…
Η ΕΡΤ, μαζί με τo Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας και τη SciFΥ, πήραν την πρωτοβουλία να διοργανώσουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σεμινάριο αποκλειστικά αφιερωμένο στη Δημοσιογραφία Δεδομένων, με σκοπό να έρθουν σε επαφή οι δημοσιογράφοι με τους ερευνητές, προγραμματιστές και δημιουργούς εφαρμογών σχετικών με την επεξεργασία δεδομένων.
…
https://www.ert.gr/imerida-gia-tin-dimosiografia-dedomenon-sti-ert-23102015/
Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου, 2015,
Ο Πάρις Μουράτογλου είναι ο γάλλος επιχειρηματίας που φέρεται να συζήτησε το ενδεχόμενο επένδυσης στα ελληνικά media προκειμένου να διεκδικήσει τηλεοπτική άδεια… Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτει στο χθεσινό Κυριακάτικο «ΒΗΜΑ» ο δημοσιογράφος Νίκος Χασαπόπουλος, σκιαγραφώντας το προφίλ του γεννημένου στην Αθήνα με μικρασιατική καταγωγή εκατομμυριούχου… Αφού σύμφωνα με τη λίστα του «Forbes» είναι ένας από τους 60 πλουσιότερους γάλλους.
Ο 75χρονος Πάρις Μουράτογλου ήταν ανάμεσα στους επιχειρηματίες που έφερε στην Ελλάδα ο Φρανσουά Ολάντ και ήταν ο μοναδικός – όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ του ο δημοσιογράφος του «ΒΗΜΑτος», που μιλούσε άψογα ελληνικά.
Ο επιχειρηματίας έχει ήδη επενδύσει στην Ελλάδα στην αιολική ενέργεια και σε φωτοβολταικά πάρκα… Ενώ όπως αναφέρει η εφημερίδα – τελευταίως, «Έχει δημιουργήσει επαφές με πρωτοκλασάτα στελέχη της κυβέρνησης».
Στο πλαίσιο λοιπόν της επίσημης επίσκεψης του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα, ο Πάρις Μουράτογλου – σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, συζήτησε με κυβερνητικά στελέχη το ενδεχόμενο της αγοράς τηλεοπτικού καναλιού… Χωρίς όμως να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να βγει μπροστά κάποιος έλληνας επιχειρηματίας όπως χαρακτηριστικά καταλήγει το δημοσίευμα, «Εν αναμονή της απόφασης του κ. Μουράτογλου αν θα αγοράσει ή όχι τηλεοπτικό κανάλι ή αν θα συνεργαστεί με κάποιον εγχώριο επιχειρηματία».
01/11/2015
Έντονη είναι η παρουσία στελέχους τουρκικού τηλεοπτικού σταθμού στην ελληνική αγορά. Στις συναντήσεις του με Έλληνες επαναλαμβάνει πως ο όμιλος που εκπροσωπεί, ο οποίος έχει ήδη κανάλι στην Τουρκία, θέλει να επενδύσει σε μικρούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, ενώ γνωρίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα οικονομικά στοιχεία των σταθμών, τις τηλεθεάσεις αλλά και το παζάρι που γίνεται για προγράμματα της κατηγορίας «Voice».
01/11/2015
Η χώρα βρίσκεται χωρίς διεθνή εκπροσώπηση στα ΜΜΕ του εξωτερικού. Το έγκλημα του λουκέτου στην ΕΡΤ από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, είχε πολλαπλές συνέπειες. Μεταξύ άλλων κατήργησε το ήδη προβληματικό κανάλι-γεμάτο σκάνδαλα- ΕΡΤ World, με αποτέλεσμα ως σήμερα, όπου τα μέτωπα με τους δανειστές, το χρέος και το προσφυγικό να είναι ανοικτά, η Ελλάδα να μην διαθέτει παρουσία στα διεθνή media. Επίσης, μια από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου- Κουβέλη, ήταν να μην επιτρέψει στο Euronews Greece με επίγειο σήμα σε όλη την Ελλάδα, ώστε να μην γνωρίζουν οι έλληνες ποια είναι η εικόνα μας στο εξωτερικό και να μην υπάρχει στην αγορά ένα ειδησειογραφικό κανάλι στα ελληνικά που θα ανταγωνίζοταν τους έλληνες ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών.
Αυτά συνέβησαν πριν από δύο χρόνια. Το πρόβλημα όμως παραμένει και χρειάζεται μια άμεση λύση μέσα από συγκεκριμένα βήματα, έτσι ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη φωνή στην διεθνή αρένα των ΜΜΕ.Καθώς η επιστροφή του δορυφορικού καναλιού είναι μια επίπονη διαδικασία, πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να αξιοποιήσει τα μέσα που διαθέτει. Το πρώτο βήμα θα μπορούσε να είναι ένα site που θα μετέδιδε ειδήσεις και ρεπόρταζ, στην αγλλική, τη γαλλική και τη γερμανική γλώσσα, όπως και τα αραβικά, ως προϊόν συνεργασίας της ΕΡΤ με το ΑΠΕ. Η ΕΡΤ θα εισφέρει σε οπτικοκουστικό υλικό και το ΑΠΕ σε τεχνογνωσία και ειδησεογραφία.
Το δεύτερο βήμα είναι η ενίσχυση της ελληνικής παρουσίας στο Euronews Greece. Θυμίζουμε πως η ΕΡΤ είναι μέτοχος στο Euronews, που πλεόν ελέγχεται από τον Ναγκίμπ Σαούρις κατά 53% και φτάνει σε όλη την Ευρώπη.
Η τρίτη κίνηση είναι η προετοιμασία για το δορυφορικό κανάλι. Από το 2006 υπήρχε στην ΕΡΤ πρόταση για τη δημιουργία της ΕΡΤ24, ενός ειδησεογραφικού καναλιού που θα μεταδίδει μόνο ειδήσεις όλο το 24ωρο βασισμένες στο υλικό που παράγει η ΕΡΤ. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, το κανάλι αυτό μπορεί να βγει στην σε όλη την Ελλάδα, από το επίγειο μπουκέτο της ΕΡΤ και τα δορυφορικά της Nova και του ΟΤΕ TV και μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το δορυφορικό σήμα, να αρχίσει να μεταδίδεται σε διαφορετικές γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, αραβικά) σε όλη την Ευρώπη, σε συνεργασία με το site το οποίο ήδη θα βρίσκεται στον αέρα.
Για να χρηματοδοτήσει την όλη προσπάθεια η ΕΡΤ , έστω κατά ένα μέρος, θα μπορεί να αρχίσει να πουλάει στο εξωτερικό, τους απόδημους έλληνες τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά της προγράμματα.
Κάποιοι εξεπλάγησαν πριν από πέντε μήνες όταν αποφάσισε να διεκδικήσει τη θέση του προέδρου της ΕΡΤ. Ισως γιατί δύσκολα φανταζόμαστε τον συνθέτη και τραγουδοποιό σε θεσμικό πόστο, ίσως γιατί εκείνος αυτο- προσδιοριζόταν αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Διονύσης Τσακνής, χωρίς ακόμα να έχει εγκριθεί ο προϋπολογισμός για την ΕΡΤ, προσπαθεί να συνδέσει τηλεόραση και ραδιόφωνα με ό,τι κινείται στον πολιτισμό και δεν κοστίζει. Δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον της ΕΡΤ και κομμουνιστής ακόμα…
Ερ. Το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες ψηφίστηκε τελικά, αλλά με πολλές ενστάσεις.
Δεν έπρεπε επιτέλους να εξυγιανθεί το τηλεοπτικό τοπίο, να τελειώνουμε με την αδιαφάνεια και τις παρανομίες ενός άναρχου καθεστώτος, που ξεκινά από το 1989 και φτάνει στις μέρες μας; Η ευχή είναι να επικρατήσει η πολιτική βούληση και ο νόμος να λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί συνήθως στην Ελλάδα τα νομοθετήματα μένουν γράμματα νεκρά.
Ερ. Πότε θα εγκριθεί ο προϋπολογισμός της ΕΡΤ και τι ύψους θα είναι;
Η καθυστέρηση είναι μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας. Στο ποσό των 170 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού συμπεριλαμβάνονται τα 70 εκατ. ευρώ που θα καλύψουν δανειακές ανάγκες. Η αλήθεια είναι ότι είμαστε δύσκολα οικονομικά.
Ερ. Πάντως το τηλεοπτικό πρόγραμμα, με επαναλήψεις επί επαναλήψεων, δέχεται αυστηρή κριτική.
Κριτική από γνωρίζοντες και μη γνωρίζοντες. Οι πρώτοι έχουν κάθε λόγο να κρίνουν αυστηρά, όμως το κριτήριο των δεύτερων είναι ιδιοτελές. Είναι γνωστό ότι δεν έχουμε προϋπολογισμό και οι οικονομικές δυνατότητες είναι ασφυκτικά περιορισμένες. Δεν γίνεται να απαιτούν από τη διοίκηση της ΕΡΤ να έχει πρόγραμμα όταν δεν ξέρει τι χρήματα έχει.
Ερ. Αρα δεν έχετε σχεδιάσει πρόγραμμα;
Εχουμε καταρτίσει προϋπολογισμό, αλλά η έγκρισή του είναι θέμα κοινής υπουργικής απόφασης. Για να πραγματοποιηθούν όλα όσα σχεδιάζουμε, πρέπει να γνωρίζουμε τι κονδύλια διατίθενται. Θα κάνουμε μυθοπλασία, περισσότερα του ενός σίριαλ, τι είδους εκπομπές για το βιβλίο ή το θέατρο;
Ερ. Με δεδομένη την οικονομική ασφυξία, δεν περιορίζονται πολύ οι επιλογές σας;
Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον πολιτισμό. Πράγματα χωρίς κόστος που, όμως, αποτελούν λύσεις για τους ακροατές και τους θεατές μας. Ετοιμάζουμε μια σειρά πρωτοκόλλων συνεργασίας με μουσεία, θέατρα και θεσμικά ιδρύματα, πρόγραμμα που διευρύνεται συνεχώς αγκαλιάζοντας όλο το φάσμα των τεχνών, με εκπομπές που αφορούν βιβλίο, εικαστικά, μουσική, θέατρο, χορό.
Εχω συναντήσει όλους τους θεσμικούς επιχορηγούμενους οργανισμούς, όπως το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, τη Λυρική Σκηνή, το Κέντρο Κινηματογράφου, καθώς και όλα τα μουσεία. Κλείσαμε ήδη με τα μουσεία ένα πρωτόκολλο συνεργασίας με την καθιέρωση εκπομπής με τίτλο «Η ΕΡΤ πάει μουσείο», όπου ο ακροατής-θεατής προγραμμάτων μας θα έχει τη δυνατότητα δωρεάν εισιτηρίου κατόπιν κλήρωσης από το Β’ Πρόγραμμα.
Γινόμαστε χορηγοί επικοινωνίας σε όλα τα θέατρα, με προϋπόθεση τη βιντεοσκόπηση της παράστασης για το αρχείο μας. Ξεκινήσαμε συνέργειες με πανεπιστήμια. Ηδη ετοιμάζουμε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μουσικών Σπουδών, καθώς και με το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η οικονομική δυσπραγία μάς οδηγεί σε κάθε φορέα που παράγει τέχνη ή επιστήμη. Για παράδειγμα, μια εκπομπή για το περιβάλλον από ακαδημαϊκούς.
Ερ. Τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ εγκαλούνται από κάποιους για πολιτική μονομέρεια.
Ερ. Θεωρείτε την ΕΡΤ εύκολο στόχο;
Κάποιος μπορεί να καταγγείλει την ΕΡΤ γιατί στραβοκοιμήθηκε. Κι επειδή δεν είναι ο ρόλος της να κάνει κομματική αντιπαράθεση, γίνεται στόχος. Η απάντηση όμως υπάρχει στα ντοκουμέντα. Απέναντι στις κατηγορίες παραθέτουμε στοιχεία συντριπτικά υπέρ μας και εναντίον εκείνων που είχαν την ατυχή έμπνευση να μας επιτεθούν. Δεν ήταν στις επιδιώξεις του διευθύνοντος συμβούλου ούτε στις δικές μου να συνδέσουμε το όνομά μας με τη μονομέρεια ή την κυβερνητική προπαγάνδα. Δεν έχω δεχτεί ούτε ένα τηλεφώνημα από κυβερνητικό παράγοντα.
Ερ. Αλήθεια, ποια ήταν η προσωπική σας επιδίωξη αναλαμβάνοντας τον συγκεκριμένο θεσμικό ρόλο;
Επί χρόνια οι δημόσιες παρεμβάσεις μου επικεντρώνονταν στην κριτική. Αλλά αυτό εμπεριέχει και μια άλλη ανάγνωση. Μαζί με την άρνηση έχεις και κάποιες προτάσεις προς βελτίωση. Δεν γίνεται μια ζωή να πετάω πέτρες. Πέρα από την όποια κριτική, οφείλω να προτείνω και τρόπους οικοδόμησης. Εδώ ήρθα για να φανώ χρήσιμος.
Ερ. Ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε η τοποθέτησή σας από την τότε πρόεδρο της Βουλής δεν κλόνισε τις καλές σας προθέσεις;
Δεν με διόρισε κανείς. Ηταν δική μου συνειδητή πράξη να υποβάλω αίτηση. Οταν είδα στο ίντερνετ τη φόρμα της αίτησης με τα δικαιολογητικά, κατέθεσα τα χαρτιά μου. Δεν γνώριζα κανέναν απολύτως στην κυβέρνηση εκτός από τον πρωθυπουργό.
Ερ. Δεν τη λες και μικρή γνωριμία…
Τον είχα γνωρίσει στις συζητήσεις πριν από χρόνια για το ενδεχόμενο να είμαι υποψήφιος για τη δημαρχία της Αθήνας. Δεν δέχτηκα τηλεφώνημα του τύπου «κάνε αίτηση». Ούτε το έκανα για να βγω εκ των υστέρων και να πω: να, με απέρριψαν. Υπάρχουν άνθρωποι πολύ ικανότεροι γι’ αυτή τη θέση από μένα, οι οποίοι δεν θέλησαν να εμπλακούν έχοντας τους λόγους τους. Είμαι εδώ ακόμα μαθητής, προτείνω και υλοποιώ κάποια πράγματα με τη βοήθεια των εργαζομένων.
Ερ. Πώς είναι η σχέση σας με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Λάμπη Ταγματάρχη;
Πριν αναλάβουμε δώσαμε μια υπόσχεση ότι δεν ερχόμαστε για να εξυπηρετήσουμε πολιτικές σκοπιμότητες ή να κάνουμε αποκλεισμούς, αλλά να εγγυηθούμε διαφάνεια, πλουραλισμό στην ενημέρωση. Να επιτελέσουμε το καλύτερο για τον πολιτισμό κι αυτό που λέμε ανταποδοτικό τέλος να πάρει για τον πολίτη σάρκα και οστά, δηλαδή όντως να ανταποδώσουμε. Παρά τις προβλέψεις ορισμένων, οι σχέσεις μας είναι άριστες.
Ερ. Προβλέψεις που εδράζονταν σε τι;
Ερ. Οι δικές σας αρμοδιότητες είναι ξεκάθαρες;
Ο καθένας έχει σαφείς, συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Ο Λάμπης μού έχει εκχωρήσει με αποφάσεις του Δ.Σ. όλα όσα αφορούν τον πολιτισμό. Μουσικά Σύνολα, B’, Γ’ Πρόγραμμα. Δίνει τη γνώμη του, όπως κι εγώ τη δική μου, σε όλα τα θέματα της ΕΡΤ, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν γόνιμες διαφωνίες. Εγώ δεν συνάντησα αυτό για το οποίο κατηγορούνταν η ΕΡΤ, δηλαδή τεμπέληδες. Βλέπω ανθρώπους που παραβλέπουν ωράρια, προσωπική ζωή. Αν υπάρχουν, θα τους εντοπίσουμε και θα τους ενεργοποιήσουμε. Αυτό είναι το στοίχημά μας.
Ερ. Τι θα σας έκανε να παραιτηθείτε;
Η παρέμβαση στο έργο μου, η αδυναμία να εκπληρώσω τους στόχους που βάζουμε συνολικά. Αν δω ότι δεν τα καταφέρνω να κάνω τίποτα από όσα σκέφτομαι, είναι βέβαιο ότι θα φύγω.
Ερ. Δέχεστε πιέσεις για προσλήψεις;
Ανωθεν, όπως σου είπα, καμία. Εγώ ψάχνω τον υπουργό για πράγματα που αφορούν τη λειτουργία και είναι απασχολημένος, παρά εκείνος εμένα. Από τον κόσμο της ανεργίας, ναι.
Ερ. Πώς το διαχειρίζεστε;
Με πόνο ψυχής. Κατ’ αρχάς έχω παιδί αρχιτέκτονα άνεργο. Λες να μην ξέρω τι σημαίνει; Μέχρι πρότινος υπήρξα ημιαπασχολούμενος. Στο περιβάλλον μου δεκάδες άνθρωποι ζουν όχι απλώς κάτω από το όριο της φτώχειας, αλλά στο όριο της αναξιοπρέπειας. Μακάρι να υπήρχε η δυνατότητα. Ο νόμος που θωρακίζει τη λειτουργία της ΕΡΤ δεν προβλέπει προσλήψεις.
Ερ. Μετά τις εξελίξεις που έφεραν τούμπα το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, πώς ορίζεται η αριστερή ταυτότητα;
Οπως πάντα, την ορίζει η αμφισβήτηση της κυριαρχίας του κεφαλαίου.
Ερ. Και η πάλη για την κατάργησή της; Η κυβέρνηση δηλαδή είναι στραμμένη και σ’ αυτόν τον στόχο;
Νομίζω ότι ο θεσμικός μου ρόλος δεν επιτρέπει να μπω σε κριτική της κυβέρνησης. Σαφώς νιώθω μια αμηχανία, την ίδια που βίωσε και ο πρωθυπουργός.
Ερ. Ωστόσο, δείχνει να έχει επουλώσει το τραύμα του…
Δεν θα απαντήσω σε καμία πολιτική ερώτηση.
Ερ. Επιμένω γιατί τόσα χρόνια υπήρξατε μαχητικός στον χώρο της Αριστεράς.
Πρόκειται, λοιπόν, για στοίχημα δύσκολο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ολο αυτό το σκηνικό που ζούμε είναι μέρος ενός σταδίου την κατάληξη του οποίου δεν γνωρίζουμε ακόμα. Σίγουρα θα θέλαμε να είναι αλλιώς τα πράγματα. Κατανοώ πως κάποιοι αισθάνθηκαν προδομένοι στις προσδοκίες τους, ακυρωμένοι στις ελπίδες τους.
Ερ. Δεν σας λείπει η μουσική, οι συναυλίες;
Η μουσική δεν μου λείπει καθόλου. Εχω την ευθύνη των Μουσικών Συνόλων. Εχουμε μια εκπληκτική Χορωδία, την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής, τη Συμφωνική. Δεν μου λείπει ούτε η σύνθεση, γιατί γράφω. Πριν από δέκα μέρες ολοκλήρωσα τη δουλειά μου για το θέατρο. Μου λείπουν λίγο οι ζωντανές εμφανίσεις, αν και αποστρέφομαι τον τρόπο που γίνονται τελευταία. Ετσι κι αλλιώς, έχουμε πει με τον Μιχάλη Γρηγορίου, μέλος του Δ.Σ., ότι δεν θα ακουστεί ούτε μια νότα μας από τα Μουσικά Σύνολα.
Ερ. Το αρχείο της ΕΡΤ σε τι σημείο βρίσκεται;
Το αρχείο είναι η κοσμηματοθήκη της ΕΡΤ, το θησαυροφυλάκιό της, η προικοδότηση της νέας γενιάς. Αν με ρωτάς αν έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση, σου απαντώ ότι αυτή η δουλειά, ευτυχώς, δεν θα τελειώσει ποτέ. Να στενοχωριόμαστε αν πούμε ότι τελειώσαμε. Υπάρχει λόγος συνεχώς να κατηγοριοποιούμε, να ψηφιοποιούμε, να εμπλουτίζουμε.
Ερ. Με το θέατρο έχετε μόνιμη εξωσυζυγική σχέση. Τώρα γράφετε μουσική για τον «Γαλιλαίο» του Μπρεχτ στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Λίγοι ξέρουν ότι έγραψα για το θέατρο πριν δισκογραφήσω. Το 1983 στο Θεσσαλικό Θέατρο. Εχω κάνει 80 παραστάσεις και μάλιστα σε εποχές που οι αμοιβές από τις συναυλίες ισοδυναμούσαν με μια παράσταση.
Δούλευα σκληρά και μου άρεσε. Η παραγγελία σε ενεργοποιεί, σε αναγκάζει να απαντήσεις στο ερώτημα «μπορώ να γράψω;» Τα καλύτερα τα έκανα υπό χρονική πίεση, όπως τον «Μπαλαμό», που μου δίνει ψωμί ακόμα και σήμερα, ή τα 17 τραγούδια για τη «Μαντάμ Σουσού» με την Αννα Παναγιωτοπούλου, που ολοκλήρωσα μέσα σε 15 μέρες. Οπως και τώρα για τον «Γαλιλαίο», που κάνει ο αδελφός και σύντροφός μου Κ. Καζάκος.
Ερ. Ε όχι και σύντροφος…
Σύντροφοι είμαστε. Θεωρώ τον εαυτό μου αριστερό και θα το λέω.
Ερ. Ο Κ. Καζάκος, εξ όσων γνωρίζω, είναι κομμουνιστής.
Κι εγώ.
Ερ. Ταυτίζεστε δηλαδή ιδεολογικά;
Οι κομμουνιστές έχουν την ευλογία της διαφωνίας. Η ύπαρξη της Αριστεράς οφείλεται στην αμοιβαδοποίησή της. Χωρίς αυτή την πολυγλωσσία δεν θα υπήρχε.
Ερ. Ακούγεται σαν επιχείρημα που ενισχύει το ουτοπικό της ιδεολογίας…
Ακόμα και στις περιόδους έξαρσης της Οκτωβριανής Επανάστασης, μέσα στο πολιτικό γραφείο των μπολσεβίκων υπήρχαν δεκάδες απόψεις, όχι σε ό,τι αφορά το όραμα, αλλά την τακτική. Οι κομμουνιστές λοιπόν έχουν την πολυτέλεια να διαφωνούν.
Ο σύντροφός μου Καζάκος, επειδή δεν ξεχνώ ποτέ από πού ξεκινά μια συζήτηση, ήταν πολύ απαιτητικός με τη μουσική. Μου ζήτησε να ξαναγράψω την έναρξη. Η πρόβα είναι μια ζωντανή διαδικασία, τα πράγματα αλλάζουν. Δεν δουλεύουμε συμβατικά, αλλά πολύ δημιουργικά. Είναι η τρίτη συνεργασία μου με τον Κώστα, πάντα με Μπρεχτ, και τη θεωρώ σχολείο.
Ερ. Ο Μπρεχτ είναι σχολείο σήμερα;
Μεγάλη παρακαταθήκη, σχολείο διαχρονικά, όσο θα υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Είναι αξεπέραστος, αν και προσπάθησαν να τον αποϊδεολογικοποιήσουν παρουσιάζοντάς τον ως καινοτόμο της φόρμας.
Ερ. Αλλά ήταν και καινοτόμος της φόρμας…
Κυρίως, όμως, υπήρξε κομμουνιστής.
Ερ. Οπως κι εσείς;
Οπως κι εγώ, αφού επιμένεις…
Ερ. Εχει νοικοκυρευτεί η ΕΡΤ;
Θα ήταν ανόητο να έλεγα ότι έχει νοικοκυρευτεί μέσα σε πέντε μήνες.
Ερ. Πόσοι μήνες χρειάζονται;
Με την ψήφιση του οργανογράμματος και του γενικού κανονισμού προσωπικού, τα πράγματα μπαίνουν σε μια βάση ώστε ο κάθε εργαζόμενος να είναι αξιοποιήσιμος.
Ερ. Μέχρι στιγμής;
Προφανώς δεν έχουν αξιοποιηθεί όλες οι δυνάμεις. Μιλάμε για μια «πόλη» 2.218 κατοίκων. Μια πόλη έχει τους πάντες: εμπνευσμένους, πολύ εργατικούς, κάποιους που χρειάζονται κίνητρο εργασίας, άλλους που διακατέχονται από τη γνωστή δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και πρέπει να ενεργοποιηθούν.
Ερ. Η δημοσιοϋπαλληλική ασθένεια είναι θεραπεύσιμη;
Πιστεύω πως ναι. Δεν είμαστε διατεθειμένοι ούτε εγώ ούτε το Δ.Σ. ούτε τα στελέχη της εταιρείας να δεχτούμε κριτικές για τις παθογένειες του παρελθόντος. Στόχος μας, να τις εξαλείψουμε. Δεν θέλουμε τεμπέληδες στο μαγαζί.
Ερ. Το προσωπικό δεν είναι υπεράριθμο;
Πιστεύω ότι ο αριθμός των εργαζομένων είναι μικρός, όσο κι αν ακουστεί παράξενο σε όσους μας ασκείτε κριτική. Υπάρχουν 19 περιφερειακοί σταθμοί, τρία κανάλια κι έχουμε τόσα πράγματα να καλύψουμε.
Ερ. Κι ανοίγετε κι άλλες εταιρείες. Ιδρύετε θυγατρική της ΕΡΤ («ΕΡΤ Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής – ΕΡΤnet A.E.), πάροχο ψηφιακού σήματος που θα λειτουργεί ανταγωνιστικά στην Digea, τον αποκλειστικό πάροχο επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης για τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας.
Ανεξάρτητα από το νομοσχέδιο, υλοποιούμε μια παλαιότερη απόφαση για τη δυνατότητά μας να αποκτήσουμε ψηφιακή πλατφόρμα ώστε να μεταδίδουμε το σήμα μας σε όλη την επικράτεια χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε 2,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο στην Digea. Ακυρώσαμε έναν αδιαφανή διαγωνισμό και έχει δρομολογηθεί άλλος. Παραγγείλαμε 200 αποκωδικευτές και πομπούς για να καλύψουμε το σήμα όλων των σταθμών. Ο εξοπλισμός, η εγκατάσταση και η συντήρηση κοστολογούνται γύρω στα 5,5 εκατ. ευρώ. Σε δύο χρόνια έχουμε αποσβέσει.
Ερ. Δεν εγείρει ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού αυτό το Δίκτυο; Η ίδρυσή του θα δρομολογήσει προσλήψεις;
Είναι θέμα της Επιτροπής Θεσμών από την οποία ζητήσαμε διευκρινίσεις και περιμένουμε απαντήσεις. Αν χρειαστεί επιπλέον προσωπικό για να στελεχωθεί, προφανώς θα βαρύνει τον μέτοχο, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο.Εκτιμώ ότι αν πρέπει να επωμιστούμε και το βάρος της ΕΡΤ-ΝΕΤ, ενδεχομένως να μην επαρκεί το υπάρχον προσωπικό σε τεχνογνωσία και ειδικότητες και να πρέπει να ενισχυθεί. Λένε ότι η ΕΡΤ έχει υπεράριθμο προσωπικό, αλλά κανείς δεν υπολογίζει τις ανάγκες που καλύπτει ο κάθε ένας. Δεν ξέρετε ότι το καλοκαίρι με τον καύσωνα δεν υπήρχε ψυκτικός – αν είχαμε μια βλάβη, θα τρέχαμε στον δρόμο σαν τα ποντίκια.
Ερ. Με τη συγχώνευση παλαιού και νέου προσωπικού, στην ΕΡΤ δημιουργήθηκαν «στρατόπεδα» εργαζομένων, πρώην, νυν, παλιών, νέων. Ακόμα και στις Ορχήστρες παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν πια δύο πρώτα βιολιά, προκαλώντας σύγχυση.
Εδώ δεν ήρθαμε για να ταχθούμε υπέρ των μεν ή των δε. Αυτό που λες είναι κατάσταση που ομαλοποιείται, δεν υπάρχει πια στην έκταση των πρώτων ημερών. Σαφώς δεν ενισχύουμε τη συνθήκη δύο στρατοπέδων, προσπαθούμε να λειάνουμε την όποια αντιπαλότητα, ώστε να δουλέψει το νέο σχήμα ΕΡΤ. Υπήρξαν ή υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, αλλά όχι στον βαθμό που παρουσιάζονται έξω.Τα μέλη επιτροπών στις οποίες προΐσταμαι προέρχονται από παντού. Ο διευθύνων σύμβουλος κι εγώ δεν κάναμε ποτέ κανέναν διαχωρισμό. Τα κριτήρια είναι μόνο: εργατικότητα, έμπνευση, αποτελεσματικότητα. Δεν ρώτησα ποτέ κανέναν εργαζόμενο αν ήταν στη ΝΕΡΙΤ ή στην ΕΡΤ ΟPΕΝ.
https://redlineagrinio.gr/greece/opinion/5755-den-gnoriza-kanenan-mono-prothypourgo
Έγινε η εσωτερική προκήρυξη θέσεων για τους 5 γενικούς διευθυντές στην ΕΡΤ και το e-tetRadio παίζει στοίχημα. Τι λέτε; Θα βρούμε από τώρα ποιοι θα πάνε που; Έχουμε μαντικές ικανότητες, μην νομίζετε πως είναι μιλημένες οι θέσεις από πριν.
Η προθεσμία που δόθηκε στους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν τα χαρτιά τους (και τα... προσόντα τους) είναι μέχρι αυτή τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου. Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι απαραίτητες συνεντεύξεις με τον Λάμπη Ταγματάρχη. Οι τοποθετήσεις θα γίνουν άμεσα, μέσα πιθανότατα στην ερχόμενη εβδομάδα. Εν συνεχεία θα καλέσουν αυτοί εσωτερικό διαγωνισμό για να προτείνουν διευθυντές τμημάτων, συντονιστές προγραμμάτων κλπ.
Πέντε είναι οι Γενικές Διευθύνσεις, Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, Ενημέρωσης, Προγράμματος, Τεχνικών και Νέων Τεχνολογιών-Μέσων. Να πούμε ονόματα; Να προβλέψουμε ονόματα; Και μετά πάμε να παίξουμε κι ένα τζοκεράκι.
Ευάγγελος Λουριδάς λόγου χάριν. Νίκος Μιχαλίτσης. Αλλά και Σταύρος Καπάκος. Φυσικά και ο Γιώργος Σιούλας, ο μάγος σκηνοθέτης του Βαγγέλη Βενιζέλου, τότε με το βαθύ ΠΑΣΟΚ το οποίο ζει και βασιλεύει. Να δούμε και ποιος ή ποια θα πάει στις Νέες Τεχνολογίες. Λέτε να είναι η Βάλια Καϊμάκη της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης; Η μήπως προαλείφεται η Μαρία Κοζάκου που έχει και προϋπηρεσία στη ΝΕΡΙΤ και τη ΔΤ; Ή ένας εκ των Βασιλόπουλου, Βουγιουκλάκη; Στις Νέες Τεχνολογίες παίζουμε παραλλαγή όπως καταλαβαίνετε.
Ο Γιώργος Γιουκάκης πάντως για να μιλήσουμε και για τα δικά μας, τα ερτζιανά, πάει για διευθυντής ειδήσεων στο ραδιόφωνο.
Μια νέα Γενική Διεύθυνση, αυτή των Πολυμέσων, προβλέπει το οργανόγραμμα της ΕΡΤ.
Για τη σχετική θέση προορίζεται στέλεχος της...
κυβέρνησης, με προηγούμενη θητεία στον φορέα επί ΝΕΡΙΤ.
ΑΠΛΗΡΩΤΟΣ Ο ΤΣΑΚΝΗΣ. Γιατί έκανε τίποτα στην ΕΡΤ για να πληρωθεί;;;
Από την Περσεφόνη Παπαδάκη (πιο κακιά δεν γίνεται).
Δεν μπορεί, θα το κάνει για την ψυχή της Αριστεράς, σχολιάζουν οι πιο στενοί φίλοι και συνεργάτες του προέδρου της ΕΡΤ Διον. Τσακνή, ο οποίος παραμένει (κατά δήλωση του ιδίου) απλήρωτος.
Όπως γράφει ο «Βηματοδότης» και «επιβεβαιώνει» ο βουλευτής Γ. Αμυράς, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ από τότε που τοποθετήθηκε σε αυτή τη νευραλγική θέση. Και μπορεί να δηλώνει «αμετανόητος αριστερός τροβαδούρος», πλην όμως δεν έχει ακόμη πληρωθεί, όχι επειδή, όπως λένε, δεν θέλει τον μισθό του (κάπου 3.000 ευρώ τον μήνα), αλλά δεν είχε γίνει ακόμη η πολυπόθητη εκκαθάριση για τη μισθοδοσία της ΕΡΤ από το υπουργείο Οικονομικών.
Από την άλλη είδαμε κανένα χαΐρι από την επαναλειτουργία της ΕΡΤ; Όπου πέρα από πολιτικές συζητήσεις μας εχουν πρήξει στα μπαγιάτικα και στα ληγμένα καθολη την διάρκεια του 24ωρου, μα και στα 4 κανάλια…
Για ποιο μισθό μιλάτε κ Τσακνή;
https://www.kulturosupa.gr/index.php/tis-k-to-kagkelo/tsaknis-ert-amisthos-11085/#.Vjb8_tJ_tDQ
Σελίδα 7 από 176