ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΥΤΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
Βγήκαν τα «μαχαίρια» στη Βουλή για την ΕΡΤ – Ολα στο φως λέει το Ποτάμι – Κόντρα με βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ
07|04|2015
Αγρια κόντρα ξέσπασε στη Βουλή μεταξύ βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και του Ποταμιού με αφορμή το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
Βουλευτίνες του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβαν τις γνωστές αιτιάσεις για την κατά το παρελθόν επαγγελματική σχέση του επικεφαλής του Ποταμιού κ. Σταύρου Θεοδωράκη με την ΕΡΤ και τα αίματα... άναψαν.
Ετσι, ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης κάλεσε τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά να καταθέσει ενόψει της επικείμενης συζήτησης του ν/σ στην Ολομέλεια, τις συμβάσεις όλων των Υπουργών, βουλευτών, ευρωβουλευτών και κυβερνητικών παραγόντων που συνδέονταν επαγγελματικά με την ΕΡΤ.
Οι «καυτοί» διάλογοι στην Επιτροπή
• Αννέτα Καββαδία (ΣΥΡΙΖΑ): Επειδή άκουσα τον συνάδελφο από το ΠΟΤΑΜΙ τον κ. Δανέλλη να μιλάει για σπατάλες και για τη διαφάνεια, η οποία όπως τονίζει δεν εξασφαλίζεται μέσα από το παρόν νομοσχέδιο, θα ήθελα απλώς να του πω, ότι δεν έχει παρά να ρωτήσει τον επικεφαλής του κόμματός του, ώστε να πάρει μια ιδέα του τι σήμαιναν προκλητικά συμβόλαια.
• Χριστίνα Ταχιάου (Το Ποτάμι): Τι είδους ΕΡΤ θα ανοίξει; Μια ΕΡΤ στην οποία οι εργαζόμενοι θα έχουν το βουλευτή προστάτη τους, όπως ήταν τότε; Μια ΕΡΤ στην οποία οι πολιτικές παρεμβάσεις ήταν διαρκείς;
• Αγλαΐα Κυρίτση (ΣΥΡΙΖΑ): Τώρα, όσο για τους προστάτες βουλευτές που είπατε, μπορείτε να ρωτήσετε και τον επικεφαλής του κόμματός σας, αυτός ίσως μπορέσει να σας απαντήσει καλύτερα.
• Σπυρίδων Δανέλλης (Ειδικός Αγορητής του Ποταμιού): Καταρχήν, θέλω να πω ότι ας έχουμε υπόψη όσο φορτισμένη συναισθηματικά και αν είναι η συζήτηση επί θεμάτων, με τα προσωπικά βιώματα, που είναι απολύτως σεβαστά του καθενός, ότι η πολιτική δεν χτίζεται με το θυμικό, χτίζεται με τη λογική και με τις αρχές. Το δεύτερο, που θέλω να πω, είναι ότι επειδή δεν περιποιεί τιμή, μάλιστα, σ' ένα κόμμα της Αριστεράς, να επανέρχεται ξανά και ξανά αφήνοντας συκοφαντικές αιχμές για τον κ. Θεοδωράκη, είναι μια ευκαιρία με την συζήτηση που έχουμε και που θα έχουμε και μεθαύριο στην Ολομέλεια, να δει το φως της δημοσιότητας τις επαγγελματικές συμβάσεις που εκείνος είχε ως δημοσιογράφος με την ΕΡΤ και να δούμε και τις επαγγελματικές σχέσεις και συμβάσεις που είχαν Βουλευτές, Υπουργοί, Ευρωβουλευτές, τα τελευταία 10, 15, 20 χρόνια. Θα είναι εξαιρετικό και θα είναι και μια κάθαρση, γιατί δεν μπορούμε να συζητάμε σε ένα επί και επίπεδο έτσι, δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν.
• Χριστινα Ταχιάου: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Ευρωβουλευτές, παράγοντες και πολλούς άλλους.
• Γρηγόρης Ψαριανός: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Όλα στο φως.
Τι είδους ΕΡΤ δεν θέλουμε
07/04/2015
ΝΙΚΟΣ ΜΗΛΑΠΙΔΗΣ
Σε λίγο καιρό θα συμπληρωθούν δυο χρόνια από τη στιγμή που η χώρα έγινε διεθνώς ρεζίλι με το ξαφνικό μαύρο της ΕΡΤ. Τότε η κυβέρνηση Σαμαρά, στο όνομα των διαρθρωτικών αλλαγών, και βασικά επειδή δεν της έβγαιναν τα νούμερα για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων που είχε υπογράψει (κι όχι καθ' υπόδειξη των δανειστών), αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ και να εκπέμψει ένα μαύρο περιφρονητικό σήμα προς την ίδια τη Δημοκρατία, της οποίας αναφαίρετος πυλώνας είναι τα ΜΜΕ.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες που να διαφωνούν ότι υπήρχαν αποχρώσες ενδείξεις για πρακτικές διαφθοράς, ασυδοσίας και σπατάλης στην ΕΡΤ και τη συνακόλουθη ανάγκη ριζικής αναδιάρθρωσής της.
Όπως δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες που να διαφωνούν με το γεγονός ότι θάφτηκε ένας φορέας εθνικής σημασίας (εντός κι εκτός Ελλάδας), η ΕΡΤ και φυτεύτηκε στη θέση της πρώτα μια ΔΤ και μετά μια ΝΕΡΙΤ. Μάλιστα σε μια χέρσα γη, το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο της οποίας συνεχίζει να είναι εντελώς αρρύθμιστο.
Στην Ελλάδα, μετά και την εμφάνιση της ιδιωτικής τηλεόρασης, όλοι οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί εκπέμπουν είτε χωρίς άδειες λειτουργίας είτε με προσωρινές άδειες λειτουργίας των οποίων η ισχύς έχει λήξει ή παράνομα παραταθεί επ' αόριστον. Το αρμόδιο όργανο, βάσει Συντάγματος για την χορήγηση αδειών παροχής περιεχομένου όπως και για την επιβολή ποινών, είναι το ΕΣΡ. Αυτό όμως δεν διενεργεί διαγωνισμό εξαιτίας της παράνομης παράτασης της θητείας των μελών του που έχει λήξει εδώ και πολύ καιρό. Παράνομης γιατί δεν συμπίπτει η βούληση των 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων που απαιτεί το Σύνταγμα για τον διορισμό νέων μελών. Κι αντί να οριστούν νέα μέλη, παρατείνεται η θητεία των παλαιότερων μελών. Έχει γίνει ήδη επτά φορές! Ιδού η πρόκληση για όποια κυβέρνηση θέλει να ρυθμίσει τον ραδιοτηλεοπτικό χάρτη.
Υπό αυτές τις συνθήκες, έρχεται η κυβέρνηση Τσίπρα να επανασυστήσει την Δημόσια Τηλεόραση και να επαναλειτουργήσει την ΕΡΤ. Ή μάλλον καλύτερα να φροντίσει για την αναβίωσή της και την αποκατάσταση των αδικιών που επέφερε η κυβέρνηση Σαμαρά με το κλείσιμό της.
Η συζήτηση για την δημιουργία ενός σύγχρονου, σε ευρωπαϊκά πρότυπα, ραδιοτηλεοπτικού φορέα που χρειάζεται η χώρα και το κοινοβουλευτικό της σύστημα, ασφαλώς και δεν εξαντλείται σε ένα άρθρο.
Μπορούμε όμως να συμφωνήσουμε στα εξής δύο κρίσιμα σημεία
1. Ο “ξαφνικός θάνατος” ΕΡΤ από τον κ. Σαμαρά μόνο ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στο χώρο των ΜΜΕ δεν ήταν.
2. Η “ανάσταση” της ΕΡΤ από τον κ. Τσίπρα μόνο ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στο χώρο των ΜΜΕ δεν θα είναι!
Για να εφαρμόσει μια κυβέρνηση αλλαγές που θα επιφέρουν ουσιαστικό αποτέλεσμα, δύο προϋποθέσεις είναι αναγκαίες: Πολιτικό όραμα και στρατηγικό σχεδιασμό.
Στην Ελλάδα του 2015, είναι πρόωρο (;) ακόμα μάλλον να συμφωνήσουμε τι μεταρρυθμίσεις χρειαζόμαστε. Μήπως να το πάμε ανάποδα; Να εντοπίσουμε τουλάχιστον τι μεταρρυθμίσεις δεν χρειαζόμαστε; Γιατί σίγουρα τα τελευταία χρόνια όχι μόνο δεν κάναμε όσα πρέπει αλλά κάναμε και πολλά που δεν υπήρχε λόγος να κάνουμε.
Ας δούμε όμως τι δεν χρειαζόμαστε στην ΕΡΤ και υπάρχει στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή:
•Η αναβίωση ενός κυβερνητικού μηχανισμού προπαγάνδας, πλήρους κομματικής και συνδικαλιστικής επιρροής με την αναβίωση μοντέλων συνδιοίκησης
•Η δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό Επικρατείας να ορίζει το ΔΣ της ΕΡΤ (αντί το ΔΣ να ορίζεται από μια ανεξάρτητη αρχή από προσωπικότητες κύρους)
•Η σύσταση ενός φορέα χωρίς επιχειρησιακό σχέδιο που δεν ξέρει πόσα κανάλια έχει σε λειτουργία και κυρίως πόσα και ποιο σκοπό εξυπηρετούν
•Η τεχνητή συγκόλληση, ως μέθοδος επαναπρόσληψης παλιών (ΕΡΤ) και νέων (ΝΕΡΙΤ) εργαζομένων χωρίς ποιοτικά κριτήρια, που ασφαλώς και δεν είναι μόνο θέμα τυπικών προσόντων.
•Ένας φορέας για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση που έχει περισσότερους διοικητικούς υπαλλήλους απ' ότι δημοσιογράφους, παραγωγούς και μουσικούς.
•Μια αόριστη και ακοστολόγητη πρόταση για τους μισθούς των εργαζομένων, που εμπεριέχει την αύξηση του ανταποδοτικού τέλους (έστω κι αν δε διατυπώνεται ρητά στο κατατεθέν νομοσχέδιο) με απόφαση του διορισμένου, από τον Υπουργό πάντα, ΔΣ, γιατί, πολύ απλά, με ανταποδοτικό τέλος στα 3 ευρώ, 2.500 εργαζόμενοι δεν μπορούν να πληρωθούν.
•Η επανασύσταση ενός ραδιοτηλεοπτικού φορέα που δεν ανταποκρίνεται (καμία πρόβλεψη στο νομοσχέδιο) στις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών μετά την έκρηξη του διαδικτύου σ' όλο τον αναπτυγμένο κόσμο.
•Ένα ραδιοτηλεοπτικό πρόγραμμα αναντίστοιχο του ευρωπαϊκού και ελληνικού πολιτισμού που δεν εξυπηρετεί το τρίπτυχο: μη χειραγωγούμενη πληροφόρηση-εκπαίδευση-ψυχαγωγία.
•Τελικά, μια τηλεόραση μη δημόσια αλλά κομματική που δεν έχει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά να επιτελέσει τον δημόσιο και κοινωνικό σκοπό της, σε μια εποχή που η στάθμη της ποιότητας -έτσι κι αλλιώς- είναι πολύ χαμηλή εξαιτίας της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Την παράδοση των κυβερνήσεων που εξαγγέλλουν τομές και ρυθμίσεις συμβάλλοντας στην απορρύθμιση τελικά, συνεχίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ. Σαν αντιπολίτευση κατήγγειλε τις κυβερνητικές πρακτικές αλλά σαν κυβέρνηση δεν τολμά να προκαλέσει την αλλαγή των μελών του ΕΣΡ, ούτε την εξυγίανση της ΕΡΤ. Το θέμα λοιπόν δεν είναι το μέγεθος της ΕΡΤ, αν θα είναι λίγο πιο “μεγάλη” ή λίγο πιο “μικρή”. Το θέμα είναι να είναι “δική” μας και να “ελέγχουμε” το ραδιοτηλεοπτικό παιχνίδι.
Η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα της Ευρώπης που μπήκε στην τηλεοπτική εποχή. Αν και πρωτοεξαγγέλθηκε η ίδρυση τηλεοπτικού οργανισμού ήδη από το 1951, ήταν το δικτατορικό καθεστώς που για λόγους προπαγάνδας κυρίως, τελικά επέβαλε το 1968 την ίδρυσή του. Η δε ελληνική ραδιοφωνία ιδρύθηκε το 1935 επί Μεταξά.
Eίναι καιρός πια να αλλάξουμε εποχή.
Για το νομοσχέδιο της ΕΡΤ πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας έναντι του κυβερνητικού – κομματικού
7 Απριλίου 2015
Ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού για το νομοσχέδιο της ΕΡΤ βουλευτής Ν. Ηρακλείου κ. Σπύρος Δανέλλης τόνισε ότι πέραν της αποκατάστασης των αδικιών που έφερε το αυταρχικό «μαύρο» της ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013 θα πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας έναντι του κυβερνητικού – κομματικού, αυτού του πολύπαθου δημόσιου φορέα.
Η αποκατάσταση της νομιμότητας στη λειτουργία του ΕΣΡ και η επιτέλους διευθέτηση του σκανδαλωδώς ανεξέλεγκτου καθεστώτος νομής του δημοσίου αγαθού των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων αποτελούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποκατάσταση σχέσεων αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης μεταξύ του πολιτικού συστήματος και της κοινωνίας.
Με αφορμή συκοφαντικές αναφορές βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σχετικά με την κατά το παρελθόν επαγγελματική σχέση του επικεφαλής του Ποταμιού κ. Σταύρου Θεοδωράκη με την ΕΡΤ, ο κ. Δανέλλης κάλεσε τον κ. Παππά να καταθέσει ενόψει της επικείμενης συζήτησης του ν/σ στην Ολομέλεια τις συμβάσεις όλων των Υπουργών, βουλευτών, ευρωβουλευτών και κυβερνητικών παραγόντων που συνδέονταν επαγγελματικά με την ΕΡΤ.
Βουλή: Συζητείται σε επιτροπή το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ - Η τοποθέτηση του ΚΚΕ
Τρί, 07/04/2015
Σε αντίθετη κατεύθυνση από τις προεκλογικές διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, η συζήτηση του οποίου άρχισε την Τρίτη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Ψηφίστηκε επί αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν κατά. Το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκαν.
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας επισήμανε ότι «δεν μπορούμε να ψηφίσουμε αυτό το νομοσχέδιο», τονίζοντας ότι και στην περίπτωση της ΕΡΤ η κυβέρνηση εξακολουθεί τη γνωστή τακτική να βαφτίζει το κρέας ψάρι. «Δεν ξανανοίγει η ΕΡΤ όπως ήταν μέχρι τη στιγμή του μαύρου. Γιατί η ΕΡΤ, δεν ήταν το όνομα -βεβαίως και τα ονόματα έχουν την αξία τους- η ΕΡΤ ήταν οι υποδομές της, οι λειτουργίες της, οι εργαζόμενοί της, ήταν τα δικαιώματα των εργαζομένων, τα οποία είχαν ήδη κουτσουρευτεί μέχρι το κλείσιμο της ΕΡΤ και κουτσουρεύονται και με το σημερινό νομοσχέδιο». Πρόσθεσε πως «δεν ανοίγει η ΕΡΤ γιατί δεν καταργείται η Κοινή Υπουργική Απόφαση που την έκλεισε».
Υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ το καλοκαίρι του 2013, που έκλεισε ΕΡΤ, κατέθεσε τροπολογία για την κατάργηση της ΚΥΑ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε πρόταση νόμου. «Όσο δεν καταργείται η ΚΥΑ, η ΕΡΤ δεν αναβιώνει με τις λειτουργίες, τις δραστηριότητες, το προσωπικό, τα δικαιώματά του, που είχε τη στιγμή εκείνη». Ανέφερε ότι η συγκυβέρνηση διατηρεί «τη λογική ελέγχου της ΕΡΤ από την εκάστοτε κυβέρνηση, δηλαδή την ιδεολογική και πολιτική χειραγώγηση, και από την άλλη μεριά μια σειρά ζητήματα που αφορούν την πλήρη αποκατάσταση των εργαζομένων τα αφήνει στο περιθώριο».
Για τα περί ανεξαρτησίας και αυτοδιαχείρισης, που ακούστηκαν κυρίως από την εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Αγλ. Κυρίτση, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι όχι μόνο δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά παίρνονται όλα τα μέτρα για έναν απόλυτα ελεγχόμενο φορέα από τις επιλογές της κάθε κυβέρνησης. Επίσης σημείωσε οι κατ' αρχάς 212 συμβασιούχοι μένουν εκτός. Επιπρόσθετα απαγορεύεται στους εργαζόμενους που έχουν λάβει μειωμένη σύνταξη, λόγω της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας όλο αυτόν καιρό, να επιστρέψουν στα πόστα τους. Προβλέπεται ακόμα ότι τα εργασιακά τους δικαιώματα θα υπόκεινται στους μνημονιακούς εφαρμοστικούς νόμους και σημείωσε ότι το ΚΚΕ θα καταθέσει τροπολογία για την κατάργηση της ΚΥΑ, για πραγματική αναβίωση της ΕΡΤ και όχι εικονική.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΕΣΡ, ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗ DIGEA
Έλεγχο των οικονομικών στην ΔΤ και την ΝΕΡΙΤ ζητά ο Τέρενς Κουίκ
Να αναλάβει την πρωτοβουλία ώστε να πραγματοποιηθεί έλεγχος του κόστους λειτουργίας της ΔΤ και της ΝΕΡΙΤ, ζήτησε από τον υπουργό Επικρατείας, ο υφυπουργός Επικρατείας για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Τέρενς Κουίκ, ο οποίος ανέφερε ότι αυτό το εγχείρημα κόστισε στον ελληνικό λαό εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
«Πρέπει να αποδοθεί ακόμη και σε επίπεδο ενός ελέγχου λογιστικού, μια ικανοποίηση απέναντι και στον Έλληνα φορολογούμενο. Ψάχνουμε να βρούμε τα 300 εκατ. για το ΔΝΤ και αυτά πήγαν στη ΝΕΡΙΤ», τόνισε χαρακτηριστικά κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση της Επιτροπής επί του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
Εξάλλου, απευθυνόμενος προς τον Νίκο Παππά, ο κ. Κουίκ τον κάλεσε:
«Δώστε μια μέρα στη δημοσιότητα τον χάρτη της DIGEA για να δείτε τι υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση» και συμπλήρωσε πως πρόκειται για έναν χάρτη που «αφήνει την Ελλάδα των πίσω ορεινών όγκων, όπως τα Πομακοχώρια, μέσα στο απόλυτο μαύρο».
«Και δεν βάζω το θέμα μόνο εθνικά, γιατί, δηλαδή, να βλέπουν τούρκικα κι όχι ελληνικά κανάλια; Λέω ότι το ίδιο συμβαίνει στα νησιά του Αιγαίου, στη Θάσο», εξήγησε.
Ταυτοχρόνως επισήμανε πως, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να γίνει κι ο εξορθολογισμός των συχνοτήτων, διότι - όπως είπε- απαγόρευε το ΕΣΡ μαζί με την ΕΕΤΤ την ενίσχυση των ραδιοφωνικών σταθμών στα νησιά, όπως η Λέσβος. «Κι έτσι εκεί έκανε πάρτι η απέναντι πλευρά, ενισχύοντας τους πομπούς της στο μέγιστο δυνατό, μπλοκάροντας τα δικά μας κανάλια», σημείωσε.
Ακόμη ο κ. Κουίκ επεσήμανε την ανάγκη να τακτοποιηθεί το ζήτημα της σύνθεσης του ΕΣΡ, καθώς, όπως υπογράμμισε, η σημερινή του διοίκηση «υπερέβη όλα τα συνταγματικά περιθώρια».
Εισηγήθηκε δε την καθιέρωση ενός τιμοκαταλόγου που θα εξορθολογίζει τα πρόστιμα, καθώς, όπως είπε, δεν μπορεί να τιμολογείται με το ίδιο ποινολόγιο ένα μητροπολιτικό κανάλι κι ένας περιφερειακός σταθμός και πλέον «πρέπει να τελειώσει η οικονομική εξόντωση, ιδίως των περιφερειακών Μέσων».
Καταλήγοντας ο κ. Κουίκ, επεσήμανε πως με το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, γίνεται πράξη η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των ΑΝΕΛ και ζήτησε να «ανέβει πρώτος ο διακόπτης της ΕΡΤ 3», που πρώτος κατέβηκε τον Ιούνιο του 2013.
https://terensquick.blogspot.gr/2015/04/blog-post_37.html
Δανέλλης: Στη δημοσιότητα οι συμβάσεις όλων των πολιτικών που συνδέονταν επαγγελματικά με την ΕΡΤ
7 Απριλίου 2015
Ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού για το νομοσχέδιο της ΕΡΤ βουλευτής Ν. Ηρακλείου κ. Σπύρος Δανέλλης τόνισε ότι πέραν της αποκατάστασης των αδικιών που έφερε το αυταρχικό «μαύρο» της ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013 θα πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας έναντι του κυβερνητικού – κομματικού, αυτού του πολύπαθου δημόσιου φορέα.
Η αποκατάσταση της νομιμότητας στη λειτουργία του ΕΣΡ και η επιτέλους διευθέτηση του σκανδαλωδώς ανεξέλεγκτου καθεστώτος νομής του δημοσίου αγαθού των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων αποτελούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποκατάσταση σχέσεων αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης μεταξύ του πολιτικού συστήματος και της κοινωνίας.
Με αφορμή συκοφαντικές αναφορές βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σχετικά με την κατά το παρελθόν επαγγελματική σχέση του επικεφαλής του Ποταμιού κ. Σταύρου Θεοδωράκη με την ΕΡΤ, ο κ. Δανέλλης κάλεσε τον κ. Παππά να καταθέσει ενόψει της επικείμενης συζήτησης του ν/σ στην Ολομέλεια τις συμβάσεις όλων των Υπουργών, βουλευτών, ευρωβουλευτών και κυβερνητικών παραγόντων που συνδέονταν επαγγελματικά με την ΕΡΤ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αγόρευσης του κ. Δανέλλη:
Αν θέλατε πραγματικά να φέρετε ένα σοβαρό ν/σ για το ζήτημα της δημόσιας τηλεόρασης, θα φέρνατε ένα νομικό κείμενο, το οποίο αφενός θα αποκαθιστούσε τις αδικίες που προκάλεσε το βίαιο και απαράδεκτα αυταρχικό «μαύρο» στην ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013 αφετέρου θα διασφάλιζε το δημόσιο χαρακτήρα της ΕΡΤ.
Γιατί με το παρόν η διασφάλιση του δημόσιου και όχι του κρατικού – κυβερνητικού χαρακτήρα της Δ.Τ. δεν επιτυγχάνεται σε καμία περίπτωση.
Η πολύπαθη ιστορία της Ελληνικής Δημόσιας Ραδιο-Τηλεόρασης χαρακτηρίζεται σε όλη της την πορεία από τις παθογένειες που ταλανίζουν όλους σχεδόν τους Δημόσιους Φορείς της χώρας: κρατικιστική νοοτροπία, κομματισμός, συντεχνιασμός, πελατειακό σύστημα.
Χαρακτηρίζεται, όμως κι από επιπλέον “γενετικά” προβλήματα που επικαθόρισαν την ανάπτυξή της.
Θα πρέπει να θυμίσω ότι τόσο το ραδιόφωνο, όσο και η τηλεόραση στην Ελλάδα φέρουν αυτά τα «γενετικά» προβλήματα, που έχουν να κάνουν με το σφιχτό εναγκαλισμό τους με το κράτος και μάλιστα με το απολυταρχικό κράτος, γιατί το μεν ραδιόφωνο γεννήθηκε επί Μεταξά, η δε τηλεόραση επί Επταετίας.
Και, δυστυχώς, το υπό συζήτηση ν/σ δεν φαίνεται να κινείται προς την κατεύθυνση της ανεξαρτητοποίησής τους, εντός ενός σύγχρονου, δημοκρατικού ευρωπαϊκού πλαισίου.
Στην πορεία της Δ.Τ. και του ραδιοφώνου, βέβαια, υπήρξαν ποιοτικές εξαιρέσεις, οι οποίες οφείλονταν σε ξεχωριστές προσωπικότητες που ανέλαβαν θέσεις ευθύνης, ωστόσο, αυτές οι δημιουργικές εξαιρέσεις ποτέ δεν έγιναν παραδείγματα για κάποια συνολική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας και στο προσφερόμενο περιεχόμενο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Όλοι συμφωνούμε πως ένα από τα μείζονα σκάνδαλα που επιτέλους οφείλουμε να κλείσουμε είναι η επιβολή τάξης στο καθεστώς των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων.
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό.
Φέρτε και τώρα τροπολογία, η οποία να επιλύει αυτήν την πολύ μεγάλη εκκρεμότητα που απαξιώνει το πολιτικό σύστημα και αυξάνει την αναξιοπιστία του, απέναντι στην κοινωνία.
Με το ν. 4173/2013 για τη ΝΕΡΙΤ είχε παρατηρηθεί μια στροφή, έστω και για τα προσχήματα, προς τη διαφάνεια, με την ίδρυση του Εποπτικού Συμβουλίου, το οποίο ήταν επιφορτισμένο με το διορισμό του Δ.Σ. αλλά και άλλων βασικών ζητημάτων που άπτονταν της λειτουργίας της Δ.Τ.
Το Ε.Σ. θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εφαλτήριο αντικειμενικότητας των διαδικασιών και της λύσης του εναγκαλισμού μεταξύ της Δ.Τ. και του εκάστοτε αρμόδιου Υπουργού, με θεσμοθετημένες ασφαλιστικές δικλείδες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση αν και το θέσπισε γι’ αυτόν το λόγο, αυτή η ίδια φαλκίδευσε τη λειτουργία του, ενώ αν δεν το καταργούσατε την προ-προηγούμενη εβδομάδα με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, θα μπορούσε να αποτελέσει πεδίο δόξης λαμπρό για εσάς.
Κι αν οι προθέσεις σας είναι αγαθές και οι αρχές σας ακλόνητες, οι κυβερνήσεις αλλάζουν και μόνο οι κανόνες και οι θεσμοί διασφαλίζουν.
Θα θέλατε η επόμενη κυβέρνηση να έχει στα χέρια της μια τόσο σφιχταγκαλιασμένη με την κυβέρνηση Δ.Τ.;
Γι’ αυτό δεν κοπτόσασταν ως αντιπολίτευση;
Για μια πραγματικά ανεξάρτητη Δ.Τ.;
Γι’ αυτό οι βουλευτές σας δεν σκαρφάλωναν στα κάγκελα;
Τώρα γιατί καταπατάτε τις ίδιες τις αρχές σας;
Εμείς ως Ποτάμι, προτιθέμεθα να καταθέσουμε τροπολογία κατά τη συζήτηση κατ’ άρθρο για τη δημιουργία θεσμικής ασφαλιστικής δικλείδας, υπό την επωνυμία Συμβούλιο Διασφάλισης Ανεξαρτησίας και Ποιότητας.
Αυτήν την τροπολογία την κρίνουμε ως αναγκαία προϋπόθεση για μια ανεξάρτητη από την Κυβέρνηση, Δ.Τ. και εν πολλοίς η αποδοχή της ή όχι θα καθορίσει και τη συνολική μας στάση απέναντι στο σχέδιο νόμου.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι προφανές πως το βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι η επαναπρόσληψη των απολυμένων του Ιουνίου του 2013.
Με αυτήν τη μονοδιάστατη επιδίωξη, ωστόσο, χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία για την εξυγίανση όχι μόνο της Δ.Τ., αλλά και ολόκληρου του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου.
Η μοναδική σας έγνοια είναι το να φανείτε συνεπείς στις δεσμεύσεις σας προς τους πελάτες σας.
Και με το ν/σ αυτό προσλαμβάνετε τους πάντες, χωρίς να έχει προϋπάρξει κανένας γενικότερος σχεδιασμός.
Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα οδηγούσε από μόνος του στη φύση του προσωπικού που θα έπρεπε να επανέλθει, προκειμένου να καλυφθούν πραγματικές και μετρήσιμες ανάγκες.
Έτσι, όμως, όπως γίνεται η επαναπρόσληψη των παλαιών εργαζομένων της ΕΡΤ, είναι βέβαιο ότι θα προκύψει πάλι ένα τερατώδες σχήμα, με ένα υπερ-πλεονάζον διοικητικό προσωπικό το οποίο θα είναι μάλλον αχρείαστο.
Συγκεκριμένα, οι διοικητικοί – οικονομικοί υπάλληλοι στην ΕΡΤ ήταν περίπου 650.
Στη ΝΕΡΙΤ προσλήφθηκαν μέσω ΣΑΧ 90, άρα στους περίπου 2500 της νέας ΕΡΤ οι 750, δηλαδή το 30% του προσωπικού θα είναι διοικητικοί.
Επίσης, με τις διατάξεις του υπό συζήτηση ν/σ δεν απαντάται ακόμη ένα ερώτημα το οποίο αφορά τουςυπαλλήλους ΣΟΧ, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις έβγαζαν και την περισσότερη δουλειά.
Με αυτούς τι θα γίνει;
Αυτοί δεν θα επαναπροσληφθούν;
Εδώ προκύπτει και ένα ακόμη ερώτημα.
Το νυν προσωπικό της ΝΕΡΙΤ είναι περίπου 750 άτομα και το κόστος μισθοδοσίας τους είναι περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ.
Πώς γίνεται στον παραπάνω αριθμό να προστεθούν ακόμη 1750, συνολικά δηλαδή περίπου 2500 εργαζόμενοι και το κόστος να ανέβει μόνο 30 εκατομμύρια ευρώ;
Και κάπου εδώ θεωρώ χρήσιμο να υπενθυμίσω ότι το BBC έχει μόνο 1850 εργαζόμενους.
Άρα η κοστολόγηση των επιπλέον 30 εκατομμυρίων ευρώ, που προκύπτει από την έκθεση του ΓΛΚ είναι ψευδεπίγραφη και στην πραγματικότητα υποκρύπτει μια αναπόφευκτη αύξηση του ανταποδοτικού τέλους.
Σκοπεύετε δηλαδή με απόφαση το νέου κομματικοεξαρτημένου Δ.Σ. να αυξήσετε το ανταποδοτικό τέλος, δεδομένου ότι αλλιώς δεν βγαίνει το προτεινόμενο σχήμα;
Εν τέλει τι προϋπολογισμό εκτιμάτε ότι θα έχετε για την εκτέλεση του όλου προγράμματος;
Και αυτά οδηγούν σε ένα άλλο ερώτημα.
Πουθενά δεν αναφέρεται στο παρόν ν/σ η αξιολόγηση των τυπικών προσόντων των επαναπροσλαμβανόμενων εργαζομένων, όπως έχει γίνει σε άλλους φορείς του δημοσίου.
Προτίθεστε να τους επαναξιολογήσετε;
Ή επειδή πέρασαν τη «βάσανο», του όντως κατάπτυστου «μαύρου» του Ιουνίου του ’13 θεωρείτε ότι ακόμη και οι πονηρότεροι εξ αυτών ξεπλύθηκαν στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ;
Είναι απολύτως ανορθολογικό να προσλαμβάνουμε κόσμο δίχως να προσδιορίζουμε τις ανάγκες που πρέπει να καλύψουμε.
Διότι, βεβαίως, σχεδιασμό του τι είδους Δημόσια Ρ.Τ. θέλουμε, δεν έχουμε.
Το άλλο σημαντικό ζήτημα το οποίο ενδιέφερε πολύ κόσμο, όπως διαπίστωσα από τη δημόσια διαβούλευση, ήταν το ζήτημα του 25% που θα διατίθεται για τις εξωτερικές παραγωγές.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές τηλεοράσεις αυτό το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο και μάλιστα συνιστά και ένα δείκτη ποιότητας του παρεχόμενου προγράμματος.
Φυσικά το εύκολο είναι να πει κανείς ότι με τόσο προσωπικό δεν έχουμε ανάγκη από ανεξάρτητες παραγωγές και ότι όλα θα επιτελούνται εσωτερικά από την ίδια την ΕΡΤ.
Μάλλον, ωστόσο, ξεχνάτε ότι οι περισσότερες εσωτερικές παραγωγές κατά το παρελθόν, είχαν πολλαπλάσιο κόστος και, παράλληλα, πολύ χαμηλότερο ποιοτικό αποτέλεσμα.
Και μην ξεχνάτε ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία προσδιορίζει τα των ανεξαρτήτων παραγωγών και άρα θα πρέπει κι εσείς να δεσμευθείτε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Πέραν τούτων, το πραγματικό ζήτημα δεν αφορά το ποσοστό.
Ας μην ξεχνάμε ότι στο οργανόγραμμα της ΕΡΤ δεν υπάρχει θεσμοθετημένη θέση commissioning officer, ο οποίος αποτελεί το Α και το Ω για αυτού του τύπου τις διαδικασίες.
Σε τελική ανάλυση το ύψος του ποσοστού που θα διατίθεται για ανεξάρτητες παραγωγές προϋποθέτει ένα σχεδιασμό και ένα επιχειρησιακό σχέδιο.
Και με το παρόν σχήμα το Δ.Σ. θα χειρίζεται όλα αυτά τα ζητήματα, μέσα από δικές του κλειστές διαδικασίες.
Συνεχίζοντας:
Οι μεταβατικές διατάξεις του ν/σ χαρακτηρίζονται από απόλυτο σκότος.
Όλα αυτά προβλέπεται από το παρόν ν/σ ότι θα τα χειριστεί ο Υπουργός Επικρατείας και αυτό το γεγονός δημιουργεί ένα μείζον ζήτημα, για όσο χρόνο διαρκέσει αυτή η περίοδος.
Ακόμη και τους δύο εκπροσώπους των εργαζομένων προβλέπεται ότι θα καθορίζει ο ΥΠ.ΕΠ.
Στο ζήτημα της σύνθεσης του Δ.Σ. εμείς πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να γυρίσουμε σε μοντέλα συνδιοίκησης, που εν πολλοίς συνέβαλλαν τα μέγιστα στον ευτελισμό της ΕΡΤ, και που δεν ξεπλένει το απαράδεκτο «μαύρο».
Και οι ασφαλιστικές δικλείδες που τίθενται είναι κατά την άποψή μας ψευδεπίγραφες.
Είναι προφανείς οι αντιμεταθέσεις ρόλων που επιχειρούνται και το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων εκλέγονται άμεσα από το προσωπικό δεν συνιστά από μόνο του εχέγγυο χρηστής διοίκησης του φορέα.
Σήμερα θα μπορεί να είναι συνδικαλιστής κάποιος και αύριο ο ίδιος θα είναι μέλος του ΔΣ.
Έτσι συνέβαινε και κατά το παρελθόν και αυτό δεν οδηγεί πουθενά.
Γιατί δεν παίρνετε το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και το πώς καταρτίζονται εκεί τα αντίστοιχα Δ.Σ. των δικών τους δημόσιων τηλεοράσεων;
Δηλαδή σε αυτές τις χώρες δεν υπάρχει σεβασμός προς τους εργαζόμενους;
Προϋποθέτει αυτό το γεγονός και συνδιοίκηση με τους εργαζόμενους;
Εσείς από πού αντλείτε τα παραδείγματά σας;
Βάση ποιου μοντέλου νομοθετείτε, γιατί βεβαίως δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική.
Στο πλαίσιο των παραπάνω:
Καταργούνται οι θεσμοί του Μεσολαβητή, δηλαδή του ombudsman μεταξύ τηλεόρασης και τηλεθεατών και της Επιτροπής Δεοντολογίας που προβλέπονταν στη ΝΕΡΙΤ.
Εμείς θεωρούμε ότι κακώς καταργούνται, γιατί αποτελούσαν δύο θεσμούς οι οποίοι βελτίωναν τη γενικότερη λειτουργία του φορέα.
Ιδίως ο θεσμός του διαμεσολαβητή, σε κάθε περίπτωση αποτελούσε μια ορθολογικότερη λύση σε σχέση με τα προτεινόμενα από εσάς Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου, τα οποία παραπέμπουν σε λαϊκοδημοκρατικές λογικές του χθες.
Να θυμίσω ότι σε άλλες εποχές ο ν.1730/1987 προέβλεπε τη δημιουργία της ΑΣΚΕ, δηλαδή της Αντιπροσωπευτικής Συνέλευσης Κοινωνικού Ελέγχου Τηλεθεατών – Ακροατών, που ορίζονταν εξολοκλήρου από τον Υπουργό και καταργήθηκε μετά το 2000.
Εκεί θέλετε να μας γυρίσετε;
Πώς θα ορίζονται και πάνω σε τι ακριβώς θα γνωμοδοτούν αυτές οι «λαϊκές επιτροπές ελέγχου»;
Στο πρόγραμμα ή στην επιλογή της παρουσίασης του έργου ενός καλλιτέχνη και όχι ενός άλλου, του οποίου το έργο δεν συνάδει με τα προβλήματα της λαϊκής οικογένειας;
Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2015 και σε μια ευρωπαϊκή δημοκρατία να συζητάμε τέτοιες ρυθμίσεις.
Θεωρώ ότι πρέπει να αποσύρετε τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Υπάρχουν αντίστοιχες επιτροπές σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στη γερμανική Δ.Τ., όπου τα μέλη που τις συγκροτούν είναι επιστήμονες με συναφείς ειδικότητες, π.χ. κοινωνιολόγοι, θεωρητικοί των ΜΜΕ, δημοσιογράφοι και, όντως, ασκούν συμβουλευτικό έργο ως προς το προβαλλόμενο πρόγραμμα.
Υιοθετείστε τις έξωθεν καλές πρακτικές.
Μη νομοθετείτε με βάση τις ιδεοληψίες ορισμένων από εσάς.
Άλλο ζήτημα.
Ποια θα είναι η σχέση του νέου φορέα με την έννοια της κερδοφορίας;
Επίσης, πουθενά δεν αναφέρεται τίποτα για το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ.
Σε ποιο στάδιο ψηφιοποίησης έχει φτάσει;
Θα συνεχιστεί αυτή η αναγκαία διαδικασία;
Άλλο επιμέρους ζήτημα:
Υπάρχει πρόβλεψη για προβολή τμήματος του προγράμματος του καναλιού της Βουλής από την ΕΡΤ.
Γιατί δεν ενοποιείτε τους δύο αυτούς φορείς;
Τι εξυπηρετεί αυτή η πολυδιάσπαση φορέων με παρεμφερές πρόγραμμα;
Γιατί προτιμάτε και εσείς, όπως οι προκάτοχοί σας την αποσπασματική νομοθέτηση και όχι την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για παρεμφερή ζητήματα;
Άλλο θέμα που δεν θίγετε:
Τι θα γίνει με τους μισθούς υπερημερίας;
Είστε σίγουροι ότι ο προϋπολογισμός που έχετε υπολογίσει επαρκεί;
Άνθρωποι του χώρου τους υπολογίζουν σε 50-60 εκατομμύρια ευρώ.
Τι λέει η έκθεση του Γ.Λ.Κ. για αυτό;
Τίποτα.
Δεν φαντάζομαι να μην έχετε λάβει υπόψη σας την υποχρέωση απόδοσης μέρους του ανταποδοτικού τέλους προς τον κρατικό προϋπολογισμό;
Γιατί αυτό, καταλαβαίνετε ότι θα σήμαινε είτε ισοδύναμα ή μισθούς πείνας για την ΕΡΤ .
Η βεβαίως αύξηση του ανταποδοτικού τέλους, την οποία τώρα αρνείσθε.
Τέλος, ιδιαιτέρως προβληματικό είναι το άρθρο 16 της τελικής μορφής του ν/σ, το οποίο προφανώς θα αποτελέσει ένα εργαλείο ομηρείας των ιδιωτικών καναλιών, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον εκάστοτε ΥΠ.ΕΠ. να προχωρά στη λύση της λειτουργίας καναλιών.
Δηλαδή αναρωτιόμαστε…
Δεν φέρνετε ρύθμιση για το εδώ και καιρό λήξαν Δ.Σ. του ΕΣΡ.
Δεν φέρνετε λύση για το φλέγον ζήτημα των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων και φέρνετε αυτή τη ρύθμιση;
Τόσο πολύ σας πειράζει η όποια κριτική σας γίνεται;
Δηλαδή το «μαύρο» για την ΕΡΤ, δικαίως, σας ενόχλησε – όλους μας ενόχλησε.
Με το «μαύρο» για τους άλλους δεν έχετε πρόβλημα;
Και πως εν τέλει αντιμετωπίζετε το πρόβλημα;
Με τέτοιου τύπου κυβερνητικές παρεμβάσεις και όχι επιλύοντας το όλο πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των καναλιών;
Πότε περιμένετε να προβείτε σε ολοκληρωμένες θεσμικές λύσεις
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι εμείς στο Ποτάμι επιφυλασσόμαστε για την τελική μας στάση απέναντι στο ν/σ, ανάλογα με τις τροποποιήσεις που θα φέρετε και το βαθμό δεκτικότητάς σας στις τροπολογίες μας, κατά τις επόμενες συζητήσεις της Επιτροπής.
Ευχαριστώ.
Τρίγωνο διαπλοκής με δύο γωνίες!
Τον θλιβερό Ιούνιο του ’13, έπεσε «Μαύρο» στην ΕΡΤ αλλά και στις συχνότητες
07.04.2015
Πέτρος Μανταίος
Με την απόφαση του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά να καλέσει τα κανάλια εθνικής εμβέλειας να καταβάλουν τα οφειλόμενα ποσά για χρήση συχνοτήτων ετών 2011-2014, φαίνεται πως η κυβέρνηση «από τα λόγια περνάει πλέον στα έργα, κάτι που είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε σφοδρή σύγκρουση το λεγόμενο “τρίγωνο διαπλοκής”. Μόνο που αυτή τη φορά η μία “κορυφή του τριγώνου”, η κυβέρνηση, θα βρεθεί αντιμέτωπη με τις άλλες δύο: μίντια και τράπεζες…» (Σωτήρης Μανιάτης, «Εφ.Συν.» 2/4). Οπότε, του «τριγώνου διαπλοκής» ούτως έχοντος, εύχομαι οι εναπομένουσες δύο γωνίες να μη βάλουν… στη γωνία την κυβέρνηση. Που βεβαίως δεν τιμούν και ιδιαίτερα! Πιστεύω δε πως, εκτός ελαχίστων εκπομπών, δεν τιμούν ούτε τους τηλεθεατές τους, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα!
Διότι, εδώ που τα λέμε, το μεγαλύτερο «μαύρο» στην ΕΡΤ, τον θλιβερό Ιούνιο του ’13, έπεσε για τις συχνότητες: οφειλές για χρήση και έλεγχος! Αν οι «πέντε» εκείνου του μεσημεριού (μην ξεχνάμε: Κεδίκογλου, Λαζαρίδης, Μουρούτης, Μπαλτάκος, Σταμάτης, ασφαλώς και ο Σαμαράς), βγήκαν περιχαρείς από τη «σύσκεψη» επιδεικνύοντας υπερηφάνως, ό,τι χειρότερο ως είδος έχει να επιδείξει η προηγούμενη κυβέρνηση: το «μαύρο» στην ΕΡΤ, μεγάλο «μερτικό» στην απόφαση είχαν οι συχνότητες και οι έναντι αυτών οφειλές, που τώρα διαβάζουμε: ΑΝΤ1 και MEGA από 7.000.000 ευρώ, ALPHA και STAR από 4.000.000, ΣΚΑΪ 2.000.000.
Ισως εξ αιτίας του… χαμηλού χρέους του ΣΚΑΪ, λίγο πρωτύτερα («Εφ.Συν.» 26/3), η εταιρεία «Καθημερινές Εκδόσεις Α.Ε.», θυγατρική του ομίλου Αλαφούζου, ιδιοκτήτη του ΣΚΑΪ, έκλεισε, με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, ομολογιακό δάνειο 36 εκατ. ευρώ, που κατά το μεγαλύτερο μέρος του θα αναχρηματοδοτήσει… προϋπάρχον τραπεζικό δάνειο! «Ρυθμίσεις» –αναχρηματοδοτήσεις, ανακεφαλαιοποιήσεις κ.λπ., πάντα μέσω τραπεζικών δανείων!– που επιχειρεί να αποτρέψει, στο εξής, η ανωτέρω απόφαση του υπουργού Επικρατείας, κυρίως σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου για την ΕΡΤ. Είθε…
https://www.efsyn.gr/arthro/trigono-diaplokis-me-dyo-gonies
Κουίκ: Ψάχνουμε 300 εκατ. για το ΔΝΤ, και αυτά πήγαν στη ΝΕΡΙΤ
Να τακτοποιηθεί το ζήτημα της σύνθεσης του ΕΣΡ ζητά ο υφυπουργός Επικρατείας
07/04/2015
Να αναλάβει την πρωτοβουλία ώστε να πραγματοποιηθεί έλεγχος του κόστους λειτουργίας της Δημόσιας Τηλεόρασης και της ΝΕΡΙΤ ζήτησε από τον υπουργό Επικρατείας ο υφυπουργός Επικρατείας για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Τέρενς Κουίκ, ο οποίος ανέφερε ότι αυτό το εγχείρημα κόστισε στον ελληνικό λαό εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
“Πρέπει να αποδοθεί ακόμη και σε επίπεδο ενός ελέγχου λογιστικού, μια ικανοποίηση απέναντι και στον Έλληνα φορολογούμενο. Ψάχνουμε να βρούμε τα 300 εκατ. για το ΔΝΤ και αυτά πήγαν στη ΝΕΡΙΤ”, τόνισε χαρακτηριστικά κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση της Επιτροπής επί του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
Ακόμη ο κ. Κουίκ επεσήμανε την ανάγκη να τακτοποιηθεί το ζήτημα της σύνθεσης του ΕΣΡ, καθώς, όπως υπογράμμισε, η σημερινή του διοίκηση “υπερέβη όλα τα συνταγματικά περιθώρια”. Εισηγήθηκε δε την καθιέρωση ενός τιμοκαταλόγου που θα εξορθολογίζει τα πρόστιμα, καθώς, όπως είπε, δεν μπορεί να τιμολογείται με το ίδιο ποινολόγιο ένα μητροπολιτικό κανάλι κι ένας περιφερειακός σταθμός και πλέον “πρέπει να τελειώσει η οικονομική εξόντωση, ιδίως των περιφερειακών Μέσων”.
Καταλήγοντας, ο κ. Κουίκ, υπογράμμισε πως με το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ γίνεται πράξη η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και των Ανεξάρτητων Ελλήνων, και ζήτησε “να ανέβει πρώτος ο διακόπτης της ΕΡΤ 3”, που πρώτος κατέβηκε τον Ιούνιο του 2013.
Σελίδα 147 από 176