10/11/2015
Νέες πιέσεις ασκεί η «τρόικα» στην ΕΡΤ. Η ενόχληση για την επαναλειτουργία της παραμένει και επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα ασφυξίας για την εταιρεία, περιορίζοντας παρανόμως τα έσοδά της, με στόχο τη μείωση του προσωπικού της εταιρείας. Η ΕΡΤ εδώ και καιρό ασφυκτιά εξαιτίας του γεγονότος ότι τα χρήματα που πληρώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά (3 ευρώ τον μήνα) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ γίνονται φόροι, παρανόμως και κατά παράβαση των ευρωπαϊκών συνθηκών για τη λειτουργία των δημοσίων φορέων ραδιοτηλεόρασης. Και είναι παράνομη γιατί ενώ οι πολίτες πληρώνουν για οπτικοακουστικές υπηρεσίες, η «τρόικα» τα μετατρέπει σε φόρους χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανένα.
Τα χρήματα από το ανταποδοτικό τέλος πηγαίνουν απευθείας σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας . Έτσι, από τα προϋπολογιζόμενα έσοδα των 175 εκατ. ευρώ λιγότερα από τα μισά φτάνουν τελικώς στην εταιρεία, τα οποία προορίζονται κυρίως για τη μισθοδοσία. Το αποτέλεσμα είναι ορισμένα τμήματα της ΕΡΤ να είναι σε οριακό σημείο, όπως συμβαίνει με την ΕΡΤ3. Η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Οικονομικών πιέζει για την απελευθέρωση ενός ποσού 30 εκατ. ευρώ για να ανακουφιστεί κάπως η ΕΡΤ, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει καμία έγκριση, παρά τις συνεχείς προσπάθειες και του Νίκου Παππά. Η ΕΡΤ, από την εποχή Παπακωνσταντίνου στο υπουργείο Οικονομίας, επανήλθε στο καθεστώς των ΔΕΚΟ, αν και δεν εισπράττει ούτε σεντ από τον προϋπολογισμό και τελεί -παρανόμως- επί ασφυκτικό οικονομικό έλεγχο και με υποχρέωση ισοσκελισμένων ισολογισμών. Όταν ξεκίνησε η ΝΕΡΙΤ, ο αρμόδιος υφυπουργός Παντελής Καψής ανακοίνωσε τη μείωση του ανταποδοτικού τέλους από 4,24 ευρώ σε 3 ευρώ, ενώ από τα συνολικά έσοδα των 190 εκατ. ευρώ παρακρατούνται τα 100 εκατ. ευρώ. Επί της απόφασης αυτής υπήρξε προσφυγή της ΠΟΣΠΕΡΤ στο ΣτΕ, η εκδίκαση της οποίας αναβλήθηκε πρόσφατα χωρίς να προσδιοριστεί νέα ημερομηνία.
https://www.typologies.gr/
11/11/2015
Η σταθερή, διεκδικητική, αταλάντευτη στάση, νομικά κατοχυρωμένη θέση της ΠΟΣΠΕΡΤ που επιμένει ότι ο ΓΚΠ της ΕΡΤ πρέπει να γίνει με συλλογική σύμβαση, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, τους νόμους και το δίκαιο, αρχίζει να δίνει καρπούς μέσα από διάλογο με τη Διοίκηση για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης που θα αφορά τον ΓΚΠ.
Η ΠΟΣΠΕΡΤ, μετά από πολλές ενέργειές της (ΕΞΩΔΙΚΑ – ΟΜΕΔ – ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ κλπ) και την στήριξη των νομικών συμβούλων της, Δ. Περπατάρη, Κ. Τοκατλίδη και ένα βήμα πριν την προσφυγή μας στην δικαιοσύνη, αποδέχεται την πρόσκληση της ΕΡΤ, δείχνοντας την καλή της διάθεση και εξαντλώντας κάθε περιθώριο συνεννόησης που από την αρχή επεδίωκε.
Η έναρξη αυτού του διαλόγου γίνεται την Παρασκευή στις 13:00 και θα προσέρθουμε με προτάσεις και λύσεις προς το συμφέρον όλων, αλλά κυρίως για το συμφέρον των εργαζομένων.
Σε κάθε περίπτωση που η Διοίκηση για άλλη μια φορά κωλυσιεργήσει ή θέλει να κάνει προσχηματικό διάλογο θα πράξουμε αναλόγως και βέβαια θα σας ενημερώνουμε για τη συνέχεια και το αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων.
Συνάδελφοι,
η ΠΟΣΠΕΡΤ συνεχίζει να διεκδικεί και να αγωνίζεται για τα δίκαια αιτήματά μας που τώρα όσο ποτέ βάλλονται από κυβερνήσεις, διοικητικούς παράγοντες και νομικές δικολαβίες, ακριβοπληρωμένων για αυτή τη δουλειά δικηγόρων, εταιρίας που εκπροσωπεί πάντα τους εργοδότες.
Η κάθε λογής λάσπη που ρίχνεται στον ανεμιστήρα, από αυτούς που έχουν τον χρόνο, που αντί να είναι χρήσιμοι και να συμβάλλουν – δεν έχουμε δει ποτέ καμία πρόταση – προτιμούν να είναι χρησιμοποιήσιμοι και αρεστοί, ξεπερνώντας τα εσκαμμένα πολλές φορές, κάνοντας και κριτική κατόπιν εντολών ! Δεν θα τους ακολουθήσουμε.
Τα συμφέροντα των εργαζομένων δεν διαφοροποιούνται, ούτε από κομματική προέλευση, ούτε από ευγενική καταγωγή, είναι διαχρονικά και απαιτείται η ισονομία και η αξιοπρέπεια στην εργασία ώστε να υπάρχει αξιοποίηση των δυνατοτήτων των εργαζομένων σε ομαλό εργασιακό κλίμα και εργασιακές συνθήκες που θα φέρνουν το καλύτερο αποτέλεσμα.
Καλούμε λοιπόν όλους να συστρατευτούν στα σωματεία τους, ώστε ο αγώνας που δίνεται να είναι συνολικός για τα δικαιώματά μας, να έχει αποτέλεσμα και να είναι στέρεα και θεσμικά κατοχυρωμένα τα κέρδη των αγώνων και όχι αποτέλεσμα οσφυοκαμψίας, αναξιοπρέπειας, γνωριμιών και κομματικών επιλογών που είναι πρόσκαιρα, πάντα διαπραγματεύσιμα με αδύνατο κρίκο τον εργαζόμενο.
Συνάδελφοι,
αύριο απεργούμε ενάντια στα μνημόνια και τις μνημονιακές πολιτικές, στη φτωχοποίηση και στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Απεργούμε όμως και για την ΕΡΤ, για μια ΕΡΤ που εμείς θέλουμε και η κοινωνία έχει δικαίωμα να απαιτεί. Για μια ΕΡΤ ανεξάρτητη, πλουραλιστική, οικονομικά βιώσιμη με επιχειρησιακό σχέδιο και προϋπολογισμό τέτοιο που θα της δίνει την δυνατότητα της συνέχισης του έργου της μέσα από όλες τις δομές της.
Διεκδικούμε επίσης ισονομία και όχι διαχωρισμούς, καθοριστικό και πραγματικό οργανόγραμμα που δεν θα είναι στην κρίση μονομερώς της διοίκησης.
Διεκδικούμε οι εργαζόμενοι να έχουν ρόλο, λόγο, δουλειά και αξιοπρέπεια.
Οι πρακτικές του παρελθόντος με την συμβολή και την παρακίνηση και των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΡΤ (ακόμα και σήμερα) ώστε την ημέρα της απεργίας να υπάρχουν άδειες μη προγραμματισμένες – με σκοπό να ακυρώνονται οι διεκδικήσεις του αγώνα και να λοιδορούνται –είναι απαράδεκτη και η ΠΟΣΠΕΡΤ με κανένα τρόπο δεν νομιμοποιεί ηθικά κανέναν. Στις εποχές που ζούμε όλοι έχουμε ανάγκη το μεροκάματο, αλλά πρέπει να είμαστε έντιμοι και να αποφασίσουμε : ή θα είμαστε διεκδικητικοί και θα απεργούμε όταν απεργούμε ή θα είμαστε υποταγμένοι και απεργοσπάστες και δεν θα ζητάμε τα ρέστα από άλλους, γιατί οι ευθύνες δεν είναι μόνο συλλογικές είναι και ατομικές.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ
Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων στη δημόσια διοίκηση, επιδιώκει να έχει σαφή εικόνα του αριθμού των υπαλλήλων και το αντικείμενο του έργου των δημόσιων και δημοτικών επιχειρήσεων και νομικών προσώπων παντός είδους που επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η συνολική αποτύπωση των υπηρεσιών και των φορέων αποτελεί για την κυβέρνηση κρίσιμη προϋπόθεση ώστε μεταξύ άλλων να γίνουν περικοπές δαπανών αλλά και να ξεδιπλωθεί το σχέδιο κινητικότητας υπαλλήλων που θα εφαρμοστεί σε όλη τη δημόσια διοίκηση. Άλλωστε, ήδη η κυβέρνηση εξετάζει ακόμα και συγχωνεύσεις / καταργήσεις φορέων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ΝΠΙΔ που επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το υπουργείο θέλει να έχει εικόνα των φορέων που επιχορηγούνται από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, και άρα υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της απογραφής. Έτσι, θα πρέπει οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών να έχουν αποστείλει στο υπουργείο, έως τις 30 Νοεμβρίου 2015, κατάλογο αυτών των ΝΠΙΔ.
Όλα αυτά περιλαμβάνονται σε εγκύκλιο που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για τη Διοικητική Ανασυγκρότηση, Χριστόφορος Βερναρδάκης.
Μάλιστα, η εγκύκλιος υποδεικνύει τον τρόπο διεκπεραίωσης ακόμα και όσον αφορά σε ιδιάζουσες περιπτώσεις, ώστε να μην υπάρξει κανένα περιθώριο μη απογραφής. Έτσι, είναι χαρακτηριστικό ότι αναφέρεται αναλυτικά στη διαδικασία απογραφής ΝΠΔΔ, Δημόσιων και Δημοτικών Επιχειρήσεων καθώς και ΝΠΙΔ τα οποία δεν έχουν απογραφεί επειδή:
Τα ΝΠΙΔ τα οποία πρέπει να απογραφούν άμεσα στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου και να ενταχθούν στο σύστημα πληρωμών της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής είναι όσα ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Έτσι, οι αρμόδιες διευθύνσεις εποπτείας Νομικών Προσώπων των υπουργείων καλούνται να διαβιβάσουν την εγκύκλιο στα εποπτευόμενα ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ, εκτός από τις ΔΕΚΟ που υπάγονται στο Κεφ. Β' του Ν.3429/2005. Το ίδιο πρέπει να πράξει και η Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, όσον αφορά τα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ που δεν έχουν απογραφεί, παρόλο που τους είχε σταλεί σχετικό έγγραφο ήδη από τον περασμένο Ιούλιο (ΔΙΠΑΑΔ/Φ.81/53/ 13845/8.7.2015).
Παναγιώτα Μπίτσικα
09/11/2015
Το Δ.Σ. της ΠΟΣΠΕΡΤ ομόφωνα αποφάσισε τη συμμετοχή στην Πανεργατική – Πανελλαδική 24ωρη απεργία των συνδικάτων στις 12 Νοέμβρη και συμμετοχή στις κατά τόπους συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα.
Απεργούμε όλοι οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ που είναι μέλη των σωματείων μελών μας, ενάντια στις αδιέξοδες πολιτικές των μνημονίων, της λιτότητας, της εξαφάνισης των εργασιακών, ασφαλιστικών, συνδικαλιστικών, ατομικών, συνταγματικών δικαιωμάτων μας, στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και στο κλείσιμο κάθε κοινωνικής δομής.
Αγωνιζόμαστε για μια ΕΡΤ ανοιχτή στην κοινωνία – με όλες τις δομές της – μοχλό ανάπτυξης την περίοδο της κρίσης και ομαλοποίησης της λειτουργίας της, με έξοδό της από τις ΔΕΚΟ, που είναι βρόγχος και δεν αφήνει την ΕΡΤ να ανασάνει και να ανταγωνιστεί επάξια στο περιβάλλον που δραστηριοποιείται.
Στην ΕΡΤ άμεσα πρέπει να υπογραφεί με ΣΣΕ ο ΓΚΠ, να υπογραφεί η ΚΥΑ την οποία περιμένουμε από τον Απρίλιο, να υπάρξουν Συλλογικές Συμβάσεις με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και να ξεκινήσουν άμεσα – κι αν χρειαστεί δυναμικά – οι διαδικασίες και οι διεκδικήσεις για ισονομία στο μισθολόγιο.
Δεν αποδεχόμαστε καμία αξιολόγηση αν δεν υπάρξουν κοινά αποδεκτοί κανόνες και κανένα βαθμολόγιο, ούτε βέβαια τον τρόπο που υπολογίστηκαν οι μισθοί μας, πόσο μάλλον η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας του Π.Δ.
Οι παραδοχές των διοικούντων εκτός από άδικες είναι χωρίς καμία επαρκή δικαιολογία και για μας είναι παράνομες.
Σε κάθε περίπτωση, η ΠΟΣΠΕΡΤ, πέρα από κάθε νομική διεκδίκηση, θα προβεί και σε δυναμικές συνεχόμενες δράσεις.
Τονίζουμε προς όλους ότι δεν διαπραγματευόμαστε τη δουλειά με αξιοπρέπεια, με δικαιώματα, με Συλλογικές Συμβάσεις και την ανεξαρτησία των εργαζομένων στα ΜΜΕ.
Θα κλιμακώσουμε τους αγώνες μας ενάντια σε όλα τα αντεργατικά, θανατηφόρα μέτρα που φέρνουν τα μνημόνια και οι πολιτικές της εξαθλίωσης.
Όλοι στην απεργία. Όλοι στη συγκέντρωση των Συνδικάτων.
10:30 προσυγκέντρωση στο Μουσείο, για πορεία στην Κλαυθμώνος και μετά στο Σύνταγμα
09.11.2015
Υποψηφιότητες υπήρξαν αλλά το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ έκρινε ότι κανένας από όσους κατέθεσαν τα χαρτιά τους δεν διέθετε τα κατάλληλα προσόντα για να αναλάβει επικεφαλής των Γενικών Διευθύνσεων.
Έτσι όπως φαίνεται θα αναζητηθούν πρόσωπα εκτός ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής, αφού σύμφωνα με το οργανόγραμμα υπάρχουν έξι Γενικές διευθύνσεις αλλά μόνο στις δύο έχουν βρεθεί τα πρόσωπα: στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών που αναλαμβάνει ο Βαγγέλης Λουριδάς και στη Γενική Γραμματεία Τεχνολογίας που αναλαμβάνει ο Νίκος Μιχαλίτσης.
Για τις υπόλοιπες 4 Γενικές Γραμματείες, της Ενημέρωσης, του Προγράμματος, της ΕΡΤ3 και των Πολυμέσων πρόκειται όπως φαίνεται να προκηρυχτεί διαγωνισμός αναζητώντας από την αγορά τα πρόσωπα που θα τις αναλάβουν. Βέβαια αρκετοί ισχυρίζονται ότι αυτή είναι η επιθυμία του Μαξίμου, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πόσο δύσκολο είναι να κοπεί ο «ομφάλιος λώρος» της εκάστοτε κυβέρνησης με την κρατική τηλεόραση. Αυτό που απομένει λοιπόν είναι το ΔΣ της ΕΡΤ να προκηρύξει διαγωνισμό για να καταθέσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όσοι ενδιαφέρονται και με διαφανείς βεβαίως βεβαίως διαδικασίες να επιλεγούν οι νέοι Γενικοί Διευθυντές….!
Γρηγόρης Μελάς
https://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=443957&catid=12
09/11/2015
Αυξανόμενη πίεση αντιμετωπίζουν οι βασικοί φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα παγκοσμίως να αναπτύξουν ολοκληρωμένες και σαφείς μακροπρόθεσμες στρατηγικές διανομής προϊόντων συντάξεων και συνταξιοδότησης, καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις και αυξάνονται οι επιλογές των καταναλωτών.
Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τη νέα έρευνα της Ernst & Young (ΕΥ) «Το έπαθλο των 500 τρισ. δολ, ένα πελατοκεντρικό όραμα για την παγκόσμια αγορά συντάξεων και συνταξιοδότησης».
Η έρευνα, η οποία βασίζεται σε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από κυβερνήσεις, διαμορφωτές πολιτικής, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς και μεγάλων επιχειρήσεων, υπογραμμίζει ότι τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να συνεργαστούν πιο στενά για να επιτύχουν και να βελτιώσουν την οικονομική ευημερία των καταναλωτών, καθώς η έμφαση στο συνταξιοδοτικό σύστημα μετατοπίζεται από συστήματα καθορισμένων παροχών σε συστήματα καθορισμένων εισφορών.
Σύμφωνα με την έρευνα, η από κοινού αντιμετώπιση αυτού του μετασχηματισμού απαιτεί αλλαγές στην αγορά και τις πολιτικές σε πολλές χώρες, προκειμένου να βοηθηθούν οι καταναλωτές στη λήψη συνειδητών και τεκμηριωμένων αποφάσεων. Η διανομή, σύμφωνα με την έκθεση, περιλαμβάνει το πλαίσιο, τις πολιτικές, τα κίνητρα και όλες τις ενέργειες που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την προσφορά και τη διάθεση των συνταξιοδοτικών προϊόντων και υπηρεσιών στη λιανική πελατειακή βάση.
Το όραμα, η στρατηγική και ο σαφής καθορισμός των ρόλων αποτελούν τα θεμέλια της εμπιστοσύνης του κοινού στη διαχείριση των συντάξεων, σύμφωνα με την έκθεση. Ωστόσο, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δεν διαθέτουν σαφώς καθορισμένο μακροπρόθεσμο όραμα και στρατηγική για τη σύνταξη και τη συνταξιοδότηση.
Ειδικότερα, οι κυβερνήσεις, οι φορείς χάραξης πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές αναγνωρίζουν τη μεγάλη ανάγκη βελτίωσης της μακροπρόθεσμης στρατηγικής τους για τις συντάξεις και την συνταξιοδότηση, καθώς οι κυβερνήσεις μπορεί να είναι εγγυητές εσχάτης ανάγκης για τα ενδεχόμενα κενά στις συντάξεις και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, μόνο τα δύο τρίτα των κυβερνήσεων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των ρυθμιστικών αρχών διαθέτουν μια σαφώς καθορισμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο ιδιωτικός τομέας θα κληθεί να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του οράματος και της στρατηγικής, καθώς οι πάροχοι διαθέτουν την εμπειρία και τις υποδομές για να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνδέονται με τη διάθεση συνταξιοδοτικών προϊόντων.
Η μετάβαση από ένα σύστημα καθορισμένων παροχών σε ένα σύστημα καθορισμένων εισφορών σημαίνει, ότι οι καταναλωτές και οι εργοδότες θα βρίσκονται αντιμέτωποι με την λήψη περισσότερων αποφάσεων όσον αφορά τη συμμετοχή και τις επενδύσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, ενδέχεται οι καταναλωτές να μην διαθέτουν την κατάλληλη πληροφόρηση για να λαμβάνουν συνειδητές χρηματοοικονομικές αποφάσεις.
Δεν αποτελεί έκπληξη, το ότι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα φαίνεται να προηγούνται σε σχέση με τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη όσον αφορά την παροχή επαρκών συμβουλών και πληροφοριών σε όσους μετέχουν σε συνταξιοδοτικά πλάνα. Το 75% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι διαθέτουν ένα επαγγελματικό σύστημα, αν και θα μπορούσε να βελτιωθεί. Μόλις το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων αξιολόγησαν τις δυνατότητές του ως «πρωτοποριακές».
Η έκθεση διαπιστώνει ότι η ενίσχυση της ανάμιξης των καταναλωτών και της ενημέρωσής τους κατά τη λήψη αποφάσεων μέσω πρόσθετης επικοινωνίας, υποστήριξης και σχεδιασμού, πρέπει να αποτελέσει βασικό συστατικό στοιχείο για όλα τα συνταξιοδοτικά συστήματα και λύσεις.
Οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες
Ο ασφαλιστικός κλάδος δεν έχει προσδιορίσει ακόμη πώς μπορούν να μεγιστοποιηθούν οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες που δημιουργούν οι ψηφιακές εφαρμογές. Οι μισοί από τους εργοδότες δίνουν χαμηλή βαθμολογία στις επιχειρήσεις τους όσον αφορά την ψηφιακή ωριμότητα, ενώ το 54% των κυβερνήσεων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των ρυθμιστικών αρχών αναγνωρίζουν την ανάγκη υιοθέτησης ψηφιακής τεχνολογίας και επικοινωνίας.
Η ψηφιακή ωριμότητα περιλαμβάνει έννοιες όπως η χρήση των κοινωνικών δικτύων, η υιοθέτηση μακροπρόθεσμης ψηφιακής στρατηγικής, η συστηματική χρήση και ανάλυση μεγάλων βάσεων δεδομένων, το ψηφιακό μάρκετινγκ, και τις αναταράξεις που προκαλούν οι ψηφιακές συντάξεις και το Internet of Things. Η τεχνολογική πρόοδος μπορεί επίσης να βοηθήσει τους παρόχους να μειώσουν το κόστος παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, των επενδύσεων, καθώς και της συμμόρφωσης με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις.
Η έρευνα δείχνει ότι, ενώ οι διαχειριστές κατανοούν την ευρύτερη εικόνα της σταδιακής μετακίνησης προς ψηφιακές πλατφόρμες, οι ερωτηθέντες αναγνωρίζουν, επίσης, ότι το στοιχείο αυτό είναι μόνο μέρος της λύσης στην προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)
https://www.huffingtonpost.gr/2015/11/09/oikonomia-erevna-_n_8508346.html
Υπάρχει ασυμβίβαστο ηθικής τάξης στις υποψηφιότητες της Μάχης Νικολάρα και του Παναγιώτη Καλφαγιάννη για το Δ.Σ. της ΕΡΤ;
Monday, November 9, 2015
Στις 30 Οκτωβρίου εκδόθηκε από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή η ανακήρυξη των υποψηφίων για τις θέσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. την Διοικούσα Επιτροπή της ΕΡΤ3 και τις Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας. Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρη την ανακήρυξη αν θες στο blog Κλασσικοπερίπτωση και στον ιστότοπο του ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. Την αναζήτησα και στον ιστότοπο της ΠΟΣΠΕΡΤ, αλλά δεν την βρήκα. Μπορεί να μου ξέφυγε και να είναι εκεί, πάντως ούτε στις Ανακοινώσεις ούτε στα Δελτία Τύπου βρίσκεται.
Οι εκλογές θα γίνουν την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου πανελλαδικά (και σε όλες τις δομές της ΕΡΤ Α.Ε. υποθέτω...)
Φυσικά, σχεδόν αμέσως κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο οι λίστες με σημειωμένα τα ονόματα των υποψηφίων που φρόντισαν να "καβατζωθούν" ή να "στελεχώσουν" τα μορφώματα ΔΤ και ΝΕΡΙΤ. Η γνώμη μου για τα πρόσωπα αυτά είναι δεδομένη. Δεν έχουν κανένα ηθικό δικαίωμα να εκπροσωπήσουν όλους τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, αφού στο πολύ πρόσφατο παρελθόν κυριολεκτικά τους ξεπούλησαν προτάσσοντας το ατομικό τους συμφέρον. Αυτό -όπως όλοι γνωρίζουμε όμως- επιβραβεύτηκε από την κυβερνητική πολιτική "Χωρίς Ρεβανσισμούς" κι έτσι σήμερα τα άτομα αυτά μπορούν -αξιοποιώντας το θράσος τους και το ιστορικό προηγούμενο της επιβράβευσης των δοσίλογων της Κατοχής- να επανεμφανίζονται με νέο ρόλο. Την "υπεράσπιση" των συντεχνιακών και συνδιοικητικών προνομίων για τους "αδικημένους" συνοδοιπόρους τους και τους "εξαφανισμένους" που έχουν μια ομολογουμένως μεγάλη εκλογική βάση στην τρέχουσα νΕΡιΤ του Νίκου Παππά και του Λάμπη Ταγματάρχη.
Αν από την πλευρά των ατόμων αυτών το ηθικό τους δικαίωμα να εκπροσωπήσουν "συναδέλφους" στο Δ.Σ. της ΕΡΤ τίθεται σοβαρά εν αμφιβόλω για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω, τι μπορεί κανείς να πει για τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη και τη Μάχη Νικολάρα ως προς το δικό τους ηθικό δικαίωμα; Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε κανονικά να το συζητάμε ούτε καν στο επίπεδο της πρόθεσης υποψηφιότητας. Αφού είναι δύο πρόσωπα με θέσεις υψηλής ευθύνης σε έναν σημαντικό αγώνα τα οποία διεκδικούν την ψήφο των εργαζομένων της ΕΡΤχωρίς να έχουν μέχρι σήμερα παρουσιάσει κανένα απολογισμό του δίχρονου αγώνα, ούτε να έχουν κινήσει την οποιαδήποτε συλλογική διαδικασία προς αυτή την κατεύθυνση. Ας δούμε τώρα αν είναι τόσο μικρή λεπτομέρεια αυτό, ώστε να το "παραβλέψει" κανείς απέναντι στην γενικότερη πολιτική συγκυρία και τον αρνητικό συσχετισμό δυνάμεων εντός της ΕΡΤ.
Ο απολογισμός δεν είναι απλώς ένα τυπικό καθήκον για τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, είναι η κομβικότερη στιγμή στη σχέση τους με το σώμα που τους εκλέγει. Και η έλλειψή του πριν από οποιαδήποτε νέα εκλογική διαδικασία μπορεί να εκληφθεί -ή ακόμα και να αξιοποιηθεί απο κάποιον δεδομένα κακόπιστο, όπως π.χ. εμένα- ως "πλυντήριο" των λαθών που διέπραξαν τα πρόσωπα αυτά στην κρίσιμη περίοδο. Για να το θέσω όσο πιο απλά και ωμά γίνεται, η έλλειψη απολογισμού εκτρέπει την εκπροσώπηση σε αντιπροσώπευση και κάνει την εκλογική διαδικασία μια Κολυμπήθρα του Σιλωάμ, όπως έχουμε δει άπειρες φορές να συμβαίνει στον Κοινοβουλευτισμό. Δίνει το δικαίωμα στους συνδικαλιστές να επιστρέψουν το μπαλάκι στο σώμα, να ματαιώσουν οριστικά την διαδικασία απολογισμού και να εξαφανίσουν με αυτό τον τρόπο τις ευθύνες τους. Επιπλέον επιτρέπει να διακινούνται "ωραιοποιημένες εκδοχές" -προσωπικές ή δήθεν "συλλογικές"- θολώντας την ιστορική αλήθεια και στερώντας τους επόμενους κοινωνικούς αγώνες από το απόσταγμα της εμπειρίας της συγκεκριμένης μάχης. Ένα απόσταγμα που δεν είναι μόνο απαραίτητο, αλλά και κρίσιμα σημαντικό για να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη σε επόμενες διεκδικήσεις ή αγώνες σε εξέλιξη. Και φυσικά όχι αποκλειστικά στο χώρο της ΕΡΤ.
Προφανώς τίποτα δεν υποχρεώνει -τυπικά- ούτε την Μάχη Νικολάρα ούτε τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη να παρουσιάσουν τον απολογισμό τους σε μια εκλογική διαδικασία που αφορά διαφορετικές θέσεις από αυτές που κατείχαν. Γι αυτό αναφέρομαι από την αρχή στο ηθικό και όχι στο τυπικό ασυμβίβαστο που προκαλεί η υποψηφιότητα τους. Και τους καλώ -με βάση την προσωπική τους ηθική στάση απέναντι σε μια ευθύνη που δεν έχουν εκπληρώσει- νααποσύρουν τις υποψηφιότητές τους.
Αν δεν το πράξουν, θα πρέπει να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα, διαφορετικά για τον καθένα. Και ξεκινώ από τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη, αφού όπως θα έχεις παρατηρήσει κάθε αναφορά από τον τίτλο μέχρι αυτό το σημείο του κειμένου γίνεται με εναλλαγή των ονομάτων των δύο προσώπων σε σχέση με το ποιο μπαίνει πρώτο.
Α)Υπήρχε ενεργό Plan B μετάδοσης ραδιοφωνικού προγράμματος που είχε τη δυνατότητα να αποτρέψει το "δεύτερο μαύρο" πριν ακόμη σταματήσει να μεταδίδεται η "λούπα" με τη φωνή της Όλγας Παππά από το Ραδιομέγαρο; Και αν ναι, ποιος το "πάγωσε" και για ποιο λόγο;
Β)Διέσπασε ουσιαστικά και εκβιαστικά τον αγώνα καλώντας αιφνιδιαστικά σε χωριστή γενική συνέλευση τα μέλη της ΠΟΣΠΕΡΤ σε μέρα που ήταν προγραμματισμένη από προηγούμενη γενική συνέλευση όλων των εργαζομένων συνέχιση της διαδικασίας στην ΕΣΗΕΑ ξανανοίγοντας το ρήγμα δημοσιογράφων-τεχνικών που υποτίθεται ότι προσπαθούσε να κλείσει κατά τη διάρκεια της λειτουργικής κατάληψης του Ραδιομεγάρου;
Γ) Αναγνωρίζει οποιαδήποτε ευθύνη στον εαυτό του για τις παθογένειες που μεταφέρθηκαν από το Ραδιομέγαρο στο Ertopen, αυτές που αναπτύχθηκαν εκεί, αλλά κι αυτές που ακόμη διατηρούνται σε αυτό καθιστώντας το προσχηματικά αυτοδιαχειριζόμενο; Έχει πάρει μέρος προσωπικά στο χώρο του Ertopen σε τραμπουκισμούς προσώπων;
Δ) Με βάση ποια στοιχεία θεωρεί το εαυτό του επαρκή να ασκήσει τα καθήκοντα του εκπροσώπου των εργαζομένων όταν περισσότερες από μία φορές έχει δηλώσει μέσα σε διαδικασίες συνελεύσεων -αλλά και στην καθημερινότητα του αγώνα- ότι "η πολλή δημοκρατία βλάπτει" όπως επίσης και ότι χρειάζεται "ενός ανδρός αρχή";
Τα αντίστοιχα τέσσερα ερωτήματα για τη Μάχη Νικολάρα ακολουθούν:
Α) Είναι η όχι γεγονός ότι παραδόθηκαν στα χέρια της -ως εκπροσώπου των εργαζομένων της ΕΡΤ- τέσσερα πλήρη και εντελώς διαφορετικά σε φιλοσοφία κείμενα που αφορούσαν την Αυτοδιαχείριση και τον Κοινωνικό Έλεγχο της ΕΡΤ από τη Συνέλευση του Προαυλίου που είχε κάνει τουλάχιστον τρεις συνελεύσεις διαβούλευσης με ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων; Τι απέγιναν αυτά;
Β) Αναγνωρίζει ότι είχε ευθύνη στην τραγική υποκάλυψη από το Δελτίο Ειδήσεων τής -υπό λειτουργική κατάληψη- ΕΡΤ της σύλληψης της Εύας Μαυρογέννη και των τεσσάρων αλληλέγγυων στους Πομπούς της Πάρνηθας σε πλήρη αντίθεση με την ειδησεογραφική κάλυψη που είχε την ίδια μέρα το ίδιο γεγονός από το Ραδιόφωνο;
Γ)Επέτρεψε ως συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των δημοσιογράφων της Τηλεόρασης να ελέγχει τα Δελτία Ειδήσεων της Αθήνας ο Θωμόπουλος και η κλίκα του μέχρι την αποχώρησή τους, υποκαλύπτοντας συστηματικά κι άλλους κρισίμους αγώνες, όπως τις Σκουριές ή την απεργία πείνας του Σακκά;
Δ) Εμφανίστηκε ως "εκπρόσωπος του Ertopen" -από κοινού με το Δημήτρη Κούνη- στη διαβούλευση του Νομοσχεδίου στη Βουλή, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά νομιμοποιητική διαδικασία εκπροσώπησης για κανέναν από τους δύο; Και ενώ το θέμα είχε τεθεί καθαρά σε συνέλευση που είχε προηγηθεί με την ίδια να δηλώνει άγνοια για το ποιος θα είναι εκεί;
Αν και εννοείται -ακόμα και σε αυτή την εποχή που τα αυτονόητα έχουν γίνει αδιανόητα και το αντίστροφο- τα σχόλια θα παραμείνουν ανοιχτά ακόμα κι αν είναι υβριστικά ως προς εμένα. Δεν θα διατηρούνται και θα διαγράφονται μόνο υβριστικά σχόλια προς άλλα πρόσωπα. Κάθε απάντηση στα ερωτήματα μου θα φιλοξενηθεί σε ξεχωριστό κείμενο του TALES, είτε μου κοινοποιηθεί είτε όχι, με σύνδεσμο στην αρχική δημοσίευση. Επίσης όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται ονομαστικά (εκτός από το Θωμόπουλο με τον οποίο δεν έχω ούτε τρόπο, ούτε καμιά διάθεση επαφής) θα έχουν λάβει κοινοποίησή του, πριν ακόμη αναρτηθεί.
https://keipi.blogspot.gr/2015/11/blog-post.html
Αποκάλυψη – σοκ: Άκυρος ο διαγωνισμός της Digea!
08/11/2015
Ραγδαίες οι εξελίξεις στο ζήτημα των ψηφιακών μεταδόσεων. Σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες, η κυβέρνηση, εντοπίζοντας τα νομικά κενά και τις ατέλειες, κατέληξε στο συμπέρασμα πως είναι άκυρος ο διαγωνισμός της ΕΕΤΤ με την Digea και ως εκ τούτου και η υπογραφείσα σχετική σύμβαση. Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από το στενό περιβάλλον του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και το άκρως ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως την ίδια άποψη έχουν και στελέχη της ΝΔ που θήτευσαν στο υπουργείο που είναι σήμερα ο Σπίρτζης και είναι σε θέση να αξιολογήσουν νομικά τον διαγωνισμό που διενεργήθηκε από την ΕΕΤΤ, μέσα από το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.
Η εξόφθαλμη παραβίαση του νόμου για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, ο οποίος απαγορεύει σε παρόχους περιεχομένου να είναι ταυτόχρονα και πάροχοι δικτύου διεκδικώντας άδεια ψηφιακής τηλεόρασης, είναι το κομβικό σημείο με το οποίο θα εκπέσει η παραχώρηση συχνοτήτων στην Digea. Η ΕΕΤΤ είχε δικαιολογήσει τη συμμετοχή της Digea λέγοντας πως είναι διαφορετικό νομικό πρόσωπο από τα κανάλια-μετόχους της που είναι πάροχοι περιεχομένου και άρα δεν θα μπορούσαν να πάρουν τις συχνότητες! Όμως, σύμφωνα με τις πηγές μας, δεν μετείχαν στον διαγωνισμό ως νομικά πρόσωπα, αλλά ονομαστικά τα κανάλια!
Στον διαγωνισμό που έκανε η ΕΕΤΤ μετείχε μόνο η Digea, ενώ οι άλλοι τρεις τουλάχιστον ενδιαφερόμενοι (Fοrthnet, ΟΤΕ και Digital Union) αποσύρθηκαν. Ένα από τα σοβαρά ζητήματα του διαγωνισμού είναι ότι μετά την παράδοση των ψηφιακών συχνοτήτων άλλαξαν δύο φορές οι όροι του διαγωνισμού, μια φορά για το χρονοδιάγραμμα και μια για το οικονομικό μοντέλο. Το επιπλέον στοιχείο είναι πως η Digea, έχοντας αποκτήσει προσωρινή άδεια από την ΕΕΤΤ, ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στο αρχικώς σφιχτό χρονοδιάγραμμα του νόμου. Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης έχει προσφύγει στην εισαγγελία για τις πράξεις και τις ενέργειες της ΕΕΤΤ σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό ψηφιακών συχνοτήτων.
Σελίδα 3 από 176