Μ. Δευτέρα το νομοσχέδιο για τις φυλακές τύπου Γ - Μ.Τρίτη για την ΕΡΤ
© stokokkino.gr | 3 Απριλίου 2015
Την Μ. Τρίτη 7 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι, εισάγεται για επεξεργασία στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, ενώ την Μ. Δευτέρα 6 Απριλίου εισάγεται για επεξεργασία στην ίδια κοινοβουλευτική επιτροπή το νομοσχέδιο για την κατάργηση των καταστημάτων κράτησης τύπου Γ΄.
Εισηγητής από την πλευρά της συμπολίτευσης για το νσ για την ΕΡΤ, ορίστηκε η Αγλαΐα Κυρίτση και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης η Σοφία Βούλτεψη.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, εισηγητής του νσ του υπουργείου Δικαοσύνης, ορίστηκε η Βασιλική Κατριβάνου και από την πλευρά της ΝΔ, ο Βασίλης Κικίλιας.
3/4/2015
Ίσα ίσα φτάνουν τα λεφτά από το ανταποδοτικό τέλος για να πληρώνονται μισθοί και λειτουργικά έξοδα στο Ραδιομέγαρο
Κατατέθηκε χθες το νομοσχέδιο για την νέα ΕΡΤ και αμέσως ανέκυψαν ένα δύο ερωτηματάκια σχετικά με τα οικονομικά τού φορέα. Διότι με τις επαναπροσλήψεις των πρώην εργαζομένων και τη διατήρηση στο μισθολόγιο των νυν εργαζομένων στη ΝΕΡΙΤ βγαίνει πάνω κάτω ένας ετήσιος λογαριασμός γύρω στα 60 εκατομμύρια ευρώ. Βάλτε κι άλλα 30 εκατομμύρια ευρώ που είναι τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας σε δωδεκάμηνη βάση (αυτό που λέμε στην κοινή ελληνική φως, νερό, τηλέφωνο) και μας προκύπτει ένα κονδύλι σιμά κοντά 90 εκατομμύρια ευρώ.
Με το ανταποδοτικό τέλος στα 3 ευρώ, διαμορφώνεται το τελικό έσοδο κοντά στα 200 εκατομμύρια ευρώ για τον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Εξ αυτών υπολογίστε μια κατοστάρα εκατομμύρια που θα πάνε υπέρ πίστεως (βλέπε κρατικός προϋπολογισμός) και τι μας μένει. Ένα, δύο, τρία, βαριά πέντε εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα πρέπει να ρίξει η ΕΡΤ για να αποκτήσει πρόγραμμα. Φτώχεια καταραμένη εν ολίγοις, διότι με αυτά τα λεφτά ούτε το κύπελλο Βόλεϊ δεν καταφέρνεις να εξασφαλίσεις που λέει ο λόγος. Ούτε σήριαλ, ούτε ντοκιμαντέρ φρέσκα, ούτε ψυχαγωγικές εκπομπές, τίποτα απολύτως, ξέρα, στέγνα, τσεβά που λέμε και στα βλάχικα.
Κάπως το αναφέρει αυτό, δια της πλαγίας οδού, και ο ειδικός σύμβουλος του Υπουργείου Επικρατείας Μιχάλης Καλογήρου στην «Έκθεση Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων» που συνοδεύει το νομοσχέδιο. Εκεί λοιπόν υπάρχει το ερώτημα: «Αναφέρατε αναλυτικά τις κοινωνικές και οικονομικές ομάδες που επηρεάζει άμεσα και αυτές που επηρεάζει έμμεσα η αξιολογούμενη ρύθμιση και προσδιορίστε το λόγο της επιρροής». Και αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο σύμβουλος: «Η οικονομική ομάδα που ενδεχομένως να επηρεαστεί από τις διατάξεις του νομοσχεδίου είναι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της παραγωγής ραδιοτηλεοπτικού ή άλλου περιεχομένου που εμπίπτει στους σκοπούς της ΕΡΤ ΑΕ.» Σε απλά ελληνικά; Άμα περισσεύουν λεφτά στην Αγία Παρασκευή, θα φάει ψωμάκι η πιάτσα. Άμα δεν περισσεύουν…
Οπότε; Οπότε είτε προκύπτει ένας περίκλειστος ραδιοτηλεοπτικός φορέας του δημοσίου που κάνει δουλειές μόνο με τον εαυτό του, είτε πάμε στη λογική της «κινητικότητας». Αφού περάσουν δηλαδή κάποια μηνάκια από τις προσλήψεις των πρώην εργαζομένων, να μετακινηθούν ορισμένοι σε άλλες υπηρεσίες. Αυτό υπενόησε και ο νέος Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος στη σημερινή συνέντευξή του με τους συντάκτες media, λέγοντας ότι θα μπορούσε να ανοίξει ένας διάδρομος μετακίνησης εργαζομένων ανάμεσα στην ΕΡΤ, στη Γραμματεία και στο ΑΠΕ. Αρκεί να συμφωνήσουν βεβαίως και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, γιατί αλλιώς…
Υ.Γ.: Με το άρθρο 12 του νέου νόμου, καταργείται το άρθρο 15 του Ν.4173/2013. Μεταξύ άλλων, παίρνει την άγουσα και η παράγραφος που γράφει τα εξής:
«Δεν επιτρέπεται να προσληφθεί από τη ΝΕΡΙΤ ΑΕ
α. με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου ή
β. με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου σε θέση διευθυντή ή γενικού διευθυντή πρόσωπο που κατά την ημερομηνία πρόσληψής του από τη ΝΕΡΙΤ ΑΕ είτε λαμβάνει πλήρη ή μειωμένη σύνταξη γήρατος είτε έχει καταθέσει αίτηση για τη χορήγηση πλήρους ή μειωμένης σύνταξης γήρατος στον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό.»
Όπως καταλαβαίνετε, ήδη ξερογλείφονται ένα σωρό συνταξιούχοι για να ανέβουν στην Αγία Παρασκευή. Για ποιους χτυπάει η καμπάνα;
https://newpost.gr/post/454262/treis-to-ladi-treis-to-ksidi-sthn-ert
Αθήνα: 02/04/2015
ΠΡΟΣ:
Πρόεδρο και μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
-Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας, κ. Αλ. Τσίπρα
- Γραφείο Υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά, αρμόδιο για την ΕΡΤ
-Γραφείο Υπουργού Επικρατείας, κ. Αλ. Φλαμπουράρη
-Γραφείο Γεν. Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης, κ. Χρ. Βερναδάκη
-Φορείς - Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.
Κύριε Πρόεδρε,
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) - που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο δια του Ν.2430/96 (ΦΕΚ 156Α/10.7.96) Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διαθέτουσα σήμερα διαχειριστική επάρκεια Β΄ και Γ΄ Τύπου για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων πράξεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 και διαπίστευση ως φορέας παροχής προγραμμάτων "Δια Βίου Μάθησης"- με την παρούσα επιστολή της καταθέτει τις προτάσεις της επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920». Οι προτάσεις μας είχαν αναρτηθεί και υπό τη μορφή σχολίων στη διαβούλευση του υπουργείου Επικρατείας για το νομοσχέδιο, όπου δεν ελήφθησαν υπόψη στο ν/ σ που κατατέθηκε στην Επιτροπή σας για συζήτηση. Τις επαναφέρουμε, ζητώντας να κληθεί εκπρόσωπος της ΕΣΑμεΑ σε ακρόαση, ώστε να γνωρίσετε το δίκαιο των αιτημάτων μας.
Η ΕΣΑμεΑ εξέφρασε τη θέση της από την πρώτη ημέρα που έπεσε το «μαύρο» στην ΕΡΤ, χαρακτηρίζοντάς το άδικο και παράνομο. Ως αποτέλεσμα του τρόπου που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε την υπόθεση της ΕΡΤ, τέθηκαν εκτός εργασίας δεκάδες άτομα με αναπηρία και μέλη των οικογενειών τους, που είχαν διοριστεί στην ΕΡΤ με βάση τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει προστασία των ατόμων με αναπηρία και μέσω της ειδικής νομοθεσίας του ν.1648/86 και του ν.2643/98, καθώς επίσης άτομα ειδικών προσόντων όπως οι διερμηνείς Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (με Σ.Α.Χ. ή Σ.Ο.Χ.) όσο και οι γονείς παιδιών με αναπηρία.
Για την ενίσχυση της εφαρμογής των αρχών της διαφάνειας, της συμμετοχικότητας, σημαντική είναι η παράμετρος της δυνατότητας χρήσης του δημόσιου μέσου μαζικής ενημέρωσης από όλους τους πολίτες. Η νέα ΕΡΤ θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών με αναπηρία προκειμένου να μην αποκλείεται η συμμετοχή τους από αυτές.
Έτσι λοιπόν, κατ' επιταγή:
- της παρ. 2 του άρθρου 4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.»,
- της παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»,
- των παρ. 1 και 2 του Άρθρου 5Α του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με τις οποίες: «Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει.....» και «Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους....»,
- του άρθρου 8 «Αφύπνιση της κοινωνίας» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον μέσω του Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, στο οποίο αναφέρεται το εξής: «1. Τα Κράτη Μέρη αναλαμβάνουν να υιοθετήσουν άμεσα, αποτελεσματικά και κατάλληλα μέτρα: (α)για την αφύπνιση της κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου και του επιπέδου της οικογένειας, σχετικά με τα ΑμεΑ, και να καλλιεργήσουν το σεβασμό για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ΑμεΑ, (β)για να καταπολεμήσουν στερεότυπα, προκαταλήψεις και επιβλαβείς πρακτικές σχετικά με τα ΑμεΑ, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που βασίζονται στο φύλο και στην ηλικία, σε όλους τους τομείς της ζωής. (γ) για να προωθήσουν την αφύπνιση των δυνατοτήτων και των συνεισφορών των ΑμεΑ. 2. Τα μέτρα για την επίτευξη των ανωτέρω περιλαμβάνουν: (α)Το σχεδιασμό και διατήρηση αποτελεσματικών εκστρατειών για την αφύπνιση του κοινού με σκοπό: (i) να καλλιεργήσουν το αίσθημα της αποδοχής των δικαιωμάτων των ΑμεΑ, (ii)να προωθήσουν θετικές αντιλήψεις και μεγαλύτερη κοινωνική αφύπνιση προς τα ΑμεΑ, (iii) να προωθήσουν την αναγνώριση των δεξιοτήτων, προσόντων και ικανοτήτων των ΑμεΑ, και των συνεισφορών τους στο εργασιακό περιβάλλον και στην αγορά εργασίας, (β) την υιοθέτηση, σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, που θα συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά από νεαρή ηλικία, μιας συμπεριφοράς σεβασμού για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, (γ)την ενθάρρυνση όλων των οργάνων των ΜΜΕ να προβάλλουν τα ΑμεΑ κατά τρόπο συνεπή προς το σκοπό της παρούσας Σύμβασης (δ) Την προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων αφύπνισης σχετικά με τα ΑμεΑ και τα δικαιώματα τους.
- του άρθρου 9 «Προσβασιμότητα» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον μέσω του Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, στο οποίο αναφέρεται το εξής: «Προκειμένου να επιτρέψουν στα άτομα με αναπηρίες να ζουν ανεξάρτητα και να συμμετέχουν πλήρως σε όλες τις πτυχές της ζωής, τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρίες την πρόσβαση, σε ίση βάση με τους άλλους, στο φυσικό περιβάλλον, τα μέσα μεταφοράς, την πληροφορία και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορίας και επικοινωνιών και σε άλλες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που είναι ανοικτές ή παρέχονται στο κοινό, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές...»,
- του άρθρου 21 «Ελευθερία έκφρασης και γνώμης και πρόσβαση στην πληροφόρηση» της προαναφερθείσας Διεθνούς Σύμβασης, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι: «Τα Κράτη Μέρη λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι τα ΑμεΑ μπορούν να ασκούν το δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης και γνώμης, συμπεριλαμβανομένης και της ελευθερίας να αναζητούν, να λαμβάνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες σε ίση βάση με τους άλλους και μέσω όλων των ειδών επικοινωνίας της επιλογής τους, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας Σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου και του να: (α) παρέχουν στα ΑμεΑ πληροφόρηση, που προορίζεται για το ευρύτερο κοινό, σε προσβάσιμες μορφές και τεχνολογίες κατάλληλες για διαφορετικά είδη αναπηρίας εν ευθέτω χρόνο και χωρίς πρόσθετό κόστος. (β) αποδέχονται και να διευκολύνουν τη χρήση των νοηματικών γλωσσών, Braille, βοηθητικής και εναλλακτικής επικοινωνίας, και όλων των άλλων προσβάσιμων μέσων, μεθόδων και μορφών επικοινωνίας της επιλογής των ΑμεΑ σε επίσημες συνδιαλλαγές, και (ε) αναγνωρίσουν και προωθήσουν τη χρήση των νοηματικών γλωσσών..»,
-των παρ. 7 και 8 του άρθρου 4 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138 Α'/16.06.2011)7, σύμφωνα με τις οποίες: 7) «Οι φορείς του δημόσιου τομέα διαμορφώνουν την πληροφόρηση και επικοινωνία και εν γένει τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κατά τρόπο, ώστε αυτές να είναι φιλικές προς τον χρήστη, να διασφαλίζουν και να ενισχύουν την ισότητα ως προς την πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες πρόσβασης ορισμένων ομάδων ή ατόμων και ιδίως των ατόμων με αναπηρία» και 8) Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και η διαμόρφωση και προμήθεια των αντίστοιχων πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων και υπηρεσιών πρέπει να γίνεται με γνώμονα τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρίες και τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχετικών υπηρεσιών από αυτά.
- της ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 «Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης», όπου στο Παράρτημα Ι - Ενότητα 7 «Προσβασιμότητα», ΚΥ. 49 και ΚΠ. 27 ορίζεται ότι οι δημόσιοι διαδικτυακοί τόποι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστον «ΑΑ», ενώ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστο «ΑΑΑ»,
H ΕΣΑμεΑ καταθέτει τις προτάσεις της ώστε να καταστεί η νέα ΕΡΤ πλήρως προσβάσιμη, πλουραλιστική, κοιτίδα πολιτισμού και αντικειμενικής ενημέρωσης για ΌΛΟΥΣ και ΌΛΕΣ.
Στο νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ αναφέρεται ότι η νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση απευθύνεται προς το ευρύ κοινό και ότι τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα απευθύνονται σε όλα τα τμήματα του πληθυσμού, και για το σκοπό αυτό λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, ανεξάρτητα από την ακροαματικότητα και θεαματικότητα των εκπομπών αυτών.
Για να καλύψει όμως αυτό το νομοσχέδιο τις ανάγκες της κοινωνικής ομάδας των ατόμων με αναπηρία θα πρέπει στις διατάξεις του να υπάρξει ρητή αναφορά για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στο παραγόμενο περιεχόμενο.
Κατά συνέπεια τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα που θα παραχθούν θα είναι προσβάσιμα και στους κωφούς ή βαρήκοους/τυφλούς ή άτομα με προβλήματα όρασης (π.χ. θα διαθέτουν υπότιτλους, διερμηνεία στη νοηματική, περιγραφή κ.λπ.). Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη κατά το σχεδιασμό και υλοποίηση τηλεοπτικών μηνυμάτων η αναφορά «Making television accessible - G3ict-ITU -November 2011» (βλ. https://www.itu.int/ITU-D/sis/PwDs/Documents/ITU-G3ict%20Making_TV_Accessible_Report_November_2011.pdf )
Βάσει των ανωτέρω, κατ΄ άρθρο προτείνουμε :
Άρθρο 2
Στην παρ. 3 του άρθρου 2 προτείνουμε στο τέλος της παραγράφου μετά τη λέξη νεότητας να προστεθεί και η αναπηρία καθώς και συμπλήρωση εδαφίου όπως ακολουθεί μετά την λέξη αναπηρία. Πρόταση: «Η δημόσια ραδιοτηλεόραση υπηρετεί τις δημοκρατικές (...) της νεότητας και της αναπηρίας. Οι οπτικοακουστικές υπηρεσίες απεικονίζουν τα άτομα με αναπηρίες κατά τρόπο συνεπή με το σκοπό της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (Ν.4074/2012)».
Να προστεθεί στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 2 η ακόλουθη παράγραφος: «Το παραγόμενο περιεχόμενο και η διάθεσή των προγραμμάτων της νέας ραδιοφωνίας, τηλεόρασης ίντερνετ πρέπει να έχει κατάλληλες μορφές εκπομπής ή/και αλληλεπίδρασης για άτομα με αναπηρία, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνταγματική πρόνοια για την πρόσβασή τους στην ενημέρωση. Προς τούτο, η παραγωγή και η διάθεση ψηφιακού περιεχομένου θα υιοθετεί τεχνικές προδιαγραφές για τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, και η ΕΡΤ ΑΕ υποχρεώνεται για τις ανάγκες των ατόμων με προβλήματα ακοής και όρασης στη χρήση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, του υποτιτλισμού και της ακουστικής περιγραφής, ως προδιαγραφή για την προσφορά περιεχομένου».
Ακόμη, «η ΕΡΤ συνεργάζεται με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και τους φορείς της, για παράδειγμα με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας, την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών κλπ., που είναι οι αντιπροσωπευτικότεροι φορείς κοινωνικών ομάδων, ιδιαίτερα σε θέματα στα οποία κατέχουν τεχνογνωσία. Για παράδειγμα για τη δημιουργία, ανάπτυξη και παραγωγή συστήματος υποτιτλισμού σε πραγματικό χρόνο (real time captioning), το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει στη χώρα μας. Αυτό θα διασφαλίσει τη πρόσβαση των κωφών - βαρηκόων σε ζωντανές εκπομπές (π.χ. γεγονότα που αφορούν σε φυσικές καταστροφές ή άλλου υψηλού βαθμού αναγκαίας ενημέρωσης της κοινωνίας)».
Επίσης, προτείνουμε τη συγκεκριμένη αλλαγή και προσθήκη μετά το σημείο: «η παραγωγή και η διάθεση ψηφιακού περιεχομένου από την ΕΡΤ ΑΕ "... συμμορφώνονται πλήρως με τις ελέγξιμες Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού έκδοση 2.0 σε επίπεδο προσβασιμότητας τουλάχιστον «ΑΑ» (WCAG 2.0 Level AΑ) αλλά και σε επίπεδο «ΑΑΑ» (WCAG 2.0 Level AΑΑ). Επιπλέον της προηγούμενης συμμόρφωσης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ελέγξιμες Βέλτιστες Πρακτικές του Κινητού Παγκοσμίου Ιστού έκδοση 1.0 (Mobile Web Best Practices 1.0) καθώς και οι Βέλτιστες Πρακτικές Εφαρμογών Κινητού Παγκόσμιου Ιστού (Mobile Web Application Best Practices)", για τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας από άτομα με αναπηρία».
Στην παρ.7 του άρθρου 2 προτείνουμε την προσθήκη παραγράφου ως εξής: «Το βραδινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων θα προβάλλεται με παράλληλη διερμηνεία στην ΕΝΓ από το HD κανάλι».
Στην παρ. 9 του άρθρου 2 προτείνουμε προσθήκη στο τέλος της φράσης «... καθιστά προσβάσιμο το προϊόν της ψηφιοποίησης αυτής μέσω του διαδικτυακού της τόπου» : σύμφωνα με την ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 «Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης», όπου στο Παράρτημα Ι - Ενότητα 7 «Προσβασιμότητα», ΚΥ. 49 και ΚΠ. 27 ορίζεται ότι οι δημόσιοι διαδικτυακοί τόποι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστον «ΑΑ», ενώ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστο «ΑΑΑ».
Άρθρο 3
Στο τέλος της παρ.2 του άρθρου 3 του νομοσχεδίου προτείνουμε προσθήκη : «στην προβολή της αναπηρίας ως μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και στην εξάλειψη του στίγματος και της διάκρισης λόγω αναπηρίας», βάσει του άρθρου 1 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Στο ίδιο άρθρο (3) ζητάμε να προστεθεί πεδίο ως εξής: «Η ΕΡΤ Α.Ε. υποχρεούται να δημιουργήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα ειδική Υπηρεσία με καθήκον να παρατηρεί και να ελέγχει ότι όλα τα προγράμματα προβάλλουν ορθά τη διάσταση της αναπηρίας ή την ένταξη της διάστασης της αναπηρίας ως μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας στην παραγωγή όλων των προγραμμάτων και την προσβασιμότητά τους από τα άτομα με πρόβλημα όρασης ή ακοής. Ιδρύεται συμβουλευτική γνωμοδοτική Επιτροπή για τα παραπάνω θέματα, στην οποία μετέχουν μεταξύ άλλων και εκπρόσωποι της Ε.Σ.Α.μεΑ.». , η οποία θα αναφέρεται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο ή τον Γενικό Διευθυντή Προγράμματος λόγω του σημαντικού ρόλου της Επιτροπής αυτής.
Άρθρο 10
Προτείνουμε τη ρητή αναφορά στο νομοσχέδιο για τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία στα Συμβούλια σε κάθε διοικητική περιφέρεια της επικράτειας, ως αντιπροσωπευτικότερης οργάνωσης των ατόμων με αναπηρία, για την τήρηση της βασικής αρχής «Τίποτα για τα άτομα με αναπηρία χωρίς τα άτομα με αναπηρία».
Άρθρο 11
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά την προσθήκη 5ης παραγράφου στο άρθρο 11, ως εξής: «Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της εταιρείας και ο Κανονισμός Προσωπικού διασφαλίζει την εύκολη και ανεμπόδιστη πρόσβαση (φυσική και ηλεκτρονική προσβασιμότητα) όλων των εργαζομένων και των επισκεπτών της εταιρείας, με ή δίχως αναπηρία, στο σύνολο των εγκαταστάσεών της σε όλη την Επικράτεια, σε αντιστοιχία με το άρθρο 9 "Προσβασιμότητα" της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία» καθώς και με τον Ν. 4030/2012/ΦΕΚ 249Α.
Άρθρο 12
Η Ε.Σ.ΑμεΑ. εξέφρασε τη θέση της από την πρώτη ημέρα που έπεσε το «μαύρο» στην ΕΡΤ, χαρακτηρίζοντάς το άδικο και παράνομο. Ως αποτέλεσμα του τρόπου που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε την υπόθεση της ΕΡΤ, τέθηκαν εκτός εργασίας δεκάδες άτομα με αναπηρία και μέλη των οικογενειών τους που είχαν διοριστεί στην ΕΡΤ με βάση τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει προστασία των ατόμων με αναπηρία και μέσω της ειδικής νομοθεσίας του ν.1648/86 και του ν.2643/98. Η ανωτέρω νομοθεσία διασφαλίζει την ισότιμη επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρία.
Άρθρο 14
Στο υπό προσθήκη Άρθρο 16Α, προτείνουμε να γίνει η παρακάτω τροποποίηση:
1.Οι κάθε είδους συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού καθώς και οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου των διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, οι οποίοι την 11η Ιουνίου 2013 εργάζονταν στην Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. οι οποίες λύθηκαν, καθοιονδήποτε τρόπο, με το άρθρο 3 της υπ' αριθμόν 02/11.6.2013 κοινής Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό (Β' 1414), όπως ισχύει αναβιώνουν από την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θεωρούνται εφ' εξής συμβάσεις που έχουν συναφθεί με την εταιρεία του άρθρου 1 του παρόντος νόμου.
Κύριε Πρόεδρε,
Πιστεύουμε ότι θα δείτε σοβαρά και θετικά τις προτάσεις μας. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό να κληθούμε στην ακρόαση της Επιτροπής, προκειμένου να συζητηθεί αναλυτικά το ανωτέρω πλαίσιο .
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ
Περίπου 40 εκατ. ευρώ ζητεί το Δημόσιο από τα κανάλια για τη χρήση των διαύλων ραδιοσυχνοτήτων
Πέμπτη, 02 Απριλίου 2015
Περίπου 40 εκατ. ευρώ ζητά το Δημόσιο από τα τηλεοπτικά κανάλια για τη χρήση των διαύλων ραδιοσυχνοτήτων. Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, πρόκειται για ποσά που έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια και δεν είχαν ζητηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, τα ποσά επιμερίζονται ως εξής:
Α. Για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας: 24.150.633,93 ευρώ
Πρόκειται για χρήση των διαύλων ραδιοσυχνοτήτων από κατά τα έτη 2011, 2012, 2013 και 2014.
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 2011 ΕΝΝΕΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2010 |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ 2% |
ΑΝΤΕΝΝΑ TV |
96.242.708€ |
1.924.854,16€ |
CHANNEL 9 |
194.333,25€ |
3.886,67€ |
MAKEDONIA TV |
1.178.088,18€ |
23.561,76€ |
CITY NEWS |
2.105.038,55€ |
42.100,77€ |
ALPHA |
60.121.960,12€ |
1.202.439,20€ |
SKAI |
31.146.895,00€ |
622.937,90€ |
MEGA CHANNEL |
112.088.000,00€ |
2.241.760,00€ |
STAR CHANNEL |
53.249.292,14€ |
1.064.985,84€ |
902 ARISTERA STA FM |
1.169.218,82€ |
23.384,38€ |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 2012 ΕΝΝΕΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2011 |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ 2% |
ΑΝΤΕΝΝΑ TV |
90.083.432,00€ |
1.801.668,64€ |
CHANNEL 9 |
384.186,41€ |
7.683,73€ |
MAKEDONIA TV |
880.485,65€ |
17.609,71€ |
CITY NEWS |
1.500.089,66€ |
30.001,79€ |
ALPHA |
51.896.520,02€ |
1.037.930,40€ |
SKAI |
28.152.656,72€ |
563.053,13€ |
MEGA CHANNEL |
98.029.000,00€ |
1.960.580€ |
STAR CHANNEL |
52.816.769,63€ |
1.056.335,39€ |
902 ARISTERA STA FM |
1.093.157,15€ |
21.863,14€ |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 2013 ΕΝΝΕΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2012 |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ 2% |
ΑΝΤΕΝΝΑ TV |
72.038.903,00€ |
1.440.778,06€ |
CHANNEL 9 |
104.922,38€ |
2.098,45€ |
MAKEDONIA TV |
619.540,65€ |
12.390,81€ |
CITY NEWS |
1.254.004,23€ |
25.080,08€ |
ALPHA |
44.821.439,41€ |
896.428,79€ |
SKAI |
24.592.071,63€ |
491.841,43€ |
MEGA CHANNEL |
83.457.000,00€ |
1.669.140,00€ |
STAR CHANNEL |
44.958.845,74€ |
899.176,91€ |
902 ARISTERA STA FM |
565.868,43€ |
11.317,36€ |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 2014 ΕΝΝΕΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2013 |
ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ 2% |
ΑΝΤΕΝΝΑ TV |
66.539.084,00€ |
1.330.781,68€ |
CHANNEL 9 |
44.293,51€ |
885,87€ |
MAKEDONIA TV |
410.548,06€ |
8.210,96€ |
CITY NEWS |
1.223.284,13€ |
24.465,68€ |
ALPHA |
41.666.681,62€ |
833.333,63€ |
SKAI |
22.142.002,32 |
442.840,05€ |
MEGA CHANNEL |
72.621.000,00€ |
1.532.420,00€ |
STAR CHANNEL |
44.140.377,83€ |
882.807,56€ |
E-Radio TV (902 ARISTERA STA FM) |
Δεν έχει προσκομισθεί ισολογισμός έτους 2013 |
_ |
Β. Συνδρομητικά κανάλια: 16.620.396,89 ευρώ.
Πρόκειται για χρήση ραδιοσυχνοτήτων κατά τα έτη 2012, 2013 και 2014.
Για τον ΟΤΕ ΟΤΕ+2,50% TV
α) Το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2012 ανέρχεται στο 0,5% επί των οριζομένων από το άρθρο 5 της «Σύμβασης Παραχώρησης» εσόδων, και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2644/1998 (ΦΕΚ/Α’/233), ήτοι στο ποσό των 437,21€, ενώ, ομοίως, και επί των οριζομένων της «Σύμβασης Παραχώρησης» και των συναφών διατάξεων, το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2013 ανέρχεται στο ποσό των 32.978,39€.
β) Επιπροσθέτως, το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2014 ανέρχεται στο 1% επί των οριζομένων από το άρθρο 5 της «Σύμβασης Παραχώρησης» εσόδων, και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2644/1998 (ΦΕΚ/Α’/233), ήτοι στο ποσό των 258.326,91€.
γ) Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι, για τα έτη 2012, 2013 και 2014, το αντάλλαγμα υπέρ του ελληνικού δημοσίου για την χρήση ορισμένων διαύλων ραδιοσυχνοτήτων από την εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε. (Ο.Τ.Ε. Α.Ε.)» ανέρχεται στο ποσό των 291.742,51€.
Για τη Multichoice Ελλάς
α) Το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2012 ανέρχεται στο 3% επί των οριζομένων από το άρθρο 6 της «Σύμβασης Παραχώρησης» εσόδων, και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2644/1998 (ΦΕΚ/Α’/233), ήτοι στο ποσό των 5.282.461,30€.
β) Το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2013 ανέρχεται στο 3,5% επί των οριζομένων από το άρθρο 6 της «Σύμβασης Παραχώρησης» εσόδων, και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2644/1998 (ΦΕΚ/Α’/233), ήτοι στο ποσό των 5.574.155,20€.
γ) Επιπροσθέτως, το ποσό του ανταλλάγματος για το έτος 2014 ανέρχεται στο 3,5% επί των οριζομένων από το άρθρο 6 της «Σύμβασης Παραχώρησης» εσόδων, και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2644/1998 (ΦΕΚ/Α’/233), ήτοι στο ποσό των 5.472.037,88€.
δ) Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι, για τα έτη 2012, 2013 και 2014, το αντάλλαγμα υπέρ του ελληνικού δημοσίου για την χρήση ορισμένων διαύλων ραδιοσυχνοτήτων από την εταιρεία με την επωνυμία «Multichoice Ελλάς – Παροχή υπηρεσιών σε Ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία» ανέρχεται στο ποσό των 16.328.654,38€.
Ανακοίνωση Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών
2/4/2015
Κίνημα: Γεμάτο ασάφειες και γενικότητες το νομοσχέδιο της ΕΡΤ της νέας κυβέρνησης
Με γραπτή του ανακοίνωση, το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών κατηγορεί την κυβέρνηση ότι το νομοσχέδιο της ΕΡΤ είναι γεμάτο ασάφειες και γενικότητες και διατηρεί, ουσιαστικά, το Νόμο 4173/13 περί ΝΕΡΙΤ .
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών:
Το κλείσιμο της ΕΡΤ, ο τρόπος, το ύφος και το ήθος, που αυτό έγινε, συνιστούν ντροπή για την Δημοκρατία και τον Πολιτισμό.
Η απελθούσα κυβέρνηση έκλεισε τη Δημόσια ΕΡΤ απολύοντας με πρωτοφανή κυνισμό χιλιάδες εργαζόμενους.
Έκλεισαν τη Δημόσια ΕΡΤ με ψευδή και προσχηματικά επιχειρήματα.
Η ΕΡΤ κατά την περίοδο 2009-2012, αλλά και κατά τον χρόνο που την έκλεισαν, είχε κάνει σημαντικά βήματα εξυγίανσης και προόδου. Είχε μετατρέψει ζημιές 120 εκατομμύριων ευρώ σε κέρδη άνω των 70 εκατ. ευρώ, χωρίς απολύσεις, είχε περίπου το μισό προσωπικό απ΄ ότι το 2009 με αμοιβές ίδιες με το λοιπό Δημόσιο, είχε ενισχύσει το ποιοτικό της πρόγραμμα και στις εκλογές του 2012 είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στην τηλεθέαση, ως λαϊκή επιβράβευση της πορείας ανεξαρτητοποίησης της από τους ασφυκτικούς κομματικούς εναγκαλισμούς.
Ασφαλώς και έπρεπε πολλά ακόμη να γίνουν. Με την ΕΡΤ ανοικτή και με δράσεις για καλύτερη ποιότητα και μεγαλύτερη ανεξαρτησία.
Το νομοσχέδιο της σημερινής Κυβέρνησης για την ΕΡΤ, όφειλε να αποκαταστήσει τη Δημοκρατία και τις αδικίες - πέραν των εργαζομένων.
Ταυτόχρονα έπρεπε να θεμελιώνει μια νέα, σύγχρονη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, ποιοτικά αναβαθμισμένη, λειτουργικά εύρυθμη, οικονομικά υγιή και κυρίως κομματικά ανεξάρτητη. Με εγγυήσεις και σταθερή λογοδοσία.
Το Νομοσχέδιο της ΕΡΤ διατηρεί ουσιαστικά το Νόμο 4173/13 περί ΝΕΡΙΤ και τροποποιεί μόνο κάποιες διατάξεις του.
Γεμάτο ασάφειες και γενικότητες για τα ουσιώδη. Όλα παραπέμπονται στο μέλλον και τις εξουσίες του αρμόδιου Υπουργού και ενός πανίσχυρου και πρακτικά ανέλεγκτου Διευθύνοντος Συμβούλου. Χωρίς πρόβλεψη και πρακτική δέσμευση για Δημόσια και Κοινωνική Λογοδοσία.
Στα ανοικτά και προκλητικά για δημιουργικές αλλαγές μεγάλα θέματα, αλλάζουν απλά το όνομα και διατείνονται ότι κάνουν "Δημοκρατική Τομή και Αριστερή Πολιτική".
Η έλλειψη πολιτικής βούλησης είναι προφανής και δυστυχώς συμπορεύεται με την προχειρότητα, την ασάφεια και την απουσία συγκεκριμένων και δημιουργικών ιδεών, θέσεων και σχεδίων.
Από το Νομοσχέδιο απουσιάζει ό,τι θα αποτελούσε ένδειξη πραγματικού σεβασμού προς τους εργαόμενους, αλλά και προς τους πολίτες. Η δημοκρατική οχύρωση κι η ανεξαρτησία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Tο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ: Όπισθεν ολοταχώς πολιτικά
Τέλης Σαμαντάς (πρώην μέλος ΔΣ ΕΡΤ Α.Ε.)
03/04/2015
Οι φόβοι που είχαν εκφραστεί σχετικά με το προσχέδιο για την ΕΡΤ επιβεβαιώνονται πλήρως με την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Επαναλειτουργεί η ΕΡΤ ως οργανισμός εξαρτημένος απολύτως από την κυβερνητική εξουσία, υποκείμενος στις οποιεσδήποτε πολιτικές, κομματικές και συντεχνιακές πιέσεις χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως «δικλείδα ασφαλείας» μεταξύ της πολιτικής-κομματικής εξουσίας και της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης
Η κυβέρνηση προχωράει στον απόλυτο «στραγγαλισμό» του χώρου παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου, δημιουργώντας έναν οργανισμό που ο βασικός λόγος ύπαρξης του είναι η εξυπηρέτηση των ποικίλων συμφερόντων των εργαζομένων σε αυτόν. Το αποτέλεσμα αυτής της λογικής πέρα από τη σοβαρότατη οικονομική διάσταση του (η οποία θα επιτείνει ακόμη περισότερο την ανεργία στον ήδη χειμαζόμενο χώρο των εργαζομένων στον τομέα του οπτικοακουστικού -ενώ ταυτοχρόνως θα εκτινάξει στα ύψη και το κόστος λειτουργίας του ίδιου του οργανισμού), θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις και στην ποιότητα του παρεχόμενου στους πολίτες προϊόντος.
Ο «λογαριασμός» που κάνουν οι οκτώ (!) υπουργοί που υπογράφουν το νομοσχέδιο (Βούτσης, Σταθάκης, Μπαλτάς, Λαφαζάνης, Βαρουφάκης, Σκουρλέτης, Παππάς και Κατρούγκαλος) δε «βγαίνει» έτσι κι αλλιώς, όση προσπάθεια «δημιουργικής λογιστικής» και αν καταβάλλουν. Οπότε ας αναμένουμε συντομότατα την αύξηση του ανταποδοτικού τέλους –το οποίο βεβαίως θα πηγαίνει στην «ανατροφοδότηση» ενός ακόμη δημόσιου οργανισμού, o οποίος ξοδεύει πολλαπλάσια ποσά για τη λειτουργία του από όσα για την προσφορά του στο κοινό.
Οι τετριμένες γενικολογίες περί «αντικειμενικότητας», «πολυφωνίας», «ανεξαρτησίας» και πάει λέγοντας, σε συνδυασμό με τις νεοεισαγόμενες γελοιότητες περί «Συμφωνίας Αρχών μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΡΤ ΑΕ», μοναδικό σκοπό έχουν να καλύψουν αυτή την κίνηση του όπισθεν ολοταχώς στο πολιτικό πεδίο και στην επίθεση στον οπτικοακουστικό χώρο οικονομικά. Αυτά για αρχή.
Ο Μανώλης Γλέζος για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ
2/4/2015
https://kinisienergoipolites.blogspot.gr/2015/04/blog-post_8.html
Αυστηρές προθεσμίες στη νέα ΕΡΤ
02.04.2015
Της Αγγέλας ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ
Και ρυθμίσεις για τη "λύση εταιρειών" ΜΜΕ όταν δεν πληρούν τους όρους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας * Αποκλειστική απασχόληση, ενιαίο μισθολόγιο, επταμελές Δ.Σ. με γνωμοδότηση της Βουλής, Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου ανά Περιφέρεια
Με διορθώσεις και διευκρινιστικές ρυθμίσεις κατατέθηκε εν τέλει χθες το απόγευμα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, αλλά και για τη δυνατότητα του υπουργού Επικρατείας να προχωρεί στη λύση των εταιρειών Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, όταν, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν πληρούν τους οικονομικούς όρους επιβίωσής τους.
Το νομοσχέδιο έχει τον τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε. και τροποποίηση του αρ. 48 του Ν. 2190/1920» και κατατέθηκε μετά από δημόσια διαβούλευση μιας εβδομάδας και αλλεπάλληλες επαφές του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, με αρμόδιους και ενδιαφερόμενους φορείς, χωρίς πάντως αλλαγές στη βασική φιλοσοφία του.
Μεταβατικές διατάξεις
Η σημαντικότερη ίσως από τις αλλαγές είναι ο λεπτομερής προσδιορισμός και οι αυστηρές προθεσμίες των ενεργειών που θα πραγματοποιήσει το νέο προσωρινό Δ.Σ. της ΕΡΤ, προκειμένου να επανασυστήσει την ΕΡΤ. Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε ένα μάλλον ασφυκτικό τρίμηνο, οφείλει να καταρτίσει μεταξύ άλλων το Καταστατικό, τους Κανονισμούς, τον Προϋπολογισμό και το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΕΡΤ. Στο ίδιο διάστημα οφείλει να ελέγξει τις συμβάσεις και δεσμεύσεις της προηγούμενης διοίκησης. Επίσης, έως τις 30 Οκτωβρίου να καταθέσει φάκελο στην ΕΕΤΤ για την αδειοδότηση των κεραιών για το δίκτυό της.
Κατά τα λοιπά, προβλέπει ότι το προσωπικό θα αμείβεται με το ενιαίο μισθολόγιο, ενώ οι δημοσιογράφοι με βάση την ΚΥΑ Κεδίκογλου, σύμφωνα με τα ισχύοντα πριν από το λουκέτο. Εκτός από το σύνολο του προσωπικού της ΕΡΤ, δικαιούνται επίσης να επαναπροσληφθούν όσοι έχουν καταθέσει αίτηση για μειωμένη σύνταξη (όχι πλήρη) και δεν έχουν αρχίσει ακόμη να τη λαμβάνουν.
Η νέα ΕΡΤ
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα είναι επταμελές. Δύο μέλη θα είναι εκπρόσωποι των εργαζομένων, εκ των οποίων το ένα δημοσιογράφος. Τα υπόλοιπα πέντε μέλη θα επιλέγονται μετά από δημόσια πρόσκληση του υπουργού Επικρατείας, ο οποίος θα υποβάλλει εισήγηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Η Επιτροπή θα διατυπώσει τη γνώμη της - όχι έγκριση. Η θητεία τους θα είναι πενταετής με δικαίωμα ανανέωσης. Το Δ.Σ. θα αποφασίζει επίσης, μετά από εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου, για τον ορισμό των γενικών διευθυντών. Οι γενικοί θα εισηγούνται για τους διευθυντές και θα αποφασίζει ο διευθύνων σύμβουλος, ενώ οι προϊστάμενοι τμημάτων θα διορίζονται με εισήγηση διευθυντών ή γενικών διευθυντών και απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου. Προβλέπεται επίσης η έντυπη ή ηλεκτρονική έκδοση περιοδικού.
Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου (μετονομάζονται οι Περιφερειακές Επιτροπές) δημιουργούνται στις περιφέρειες της χώρας, με ευθύνη του Δ.Σ., το οποίο αποφασίζει για τον αριθμό των μελών, τους θεσμούς και τις συλλογικότητες που μετέχουν σε αυτά, καθώς και για τη λειτουργία τους.
Το προσωπικό υπογράφει συλλογική σύμβαση εργασίας (όχι επιχειρησιακή) με τις αρμόδιες Ενώσεις Εργαζομένων. Το προσωπικό απασχολείται αποκλειστικά στην ΕΡΤ.
Έλεγχος στη διαπλοκή
Με ένα τελευταίο άρθρο στο νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Επικρατείας να προχωρεί σε λύση των εταιρειών Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, όταν, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν πληρούν τους οικονομικούς όρους επιβίωσής τους. Συγκεκριμένα, όταν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας γίνει κατώτερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου, σύμφωνα με τον νόμο 2190/1920, όπως αντικαταστάθηκε από το Π.Δ. 409/1986 (προσαρμογή της Δεύτερης Οδηγίας ΕΟΚ). Στην περίπτωση αυτή το Δ.Σ. της εταιρείας οφείλει «να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρείας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου».
Κόστος
Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την επαναλειτουργία της ΕΡΤ επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός κατά 9.600 ευρώ το πολύ, λόγω της σύστασης της Ειδικής Επιτροπής Ελέγχου των οικονομικών της ειδικής διαχείρισης της ΕΡΤ.
Η νέα ΕΡΤ -που δεν επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό- θα επιβαρυνθεί με ετήσια πρόσθετη δαπάνη ύψους 30 εκατ. ευρώ για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού της. Επίσης 9.200 ευρώ τον χρόνο από την αύξηση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. κατά δύο σε σχέση με τη ΝΕΡΙΤ. Από την απόφαση του Δ.Σ. εξαρτάται το ύψος της επιβάρυνσης από την ένταξη στην ΕΡΤ καναλιών και ραδιοσταθμών, μουσικών συνόλων, χορωδίας, ιστοτόπων και περιοδικού.
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση το σύνολο όσων έχουν δικαίωμα να επιστρέψουν στην ΕΡΤ είναι 1.550 άτομα, τα οποία έχουν μέσο ατομικό μισθολογικό κόστος 24.000 ευρώ. Συνεπώς το συνολικό μισθολογικό κόστος υπολογίζεται σε 60.000 ευρώ.
Το σύνολο των εργαζομένων της ΕΡΤ, πλην τυχόν αναθέσεων έργου, δεν υπερβαίνει τα 2.300 άτομα.
https://www.avgi.gr/article/5437300/austires-prothesmies-sti-nea-ert
Σελίδα 151 από 176