογία, σύμφωνα με το ΕΣΡ, στρέφεται εναντίον της ανεξαρτησίας των θεσμών που απολαύνυον συνταγματικής προστασίας” της “αρχής της ασφάλειας δικαίου και της εμπιστοσύνης της λειτουργίας της Διοίκησης” και της αρχής της ανεξαρτησίας των θεσμών της δικαιοσύνης των Ανεξαρτήτων Αρχών”
Μόνο που εμπνευστής της μεθόδευσης δεν είναι ο Παππάς αλλά ο Σπίρτζης, που έχει τάξει άδεια εκπομπής στον Καλφαγιάννη. Μάλιστα δε, παρότι η ΠΟΣΠΕΡΤ σφετερίζεται συχνότητα που ανήκει στην ΕΡΤ, την 106,7 για Αττική, κι ενώ ΕΣΡ με ΕΕΤΤ και εισαγγελία έπραξαν τα δέοντα, ο Σπίρτζης τους αποδοκίμασε μη δηλώσεις του. Παράλληλα, η διοίκηση της ΕΡΤ παρά το ότι έχει γνώση του θέματος και καθήκον να προασπίζεται τα συμφέροντα του δημοσίου, αμελεί να πάρει τα μέτρα που οφείλει.
Υπάρχει θέμα κακουργηματικής απιστίας στο δημόσιο, κατάχρησης εξουσίας, υπεξαίρεσης και σφετερισμού δημόσιας περιουσίας.
Για τους λόγους αυτούς έχει απευθύνει επιστολή στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου (4409 5/10/15), και αν λειτουργήσει η δικαιοσύνη, ενδέχεται να δούμε δικογραφία (και) κατά υπουργών στη βουλή.
Η δημόσια περιουσία δεν ανήκει σε κανέναν κερατά, κομματικό, συνδικαλιστικό, τσοντοκαναλάρχη ή ιδιώτη για να την παραχωρεί σε φίλους και αυλικούς. Ανήκει ΜΟΝΟ και αποκλειστικά στον Ελληνικό λαό.
Σαρωτικές αλλαγές επιφέρει στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων η υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνονται τα όρια ηλικίας.
28 Οκτ. 15
Σαρωτικές αλλαγές επιφέρει στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων η υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνονται τα όρια ηλικίας ενώ παράλληλα αναμένονται και μειώσεις των συντάξεων με την θεσμοθέτηση του νέου μισθολογίου μέχρι τα τέλη του έτους.
Μεγάλοι «χαμένοι» από το νέο μισθολόγιο θα είναι οι υπάλληλοι με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας – δηλαδή όσοι πλησιάζουν προς την συνταξιοδότηση
Με την υπουργική απόφαση που δημοσιοποιήθηκε από το 2022 και μετά ακόμη και όσοι έχουν υπηρετήσει για 40 χρόνια στο δημόσιο, θα φεύγουν στη σύνταξη στα 62. Συνδικαλιστικοί κύκλοι σημειώνουν ότι το νέο μισθολόγιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση στο οποίο προβλέπονται μειωμένοι βασικοί μισθοί κυρίως για τους υπαλλήλους που έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας, θα επιφέρει περικοπές και στο ύψος των συντάξεων για όσους συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα χρόνια.
Οι μειωμένοι βασικοί μισθοί που φέρνει το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο μπορεί να μην επηρεάσουν τις αποδοχές που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι αφού διατηρείται η προσωπική διαφορά, όμως προοπτικά αναμένεται να επηρεάσουν τις συντάξεις αφού τα ποσοστά αναπλήρωσης θα υπολογιστούν στους νέους μειωμένους βασικούς μισθούς.
Μέχρι σήμερα υπάρχει η «προστασία» που δίνει το θεσμικό πλαίσιο του 2011 σύμφωνα με το οποίο οι συντάξειςυπολογίζονται με το προηγούμενο μισθολογικό καθεστώς. Τα συνδικάτα του δημοσίου βρίσκονται σε ετοιμότητα για να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις με την επίσημη ανακοίνωση του νέου μισθολογίου που θα οδηγήσει σε περικοπές και τις συντάξεις που θα λάβουν όσοι ολοκληρώσουν τον εργασιακό τους βίο στο Δημόσιο τα επόμενα χρόνια.
Μέχρι σήμερα και παρά τις συνεχείς μειώσεις που είχαν υποστεί στους μισθούς οι δημόσιοι υπάλληλοι λόγω Μνημονίων, υπήρχε η νομοθετική πρόβλεψη ότι οι συντάξεις θα υπολογίζονται με τους βασικούς μισθούς που ίσχυαν πριν από τις περικοπές του 2012 με το Ενιαίο Μισθολόγιο. Όμως οι περικοπές των μισθών αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές και στο ύψος των συντάξεων. Για παράδειγμα για τον υπολογισμό της σύνταξης ενός δημοσίου υπαλλήλου σήμερα υπολογίζονται τα συνολικά χρόνια υπηρεσίας και το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο ανήκει.
Για τους δημοσίους υπαλλήλους που υπηρετούν σήμερα σταδιακά θα αυξάνονται τα όρια συνταξιοδότησης και μετά το 2022 θα πρέπει να ολοκληρώσουν 40 χρόνια προϋπηρεσίας για να συνταξιοδοτηθούν ενώ η σύνταξή τους θα πρέπει να υπολογιστεί με τα νέα μειωμένα μισθολογικά κλιμάκια. Συγκεκριμένα, σήμερα ένας υπάλληλος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης μετά από 40 έτη στην υπηρεσία θα λάβει βασική σύνταξη 1052 ευρώ.
Με το νέο μισθολόγιο όπου αναμένεται να μειωθούν οι βασικοί μισθοί στα υψηλά μισθολογικά κλιμάκια ένας αντίστοιχος υπάλληλος θα έπρεπε να συνταξιοδοτηθεί μετά από 40 χρόνια δουλειάς και η τελική σύνταξη υπολογίζεται ότι θα είναι κατά μειωμένη κατά 8-10% περίπου (900-950 ευρώ) σε σχέση με αυτήν που θα λάμβανε με το προηγούμενο μισθολόγιο.
ΑΔΕΔΥ, ΠΟΕ ΟΤΑ και ΠΟΕΔΗΝ βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής μέχρι ότου λάβουν την τελική πρόταση για το νέο μισθολόγιο και την αποδέσμευσή του από το βαθμολόγιο. Οι μέχρι σήμερα πληροφορίες για την διαμόρφωση του νέου μισθολογίου προβλέπουν την μείωση των βασικών μισθών κυρίως στα υψηλά κλιμάκια χωρίς όμως να μειώνονται οι αποδοχές των εργαζόμενων αφού θα λαμβάνουν προσωπική διαφορά.
Μεγάλοι «χαμένοι» από το νέο μισθολόγιο θα είναι οι υπάλληλοι με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας – δηλαδή όσοι πλησιάζουν προς την συνταξιοδότηση - αφού θα δουν τις αποδοχές τους να παγώνουν για τα επόμενα χρόνια λόγω της διατήρησης της προσωπικής διαφοράς.
Για παράδειγμα ένας υπάλληλος Τεχνολογικής εκπαίδευσης με 24 χρόνια προϋπηρεσίας λαμβάνει σήμερα βασικό μισθό 1.590 ευρώ μικτά. Με το νέο θα καταταγεί στο 11ο Μισθολογικό Κλιμάκιο και θα έχει ονομαστικό βασικό μισθό 1.435 ευρώ. Η διαφορά των 155 ευρώ θα διατηρηθεί ως προσωπική διαφορά χωρίς να μειωθούν οι αποδοχές του υπαλλήλου.
Το συγκεκριμένο ποσό θα συμψηφίζεται τα επόμενα χρόνια με τις μισθολογικές ωριμάνσεις οπότε ο υπάλληλος θα λάβει αύξηση στον μισθό του μετά από 6 χρόνια οπότε θα έχει ...εξαφανιστεί η προσωπική διαφορά.
https://www.thetoc.gr/oikonomia/article/oi-xamenoi-apo-tis-anatropes-sto-asfalistiko-tou-dimosiou
Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου, 2015,
Θα μπλοκάρουν το διορισμό των μελών της Ανεξάρτητης Αρχής τα κόμματα της αντιπολίτευσης;
Δύο είναι τα τελευταία, πλην ισχυρά χαρτιά των καναλαρχών, είτε για να μπλοκάρουν το νόμο Παππά για την αδειοδότηση που ψηφίστηκε το περασμένο Σάββατο από τη Βουλή, είτε για να διεκδικήσουν με «σιγουριά» νέες άδειες!
Το ένα έχει σχέση με τη σύσταση του ΕΣΡ που ως γνωστόν ο διορισμός των μελών του είναι αρμοδιότητα της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής και το άλλο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς επίσης και η Ένωση Εμπορικών Τηλεοπτικών Δικτύων (ACT) της Ευρώπης που εκπροσωπεί σταθμούς σε 37 ευρωπαϊκές χώρες.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Αρχικά ως προς το ΕΣΡ. Σημειώνεται ότι τα μέλη του συμβουλίου εκλέγονται κατόπιν εισήγησης του προέδρου της Βουλής και επιλέγονται από τη Διάσκεψη των Προέδρων, εφόσον υπάρχει πλειοψηφία τουλάχιστον 4/5. Το τελευταίο είναι και το «κλειδί» με το οποίο οι καναλάρχες μπορούν ασκήσουν πίεση στα κόμματα της αντιπολίτευσης, προκειμένου με τη σειρά τους να καθυστερήσουν το διορισμό των νέων μελών του ΕΣΡ ή ακόμη και να τον μπλοκάρουν, αφού όπως ήδη αναφέρθηκε απαιτείται η πλειοψηφία των 4/5! Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσο δεν υπάρχει ΕΣΡ δεν μπορεί να εφαρμοστεί και ο νέος νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες!
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών μας, ότι η Διάσκεψη των Προέδρων, αποτελείται από τον Πρόεδρο και τους Αντιπροέδρους της Βουλής, τους διατελέσαντες Προέδρους της Βουλής εφόσον έχουν εκλεγεί βουλευτές (άρα η Ζωή Κωνσταντοπούλου ατύχησε και δεν θα συμμετέχει), τους Προέδρους των Διαρκών Επιτροπών, τον Πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, τους Προέδρους των Κοινοβουλευτικών Ομάδων και έναν εκπρόσωπο των ανεξάρτητων βουλευτών στην περίπτωση που είναι πάνω από πέντε (αλλά κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην παρούσα Βουλή).
Συμπερασματικά λοιπόν, ένα πρώτο ισχυρό χαρτί για τους καναλάρχες είναι η καθυστέρηση ή και το μπλοκάρισμα του διορισμού των νέων μελών του ΕΣΡ που θα κληθούν να εφαρμόσουν το νόμο… Αν για παράδειγμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης κωλυσιεργήσουν και δεν συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός των 4/5… Η συγκεκριμένη Ανεξάρτητη Αρχή δεν θα έχει μέλη και οι καναλάρχες θα κοιμούνται ήσυχοι! Βεβαίως σε αυτήν την περίπτωση τα κόμματα που θα «παίξουν» τον χαρτί των καναλαρχών θα είναι υπόλογα στην ελληνική κοινωνία!
Το δεύτερο – επίσης, σημαντικό χαρτί, αλλά και καταφύγιο των καναλαρχών είναι η ΕΕ… Που έχει δώσει δείγματα γραφής και στην περίπτωση του «βασικού μετόχου»!
Αυτή τη φορά το χέρι βοηθείας στα σχέδια των εγχώριων μιντιαρχών ακούει στο όνομα Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού που παρενέβη ήδη μετά την προσφυγή (για να το πούμε κομψά) των ντόπιων καναλαρχών, τόσο για το θέμα της ΕΡΤ όσο και με αφορμή άλλα άρθρα του νομοσχεδίου για τις τηλεοπτικές άδειες! Από κοντά στην προσπάθεια των καναλαρχών για να μην εφαρμοστεί ο νέο νόμος και η Ένωση Εμπορικών Τηλεοπτικών Δικτύων της Ευρώπης (ACT) που επίσης παρενέβη με ανακοίνωσή της ασκώντας κριτική στο νόμο που ψήφισε η Βουλή!
29/10/2015
Ντοκιμαντέρ και ταινίες, ελληνικές και ξένες, είναι τα πρώτα προγράμματα που προμηθεύεται η ΕΡΤ για τα τρία τηλεοπτικά της κανάλια. Αξίζει να σημειωθεί πως στις προτάσεις για νέα προγράμματα υπάρχουν και πολλές «δωρεές», δηλαδή ντοκιμαντέρ που προσφέρονται στην κρατική τηλεόραση χωρίς αμοιβή.
Θα πρέπει να έχουμε υπόψην μας, πως όταν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα “προσφέρεται” δωρεάν και δεν μισθώνεται επιβάλεται να πληρώνονται τα πνευματικά δικαιώματα των συντελεστών, με αποτέλεσμα να φτάνει το κόστος περίπου το ίδιο με την μίσθωση, για ένα πρόγραμμα όμως που πιθανά δεν θα το μίσθωνες, για αυτό άλλωστε και σου προσφέρεται δωρεάν. Με λίγα λόγια, αυτές οι δωρεάν μισθώσεις είναι “προσφορά” της Συτονίστριας του προγράμματος στους συντελεστές αυτών των προγραμμάτων, οι οποίοι φυσικά τυγχάνει και είναι “φίλοι” της. Αυτά γιατί καλό είναι να διαβάζουμε πίσω από τις λέξεις μερικές φορές.
Θανάσης Γεωργακόπουλος
Σωστά αυτά που γράφεις Τέλης Σαμαντάς αλλά αφήνεις τα καλύτερότερα.
Το Οργανόγραμμα με τις "εκατομμύρια" Διευθύνσεις και Τμήματα, τον ουρανομήκη ανορθολογισμό και αρχαϊσμό του και τον πλήρη κατακερματισμό του ραδιοφώνου (υπάγεται σε δύο ξεχωριστές γενικές διεθύνσεις και σε τέσσερις ξεχωριστές διευθύνσεις !!!). Φαντάζεσαι γιατί το τελευταίο.
Επίσης, την εκλογή εκπροσώπων των εργαζομένων στο Δ.Σ. τις οποίες προκήρυξε η ΠΟΣΠΕΡΤ (η οποία έχει εκλεγεί το 13 από άλλο εκλογικό σώμα από το σημερινό προσωπικό της ΕΡΤ), η οποία και όρισε μονομερώς εφορευτική επιτροπή από πρωτοπαλλήκαρα του Καλφαγιάννη και, επικαλείται νόμο του 2011 και όχι τον πρόσφατο νόμο για την ΕΡΤ.
Το τελευταίο προφανώς γίνεται για να επιβληθεί με "τσαμπουκά" ο Καλφαγιάννης ως εκπρόσωπος μιας και ο νόμος απαγορεύει την παράλληλη κατοχή συνδικαλιστικής ιδιότητας. Επιπλέον, παρότι ο νόμος ορίζει πως ο ένας εκ των εκπροσώπων θα είναι δημοσιογράφος, αυτός δε θα ψηφισθεί σε ξεχωριστή κάλπη από τους δημοσιογράφους αλλά σε ενιαίο ψηφοδέλτιο από όλους, ώστε ο Καλφαγιάννης να καταφέρει να ελέγξει και το δεύτερο εκπρόσωπο, ψηφίζοντας αυτόν που προτιμά από τις υποψηφιότητες δημοσιογράφων ή, μάλλον, αυτόν που θα είναι δικός του.
Αυτά τα ωραία εν έτει 2015.
Τις θέσεις των Γενικών Διευθυντών των Γενικών Διευθύνσεων της προκήρυξε η ΕΡΤ ΑΕ. (Ενημέρωσης, Προγράμματος, Τεχνολογίας, Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών και Νέων Μέσων). Ποιοι έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν υποψηφιότητα για την κάλυψη των θέσεων; Μα μόνον οι ίδιοι οι υπάλληλοι της ΕΡΤ, κατά προτίμηση δε οι ίδιοι οι οποίοι μέχρι τώρα καλύπτουν τις αντίστοιχες θέσεις. Όπως, συγκεκριμένα διαβάζουμε στην, ταυτόσημη για όλες τις θέσεις, προκήρυξη:
«Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχουν οι υπάλληλοι της ΕΡΤ ΑΕ με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου που αφενός ανήκουν στην κατηγορία Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και αφετέρου έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης… Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνει από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΤ ΑΕ μετά από συνέντευξη όλων των υποψηφίων».
Αυτά τα «απολύτως αξιολογικά», «ανοιχτά στην κοινωνία», «διαφανή», καθόλου «φωτογραφικά» και εξόχως «προοδευτικά», τα οποία καθορίζουν το «παρόν και το μέλλον» του Δημόσιου φορέα Ραδιοτηλεόρασης, σύμφωνα με τις πρόσφατες διακηρύξεις του αρμόδιου υπουργού κ. Νίκου Παππά (άλλοι, σε «παλαιότερες» εποχές θα έγραφαν «γκαουλάιτερ» -δεν είμαστε όμως «άλλοι»…) καθώς και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Λ. Ταγματάρχη και του Προέδρου του ΔΣ κ. Τσακνή, συμβαίνουν στο κομματικό «χωράφι» του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής.
(Βέβαια το ότι δεν γράφουμε «γκαουλάιτερ» δε σημαίνει πως είμαστε και ηλίθιοι –πράγμα που μάλλον θεωρούν οι κυβερνώντες μαζί με κάτι «άλλους» που σε αντίστοιχες περιπτώσεις τα «γκαουλάιτερ» και τα λοιπά τα είχαν καραμέλλα).
Μοναδική απορία: γιατί κάνουν προκήρυξη και δε βγάζουν μια «οικογενειακή σέλφι», που θα ερχόταν και φτηνότερα;
Ραγδαίες αλλαγές στον χώρο των ΜΜΕ. Σύμφωνα με τον Βηματόδοτη, ορισμένοι φίλοι του Ν. Παππά είναι ασυγκράτητοι, και πριν να ψηφιστεί ο νόμος Παππά – Σπίρτζη προσπάθησαν να επισημοποιήσουν τα μελλοντικά σχέδιά τους.
Επιλεγμένοι από φαρμακοβιομήχανο και αθλητικό μεγαλοπαράγοντα βουλευτές (ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ) βρήκαν στις θυρίδες τους μια πολυτελή (κόκκινη) πρόσκληση για να παραστούν σε δεξίωση την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου σε πολιτιστικό κέντρο με την ευκαιρία της έναρξης λειτουργίας του CΝN Greece.
Πρόκειται, λένε, για ενημερωτικό site, αλλά προφανώς και για προάγγελο τηλεοπτικού καναλιού. Όπου λειτουργεί site του CNN λειτουργεί και κανάλι, ενώ έρχεται στην Αθήνα και ο εμπορικός διευθυντής του CNN International, ο κ. Ρανί Ρεντ, για να εγκαινιάσει ένα …απλό site.
Ο Νίκος Παππάς, όμως, επειδή είναι ανήσυχος και δεν γνωρίζει αν όλα αυτά ευοδωθούν, πλησίασε, μαθαίνω, κάποιον Ελληνογάλλο που βρέθηκε στην Αθήνα μαζί με τον πρόεδρο Ολάντ και τον προέτρεψε να συμμετάσχει στον προετοιμαζόμενο πλειστηριασμό τηλεοπτικών αδειών. Δεν έμαθα τι αποκόμισε ο κ. Παππάς, αλλά ο Ελληνογάλλος ήταν, όπως λένε, διστακτικός, δεν είδε την όλη «προτροπή» με μεγάλο ενθουσιασμό.
ΠΗΓΗ:Βηματοδότης
Σελίδα 9 από 176