Η Ζωή Κωνσταντοπούλου έκανε «καψόνι« στον Παππά για το ν.σ για την ΕΡΤ
«Κόκκινη» κάρτα από την Ζωή Κωνσταντοπούλου στο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ επειδή περιείχε και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
του Αντώνη Γαλανόπουλου
01 Απρ. 15
«Κόκκινη» κάρτα από την Ζωή Κωνσταντοπούλου στο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ επειδή περιείχε και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία επεκτείνονταν η ρύθμιση για τις 100 δόσεις και την οικονομική ενίσχυση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.
Το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ έφτασε αργά χθες το βράδυ στο γραφείο της Προέδρου της Βουλής.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κυρία Κωνσταντοπούλου εξέφρασε ζωηρές ενστάσεις όταν διαπίστωσε ότι στο «σώμα» των διατάξεων υπήρχε και η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που ήταν βέβαια άσχετη με το σχέδιο νόμου.
Κατόπιν τούτων ζήτησε να αποσυρθεί και να έρθει προς συζήτηση ξεχωριστά.
Η ενέργεια της αυτή μπλόκαρε τη διαδικασία καθώς η Έκθεση του Λογιστηρίου του Κράτους που συνόδευε το νομοσχέδιο είχε συνταχθεί λαμβάνοντας υπόψιν και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
Κατά πληροφορίες το αίτημα της για απόσυρση της ΠΝΠ έγινε αποδεκτό.
Το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ θα επανακατατεθεί σήμερα ενώ η ΠΝΠ θα έρθει ξεχωριστά.
Άγνωστο παραμένει ποια είναι η αντίδραση του Μαξίμου στην ενέργεια της κυρίας Κωνσταντοπούλου.
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ
1/4/2015
Κατατέθηκε την Τρίτη το βράδυ το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του γραφείου του υπουργού Επικρατείας κ. Νίκου Παππά. Μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης δεν είχε αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Βουλής και σύμφωνα με πληροφορίες βρισκόταν στα χέρια της προέδρου του Κοινοβουλίου κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου.
Οπως ορίζει ο κανονισμός της Βουλής στη συνέχεια θα πρέπει να εισαχθεί προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Δημόσιας Διοίκησης και ακολούθως στην ολομέλεια του κοινοβουλίου. Κατόπιν θα δημοσιευθεί ως νόμος πλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αυτομάτως θα τεθεί σε ισχύ και επομένως θα αρχίσουν οι προβλεπόμενες απο το νόμο διαδικασίες (πρόσκληση ενδιαφέροντος για σχηματισμό και ορισμό ΔΣ, δρομολόγηση προσλήψεων κλπ) για την λειτουργία της ΕΡΤ.
https://www.tovima.gr/media/article/?aid=691070
Ο νόμος της κυβέρνησης για τον έλεγχο των ΜΜΕ και τη σύγκρουση με τους ολιγάρχες
Αναλαμβάνουν το ρίσκο μιας μετωπικής σύγκρουσης με τη διαπλοκή
31 Μαρτίου 2015
Της Ελένης Καλογεροπούλου - Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Τον φάκελο «ολιγάρχες-διαπλοκή» με τρεις κινήσεις ανοίγει η κυβέρνηση, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, αναλαμβάνοντας το ρίσκο μιας μετωπικής σύγκρουσης, την ώρα που το μέτωπο με τους δανειστές καλά κρατεί. Με μια κίνηση-ματ, που κρύβεται στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση νομοθετεί τον άμεσο έλεγχο των ανωνύμων εταιρειών των media, ορίζοντας ως υπεύθυνο για αυτές τον υπουργό Επικρατείας και στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, Νίκο Παππά.
Σύμφωνα με προσθήκη στο νομοσχέδιο, προβλέπεται ότι «το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 48 του κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής: “Εννομο συμφέρον για τη λύση της εταιρείας έχουν και (…), καθώς και ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης”». Σύμφωνα με αυτή τη διάταξη, ο κ. Παππάς θα μπορεί να ζητήσει τη λύση και την εκκαθάριση μιας Α.Ε. που ελέγχει ΜΜΕ, εάν αυτή έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια, κάτι που ισχύει για αρκετές περιπτώσεις σε τηλεοπτικά μέσα σήμερα. Η εξέλιξη αυτή σκάει σαν βόμβα μεγατόνων στην ελληνική μιντιακή πραγματικότητα και θέτει τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ προ των ευθυνών τους, ενώ δημιουργεί νέα δεδομένα -προφανώς και ένα νέο πεδίο αντιπαράθεσης.
ΕΛΕΓΧΟΙ
Επίσης, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες των «Παραπολιτικών», ο υπουργός Επικρατείας για την καταπολέμηση της διαφθοράς, Παναγιώτης Νικολούδης, ζήτησε προ δέκα ημερών από τους οικονομικούς εισαγγελείς όλους τους φακέλους των δανείων που έχουν λάβει οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να ελέγξει τις εγγυήσεις που δόθηκαν και εάν αυτά εξυπηρετούνται. Ετσι, το αμέσως επόμενο διάστημα η Τράπεζα της Ελλάδος και οι αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές θα διενεργήσουν ελέγχους για την προέλευση της χρηματοδότησης των ΜΜΕ. Οι ίδιες κυβερνητικές πηγές ισχυρίζονται ότι, «σε κάθε περίπτωση, θα ισχύσει ο νόμος. Και ο νόμος προβλέπει ότι στην έσχατη περίπτωση υπάρχει μέχρι και η επανεξέταση της χρήσης της άδειας, εάν μια ανώνυμη εταιρεία δεν πληροί τις προϋποθέσεις ή αν υπάρχουν άλλου είδους θέματα».
Παράλληλα, μέσα από το νομοσχέδιο ξεκινάει και η αμφισβήτηση της συμφωνίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών μετόχων που εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες της Digea με το Δημόσιο. Στο άρθρο 5, παράγραφος 11 ορίζεται ότι «η ΕΡΤ Α.Ε. είναι πάροχος περιεχομένου και πάροχος δικτύου κατά την έννοια του ν. 3592/2007 (Α 161) για τη μετάδοση των προγραμμάτων της και απαλλάσσεται από την υποχρέωση λήψης κάθε σχετικής άδειας. Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του υπουργού Επικρατείας αρμόδιου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, εκχωρούνται χωρίς αντάλλαγμα στην ΕΡΤ Α.Ε. συχνότητες για τη μετάδοση των προγραμμάτων της και καθορίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια. Η ΕΡΤ Α.Ε. μπορεί να αναμεταδίδει από τις συχνότητες που της εκχωρούνται διεθνή προγράμματα άλλων δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων».
Με απλά λόγια, ο νέος νόμος παρακάμπτει την Digea, αδειάζοντας τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, αλλά και την κυβέρνηση Σαµαρά-Βενιζέλου, που είχε κάνει την εξής επιλογή: Ολοκλήρωσε τη διαδικασία της μετάβασης στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση και απέδωσε το ψηφιακό μέρισµα στους
ενδιαφερομένους, χωρίς να έχει λύσει το πρόβλημα των αδειών στην τηλεόραση, ενώ καθιέρωσε διαμεσολαβητή την Digea, την εταιρεία στην οποία συμμετέχουν το Mega, o ANT1, ο Alpha, το Star, ο ΣΚΑΪ, το Μακεδονία TV και το Alter, που δεν εκπέµπει.
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Με αυτές τις τρεις κινήσεις, η κυβέρνηση, σε συνεννόηση και με τους δανειστές, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν τα «Π», εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει γρήγορα το σχέδιο μεταρρυθμίσεων, και ειδικά το κομμάτι που έχει να κάνει με τους ολιγάρχες, θέμα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους θεσμούς. Η τήρηση της διαδικασίας (η κατάθεση του νομοσχεδίου) θεωρήθηκε επιβεβλημένη από την κυβέρνηση, αφού στελέχη της φοβούνται ότι με την έναρξη των συζητήσεων δεν αποκλείεται να υπάρξουν έντονες αντιδράσεις σε μια ενδεχόμενη αλλαγή του status quo που ισχύει σήμερα.
Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, το Μέγαρο Μαξίμου μέσα από το άρθρο 5 του νομοσχεδίου της ΕΡΤ βάζει τέλος στο μονοπώλιο της Digea, ακυρώνοντας την προηγούμενη συμφωνία, η οποία είχε, όπως λένε κυβερνητικά στελέχη, μεγάλα κέρδη για τους καναλάρχες και πολιτικά οφέλη για την κυβέρνηση Σαμαρά.
Να θυμίσουμε ότι η Digea νοικιάζει τις δημόσιες ψηφιακές συχνότητες για 15 χρόνια έναντι μόλις 17 εκατ. ευρώ, ενώ εισπράττει κατά μέσο όρο ενοίκιο 3.500 ευρώ τον μήνα από 105 τοπικά κανάλια σε όλη την Ελλάδα. Η δε κρατική τηλεόραση θα έπρεπε να καταβάλλει ετησίως 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Δηλαδή, οι ιδιώτες θα έπαιρναν επί 17 χρόνια από το κράτος 25,5 εκατομμύρια ευρώ!
ΔΕΣΜΕΥΣΗ
Παράλληλα, στη λίστα Βαρουφάκη υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα ενεργοποιήσει την υφιστάμενη νομοθεσία που ρυθμίζει τα έσοδα από τα ΜΜΕ, διασφαλίζοντας ότι θα καταβάλλουν στο κράτος τις τιμές της αγοράς για τις συχνότητες που χρησιμοποιούν και θα απαγορευθεί η λειτουργία συνεχώς ζημιογόνων μέσων ενημέρωσης.
Οπως λένε κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, «στόχος της κυβέρνησης είναι να εφαρμοστεί πρώτα ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των εταιρειών αυτών και μετά να πληρώσουν τις άδειες, οι οποίες θα δοθούν από μηδενική βάση. Η ρύθμιση θα προωθηθεί με τη θεσμοθέτηση νέου νομοθετικού πλαισίου, αλλά και με την εφαρμογή και την ενεργοποίηση ισχυουσών διατάξεων».
Από μηδενική βάση, ανοιχτός και διεθνής ο νέος διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός για τις άδειες θα είναι ανοιχτός και διεθνής. Ωστόσο, όπως έχουν αναφέρει κυβερνητικές πηγές, θα δοθεί προτεραιότητα σε ελληνικές μιντιακές εταιρείες, καθώς θα ληφθεί υπόψη και το εάν υπάρχει τεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι από αυτή τη διαδικασία το κέρδος για το Δημόσιο μπορεί να φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ. «Το γεγονός ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει από μηδενική βάση δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να ανοίξει πόλεμο με τους καναλάρχες, αλλά να βάλει τα πράγματα σε μια νόμιμη βάση», επισημαίνει κυβερνητικός παράγοντας. «Η ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού χώρου, παρά τις ενδιάμεσες μικροπαρεμβάσεις, εκκρεμεί εδώ και 25 χρόνια…», προσθέτει ο ίδιος άνθρωπος, ο οποίος επιμένει ότι αυτές οι αλλαγές θα προωθηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα. Η κυβέρνηση, άλλωστε, επιμένει ότι τα θέματα της διαπλοκής και των ολιγαρχών κυριαρχούν στις συζητήσεις που κάνει ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, με τους δανειστές και τους εταίρους. Κυβερνητικά στελέχη σημειώνουν ότι οι Ευρωπαίοι συνομιλητές διστάζουν να πιστέψουν όσα ακούν, αφού από την εμπειρία τους καμία ελληνική κυβέρνηση δεν επιθυμεί να αποκτήσει τόσο δυνατούς εχθρούς. Επισημαίνουν, δε, ότι, παρά τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις που έδινε στο παρελθόν ο Αντώνης Σαμαράς στους δανειστές, ότι θα κινηθεί αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση, τελικά δεν τόλμησε. «Από τη μία, οι δανειστές πιστεύουν ότι είμαστε ίδιοι με την προηγούμενη κυβέρνηση και, από την άλλη, οι καναλάρχες νομίζουν ότι θα ενδώσουμε στους εκβιασμούς τους. Δυστυχώς για αυτούς ακόμα δεν κατάλαβαν ότι δεν θέλουμε πόλεμο, αλλά την τήρηση των νόμων. Εάν κάποιοι νόμιζαν ότι και πάλι θα κάνουν τις δουλίτσες τους, γιατί εμείς θα υπαναχωρήσουμε μπροστά στις πιέσεις, κάνουν λάθος», τονίζουν με έμφαση από το Μέγαρο Μαξίμου.
ΚΙΝΗΣΗ 1
Ο Νίκος Παππάς, με προσθήκη στο ν/σ για την ΕΡΤ, μπορεί να ζητήσει τη λύση και την εκκαθάριση μιας Α.Ε. που ελέγχει μέσο ενημέρωσης.
ΚΙΝΗΣΗ 2
Ο Παναγιώτης Νικολούδης ξεκινάει τους ελέγχους στις εγγυήσεις και την εξυπηρέτηση των δανείων που έχουν λάβει ιδιοκτήτες ΜΜΕ.
ΚΙΝΗΣΗ 3
Τέλος στο μονοπώλιο της Digea στην παροχή ψηφιακού σήματος - H κρατική τηλεόραση αναλαμβάνει μόνη της τη μετάδοση των προγραμμάτων της.
Η υπόθεση Κατρούγκαλου ήταν το τέλος της αθωότητας
Το σύντομο «φλερτ» των καναλιών με την κυβέρνηση έλαβε τέλος μέσα από ένα δημοσίευμα. Το θέμα Κατρούγκαλου, το οποίο ανέδειξε την περασμένη Κυριακή το «Βήμα», ήταν η αφορμή για να καταλάβουν στο Μέγαρο Μαξίμου ότι το «θηρίο δεν κοιμάται, απλώς ξεκουράζεται» , όπως τόνιζε χαρακτηριστικά προβεβλημένος υπουργός. Οπως έλεγε εξάλλου και στέλεχος της κυβέρνησης που ανήκει στην «Αριστερή Πλατφόρμα», «όσοι πίστεψαν ότι το μιντιακό κατεστημένο θα λουφάξει έκαναν μεγάλο λάθος. Αλλωστε, χρόνια είναι μαθημένοι στο σκληρό “παιχνίδι” και για αυτό η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να εφησυχάζει». Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο μήνα ανάμεσα στα media και στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε ένα άτυπο μορατόριουμ. Τα έντυπα του ΔΟΛ («Νέα» και «Βήμα»), το «Εθνος» της οικογένειας Μπόμπολα και το Mega μαλάκωσαν την κριτική τους, προβάλλοντας μάλιστα όσο πιο αντικειμενικά μπορούσαν τις κινήσεις της κυβέρνησης και τον πρωθυπουργό. Πλούσιο φωτογραφικό υλικό άρχισε να εμφανίζεται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων με τον Αλέξη Τσίπρα μέσα στο αεροπλάνο, έξω από τον σταθμό των Βρυξελλών, παρέα με τον Γιάνη Βαρουφάκη ή με απλούς πολίτες που ήθελαν να φωτογραφηθούν μαζί του. Επιλέχθηκε, δε, από το Μέγαρο Μαξίμου να δοθεί και συνέντευξη του πρωθυπουργού στο «Εθνος», ενώ πολλές αποκλειστικές ειδήσεις διέρρεαν προς τη Μιχαλακοπούλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ημέρα που το «Βήμα» είχε πρώτο θέμα την υπόθεση Κατρούγκαλου στις εσωτερικές σελίδες υπήρχε αποκλειστικό ρεπορτάζ για τη συνάντηση Κωνσταντοπούλου-Τσίπρα στη Βουλή, με διαλόγους, χαρακτηρισμούς, ακόμα και τις γκριμάτσες που έκαναν οι παρευρισκόμενοι. Το «Βήμα» είχε, άλλωστε, πρώτο και την επιστολή Τσίπρα προς την Αγκελα Μέρκελ.
Τελικά, η πρώτη ουσιαστική κριτική ήρθε την περασμένη εβδομάδα από το «Βήμα», όταν ο διευθυντής της εφημερίδας, Αντώνης Καρακούσης, έγραψε ένα άρθρο που μιλούσε για τα λάθη της κυβέρνησης. Ηταν, κατά πολλούς, μια προειδοποιητική βολή για τη συνέχεια! Το δεύτερο χτύπημα (με την υπόθεση Κατρούγκαλου) ήταν πολύ πιο δυνατό και ήρθε την πιο κρίσιμη στιγμή, την ώρα που ο πρωθυπουργός πήγαινε να συναντήσει τη βασική αντίπαλό του, προκειμένου να την πείσει ότι δεν είναι «τρομοκράτης της πολιτικής» και ότι η χώρα αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα εξ αιτίας της έλλειψης ρευστότητας. Ετσι, εκλήφθηκε από τα στελέχη της κυβέρνησης ως ένα χτύπημα κάτω από τη μέση. Το γεγονός, μάλιστα, ότι στο Μαξίμου έφτασε η πληροφορία πως στελέχη της Ν.Δ. τηλεφωνούσαν σε δημοσιογράφους στην Ελλάδα και τη Γερμανία προκειμένου να τους παροτρύνουν να δημοσιεύσουν το θέμα έκανε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα και περίπλοκα. Το χτύπημα αυτό αιφνιδίασε πολλούς μέσα στην κυβέρνηση, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο θέμα πήρε, όπως ήταν αναμενόμενο, μεγάλες διαστάσεις.
Κανένας συμβιβασμός με τους «βαρόνους»
Στην κυβέρνηση επιμένουν ότι δεν υπήρξε κανένας συμβιβασμός με τους «βαρόνους» των media και επισημαίνουν ότι πολλά από τα μέτρα των μεταρρυθμίσεων αφορούν και άλλες πτυχές της επιχειρηματικότητάς τους, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος των καυσίμων. Λένε ακόμα ότι γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο που κινούνται οι ολιγάρχες και για αυτό θα ήταν αφελείς να επενδύσουν σε μια τέτοια σχέση. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι στην «Αυγή» την Τρίτη υπήρξε άρθρο του δημοσιογράφου Γιώργου Ανανδρανιστάκη (εικονογραφημένο και με σχετικό σκίτσο) με τίτλο «Τέλος χρόνου για τη διαπλοκή», στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής: «Με την υπόθεση Κατρούγκαλου τελείωσε ο μήνας του μέλιτος της κυβέρνησης και ενός τμήματος της τραπεζικής και μιντιακής διαπλοκής. Μονομερής ήταν ο μήνας του μέλιτος. Από μόνοι τους τον είχαν ανακηρύξει ως τέτοιο οι διαπλεκόμενοι. Εκείνοι έγλειφαν με άρθρα του στυλ “Θα ηττηθεί ο Σόιμπλε”. Κάτι περίμεναν ότι θα λάβουν κι όταν διαπίστωσαν ότι δεν το λαμβάνουν, έριξαν προειδοποιητικές βολές -“όλα λάθος τα κάνει η κυβέρνηση”- για να ακολουθήσει ο κανονιοβολισμός του Κατρούγκαλου».
Τι είπε σε σημερινές του δηλώσεις;
Γαβριήλ Σακελλαρίδης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο απόκτησης των τηλεοπτικών σταθμών από ξένους επενδυτές
31/03/2015
Διαγωνισμός για απόκτηση αδειών με βάση τους κανόνες της Ε.Ε., λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Στη λίστα με τα νέα μέτρα που στάλθηκαν στο Brussels Group προκειμένου να ανοίξει και πάλι η στρόφιγγα της χρηματοδότησης περιλαμβάνονται και τα έσοδα που αναμένει να εισπράξει το κράτος από τις τηλεοπτικές άδειες.
Για το μέτρο αυτό μίλησε σήμερα σε τηλεοπτική του συνέντευξή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γαβριήλ Σακελλαρίδης και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποιες ελληνικές τηλεοπτικές επιχειρήσεις να περιέλθουν στον έλεγχο ξένων επενδυτών μετά την είσπραξη του τέλους για την απόκτηση αδειών που θα κληθούν να πληρώσουν τα κανάλια.
Ο κ. Σακελλαρίδης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός θα είναι ανοιχτός και θα επιτρέπεται η συμμετοχή κάθε ενδιαφερόμενου επενδυτή. Ακόμη ξεκαθάρισε πως ο διαγωνισμός θα γίνει σύμφωνα με τους κανόνες της της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κι όχι με όρους που θα ορίσει η ελληνική κυβέρνηση.
Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως από την πώληση των αδειών θα εισπράξει συνολικά 350 εκατομμύρια αλλά ο κ. Σακελλαρίδης αποσαφήνισε πως το κράτος δεν περιμένει την είσπραξη του ποσού μέσα σε ένα χρόνο.
Έρχεται ο νόμος που φοβούνταν τα ελληνικά ΜΜΕ...
Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015
"Λουκέτο" στα υπερχρεωμένα ΜΜΕ - Μετωπική σύγκρουση κυβέρνησης και διαπλοκής
Έρχεται ο νόμος που φοβούνταν τα ελληνικά ΜΜΕ και θα δίνει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει ο υπουργός Επικρατείας και να ζητά τη λύση εταιρειών των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που έχουν αρνητικά ίδια κεφάλαια και αποφεύγουν να προχωρήσουν σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και γενικότερα δεν έχουν τακτοποιημένα τα οικονομικά των επιχειρήσεών τους, δίνει άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ΕΡΤ.
Έτσι προφανώς εξηγείται και το μένος των καναλιών προς τη νέα κυβέρνηση, την οποία στο σύνολό τους τα εγχώρια ΜΜΕ χτυπούν από την πρώτη μέρα που ανέλαβε την εξουσία. Ήταν προεκλογική δέσμευση ότι θα μπει τάξη και κανόνες στο μιντιακό χώρο, κάτι που δεν είναι ιδαίτερα εύπεπτο στους ιδιοκτήτες των μίντια, που είχαν συνηθίσει να ακολουθούν τις γραμμές τους χωρίς παρεμβάσεις και κυρίως χωρίς κανένα έλεγχο. Όλοι θυμούνται τι είχε γίνει στο παρελθόν σε παρόμοια προσπάθεια της κυβέρνησης Κ.Καραμανλή με τον περίφημο "βασικό μέτοχο".
Το νέο νομοσχέδιο αναμένεται να αυξήσει και άλλο τις κατακρίσεις κατά της κυβέρνησης.
Μάλιστα, η συμπεριφορά ορισμένων ιδιοκτητών εκδοτικών μέσων έχει προκαλέσει και την αντίδραση των τραπεζών που χρηματοδοτούν με δάνεια τη λειτουργία χρεωμένων Μέσων Ενημέρωσης. Πρόκειται για δάνεια τα οποία έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός μέσω ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και έχει μπει εγγυητής αποπληρωμής τους για τον επόμενο μισό αιώνα.
Το νομοσχέδιο, λοιπόν, περιλαμβάνει διάταξη που τροποποιεί το παλαιό άρθρο 48 του Κ.Ν. 2190/1920 περί ανωνύμων εταιρειών. Συγκεκριμένα, δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Επικρατείας να προβαίνει σε λύση ανώνυμης εταιρείας στην περίπτωση που αυτή έχει παραβιάσει τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος για τη σύσταση και τη λειτουργία της.
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις αυτές όπως ορίζονται από το νόμο: «Η εταιρεία μπορεί να λυθεί με δικαστική απόφαση έπειτα από αίτηση οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον αν:
α) κατά τη σύσταση της εταιρείας δεν καταβλήθηκε το κεφάλαιο που ήταν καταβλητέο, ολικά ή μερικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και του καταστατικού,
β) η εταιρεία δεν έχει το ελάχιστο κεφάλαιο που ορίζεται κάθε φορά από το νόμο,
γ) το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας καταστεί κατώτερο του ενός δεκάτου του μετοχικού κεφαλαίου και η γενική συνέλευση δεν λαμβάνει μέτρα,
δ) η εταιρεία δεν έχει υποβάλλει, προς καταχώριση, οικονομικές καταστάσεις τριών τουλάχιστον συνεχών διαχειριστικών χρήσεων, εγκεκριμένες από τη γενική συνέλευση». Ακολούθως ορίζει ότι «έννομο συμφέρον για τη λύση της εταιρείας έχει και ο υπουργός Ανάπτυξης ή η κατά περίπτωση αρμόδια εποπτεύουσα Αρχή».
Το άρθρο 18 του νέου νομοσχεδίου για την ΕΡΤ αντικαθιστά το συγκεκριμένο εδάφιο της παραγράφου αυτής ως εξής: «Έννομο συμφέρον έχει και ο υπουργός Οικονομικών, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, καθώς και ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης».
Η νέα ρύθμιση θεωρητικά δίνει στον υπουργό Επικρατείας τη γενική αρμοδιότητα επέμβασης επί πάσης φύσεως ανώνυμων εταιρειών, αλλά εκτιμάται ότι στην πράξη το πεδίο της δυνητικής εφαρμογής της θα περιοριστεί στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και στα μέσα ενημέρωσης γενικότερα.
Είναι δε μία προειδοποίηση προς τους ιδιοκτήτες να φροντίσουν να τακτοποιήσουν ενδεχόμενες εκκρεμότητες που μπορεί να έχουν τα Μέσα τους.
Οι ζημιές εξαφανίζουν τα ίδια κεφάλαια (Πήγασος - ΔΟΛ - ΣΚΑΪ) στις περισσότερες εκδοτικές εταιρείες, ενώ ακόμα και εταιρείες που έχουν έσοδα από άλλες δραστηριότητες («Καθημερινή») προχωρούν σε ενυπόθηκα δάνεια. Σε δεινή θέση βρίσκεται και η Τηλέτυπος, καθώς έχουν μειωθεί τα ίδια κεφάλαια και θα υπάρξει ανεπάρκεια κεφαλαίου εφόσον δε ληφθούν μέτρα. Αναλυτικά, η εικόνα ανά εκδοτική έχει ως εξής:
Πήγασος: εμφάνισε για τη χρήση του 2014 αρνητικά ίδια κεφάλαια 92,3 εκατ. ευρώ από 59,9 εκατ. ευρώ πέρυσι. Οι ζημιές χρήσης ήταν 32,3 εκατ. ευρώ από 29,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 58,9 εκατ. ευρώ από 59,9 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια ανέρχονται σε 145 εκατ. ευρώ έναντι 136 εκατ. ευρώ πέρυσι και οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις 11 εκατ. ευρώ από 10,9 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Τηλέτυπος: Ζημιές 12,4 εκατ. ευρώ από 20,4 εκατ. ευρώ πέρυσι εμφάνισε το 2014 η Τηλέτυπος (MEGA), για την οποία οι ορκωτοί λογιστές σημειώνουν με έμφαση ότι το ερχόμενο διάστημα πιθανότατα να υπάρξει ανεπάρκεια κεφαλαίου.
Τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν λόγω των ζημιών σε 25,4 εκατ. ευρώ από 39,1 εκατ. ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 52,8 εκατ. ευρώ έναντι 41,4 εκατ. ευρώ το 2013. Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν σε 67,9 εκατ. ευρώ από 82,2 εκατ. ευρώ.
Αττικές Εκδόσεις: Με ζημιές 175.000 ευρώ έκλεισε το 9μηνο του 2014 έναντι κερδών 572.000 ευρώ το 2013. Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια ανήλθαν σε 10,3 εκατ. ευρώ και οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 8,7 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος ανήλθε σε 37,7 εκατ. ευρώ από 40,5 εκατ. ευρώ.
Ναυτεμπορική: Σε 2,2 εκατ. ευρώ έφτασαν οι ζημιές της Ναυτεμπορικής το 9μηνο του 2014 έναντι 2,1 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν σε 8,9 εκατ. ευρώ από 13 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος της ανήλθε σε 4,2 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Καθημερινή: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2014 για την Καθημερινή έναντι 13,5 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τον περασμένο Απρίλιο αύξησε το κεφάλαιό της κατά 8,9 εκατ. ευρώ.
ΣΚΑΪ: Το έτος 2012, όπως και το 2013 ο ΣΚΑΪ εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια και χρήζει αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Ο κύκλος εργασιών με τα στοιχεία 31/12/2013 ήταν 58,9 εκατ. ευρώ. Στις τράπεζες οφείλονται 17 εκατ. ευρώ, ενώ οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι 34,6 εκατ. ευρώ.
ΔΟΛ: Ζημιές 17,5 εκατ. ευρώ σημείωσε ο όμιλος το 2013, ενώ τα κεφάλαια ήταν αρνητικά, στα 70 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια την ίδια περίοδο ήταν 24,7 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών το 2013 ανήλθε σε 58,9 εκατ. ευρώ. Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ήταν 72,5 εκατ. ευρώ και οι βραχυπρόθεσμες 107,5 εκατ. ευρώ.
Alpha: Ζημιές 4,8 εκατ. ευρώ ήταν το αποτέλεσμα για την Alpha Τηλεόραση το 2013. Με τζίρο 48,7 εκατ. ευρώ, οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ήταν 24,2 εκατ. ευρώ και οι βραχυπρόθεσμες 37,5 εκατ. ευρώ. Στις τράπεζες οφείλονται 11 εκατ. ευρώ.
STAR: Σύμφωνα με ισολογισμό της περιόδου 1/7/2013 -30/6/2014, το STAR ήταν κερδοφόρο κατά 149.000 ευρώ. Με κύκλο εργασιών 698.000 ευρώ, τα ίδια κεφάλαια ήταν 695.000 ευρώ.
Θα μπορέσει η κυβέρνηση να βάλει μια έννομη τάξη στο χώρο της "τέταρτης εξουσίας"; Μένει να αποδειχθεί.
Πηγή: https://pisoapothnkoyrtina.blogspot.com/2015/03/blog-post_438.html#ixzz3W0Nb1PpA
Βουλή: Εν αναμονή πέντε νομοσχεδίων από την κυβέρνηση μέχρι το Πάσχα
31-03-2015
Υποσχέσεις για μπαράζ νομοθετικών πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του προεδρείου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο συνεδρίασε σήμερα Τρίτη στη Βουλή υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Τα νομοσχέδια αυτά έχουν επανειλημμένως εξαγγελθεί ότι θα κατατεθούν στη Βουλή, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Ορισμένα εξ’ αυτών έχουν ήδη περάσει από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, άλλα έχουν ολοκληρώσει και τη δημόσια διαβούλευση στον ιστότοπο της κυβέρνησης, αλλά δεν έχουν βρει το δρόμο τους για το Κοινοβούλιο.
Εκτιμάται πάντως, ότι νομοσχέδια με υποψία δημοσιονομικού αντίκτυπου δεν θα έρθουν στη Βουλή πριν το επόμενο Eurogroup, το οποίο και τοποθετείται μετά το πάσχα, όπως επεσήμανε και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ, σε σημερινές του δηλώσεις.
Κυβερνητικές πηγές πάντως επιμένουν ότι παρόλα αυτά, μέχρι το τέλος της Μ
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως έως το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας θα έχουν φθάσει στην Βουλή τα εξής νομοσχέδια:
Πρώτο εκτιμάται ότι θα έρθει το νομοσχέδιο «Μεταρρυθμίσεις ποινικών διατάξεων, κατάργηση των καταστημάτων κράτησης Γ’ τύπου και άλλες διατάξεις», του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς θεωρείται ένα μη επίφοβο δημοσιονομικά νομοσχέδιο και έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση και η επεξεργασία του στην ΚΕΝΕ. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μέτρα αποσυμφόρησης των φυλακών εκτός από την κατάργηση των φυλακών τύπου Γ’. Μέτρα σαν κι αυτά είναι η αποφυλάκιση και κατ’ οίκον κράτηση ατόμων με αυξημένη αναπηρία ή με ασθένειες, καθώς και φυλάκιση ανηλίκων σε πολύ λίγες περιπτώσεις.
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση, εξακολουθεί να έχει το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920», ευθύνης του υπουργείου Επικρατείας. Το νομοσχέδιο έχει επανειλημμένως εξαγγελθεί ότι θα έλθει στη Βουλή με πηγές να διαβεβαιώνουν για την κατάθεσή του αύριο Τετάρτη, ή μεθαύριο Πέμπτη.
Τρίτον, αναμένεται το νομοσχέδιο του αναπληρωτή υπουργός Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιώργου Κατρούγκαλου, Εκδημοκρατισμός της διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις», το οποίο αφορά την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης, την επαναπρόσληψη των 3.600 απολυμένων και το νέο πειθαρχικό των δημοσίων υπαλλήλων.
Τέταρτον, αναμένεται νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, για την απαγόρευση των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, χωρίς να έχει δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ή να έχει μπει σε δημόσια διαβούλευση, παρόλο που ο επισπεύδων υπουργός Γιώργος Σταθάκης διαβεβαίωνε στην αρχή της θητείας της κυβέρνησης ότι το νομοσχέδιο είναι έτοιμο.
Πέμπτον, το νομοσχέδιο που έχει εξαγγείλει ο υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα.
Ειρήνη Κωστάκη
«Σάρκα και οστά» παίρνει η ενιαία ψηφιακή αγορά της ΕΕ
Παρασκευή, 27 Μάρτιος 2015
Τους κυριότερους τομείς δράσης για τη δημιουργία της ενιαίας ψηφιακής αγοράς ανακοίνωσε η Κομισιόν. Πρόκειται για μια εκ των βασικών προτεραιοτήτων της Επιτροπής Γιούνκερ και στόχος είναι η εξάλειψη των εμποδίων ώστε οι ελευθερίες που διέπουν την ενιαία αγορά της ΕΕ να επεκταθούν και στον ψηφιακό τομέα, δίνοντας ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Στις 25 Μαρτίου, το Σώμα των Επιτρόπων είχε μια πρώτη συζήτηση σχετικά με τη στρατηγική για την ενιαία ψηφιακή αγορά, που προβλέπεται να παρουσιαστεί τον Μάιο.
«Ας καταργήσουμε όλους αυτούς τους φραγμούς και τα στεγανά που μας έχουν διαδικτυακά αποκλεισμένους. Οι πολίτες πρέπει να είναι σε θέση να διασχίζουν ελεύθερα τα σύνορα όταν βρίσκονται εντός του διαδικτύου, όπως και στην πραγματικότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Andrus Ansip Αντιπρόεδρος για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά. Ο Günther Oettinger, Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας συμπλήρωσε ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να πρωτοστατεί στην ψηφιακή επανάσταση με ένα συνονθύλευμα 28 διαφορετικών κανόνων για τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων. «Χρειαζόμαστε μια ευρωπαϊκή αγορά που να επιτρέπει την άνθηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων, την ανάπτυξη των νεοσύστατων επιχειρήσεων και την αξιοποίηση του διαδικτύου των πραγμάτων από τη βιομηχανία», επεσήμανε.
Τρεις βασικοί τομείς δράσης
Η Επιτροπή θα επικεντρώσει τη δράση της σε τρεις βασικούς τομείς: Την καλύτερη πρόσβαση των καταναλωτών και των επιχειρήσεων σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, τη διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος για την άνθηση των ψηφιακών δικτύων και υπηρεσιών και τη δημιουργία ευρωπαϊκής ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας με μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό δυναμικό
Όσον αφορά τον πρώτο τομέα, στόχος είναι η διευκόλυνση του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως για τις ΜΜΕ, χάρη στην εναρμόνιση των κανόνων για τις συμβάσεις και τους καταναλωτές, καθώς και σε πιο αποτελεσματικές και λιγότερο δαπανηρές υπηρεσίες παράδοσης δεμάτων. Σήμερα μόλις το 15 % των καταναλωτών πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Σε πολλές περιπτώσεις, τα έξοδα παράδοσης υπερβαίνουν την πραγματική τιμή του προϊόντος. Επίσης προτεραιότητα είναι η αντιμετώπιση του γεωγραφικού αποκλεισμού, καθώς πολλοί Ευρωπαίοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες άλλων κρατών μελών της ΕΕ, ή ανακατευθύνονται σε κατάστημα της περιοχής, όπου οι τιμές είναι διαφορετικές. Πρωταρχικής σημασίας είναι και ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς και η απλούστευση του καθεστώτος ΦΠΑ για την τόνωση των διασυνοριακών δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, ιδίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Σχετικά με τη διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων στις υποδομές, η Επιτροπή θα επανεξετάσει τους ισχύοντες κανόνες στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και μέσων επικοινωνίας, ώστε να τους προσαρμόσει στη νέα συγκυρία, ιδίως όσον αφορά τις συνήθειες των καταναλωτών (την αύξηση του αριθμού φωνητικών κλήσεων μέσω του διαδικτύου, για παράδειγμα), και την εμφάνιση νέων παραγόντων στον τομέα αυτό.
Κατάλληλο ραδιοφάσμα
Ζωτικής σημασίας για το διαδίκτυο είναι το «ραδιοφάσμα» (spectrum). Λόγω της ελλείψεως κατάλληλου ραδιοφάσματος, η Ευρώπη έχει σημειώσει σημαντική καθυστέρηση στην καθιέρωση της τελευταίας τεχνολογίας 4G. Παράλληλα, η Επιτροπή θα μελετήσει την αυξανόμενη σημασία των διαδικτυακών διαύλων (μηχανών αναζήτησης, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικών καταστημάτων εφαρμογών), ώστε να επιτευχθεί μια ακμάζουσα οικονομία βασιζόμενη στο Διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται με ποιο τρόπο μπορεί να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στις διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω μεγαλύτερης διαφάνειας, αλλά και να διευκολυνθεί η ταχεία αφαίρεση του παράνομου περιεχομένου. Σημειωτέον ότι το 72 % των Ευρωπαίων χρηστών του διαδικτύου έχουν επιφυλάξεις ως προς τη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών, επειδή φοβούνται μήπως υποχρεωθούν να αποκαλύψουν πολλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
Σε ο,τι αφορά τη δημιουργία μακροπρόθεσμου αναπτυξιακού δυναμικού, η Επιτροπή σκοπεύει να βοηθήσει όλους τους βιομηχανικούς τομείς να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες και να διαχειριστούν τη μετάβαση προς ένα έξυπνο βιομηχανικό σύστημα («Βιομηχανία 4.0»). Επιδιώκει επίσης να αξιοποιηθεί στο έπακρο η οικονομία των δεδομένων από τη βιομηχανία και την κοινωνία. Τα μαζικά δεδομένα αποτελούν πραγματικό χρυσωρυχείο, αλλά και εγείρουν σημαντικά προβλήματα, από την ιδιοκτησία έως την προστασία των δεδομένων και τα πρότυπα. Το ίδιο ισχύει και για το υπολογιστικό νέφος, του οποίου η χρήση αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Το ποσοστό των ψηφιακών δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στο υπολογιστικό νέφος προβλέπεται να αυξηθεί από 20 % το 2013 σε 40 % το 2020. Σημειώνεται ότι αν και κοινόχρηστα δίκτυα και οι κοινόχρηστοι πόροι μπορούν να τονώσουν την ευρωπαϊκή οικονομία , χρειάζονται επίσης κατάλληλο πλαίσιο που να ευνοεί τη διάδοσή τους και τη χρήση τους από άτομα, επιχειρήσεις, οργανισμούς και δημόσιες υπηρεσίες ανά την Ευρώπη.
Μύρνα Νικολαΐδου
Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ΞΕΤΙΝΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΡΤ
ΜΑΡΤΙΟΥ 06, 2015
Η απόφασή του να καθαρίσειτον Ναό του Σολομώντα της Αγίας Παρασκευής είναι αμετάκλητη.
Πληροφορίες θέλουν τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά να στέλνει στην ΕΡΤ ένα στρατό από κομμάντα-οικονομικού επιθεωρητές για να καταγράψουν το όργιο της σπατάλης σε βάθος δεκαετιών.
Οι επιθεωρητές θα ελέγξουν όλα τα σκοτεινά σημεία, τις μεικτές παραγωγές με τα ιλιγγιώδη κόστη, τις προμήθειες, τα διαχρονικά ρετιρέ, την κλοπή του Αρχείου της ΕΡΤ από άλλα κανάλια και ιδιώτες, τις προμήθειες αλλά και την λεηλασία του τεχνικού εξοπλισμού. Αυτός είναι ο λόγος που καθυστέρησε η κατάθεση του σχετικού Νομοσχεδίου.
Σελίδα 153 από 176