ΛΕΦΤΑ... ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΤΕΛΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ DIGEA
03 Απριλίου 2015
ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΓΝΩΣΤΗ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΑΡΧΩΝ ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ ΔΑΝΕΙΟ ΑΝΩ ΤΩΝ 13 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Στο... μαγικό κόσμο των Media, ακόμα και την περίοδο κατά την οποία η... ρευστότητα αποτελεί άγνωστη λέξη για την αγορά και τις τράπεζες, όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμα και να χορηγηθεί δάνειο ύψους άνω των 13 εκατομμυρίων ευρώ στην Digea, την εταιρεία που έφτιαξαν οι καναλάρχες για να κάνουν τη μεγάλη μπίζνα με τις ψηφιακές συχνότητας και τη... μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.
Λίγα μόλις 24ωρα πριν την απόφαση της κυβέρνησης να εξυγιάνει τον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης και να διασφαλίσει ότι οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί θα εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος στο ακέραιο, είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων και ενδοκυβερνητικά, η δημοσιοποίηση της πληροφορίας ότι η Digeaκατόρθωσε μέσα στη... θύελλα της οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα, να λάβει δάνειο μεγαλύτερο των 13 εκατομμυρίων ευρώ, από ελληνική τράπεζα.
Στα περιουσιακά στοιχεία, τα οποία ενεχυριάστηκαν, φέρονται να είναι και οι μετοχές που κατέχουν οι εταιρείες των τηλεοπτικών σταθμών που συμμετέχουν στην Digea, δηλαδή των ήδη υπερχρεωμένων καναλιών.
Το γεγονός, ότι οι ίδιοι καναλάρχες χρωστούν στο κράτος 24.150.633,93 ευρώ ως αντάλλαγμα για τη χρήση των ραδιοσυχνοτήτων εθνικής εμβέλειας κατά τα έτη 2011, 2012, 2013 και 2014, φαίνεται πως δεν στάθηκε εμπόδιο να λάβουν ένα τεράστιο δάνειο από τράπεζα, η οποία έχει ανακεφαλαιοποηθεί με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Τα χρήματα αυτά θα πάνε στην Digea, η οποία κατέχει το μονοπώλιο στις ψηφιακές πια συχνότητες, μετά το σκανδαλώδη διαγωνισμό με μοναδικό υποψήφιο την εταιρεία των καναλαρχών.
Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι ένα... Είναι δυνατόν η Digea να εξασφάλισε δάνειο χρησιμοποιώντας ως εγγυήσεις τις... ψηφιακές συχνότητες;
Το θέμα θα πρέπει να έλθει άμεσα στη Βουλή και να διερευνηθεί το εν λόγω δάνειο από τη Δικαιοσύνη, για να ελεγχθούν οι όροι και οι εγγυήσεις.
Τέρενς Κουίκ - Μετά το Πάσχα η επαναλειτουργία της ΕΡΤ
«…
«Η ΕΡΤ θα επαναλειτουργήσει μετά το Πάσχα. Μεγάλη Τρίτη μπαίνει το νομοσχέδιο για συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή. Οι ΑΝΕΛ ζητήσαμε να ανέβουν οι διακόπτες όλων των περιφερειακών ραδιοφωνικών σταθμών. Επίσης, το θεωρούμε δεδομένο ότι η ΕΡΤ θα εξορθολογιστεί σε σχέση με την ΑΕ που έκλεισε πραξικοπηματικά η προηγούμενη συγκυβέρνηση, μόνο και μόνο για να αποδώσει απολυμένους στην Τρόικα...» λέει ακόμη.
…»
Στα τέλη Μαϊου ξανά εκπομπές από την ΕΡΤ
4/04/2015
Προς τα τέλη Μαΐου -με διατήρηση του ανταποδοτικού τέλους στα 3 ευρώ μηνιαίως για κάθε νοικοκυριό- αναμένεται να αλλάξει στους τηλεοπτικούς δέκτες το λογότυπο της ΝΕΡΙΤ και να αντικατασταθεί με αυτό της ιστορικής ΕΡΤ, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που θα ακολουθήσει την κοινοβουλευτική πορεία του σχετικού νομοσχεδίου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Η ψήφισή του αναμένεται αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα, ενώ θα ακολουθήσει και η εικοσαήμερη διορία για εκείνους που επιθυμούν να δηλώσουν πως δεν θα επιστρέψουν στην ΕΡΤ.
Οπως προβλέπει το σχέδιο νόμου, η ΕΡΤ θα είναι ανταγωνιστική και θα έχει ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, ενώ πρακτικά θα επιφέρει την άμεση «αναβίωση από την ημέρα ισχύος του παρόντος νόμου» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, των συμβάσεων των εργαζομένων που εργάζονταν με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου την ημέρα που η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να ρίξει «μαύρο», την 11η Ιουνίου του 2013. Επίσης θα διατηρηθούν οι συμβάσεις των εργαζομένων που προσλήφθηκαν από τη ΝΕΡΙΤ, όχι όμως και οι συμβάσεις έργου των εργαζομένων στη Δημόσια Τηλεόραση, τον προκάτοχο της ΝΕΡΙΤ.
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Επικρατείας και Οικονομικών θα διευθετηθούν ζητήματα που ενδεχομένως θα προκύψουν με μισθούς υπερημερίας των απολυμένων και συμψηφισμούς αυτών με αποζημιώσεις που δόθηκαν και με τις ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού μέχρι την αναβίωση των συμβάσεών τους. Εκ των πραγμάτων προκύπτει ότι δεν θα επιστρέψουν όσοι απομακρύνθηκαν με το κλείσιμο, αφού κάποιοι έχουν βγει στη σύνταξη -υπολογίζονται στα 400 άτομα-, ενώ άλλους δεν θα τους συμφέρει ο συμψηφισμός των αποζημιώ¬σεων που έχουν εισπράξει, ειδικά αν είχαν κι άλλη εργασία ή έχουν βρει εν τω μεταξύ.
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «με το παρόν σχέδιο νόμου αποφεύγονται οι δαιδαλώδεις νομικές και κανονιστικές διατάξεις και οδηγούμαστε στην ομαλή μετάβαση και λειτουργία του δημόσιου φορέα, ενώ επανέρχεται η ιστορική επωνυμία ΕΡΤ». Σημειώνεται ακόμη ότι η αποκατάσταση της ΕΡΤ αποτελεί τη δίκαιη λύση στα προβλήματα που δημιούργησε το προηγούμενο καθεστώς προσχηματικής εξυγίανσης, η οποία αποσκοπούσε στην άνευ άλλου ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρόικας.
Επίσης προβλέπεται ότι η ΕΡΤ Α.Ε. αποτελεί ενιαίο φορέα, ο οποίος μπορεί να περιλαμβάνει τηλεοπτικούς και ραδιο¬φωνικούς σταθμούς, πανελλαδικούς ή περιφερειακούς, μουσικά σύνολα και χορωδία, καθώς και ίντερνετ που καθορίζονται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου. Προβλέπεται δε πως η ΕΡΤ θα διοικείται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο που θα έχει τριετή θητεία.
Ειδικότερα ορίζεται πως θα υπάρχει πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος, που ουσιαστικά θα έχει το σύνολο των αρμοδιοτήτων, τρία μέλη ειδικών προσόντων και δύο μέλη που θα εκλέγονται από τους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Στο εξής η ΕΡΤ θα μπορεί να προσλάβει προσωπικό αορίστου ή ορισμένου χρόνου μετά από δημοσίευση προκήρυξης, ενώ προβλέπονται και εξωτερικές συνεργασίες και παραγωγές, που όμως δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των ετήσιων ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.
Γιώργος Πίκουλας
https://www.tvnea.com/2015/04/blog-post_15.html
Συνέντευξη Αννέτας Καββαδία, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στον Κώστα Σαββόπουλο, Κόκκινο
Για ΕΡΤ από 03:00
EΡΤ εργαζομένων
05.04.2015
Γιώργος Σταματόπουλος
Το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ της κυβέρνησης δεν έχει καμία σχέση με το κείμενο «Τι ΕΡΤ θέλουμε» των εργαζομένων στην ertopen. Δίνει τη μερίδα του λέοντος στον υπουργό και στους διορισμένους συμβούλους του και την ίδια ώρα καθιστά τους εργαζόμενους της ΕΡΤ και το περιεχόμενο που της έδωσαν παρένθεση, υφαρπάζοντας έναν τίτλο που αν παρέμεινε ζωντανός οφείλεται στον αγώνα τους. Αυτός ο αγώνας που άνοιξαν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ, μαζί με τους αλληλέγγυους, δημιούργησε ένα ρήγμα στην πληροφόρηση πέρα από την αγορά και το κράτος. Εκαναν την αυτοδιαχείριση ορατή και λοιπά.
Τα ως άνω είναι εκτίμηση της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης• τα προσυπογράφω, επιμένοντας ότι λέγοντας δημόσια τηλεόραση εννοούμε ότι αυτή ανήκει στον δήμο, στην κοινωνία, στους ίδιους τους εργαζόμενους και δεν έχει καμιά σχέση με το κράτος. Η κυβέρνηση όμως άλλα έχει στο μυαλό της: τον έλεγχο της νέας ΕΡΤ και τη συνέχιση της παθογένειας που τη χαρακτήριζε εξ αρχής. Πάει δηλαδή για μια από τα ίδια με αριστερό, παρακαλώ, τώρα πρόσημο.
Εχουν ενδιαφέρον οι προτάσεις της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ. Ιδού εν συντομία: α) Κατάργηση του συγκεντρωτισμού του εθνικού δικτύου. Αυτόνομα αποκεντρωμένα δίκτυα κατά περιφέρεια. β) Αυτονομία των δικτύων από τον έλεγχο του κράτους και του κεφαλαίου. γ) Κατάργηση των ιδιωτικών διαφημίσεων και αποδέσμευση της πληροφορίας και του πολιτισμού από τα συμφέροντα της οικονομικής ολιγαρχίας. δ) Χρηματοδότηση των δικτύων με την άμεση απόδοση του τέλους από τον λογαριασμό της ΔΕΗ όπου γίνεται ραδιοτηλεοπτική χρήση. ε) Ταμείο αλληλεγγύης των δικτύων. στ) Κατάργηση του ΕΣΡ και θέσμιση νέων κοινωνικών αγώνων δημοσιογραφικής δεοντολογίας για όλους - Τοπικοί θεσμοί αυτοελέγχου και λογοδοσίας - Θέσμιση ανοιχτών συνελεύσεων στήριξης και αλληλεγγύης. ζ) Μοναδικό όργανο διοίκησης οι κατά περιφέρειες γενικές συνελεύσεις αποτελούμενες από εργαζόμενους και κληρωτούς πολίτες με ισχύ ενός χρόνου. η) Δημιουργία διαρκούς ελεγκτικής επιτροπής από κληρωτούς πολίτες κι εργαζόμενους. θ) Κατάθεση προϋπολογισμού, απολογισμού και προγράμματος άπαξ ετησίως για δημόσια διαβούλευση, η οποία θα μεταδίδεται απευθείας. ι) Νέο ισότιμο και δίκαιο εργασιακό καθεστώς. ια) Η κοινωνία να έχει άμεση πρόσβαση στην είδηση, τον πολιτισμό, τις τέχνες, την Παιδεία (αυτή εξάλλου τα παράγει) ως αποτελούντα κοινά αγαθά. ιβ) Ψηφιοποίηση του αρχείου με ανοιχτά πρότυπα. ιγ) Ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια πληροφορία και ειδικότερα στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ. Ολοι έχουν δικαίωμα στην εκμετάλλευση του αρχείου. ιδ) Αμεση αναθεώρηση του καθεστώτος στις συχνότητες οι οποίες έχουν εκχωρηθεί δωρεάν και λεηλατηθεί από ιδιώτες, για ίδιον όφελος ενώ είναι δημόσια περιουσία. Οι συχνότητες περνούν στην κυριότητα (απόλυτη) των περιφερειακών δικτύων.
Προσυπογράφω τα περισσότερα από τα ως άνω, δεν είμαι βέβαιος εντούτοις ότι η νέα κυβέρνηση θα αποφύγει την πεπατημένη, τη γραφειοκρατία δηλαδή και την καθετοποίηση στις σχέσεις εργασίας και διοίκησης, γιατί -σου λέει- τι σόι υπουργός θα είναι αν δεν διοικεί ο ίδιος (και οι παρατρεχάμενοι) την ΕΡΤ; Εμ, αυτό είναι το στοίχημα και η ριζοσπαστική εναλλακτική πρόταση. Να μη μείνουν μεγαλόστομα λόγια τα περί συνεργασίας κυβέρνησης - κοινωνίας. Η αυτοδιαχείριση μπορεί να πετύχει ή, έστω, να γίνουν τα πρώτα βήματα... Αν έχουν ώτα οι κυβερνώντες.
https://www.efsyn.gr/arthro/ert-ergazomenon
Μια απάντηση στα παράνομα κανάλια που ζητάνε και τα ρέστα
Πριν από λίγες ώρες η ένωση των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών εξέδωσε απάντηση στο αίτημα του υπουργού Επικρατείας ισχυριζόμενη ότι όχι μόνο οι σταθμοί δεν πρέπει να πληρώσουν φόρους αλλά ότι το κράτος τους χρωστάει και κάτι ψιλά. Από την ανακοίνωση γίνεται σαφές ότι οι καναλάρχες έχουν φαντασία... όχι όμως και δυνατότητα να την εκφράσουν.
του Κώστα Εφήμερου
Αυτό το λέω επειδή το κείμενο είναι γραμμένο οριακά στα ελληνικά και στην πραγματικότητα μοιάζει με ένα συμπίλημα τμημάτων νομικών κειμένων που τα έβαλε σε μια σειρά κάποιος που δεν καταλάβαινε απολύτως τίποτα.
Αυτό που θέλει να πετύχει αυτή η περίπλοκη ανακοίνωση είναι ένα μπέρδεμα σχετικά με το παρελθόν και το παρόν των αναλογούμενων φόρων που πρέπει να αποδίδουν οι καναλάρχες. Στο πρώτο μέρος του κειμένου αναφέρεται ότι πριν το 2011 είχαν εκδοθεί ΚΥΑ με τις οποίες οι φόροι μετατρέπονταν από το 2% επί του τζίρου των καναλιών σε 1% εξαιτίας συμψηφισμών. Δυστυχώς ο κειμενογράφος έχει κάνει κάποιο λάθος γιατί στην πραγματικότητα οι φόροι μετατρέπονταν σε 0,1% αλλά το 1% ακούγεται πιο μεγάλο και μοιάζει σαν στα αλήθεια οι καναλάρχες να προσέφεραν κάτι στην ελληνική οικονομιά.
Βέβαια υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια. Κανείς δεν τους ζήτησε (μέχρι τώρα) τα χρήματα πριν το 2011 αφού το υπουργείο αναγνώρισε ότι υπάρχουν νομότυπα χαρτιά (το νομότυπα θα το εξηγήσω παρακάτω). Έτσι οι συντάκτες της ανακοίνωσης ξόδεψαν τσάμπα χρόνο προσπαθώντας να μας μπερδέψουν. Δηλαδή όχι τσάμπα ακριβώς αφού στόχος τους ήταν ακριβώς να μας μπερδέψουν.
Στο δεύτερο σκέλος υπάρχει η ευφάνταστη ερμηνεία ότι από το 2012 και μετά υπάρχει μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και άρα τα κανάλια δεν χρειάζεται να πληρώνουν φόρους. Αυτή είναι καταρχάς μια ενδιαφέρουσα νομική άποψη (ιδιαίτερα όταν το ΣτΕ έχει αποφανθεί πολλές φορές ότι εκπέμπουν παράνομα) και φαίνεται ότι πέρασε και από το δικαστήριο του κεντρικού δελτίου του MEGA με τον Νίκο Ευαγγελάτο που είναι γνωστός για τις εισαγγελικές του αποφάσεις. Δεν είμαι νομικός και άρα δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αλλά νομίζω ότι αφενός αυτές τις αποφάσεις τις λαμβάνουν τα δικαστήρια και αφετέρου βρισκόμαστε στην περίοδο της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Σε κάθε περίπτωση πάντως το 2012 και το 2013 σίγουρα δεν υπήρχε καμία απολύτως μετάβαση (η Αθήνα γύρισε το 2014).
Τέλος υπάρχει και το σημαντικότερο θέμα των προηγούμενων συμψηφισμών. Σύμφωνα με το σύνταγμά μας στο Άρθρο 15 τα κανάλια πρέπει να παρέχουν «υποχρεωτική και δωρεάν μετάδοση των εργασιών της Βουλής και των επιτροπών της καθώς και προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων» στα πλαίσια του δημόσιου χαρακτήρα τους.
Έτσι το επιχείρημα ότι οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ παραβιάζοντας το σύνταγμα προχωρούσαν στο χάρισμα εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Δεν υπάρχει δηλαδή καμία υποχρέωση από τη μεριά της να συμψηφίσει τα χρωστούμενα προς το ελληνικό δημόσιο. Αντίθετα μπορεί να απαιτήσει τους φόρους και να αφήσει τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν την δική τους αλήθεια. Σε κάθε περίπτωση αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να γίνεται αντίστροφα.
ΥΓ. Βασισμένο σε σχόλιο στο TPP: Φοβερή σύμπτωση τα κανάλια να θυμηθούν ότι τους χρωστάνε 24 εκατομμύρια μετά από 4 χρονια την ίδια ημέρα που τους ζήτησαν να πληρώσουν τους φόρους τους.
Η επιστολή της ΕΙΤΗΣΕΕ στον υπουργό Επικράτειας, Ν. Παππά
03/04/2015
H Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας ανακοινώνει ότι απεστάλη προς τον Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά, η ακόλουθη επιστολή:
Προς Τον Υπουργό Επικρατείας, αξιότιμο κ. Νίκο Παππά,
Ενταύθα. Αθήνα, 3 Απριλίου 2015
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι με σειρά υπουργικών αποφάσεών σας, που εκδόθηκαν χθες, 2 Απρίλιου 2014, επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, αναδρομικά, τέλη χρήσεως συχνοτήτων για τα έτη 2011 έως και 2014, συνολικού ύψους 24.150.633,93 ευρώ.
Τα ποσά αυτά προέκυψαν μετά από υπολογισμό του ανταλλάγματος χρήσεως συχνοτήτων με ποσοστό 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων αυτών, ενώ δεν έπρεπε να επιβληθούν καθόλου.
Τούτο δε διότι:
Από της ψηφίσεως του ν. 3023/2002 (ΦΕΚ Α 146/25.6.2002) «Χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων από το Κράτος. Έσοδα και δαπάνες, προβολή, δημοσιότητα και έλεγχος των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών», προβλέφθηκε με τα άρθρα 10 και 30 η «προβολή προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα», με υποχρέωση μετάδοσης από τα τελευταία των διαφημιστικών τους μηνυμάτων.
Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2002 – 2010. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.
Για τις ως άνω εκλογικές αναμετρήσεις (πρώτη την του 2004 έως και αυτήν του 2009) και για το διατεθέν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς airtime άνευ χρέωσης προς τα κόμματα συνολικής αξίας 28.200.000 ευρώ, προκειμένου να αναληφθεί από το Κράτος η οικονομική αποζημίωση των τηλεοπτικών σταθμών (για την δωρεάν παροχή του Κράτους προς τα κόμματα της χρηματοδότησης των δαπανών της κάλυψης της προεκλογικής περιόδου), αποφασίσθηκε η μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1%, για κάθε εκλογική αναμέτρηση.
Έτσι, εκδόθηκαν για τον σκοπό αυτόν, οι ακόλουθες υπουργικές αποφάσεις με το αντίστοιχο περιεχόμενο:
2004 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Τύπου και ΜΜΕ) 2848/Ε/10.2.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 287/10.2.2004, Αρμόδιοι Υπουργοί: Ν. Χριστοδουλάκης και Χρ. Πρωτόπαπας, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2003 – 31.12.2003 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.
2004 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 23964/20.12.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 267/1.3.2005, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2004 – 31.12.2004 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.
2007 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 20827/21.8.2007, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1672/23.8.2007, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2007 – 31.12.2007 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.
2009 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 21067-662/24.4.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 767/27.4.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.
2009 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20825/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 1% σε 0,1%.
2009 Ψηφιακή Μετάβαση, Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20827/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2010 – 31.12.2010 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 0,1%.
Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2010 – 2015. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ίδιου ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.
Ως αποτέλεσμα αυτών αποφασίσθηκε:
2012 Εκλογές (Βουλευτικές α), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.170.850 ευρώ.
2012 Εκλογές (Βουλευτικές β), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.
2014 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.
2015 Εκλογές (Βουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.
Ήτοι συνολικό ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 24.170.850 ευρώ.
Οι κοστολογημένες αυτές παροχές σε airtime (ήτοι διαφημιστικά spots), που προβλέφθηκαν για δωρεάν παροχή από το Κράτος προς τα κόμματα αλλά δεν πληρώθηκαν στο ισόποσο προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, επ’ ουδενί δεν πρέπει να θεωρηθεί σπονδή των τηλεοπτικών σταθμών προς τις δημοκρατικές αρχές που ορίζει το σύνταγμα. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υπακούουν στις συνταγματικές επιταγές, για σεβασμό του δημοκρατικού πολιτεύματος και της αρχής της αναλογικής ισότητας στην ενημέρωση, με άλλους τρόπους: Αφενός μεν με την εκ του νόμου υποχρέωση προβολής των κομματικών θέσεων με βάση την αναλογική ισότητα καθημερινώς στα δελτία ειδήσεων και τις ενημερωτικές εκπομπές, καθημερινά ελεγχόμενοι σε αυτό από το ΕΣΡ. Αφετέρου δε – και καθ’ υπερβολήν – με την υποχρεωτική, σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, παροχή προς τα κόμματα άνω των 250 ωρών από κάθε σταθμό, χωρίς οποιοδήποτε αντάλλαγμα, για διοργάνωση συζητήσεων και στρογγυλών τραπεζιών για την προβολή του προεκλογικού τους λόγου.
Παρά τα παραπάνω, για τα έτη 2011 και εφεξής, δεν εξεδόθησαν οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις για μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1% σε κάθε εκλογική αναμέτρηση.
Τούτο όμως έγινε διότι, από το έτος 2011 και μετά, η χώρα ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποφάσισε και υποχρέωσε τους τηλεοπτικούς σταθμούς να προβούν σε μετατροπή του συστήματος μετάδοσης από αναλογικό σε ψηφιακό και να μην κατέχουν συχνότητες. Στόχος ήταν να απελευθερωθεί το μείζον μέρος του φάσματος συχνοτήτων, ώστε να χρησιμοποιηθεί από την κινητή τηλεφωνία (ψηφιακό μέρισμα) μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση του. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεώθηκαν να κάνουν παράλληλη λειτουργία αναλογικού και ψηφιακού συστήματος μετάδοσης (δύο επενδύσεις, δύο λειτουργικά κόστη), μεταβαίνοντας σταδιακά στην πλήρη ψηφιακή μετάδοση. Κάθε μετάβαση ανά σημείο της επικράτειας των τηλεοπτικών σταθμών από την αναλογική στην ψηφιακή εκπομπή, σήμαινε επιστροφή της αναλογικής συχνότητας προς το Δημόσιο, όπως πιστοποιείται από τις ανά σημείο μετάβασης δηλώσεις των σταθμών προς το ΕΣΡ και αντίστοιχες πιστοποιήσεις της ΕΕΤΤ.
Από του έτους 2012 και εφεξής, με το ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/10.4.2012), άρθρο 80, παρ. 1, περ. στ., όλες οι συχνότητες εκπομπής τηλεοπτικού σήματος, αφαιρέθηκαν από τους μέχρι τότε τηλεοπτικούς σταθμούς (εφεξής: παρόχους περιεχομένου) και ανατέθηκε η χρήση τους στους παρόχους δικτύου. Με την ίδια διάταξη νόμου ρητά καταργήθηκε η εκ του νόμου προβλεπόμενη υποχρέωση των «τηλεοπτικών σταθμών» να καταβάλουν προς το δημόσιο οιουδήποτε ύψους αντάλλαγμα για τη χρήση συχνοτήτων. Η υποχρέωση αυτή, μετά τη δημοσίευση του άνω νόμου βαρύνει τους εφεξής χρησιμοποιούντες τις συχνότητες, ήτοι τους παρόχους δικτύου. Η εκ μέρους των παρόχων δικτύου (τηλεφωνίας ή τηλεόρασης) καταβολή ανταλλάγματος για την εκ μέρους τους χρήση των συχνοτήτων προβλέφθηκε νομικά και υλοποιήθηκε δια της καταβολής ανταλλάγματος όπως προβλέφθηκε σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς. Η δε ΕΕΤΤ, όταν καθόρισε την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων δικτύου προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου, έχει λάβει υπόψη ότι οι πάροχοι δικτύου αποσβένουν την εκ μέρους τους καταβολή τελών χρήσεως συχνοτήτων με «μετακύλιση» του κόστους αυτού στις χρεώσεις παροχής υπηρεσιών που τιμολογούν προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου.
Κύριε Υπουργέ,
Σε συνέχεια των ανωτέρω πρέπει να λάβετε υπόψη ότι:
Κακώς εκδόθηκαν πράξεις υπολογισμού τελών χρήσης συχνοτήτων για το έτος 2012 και πέραν, δεδομένου ότι από το έτος αυτό οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέλη μας δεν είχαν την χρήση των συχνοτήτων που είχαν παραδοθεί στους παρόχους δικτύου.
Για τις εκλογικές αναμετρήσεις των ετών 2012 (δύο φορές βουλευτικές εκλογές), 2014 (ευρωεκλογές) και 2015 (βουλευτικές εκλογές) το ελληνικό δημόσιο, που χρηματοδότησε μέσω του airtime των τηλεοπτικών επιχειρήσεων την προβολή των προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων, για αυτή την δωρεάν παροχή του, οφείλει προς τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις το ισόποσο των 24.170.850 ευρώ (κατά την αναλογία που οι ως άνω υπουργικές αποφάσεις επιμέριζαν ανά τηλεοπτική επιχείρηση την αξία του airtime της). Το ποσόν αυτό πρέπει να επιστραφεί αυτούσιο και τοις μετρητοίς και από τους χρόνους που έγινε η χρήση του airtime τους. Προφανώς θα συμφωνείτε ότι η μη επιστροφή του ποσού αυτού θα σημαίνει αφενός μεν ότι ένα σύγχρονο κράτος προβαίνει σε δήμευση περιουσίας των ιδιωτικών επιχειρήσεων και αφετέρου ότι δεν σέβεται τις υποχρεώσεις του προς τους (ακούσιους) δανειστές του.
Με εκτίμηση,
O Πρόεδρος ΔΣ της ΕΙΤΗΣΕΕ
Λ. Κρέτσος: "Μετά την ανασύσταση της ΕΡΤ θα ξεκινήσει η διαδικασία της αδειοδότησης των καναλιών"
03/04/2015
Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να εξυγιάνει τον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης και να διασφαλίσει ότι οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί θα εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος στο ακέραιο και ταυτόχρονα θα είναι συνεπής στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους εργαζομένους τους, διεμήνυσε ο νέος γενικός γραμματέας Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος.
Σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ο κ. Κρέτσος ανακοίνωσε, ότι οι διαδικασίες για την ανασύσταση της ΕΡΤ αναμένεται να τελειώσουν μέσα στον μήνα και έπειτα θα ξεκινήσει το ιδιαίτερα απαιτητικό διαδικαστικά έργο για την αδειοδότηση των ιδιωτικών καναλιών, καθώς θα πρέπει να λυθεί η εκκρεμότητα με το ΕΣΡ με την αντικατάσταση των μελών του. Σημείωσε, πως θα χρειαστούν περίπου 3 μήνες προκειμένου να ετοιμαστεί ένα θεσμικό πλαίσιο που δεν θα είναι διάτρητο και θα λαμβάνει υπόψη του τα νέα δεδομένα της αγοράς, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την αδειοδότηση ΜΜΕ στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
Αναφορικά με το θέμα των 350 εκατ. ευρώ που η κυβέρνηση δεσμεύτηκε έναντι των δανειστών, ότι θα εισπράξει από τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών, τόνισε πως το ύψος του ποσού αυτού αποτελεί μια πρώτη εκτίμηση, η οποία θα αναπροσαρμοστεί στο επίπεδο των πραγματικών δεδομένων, ανάλογα με τα δεδομένα της αγοράς. Υπογράμμισε επίσης πως θα ελεγχθούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για τις μέχρι τώρα δανειοδοτήσεις ΜΜΕ.
Ο γενικός γραμματέας είπε, πως το κράτος θα σεβαστεί απολύτως τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και ότι το θέμα των εργασιακών σχέσεων αποτελεί προτεραιότητα για τη Γενική Γραμματεία, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει η δημοσιογραφική εργασία να επανέλθει σε βιώσιμο επίπεδο για τους δημοσιογράφους. Παράλληλα έγινε αναφορά στην προοπτική επιβολής αγγελιόσημου και στο διαδίκτυο καθώς και στην αναγνώριση των δικαιωμάτων των δημοσιογράφων που εργάζονται σε ιστοσελίδες.
Τέλος ο κ. Κρέτσος ανακοίνωσε και την τοποθέτηση του δημοσιογράφου Μιχάλη Ψύλλου ως επικεφαλής του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων και τόνισε, ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε αναδιοργάνωσή του με στόχο να υπάρξει ένα δικαιότερο και αποτελεσματικότερο σύστημα τόσο στις αμοιβές όσο και στην εργασία, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σελίδα 150 από 176