Αιτήσεις συμμετοχής για τα κοινωνικά συμβούλια της ΕΡΤ
19/08/2015
ΕΡΤ ΝΕΟ LOGOΜέσα από την ιστοσελίδα polites.ert.gr οι πολίτες σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου που συγκροτεί η ΕΡΤ με στόχο την αξιολόγηση των υπηρεσιών της και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και της λειτουργίας της.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν τη σχετική ηλεκτρονική φόρμα (https://bit.ly/1DFuFtL) και να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής μελών των Συμβουλίων Κοινωνικού Ελέγχου της ΕΡΤ, τα οποία και θα συγκροτηθούν από το Διοικητικό Συμβουλίου της εταιρείας.
Τα Συμβούλια μεταφέρουν στο Δ.Σ. της ΕΡΤ τις απόψεις τους επί του περιεχομένου του προγράμματος, κάνουν προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και ελέγχουν την τήρηση των προβλεπόμενων προγραμματικών υποχρεώσεων της ΕΡΤ ΑΕ. Συμμετέχουν εθελοντικά ακροατές, τηλεθεατές και χρήστες του διαδικτύου, αλλά και θεσμοί και κοινωνικές συλλογικότητες που αποτελούν το αντιπροσωπευτικό κοινό της ΕΡΤ. Κάθε Περιφέρεια της χώρας θα διαθέτει ένα Συμβούλιο, με δημογραφικά κριτήρια που αντιπροσωπεύουν τόσο το κοινό της ΕΡΤ ΑΕ, όσο και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής.
Χρήστος Σπίρτζης: «Τα τηλεοπτικά κανάλια δεν ήταν υγιείς επιχειρήσεις;»
19.08.2015
Για την ΕΡΤ, τη DIGEA αλλά και τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών αναφέρθηκε στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Χρήστος Σπίρτζης στην εκπομπή «Επί του πιεστηρίου».
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έκανε λόγο στην εκπομπή του KONTRA για «στημένους διαγωνισμούς» ενώ σχετικά με το νόμο για τις αδειοδοτήσεις και τις αντιδράσεις που υπάρχουν από μετόχους τηλεοπτικών σταθμών υποστήριξε ότι «Εμείς δεν επιχειρούμε σε καμία περίπτωση να είμαστε εκδικητικοί με κανέναν ούτε πάμε να μονοπωλήσουμε ούτε να καπελώσουμε ή να καθοδηγήσουμε την αγορά, την όποια αγορά, και κυρίως την αγορά της ενημέρωσης του ελληνικού λαού», ενώ τόνισε πως «δεν θα επιτρέψουμε να την καπελώσουν και συγκεκριμένα συμφέροντα, να ποδηγετήσουν, αν θέλετε, όλα τα υπόλοιπα κανάλια που δεν είναι μέτοχοι της DIGEA και όλα τα περιφερειακά κανάλια».
Ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν όσοι επιθυμούν και καταθέσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και θα πάρουν άδεια όσοι προσφέρουν τα περισσότερα χρήματα. Στην ερώτηση μάλιστα για τη διαφημιστική αγορά και ότι οι καναλάρχες υποστηρίζουν ότι έχει καταρρεύσει η διαφημιστική αγορά ο Χρήστος Σπίρτζης αναρωτήθηκε: «Όλα αυτά τα χρόνια, δηλαδή,δεν ήταν υγιείς επιχειρήσεις και δεν είχαν κέρδη;
Τα έξι μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια είχαν κέρδη αυτά τα χρόνια ή όχι; Θα μπορούσατε να κρατήσετε μια προβληματική εταιρεία τόσα χρόνια;», τονίζοντας με νόημα πως «Όταν μιλάμε για τηλεοπτικούς σταθμούς και ΜΜΕ, επειδή τους ξέρουν και τους καταλαβαίνουν όλοι, θα είναι καλό να τους αποσυνδέσουμε από τις σκοπιμότητες που έχει ο κάθε επιχειρηματίας, από το ποιος είναι πίσω από κάθε κανάλι, από το από πού δανειοδοτείται και αν υπάρχουν εγγυήσεις για αυτά τα δάνεια, από το ποιοι είναι οι μέτοχοι του καναλιού και από πάρα πολλά άλλα πράγματα, τα οποία πρέπει ο ελληνικός λαός και όλοι μας να γνωρίζουμε».
Για ακόμα μία φορά, μέσα από τη συνέντευξή του στο KONTRA, ο αρμόδιος υπουργός εκφράζοντας τη στάση της κυβέρνησης εμφανίστηκε αποφασισμένος να αλλάξει πολλά στον τηλεοπτικό χάρτη…!
Γρηγόρης Μελάς
Η κατάργηση του Ειδικού Φόρου φέρνει το ελληνικό σινεμά στα όρια του
17/08/2015
Σύσσωμος ο κινηματογραφικός κόσμος έσπευσε να καταδικάσει την κατάργηση του Ειδικού Φόρου για την Ενίσχυση και την Ανάπτυξη της Κινηματογραφικής Τέχνης (ν. 3905/2010 ). Σύμφωνα με αυτόν τον νόμο ένα ποσοστό στην τιμή του κινηματογραφικού εισιτηρίου πήγαινε στην παραγωγή του ελληνικό σινεμά. Πιο συγκεκριμένα, το 80% του συνολικού ποσού που συγκεντρωνόταν κατέληγε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Κάθε χρόνο, περίπου 1,5 με 2 εκ. ευρώ έφταναν στα ταμεία του Ε.Κ.Κ. από τον Ειδικό Φόρο, χρήματα που κάλυπταν το μισό περίπου προϋπολογισμό του (! ), ειδικότερα τα τελευταία χρόνια όπου οι επιχορηγήσεις προς τον κρατικό οργανισμό μειώθηκαν δραματικά. Δυστυχώς, ένα από τα προαπαιτούμενα της νέας Δανειακής Σύμβασης με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (που ψηφίστηκαν λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο ) ήταν η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κινηματογραφικής Τέχνης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση όλων των φορέων του χώρου.
Η Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ ) με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι, «η κατάργηση του ειδικού φόρου κινηματογράφου επί του εισιτηρίου, που χρηματοδοτεί εξολοκλήρου την παραγωγή ελληνικών ταινιών μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου είναι σκανδαλώδης και, αν τελικά ισχύσει, θα αποτελέσει την ταφόπλακα του ελληνικού σινεμά. Του κινηματογράφου που όταν κάθε φορά διακρίνεται διεθνώς, οι εκάστοτε πολιτικοί άρχοντες, φροντίζουν να επαινούν με κενά λογύδρια όπως φαίνεται μέχρι και τώρα».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ ): «Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ειδικός Φόρος –που δεν είναι Κρατικά χρήματα-, αποτελεί το βασικό πόρο ενίσχυσης της ελληνικής παραγωγής και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και η κατάργησή του θα επιφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα στην ελληνική κινηματογραφία
Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου καλεί από τη μεριά της τον «τον κ. Υπουργό Πολιτισμού να παρουσιάσει άμεσα σχέδιο - λύση που να αναστέλλει την καταστροφική αυτή εξέλιξη για τον κινηματογράφο, εφαρμόζοντας το νόμο 3905/2010, ο οποίος ορίζει ρητά πως το κράτος υποχρεώνεται να ενισχύει και να αναπτύσσει την ελληνική κινηματογραφική Τέχνη».
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κάνει λόγο για «ένα σημαντικό πλήγμα στους ήδη χαμηλούς πόρους του Ε.Κ.Κ., που αποτελούνται από την τακτική του επιχορήγηση και από την ενίσχυση από τον ειδικό αυτό φόρο, αλλά και ένα συντριπτικό πλήγμα στην Ελληνική κινηματογραφία».
Τέλος, η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών μιλά για ένα καίριο «τελευταίο πλήγμα στην ήδη αναιμική έως ανύπαρκτη ετήσια κρατική οικονομική ενίσχυση της Ελληνικής Κινηματογραφίας και οδηγούν μαθηματικά στο κλείσιμο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου».
Στο κενό η προσπάθεια να χαριστούν πρόστιμα στους καναλάρχες
19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015
Απόφαση κόλαφος για τους Νίκο Παπά και Νίκο Φίλη σχετικά με την επίμονη και στοχευμένη προσπάθεια τους να καταργήσουν ολόκληρη τη σύνθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) αποτελεί η γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής. Με ομόφωνη απόφαση του, το Επιστημονικού Συμβούλιο της Βουλής αποφάνθηκε ότι τα μέλη του ΕΣΡ των οποίων η θητεία δεν έχει συμπληρώσει το νόμιμο όριο των 8 ετών δεν έχει λήξει.
Συνεπώς η Διάσκεψη των Προέδρων θα πρέπει να συμπληρώσει τη σύνθεση του ΕΣΡ επιλέγοντας τρία μέλη (εν οις και τον πρόεδρο) καθώς είναι ισάριθμες οι κενές θέσεις από τον περασμένο Απρίλιο. Εξαιρετική σημασία, ωστόσο, έχει ότι το Επιστημονικό Συμβούλιο στήριξε τη γνωμοδότηση του σε μία σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που έχει κρίνει με σαφήνεια ότι η θητεία των μελών του ΕΣΡ που έχουν διορισθεί το 2008 και μεταγενέστερα δεν έχει λήξει δεδομένου ότι δεν έχει συμπληρωθεί η οκταετία που προβλέπεται ρητά στο νόμο 4055/12.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ερωτήματα προς το Επιστημονικό Συμβούλιο απέστειλε ο Νίκος Φίλης, ο οποίος κατά τη διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής που συζητήθηκε το θέμα της πλήρωσης των κενών θέσεων των Ανεξαρτήτων Αρχών, υποστήριξε μαζί με τον Νίκο Παπά ότι η θητεία όλων των μελών έχει λήξει. Ο Νίκος Παπάς, ως υπουργός Επικρατείας, παράλληλα, απέστειλε σχετικά ερωτήματα για τη νομιμότητα της συνθέσεως του ΕΣΡ και στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Η απάντηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ωστόσο, δεν μπορεί να διαφοροποιείται σε τίποτα από αυτήν του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής καθώς εκπρόσωποι του είναι οι νομικοί παραστάτες του ΕΣΡ στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά την έκδοση των αποφάσεων που έχουν κρίνει τη συνταγματικότητα της σύνθεση του ΕΣΡ. Ακριβώς οι εκπρόσωποι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους , έχουν υποστηρίξει ενώπιον του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου την νομική επιχειρηματολογία για τη νομιμότητα της σύνθεσης του ΕΣΡ την οποία και υιοθέτησε σε πολλές αποφάσεις του το δικαστήριο.
Ο Νίκος Φίλης, που ήταν επιφορτισμένος από τον Απρίλιο να συνεννοηθεί με όλα τα κόμματα προκειμένου να βρεθούν πρόσωπα ευρύτερης πολιτικής αποδοχής για να συμπληρώσουν τις κενές θέσεις, αντί να προχωρήσει τόσους μήνες τη διαδικασία εμφανίστηκε προ ημερών στη διάσκεψη των Προέδρων χωρίς καμία πρόταση, ενώ τάχθηκε με την όψιμη άποψη του Νίκου Παπά να αμφισβητήσει την εγκυρότητα της μέχρι τώρα συνθέσεων του ΕΣΡ. Η κωλυσιεργία του Νίκου Φίλη επιχειρήθηκε να αποδοθεί στην πρόεδρο της Βουλής κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου, δεδομένου ότι η μητέρα της, διαπρεπής δημοσιογράφος Λίνα Αλεξίου, είναι αντιπρόεδρος στο ΕΣΡ από το 2011 με πρόταση του τότε προέδρου της Βουλής και αποδοχή όλων ανεξαιρέτως των κομμάτων.
Έτσι επιμελώς αποσιωπήθηκε ότι η κ. Κωνσταντοπούλου, έχει εδώ και μήνες δηλώσει κώλυμα συμμετοχής στη διαδικασία, λόγω , ακριβώς, της συγγενικής της σχέσης και έχει ανατεθεί στο Νίκο Φίλη η σχετική διαβούλευση με τα άλλα κόμματα. Διαδικασία την οποία όπως απεδείχθη δεν έχει προβεί. Η απάντηση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής που στηρίζεται ακριβώς στην επιχειρηματολογία των εκπροσώπων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και στο σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων, αναδεικνύει για μία ακόμη φορά την επιχειρούμενη αποδόμηση των Ανεξάρτητων Αρχών και ιδιαίτερα του ΕΣΡ, που έχει επιβάλλει πρόστιμα τα οποία θα μπορούσαν να ακυρώνονταν προς τεράστιο οικονομικό όφελος των καναλαρχών εάν υιοθετείτο η άποψη των Νίκου Παπά και Νίκου Φίλη.
https://www.ereportaz.gr/sto-keno-i-prospathia-na-charistoun-prostima-stous-kanalarches/
ΕΡΤ: Η διακοπή σήματος στην Κρήτη προέκυψε από τον ΟΤΕ
19/08/2015
ΕΡΤΣχετικά με τη διακοπή των προγραμμάτων των περιφερειακών σταθμών της Κρήτης που μεταδίδονται από την DIGEA από τη θέση Ρογδιά Ηρακλείου Κρήτης στις 15/08/2015 και για την αποκατάσταση της αλήθειας, η ΕΡΤ επισημαίνει τα ακόλουθα:
Το πρόβλημα, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, υπήρχε από το πρωί της ίδιας ημέρας σε κύκλωμα του ΟΤΕ το οποίο μετέφερε τα προγράμματα των περιφερειακών της DIGEA σε σημείο εντός των χώρων της ΕΡΤ στο Κέντρο Εκπομπής στη Ρογδιά.
Η ΕΡΤ ενημερώθηκε στις 19:43 του Σαββάτου 15/08 για να επιτρέψει την πρόσβαση στο χώρο, πράγμα το οποίο έπραξε άμεσα.
Είναι προφανές ότι δεν ευθύνεται η ΕΡΤ για την καθυστερημένη ενημέρωσή της. Επιπροσθέτως, είναι παράλογο, προβλήματα που παράγονται με ευθύνη τρίτων να καταλογίζονται στην ΕΡΤ. Παρακαλούμε τους καταγγέλλοντες να αναζητήσουν αλλού την «προκλητική αδιαφορία».
Υποχρεωτική η αντικατάσταση μόνον 3 μελών του ΕΣΡ λέει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής
Εκδόθηκε η γνωμοδότηση του συμβουλίου, μετά από αίτημα της Διάσκεψης των Προέδρων, όπου υπήρξε αντιπαράθεση απόψεων ανάμεσα στην Ζ.Κωνσταντοπούλου και τον Ν.Φίλη . Σε εξέλιξη διακομματικές συνεννοήσεις για την επαναλειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
Τρίτη 18 Αυγούστου 2015
Πάρε μέρος στο μεγαλύτερο εγχείρημα για ανεξάρτητη δημοσιογραφία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βοηθήσεις. Γιατί το δικαίωμα στην ενημέρωση είναι δικαίωμα στη δημοκρατία. Αν δεν το στηρίξεις εσύ ποιος θα το κάνει;
Για τρία μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης τίθεται – με βάση την ισχύουσα νομοθεσία- υποχρεωτικό ζήτημα αντικατάστασης και συγκεκριμένα για τον πρόεδρο Ι.Λασκαρίδη, και τα μέλη Ε.Δεμίρη και Γ.Παπακώστα των οποίων έχει λήξει η θητεία και έχουν συμπληρώσει 8ετία ως μέλη της διοίκησης. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής, μετά από σχετικό αίτημα που κατατέθηκε από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία συζήτησε το ζήτημα της λειτουργίας του ΕΣΡ στις 4 Αυγούστου.
Του Γεράσιμου Λιβιτσάνου
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στην συνεδρίαση υπήρξε διάσταση απόψεων ανάμεσα στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Φίλη και στην Πρόεδρο της Βουλής Ζ.Κωνσταντοπούλου. Ο Νίκος Φίλης είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα αλλαγής του συνόλου των μελών της διοίκησης του ΕΣΡ με το σκεπτικό ότι οι συνεχείς ανανεώσεις θητειών δεν ήταν συμβατές με το Σύνταγμα. Από τη πλευρά της η Πρόεδρος της Βουλής είχε επισημάνει (τόσο στην συνεδρίαση όσο και σε συνέντευξη τύπου μία ημέρα αργότερα) ότι η αμφισβήτηση της συνολικής σύνθεσης του ΕΣΡ δημιουργεί ζητήματα συνολικά για τις ανεξάρτητες αρχές ενώ αναφέρθηκε σε κινδύνους ακύρωσης προστίμων που έχουν επιβληθεί. Πάντως το θέμα αναμένεται να εξεταστεί σε νέα συνεδρίαση της διάσκεψης αφού η συνεδρίαση της 4ης Αυγούστου ήταν «αναγνωριστικού χαρακτήρα» για τις προθέσεις των κομμάτων. Να θυμίσουμε ότι ο Ν.Φίλης έχει άτυπα εξουσιοδοτηθεί προκειμένου να ξεκινήσουν διακομματικές επαφές προκειμένου να βρεθούν πρόσωπα κοινής αποδοχής για την στελέχωση της διοίκησης του ΕΣΡ. Μάλιστα από την πλευρά του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, έχει επισημανθεί η ανάγκη της επανελειτουργίας του ΕΣΡ προκειμένου να μπορέσει να τεθεί σε εφαρμογή ο νέος νόμος για την αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών φορέων, με το νομοχέδιο που σύντομα αναμένεται στην Βουλή.
Το επιστημονικό συμβούλιο της Βουλής κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα της Προέδρου της Βουλής Ζ.Κωνσταντοπούλου σχετικά με το αν τίθεται θέμα αντικατάστασης των μελών του ΕΣΡ με βάση τον ν.4055/12 ( σε 3 ερωτήματα που έθεσε με υπόμνημά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης: Για το αν η αυτοδίκαιη παράταση των μελών του ΕΣΡ είναι αντίθετη με το Σύνταγμα, για το αν η Διάσκεψη των Προέδρων «οφείλει να θέσει και το ζήτημα της ανασυγκρότησης της ανεξάρτητης αρχής στην ημερήσια διάταξή της, για το αν η διάσκεψη πρέπει να επικυρώνει τις παρατάσεις της θητείας των μελών του ΕΣΡ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής επισημαίνει τα εξής:
Σχετικά με το θέμα του αν τίθεται θέμα αντικατάστασης του συνόλου των μελών του ΕΣΡ με βάση τον νόμο 4055/12, όπως υποστηρίχθηκε στην σχετική συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων το Επιστημονικό Συμβούλιο εκτιμά ότι «το πεδίο αυτής της διάταξης δεν αφορά τα τρία μέλη του ΕΣΡ των οποίων έχει λήξει η θητεία κατ’ εφαρμογήν του εδ. α’ της παραγράφου 12 του άρθρου 110 του ως άνω νόμου, ούτε το μέλος που διορίστηκε την 12η Δεκεμβρίου του 2014 στην θέση αποβιώσαντος μέλους για το υπόλοιπο της εξαετούς θητείας του, χωρίς δικαίωμα ανανέωσης, δηλαδή μέχρι την 17η Δεκεμβρίου του 2018». Παράλληλα σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη αφορά «τρείς από τους τέσσερις υπηρετούντες σήμερα ως μέλη του ΕΣΡ, οι οποίοι έχουν διορισθεί ένας εξ αυτών την 28η Φεβρουαρίου του 2008 με τετραετή θητεία, δύο δε έτεροι την 27η Ιανουαρίου του 2011, επίσης με 4ετή θητεία»
‘Οσον αφορά το θέμα της συνταγματικότητας των αυτοδίκαιων παρατάσεων των μελών του ΕΣΡ το συμβούλιο θεωρεί ότι «κρίνοντας υπό το πρίσμα των περιστάσεων που καλείται να αντιμετωπίσει ο σκοπός της ρύθμισης ότι αυτή δεν πάσχει αντισυνταγματικότητα». Δηλώνει πάντως ότι η αρμοδιότητα οριστικής θέσης για το θέμα ανήκει στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Για το δικαίωμα της Διάσκεψης των Προέδρων να μεριμνήσει για το θέμα της πλήρωσης του συνόλου των θέσεων του ΕΣΡ σημειώνει πως «η απάντηση στο ερώτημα είναι αυτονοήτως καταφατική» ενώ για το ζήτημα της επικύρωσης από την Διάσκεψη των Προέδρων της παράτασης της θητείας του ΕΣΡ δηλώνει πώς «η παράταση της θητείας των εν λόγω επέρχεται αυτοδικαίως δια του νόμου» και παραθέτει και απόσπασμα του Κανονισμού της Βουλής όπου σημειώνεται ότι η διάσκεψη έχει το δικαίωμα της αντικατάστασης μελών, σε όσες περιπτώσεις προβλέπει ο νόμος.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Σπίρτζης: Στήσανε ιδιωτικό μονοπώλιο με τις συχνότητες οι καναλάρχες
19/08/2015
σπιρτζησ-2Η κυβέρνηση Σαμαρά απέκλεισε την ΕΡΤ, τα σημεία εκπομπής, από 275 που προέβλεπε η υπουργική απόφαση, περιορίστηκαν σε 156 κα μετείχε μόνο μία εταιρεία, η Digea, μέτοχοι της οποίας, κατά… σύμπτωση, ήταν τα έξι ιδιωτικά πανελλαδικά κανάλια!
Είναι πολύ αργά για δάκρυα, Στέλλα… Στην ομώνυμη ελληνική ταινία, με τη Μελίνα Μερκούρη και τον Γιώργο Φούντα, παραπέμπουν τα… παράπονα των έξι καναλαρχών-νταβατζήδων -όπως έχει… κατοχυρωθεί να αποκαλούνται-, οι οποίοι κατέχουν τα πανελλαδικά κανάλια, επειδή το πάρτι τελειώνει. Η κυβέρνηση βάζει τέρμα στο μονοπώλιο που έστησαν, με την… άδεια της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, που τους παραχώρησε τις συχνότητες με έναν στημένο διαγωνισμό, στον οποίο ήταν ένας μόνο ο συμμετέχων, η εταιρεία Digea (με μοναδικούς μετόχους τους έξι καναλάρχες), έναντι πινακίου φακής, 18.336.000 ευρώ για… 15 (δεκαπέντε) χρόνια. Με τη δυνατότητα, παράλληλα, να κατεβάζουν τους διακόπτες στα άλλα κανάλια, με το πρόσχημα της καθυστέρησης στην πληρωμή του λογαριασμού για τη χρήση της συχνότητας.
Ούτε στην Ουγκάντα δεν γίνονται τέτοια στημένα παιγνίδια, που βγάλουν μάτι. Ένας διαγωνισμός δεν μπορεί να διεξαχθεί αν δεν μετέχουν το λιγότερο τρεις εταιρείες. Σε αυτό το καραμπινάτο σκάνδαλο μπαίνει πλέον θέμα απουσίας της Δικαιοσύνης και μετά τις σημερινές αποκαλύψεις θα πρέπει να παρέμβει ο Εισαγγελέας. Κανείς, άλλωστε, δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η παράνομη παραχώρηση των συχνοτήτων –που αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού- ήταν η… αντιπαροχή για τη στήριξη που πρόσφεραν οι καναλάρχες στην τότε κυβέρνηση.
Τον φάκελο του στημένου διαγωνισμού άνοιξε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, πρώην πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, μιλώντας στην εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου» στο Kontra.
«Για την αξιοποίηση ενός δημόσιου αγαθού όπως είναι οι συχνότητες είναι και στη διακριτική ευχέρεια κάθε χώρας το τι μοντέλο θα ακολουθήσει, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής και της ελληνικής νομοθεσίας. Από πού προκύπτει ότι οι συχνότητες δίνονται για κάποιο διάστημα σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο; Από πουθενά. Αντίθετα, προκύπτει το ανάποδο. Ότι αυτό στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, στρεβλώνει και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Κυρίως στρεβλώνει με τον τρόπο που έγινε αυτός ο διαγωνισμός», τόνισε ο υπουργός κ. Σπίρτζης.
Και στη συνέχεια επισήμανε ότι, εκτός από τα νομικά, υπάρχουν και πολιτικά θέματα.
Πολιτικό θέμα είναι το ότι η ΕΡΤ έκλεισε ενάμιση μήνα πριν από τον διαγωνισμό και δεν μπόρεσε να συμμετάσχει.
Πολιτικό θέμα είναι το ότι, ενώ υπήρξαν δύο διαγωνισμοί, ο ένας επί ΕΡΤ, όταν υπήρχε και δεύτερος, επί ΝΕΡΙΤ, για την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού προκειμένου να φτιάξει η ΕΡΤ το δικό της δίκτυο, ξαφνικά ακυρώθηκαν!
Πολιτικό θέμα είναι και το ότι, ενώ είχαμε μια υπουργική απόφαση για τον χάρτη τηλεοπτικών συχνοτήτων που προέβλεπε, με βάση τη μελέτη που υπάρχει στο υπουργείο και έχει παραληφθεί από τις δημόσιες υπηρεσίες, 275 σημεία εκπομπής, βγήκε ξαφνικά μια υπουργική απόφαση για 156 σημεία εκπομπής.
Υπάρχουν, όμως, και διαχειριστικά θέματα, για τα οποία έχουν ενημερωθεί και οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, όπως:
το ότι άλλαξε το χρηματοοικονομικό μοντέλο,
το τι πληρώνουν τα κανάλια στην Digea μετά τον διαγωνισμό και την πρώτη υπογραφή σύμβασης (αφήνοντας σαφέστατα να εννοηθεί ότι υπήρξαν αλλαγές και ευνοϊκότερο τίμημα για τα έξι πανελλαδικά κανάλια, που είναι και οι μέτοχοι της εταιρείας παράλληλα) και
το ότι άλλαξε ο χρόνος υλοποίησης του δικτύου, που ήταν δεσμευτικός.
Τίποτε δεν έγινε χωρίς λόγο, ή μάλλον όλα ήταν στημένα προς την κατεύθυνση να μη μετάσχει κανένας άλλος στον διαγωνισμό εκτός από τους κυβερνητικούς ημέτερους, τους έξι καναλάρχες.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν 26, είπε ο κ. Σπίρτζης. Κάποιοι από τους 26 που πήραν μέρος στη διαβούλευση είπαν ότι ο χρόνος που ορίζει η ΕΕΤΤ δεν είναι αυτός που απαιτείται για να μπορεί να υλοποιηθεί το δίκτυο. Όμως η ΕΕΤΤ προχώρησε λέγοντας ότι είναι δεσμευτικός αυτός ο χρόνος, χωρίς να διαπραγματευτεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή με την «τρόικα». Δεν είναι δυνατόν τόσο μεγάλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, όπως ο ΟΤΕ, να μην έχουν μπει και να έχει μπει η Digea! Έχει κάποια ιστορία, κάποια εμπειρία η Digea; Η μόνη… ιστορία που είχε ήταν οι μέτοχοί της, που είναι τα έξι ιδιωτικά πανελλαδικά κανάλια.
Πλάτη στους νταβατζήδες!
19/08/2015
ΜΑΚΡΥΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣΣτήριξη στους καναλάρχες-νταβατζήδες προσφέρουν ο βουλευτής Επικρατείας, καθηγητής της Νομικής Θόδωρος Φορτσάκης και ο δικηγόρος, πρώην μέλος του ΕΣΡ και στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Αντώνης Βγόντζας με το άρθρο τους στην «Καθημερινή» εν όψει των ριζικών ανατροπών που φέρνει το νομοσχέδιο το οποίο έχει μπει σε διαβούλευση από την κυβέρνηση και καθιερώνει νέο σύστημα για τη χορήγηση των τηλεοπτικών αδειών.
Στο άρθρο τους οι κ. Φορτσάκης και Βγόντζας υποστηρίζουν ότι «σε κανένα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν προβλέπεται δημοπράτηση για άδεια στους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου», σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση θέλει να τιμωρήσει τα σημερινά κυρίαρχα στην αγορά κανάλια εθνικής εμβέλειας για τη στάση τους στο δημοψήφισμα». Και στη συνέχεια παραθέτουν έξι γενικές παρατηρήσεις.
Κατ’ αρχάς, να επισημάνουμε ότι πολύ πριν από το δημοψήφισμα, από το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, ήταν γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ η ριζική ανατροπή-αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των καναλιών, καθώς οι όροι λειτουργίας τους ήταν αυτοί που επέβαλλαν οι καναλάρχες των τριών – τεσσάρων πανελλαδικών τηλεοπτικών σταθμών.
Σεβαστές οι απόψεις του κ. Φορτσάκη και του κ. Βγόντζα, όπως και η άποψη οποιουδήποτε πολίτη. Ως νομικοί και οι δύο, θεωρούν ότι τα εν λόγω κανάλια λειτουργούν απόλυτα νόμιμα. Ότι τηρούν πλήρως τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο. Απορία: Με το πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα λειτουργούν και τα αντίστοιχα κανάλια σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Και κάτι πιο απλό: Γιατί να έχει κανάλι ο Μπόμπολας, ο Ψυχάρης, ο Αλαφούζος, ο Κυριακού και να μην έχει ο κάθε έλληνας πολίτης; Με ποια διαδικασία απέκτησαν το δικαίωμα να εκπέμπουν;
Σελίδα 54 από 176