09.11.2015
Υποψηφιότητες υπήρξαν αλλά το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ έκρινε ότι κανένας από όσους κατέθεσαν τα χαρτιά τους δεν διέθετε τα κατάλληλα προσόντα για να αναλάβει επικεφαλής των Γενικών Διευθύνσεων.
Έτσι όπως φαίνεται θα αναζητηθούν πρόσωπα εκτός ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής, αφού σύμφωνα με το οργανόγραμμα υπάρχουν έξι Γενικές διευθύνσεις αλλά μόνο στις δύο έχουν βρεθεί τα πρόσωπα: στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών που αναλαμβάνει ο Βαγγέλης Λουριδάς και στη Γενική Γραμματεία Τεχνολογίας που αναλαμβάνει ο Νίκος Μιχαλίτσης.
Για τις υπόλοιπες 4 Γενικές Γραμματείες, της Ενημέρωσης, του Προγράμματος, της ΕΡΤ3 και των Πολυμέσων πρόκειται όπως φαίνεται να προκηρυχτεί διαγωνισμός αναζητώντας από την αγορά τα πρόσωπα που θα τις αναλάβουν. Βέβαια αρκετοί ισχυρίζονται ότι αυτή είναι η επιθυμία του Μαξίμου, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πόσο δύσκολο είναι να κοπεί ο «ομφάλιος λώρος» της εκάστοτε κυβέρνησης με την κρατική τηλεόραση. Αυτό που απομένει λοιπόν είναι το ΔΣ της ΕΡΤ να προκηρύξει διαγωνισμό για να καταθέσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όσοι ενδιαφέρονται και με διαφανείς βεβαίως βεβαίως διαδικασίες να επιλεγούν οι νέοι Γενικοί Διευθυντές….!
Γρηγόρης Μελάς
https://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=443957&catid=12
09/11/2015
Αυξανόμενη πίεση αντιμετωπίζουν οι βασικοί φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα παγκοσμίως να αναπτύξουν ολοκληρωμένες και σαφείς μακροπρόθεσμες στρατηγικές διανομής προϊόντων συντάξεων και συνταξιοδότησης, καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις και αυξάνονται οι επιλογές των καταναλωτών.
Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τη νέα έρευνα της Ernst & Young (ΕΥ) «Το έπαθλο των 500 τρισ. δολ, ένα πελατοκεντρικό όραμα για την παγκόσμια αγορά συντάξεων και συνταξιοδότησης».
Η έρευνα, η οποία βασίζεται σε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από κυβερνήσεις, διαμορφωτές πολιτικής, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς και μεγάλων επιχειρήσεων, υπογραμμίζει ότι τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να συνεργαστούν πιο στενά για να επιτύχουν και να βελτιώσουν την οικονομική ευημερία των καταναλωτών, καθώς η έμφαση στο συνταξιοδοτικό σύστημα μετατοπίζεται από συστήματα καθορισμένων παροχών σε συστήματα καθορισμένων εισφορών.
Σύμφωνα με την έρευνα, η από κοινού αντιμετώπιση αυτού του μετασχηματισμού απαιτεί αλλαγές στην αγορά και τις πολιτικές σε πολλές χώρες, προκειμένου να βοηθηθούν οι καταναλωτές στη λήψη συνειδητών και τεκμηριωμένων αποφάσεων. Η διανομή, σύμφωνα με την έκθεση, περιλαμβάνει το πλαίσιο, τις πολιτικές, τα κίνητρα και όλες τις ενέργειες που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την προσφορά και τη διάθεση των συνταξιοδοτικών προϊόντων και υπηρεσιών στη λιανική πελατειακή βάση.
Το όραμα, η στρατηγική και ο σαφής καθορισμός των ρόλων αποτελούν τα θεμέλια της εμπιστοσύνης του κοινού στη διαχείριση των συντάξεων, σύμφωνα με την έκθεση. Ωστόσο, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δεν διαθέτουν σαφώς καθορισμένο μακροπρόθεσμο όραμα και στρατηγική για τη σύνταξη και τη συνταξιοδότηση.
Ειδικότερα, οι κυβερνήσεις, οι φορείς χάραξης πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές αναγνωρίζουν τη μεγάλη ανάγκη βελτίωσης της μακροπρόθεσμης στρατηγικής τους για τις συντάξεις και την συνταξιοδότηση, καθώς οι κυβερνήσεις μπορεί να είναι εγγυητές εσχάτης ανάγκης για τα ενδεχόμενα κενά στις συντάξεις και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, μόνο τα δύο τρίτα των κυβερνήσεων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των ρυθμιστικών αρχών διαθέτουν μια σαφώς καθορισμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο ιδιωτικός τομέας θα κληθεί να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του οράματος και της στρατηγικής, καθώς οι πάροχοι διαθέτουν την εμπειρία και τις υποδομές για να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνδέονται με τη διάθεση συνταξιοδοτικών προϊόντων.
Η μετάβαση από ένα σύστημα καθορισμένων παροχών σε ένα σύστημα καθορισμένων εισφορών σημαίνει, ότι οι καταναλωτές και οι εργοδότες θα βρίσκονται αντιμέτωποι με την λήψη περισσότερων αποφάσεων όσον αφορά τη συμμετοχή και τις επενδύσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, ενδέχεται οι καταναλωτές να μην διαθέτουν την κατάλληλη πληροφόρηση για να λαμβάνουν συνειδητές χρηματοοικονομικές αποφάσεις.
Δεν αποτελεί έκπληξη, το ότι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα φαίνεται να προηγούνται σε σχέση με τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη όσον αφορά την παροχή επαρκών συμβουλών και πληροφοριών σε όσους μετέχουν σε συνταξιοδοτικά πλάνα. Το 75% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι διαθέτουν ένα επαγγελματικό σύστημα, αν και θα μπορούσε να βελτιωθεί. Μόλις το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων αξιολόγησαν τις δυνατότητές του ως «πρωτοποριακές».
Η έκθεση διαπιστώνει ότι η ενίσχυση της ανάμιξης των καταναλωτών και της ενημέρωσής τους κατά τη λήψη αποφάσεων μέσω πρόσθετης επικοινωνίας, υποστήριξης και σχεδιασμού, πρέπει να αποτελέσει βασικό συστατικό στοιχείο για όλα τα συνταξιοδοτικά συστήματα και λύσεις.
Οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες
Ο ασφαλιστικός κλάδος δεν έχει προσδιορίσει ακόμη πώς μπορούν να μεγιστοποιηθούν οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες που δημιουργούν οι ψηφιακές εφαρμογές. Οι μισοί από τους εργοδότες δίνουν χαμηλή βαθμολογία στις επιχειρήσεις τους όσον αφορά την ψηφιακή ωριμότητα, ενώ το 54% των κυβερνήσεων, των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των ρυθμιστικών αρχών αναγνωρίζουν την ανάγκη υιοθέτησης ψηφιακής τεχνολογίας και επικοινωνίας.
Η ψηφιακή ωριμότητα περιλαμβάνει έννοιες όπως η χρήση των κοινωνικών δικτύων, η υιοθέτηση μακροπρόθεσμης ψηφιακής στρατηγικής, η συστηματική χρήση και ανάλυση μεγάλων βάσεων δεδομένων, το ψηφιακό μάρκετινγκ, και τις αναταράξεις που προκαλούν οι ψηφιακές συντάξεις και το Internet of Things. Η τεχνολογική πρόοδος μπορεί επίσης να βοηθήσει τους παρόχους να μειώσουν το κόστος παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, των επενδύσεων, καθώς και της συμμόρφωσης με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις.
Η έρευνα δείχνει ότι, ενώ οι διαχειριστές κατανοούν την ευρύτερη εικόνα της σταδιακής μετακίνησης προς ψηφιακές πλατφόρμες, οι ερωτηθέντες αναγνωρίζουν, επίσης, ότι το στοιχείο αυτό είναι μόνο μέρος της λύσης στην προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)
https://www.huffingtonpost.gr/2015/11/09/oikonomia-erevna-_n_8508346.html
Υπάρχει ασυμβίβαστο ηθικής τάξης στις υποψηφιότητες της Μάχης Νικολάρα και του Παναγιώτη Καλφαγιάννη για το Δ.Σ. της ΕΡΤ;
Monday, November 9, 2015
Στις 30 Οκτωβρίου εκδόθηκε από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή η ανακήρυξη των υποψηφίων για τις θέσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. την Διοικούσα Επιτροπή της ΕΡΤ3 και τις Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας. Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρη την ανακήρυξη αν θες στο blog Κλασσικοπερίπτωση και στον ιστότοπο του ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. Την αναζήτησα και στον ιστότοπο της ΠΟΣΠΕΡΤ, αλλά δεν την βρήκα. Μπορεί να μου ξέφυγε και να είναι εκεί, πάντως ούτε στις Ανακοινώσεις ούτε στα Δελτία Τύπου βρίσκεται.
Οι εκλογές θα γίνουν την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου πανελλαδικά (και σε όλες τις δομές της ΕΡΤ Α.Ε. υποθέτω...)
Φυσικά, σχεδόν αμέσως κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο οι λίστες με σημειωμένα τα ονόματα των υποψηφίων που φρόντισαν να "καβατζωθούν" ή να "στελεχώσουν" τα μορφώματα ΔΤ και ΝΕΡΙΤ. Η γνώμη μου για τα πρόσωπα αυτά είναι δεδομένη. Δεν έχουν κανένα ηθικό δικαίωμα να εκπροσωπήσουν όλους τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, αφού στο πολύ πρόσφατο παρελθόν κυριολεκτικά τους ξεπούλησαν προτάσσοντας το ατομικό τους συμφέρον. Αυτό -όπως όλοι γνωρίζουμε όμως- επιβραβεύτηκε από την κυβερνητική πολιτική "Χωρίς Ρεβανσισμούς" κι έτσι σήμερα τα άτομα αυτά μπορούν -αξιοποιώντας το θράσος τους και το ιστορικό προηγούμενο της επιβράβευσης των δοσίλογων της Κατοχής- να επανεμφανίζονται με νέο ρόλο. Την "υπεράσπιση" των συντεχνιακών και συνδιοικητικών προνομίων για τους "αδικημένους" συνοδοιπόρους τους και τους "εξαφανισμένους" που έχουν μια ομολογουμένως μεγάλη εκλογική βάση στην τρέχουσα νΕΡιΤ του Νίκου Παππά και του Λάμπη Ταγματάρχη.
Αν από την πλευρά των ατόμων αυτών το ηθικό τους δικαίωμα να εκπροσωπήσουν "συναδέλφους" στο Δ.Σ. της ΕΡΤ τίθεται σοβαρά εν αμφιβόλω για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω, τι μπορεί κανείς να πει για τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη και τη Μάχη Νικολάρα ως προς το δικό τους ηθικό δικαίωμα; Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε κανονικά να το συζητάμε ούτε καν στο επίπεδο της πρόθεσης υποψηφιότητας. Αφού είναι δύο πρόσωπα με θέσεις υψηλής ευθύνης σε έναν σημαντικό αγώνα τα οποία διεκδικούν την ψήφο των εργαζομένων της ΕΡΤχωρίς να έχουν μέχρι σήμερα παρουσιάσει κανένα απολογισμό του δίχρονου αγώνα, ούτε να έχουν κινήσει την οποιαδήποτε συλλογική διαδικασία προς αυτή την κατεύθυνση. Ας δούμε τώρα αν είναι τόσο μικρή λεπτομέρεια αυτό, ώστε να το "παραβλέψει" κανείς απέναντι στην γενικότερη πολιτική συγκυρία και τον αρνητικό συσχετισμό δυνάμεων εντός της ΕΡΤ.
Ο απολογισμός δεν είναι απλώς ένα τυπικό καθήκον για τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, είναι η κομβικότερη στιγμή στη σχέση τους με το σώμα που τους εκλέγει. Και η έλλειψή του πριν από οποιαδήποτε νέα εκλογική διαδικασία μπορεί να εκληφθεί -ή ακόμα και να αξιοποιηθεί απο κάποιον δεδομένα κακόπιστο, όπως π.χ. εμένα- ως "πλυντήριο" των λαθών που διέπραξαν τα πρόσωπα αυτά στην κρίσιμη περίοδο. Για να το θέσω όσο πιο απλά και ωμά γίνεται, η έλλειψη απολογισμού εκτρέπει την εκπροσώπηση σε αντιπροσώπευση και κάνει την εκλογική διαδικασία μια Κολυμπήθρα του Σιλωάμ, όπως έχουμε δει άπειρες φορές να συμβαίνει στον Κοινοβουλευτισμό. Δίνει το δικαίωμα στους συνδικαλιστές να επιστρέψουν το μπαλάκι στο σώμα, να ματαιώσουν οριστικά την διαδικασία απολογισμού και να εξαφανίσουν με αυτό τον τρόπο τις ευθύνες τους. Επιπλέον επιτρέπει να διακινούνται "ωραιοποιημένες εκδοχές" -προσωπικές ή δήθεν "συλλογικές"- θολώντας την ιστορική αλήθεια και στερώντας τους επόμενους κοινωνικούς αγώνες από το απόσταγμα της εμπειρίας της συγκεκριμένης μάχης. Ένα απόσταγμα που δεν είναι μόνο απαραίτητο, αλλά και κρίσιμα σημαντικό για να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη σε επόμενες διεκδικήσεις ή αγώνες σε εξέλιξη. Και φυσικά όχι αποκλειστικά στο χώρο της ΕΡΤ.
Προφανώς τίποτα δεν υποχρεώνει -τυπικά- ούτε την Μάχη Νικολάρα ούτε τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη να παρουσιάσουν τον απολογισμό τους σε μια εκλογική διαδικασία που αφορά διαφορετικές θέσεις από αυτές που κατείχαν. Γι αυτό αναφέρομαι από την αρχή στο ηθικό και όχι στο τυπικό ασυμβίβαστο που προκαλεί η υποψηφιότητα τους. Και τους καλώ -με βάση την προσωπική τους ηθική στάση απέναντι σε μια ευθύνη που δεν έχουν εκπληρώσει- νααποσύρουν τις υποψηφιότητές τους.
Αν δεν το πράξουν, θα πρέπει να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα, διαφορετικά για τον καθένα. Και ξεκινώ από τον Παναγιώτη Καλφαγιάννη, αφού όπως θα έχεις παρατηρήσει κάθε αναφορά από τον τίτλο μέχρι αυτό το σημείο του κειμένου γίνεται με εναλλαγή των ονομάτων των δύο προσώπων σε σχέση με το ποιο μπαίνει πρώτο.
Α)Υπήρχε ενεργό Plan B μετάδοσης ραδιοφωνικού προγράμματος που είχε τη δυνατότητα να αποτρέψει το "δεύτερο μαύρο" πριν ακόμη σταματήσει να μεταδίδεται η "λούπα" με τη φωνή της Όλγας Παππά από το Ραδιομέγαρο; Και αν ναι, ποιος το "πάγωσε" και για ποιο λόγο;
Β)Διέσπασε ουσιαστικά και εκβιαστικά τον αγώνα καλώντας αιφνιδιαστικά σε χωριστή γενική συνέλευση τα μέλη της ΠΟΣΠΕΡΤ σε μέρα που ήταν προγραμματισμένη από προηγούμενη γενική συνέλευση όλων των εργαζομένων συνέχιση της διαδικασίας στην ΕΣΗΕΑ ξανανοίγοντας το ρήγμα δημοσιογράφων-τεχνικών που υποτίθεται ότι προσπαθούσε να κλείσει κατά τη διάρκεια της λειτουργικής κατάληψης του Ραδιομεγάρου;
Γ) Αναγνωρίζει οποιαδήποτε ευθύνη στον εαυτό του για τις παθογένειες που μεταφέρθηκαν από το Ραδιομέγαρο στο Ertopen, αυτές που αναπτύχθηκαν εκεί, αλλά κι αυτές που ακόμη διατηρούνται σε αυτό καθιστώντας το προσχηματικά αυτοδιαχειριζόμενο; Έχει πάρει μέρος προσωπικά στο χώρο του Ertopen σε τραμπουκισμούς προσώπων;
Δ) Με βάση ποια στοιχεία θεωρεί το εαυτό του επαρκή να ασκήσει τα καθήκοντα του εκπροσώπου των εργαζομένων όταν περισσότερες από μία φορές έχει δηλώσει μέσα σε διαδικασίες συνελεύσεων -αλλά και στην καθημερινότητα του αγώνα- ότι "η πολλή δημοκρατία βλάπτει" όπως επίσης και ότι χρειάζεται "ενός ανδρός αρχή";
Τα αντίστοιχα τέσσερα ερωτήματα για τη Μάχη Νικολάρα ακολουθούν:
Α) Είναι η όχι γεγονός ότι παραδόθηκαν στα χέρια της -ως εκπροσώπου των εργαζομένων της ΕΡΤ- τέσσερα πλήρη και εντελώς διαφορετικά σε φιλοσοφία κείμενα που αφορούσαν την Αυτοδιαχείριση και τον Κοινωνικό Έλεγχο της ΕΡΤ από τη Συνέλευση του Προαυλίου που είχε κάνει τουλάχιστον τρεις συνελεύσεις διαβούλευσης με ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων; Τι απέγιναν αυτά;
Β) Αναγνωρίζει ότι είχε ευθύνη στην τραγική υποκάλυψη από το Δελτίο Ειδήσεων τής -υπό λειτουργική κατάληψη- ΕΡΤ της σύλληψης της Εύας Μαυρογέννη και των τεσσάρων αλληλέγγυων στους Πομπούς της Πάρνηθας σε πλήρη αντίθεση με την ειδησεογραφική κάλυψη που είχε την ίδια μέρα το ίδιο γεγονός από το Ραδιόφωνο;
Γ)Επέτρεψε ως συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των δημοσιογράφων της Τηλεόρασης να ελέγχει τα Δελτία Ειδήσεων της Αθήνας ο Θωμόπουλος και η κλίκα του μέχρι την αποχώρησή τους, υποκαλύπτοντας συστηματικά κι άλλους κρισίμους αγώνες, όπως τις Σκουριές ή την απεργία πείνας του Σακκά;
Δ) Εμφανίστηκε ως "εκπρόσωπος του Ertopen" -από κοινού με το Δημήτρη Κούνη- στη διαβούλευση του Νομοσχεδίου στη Βουλή, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά νομιμοποιητική διαδικασία εκπροσώπησης για κανέναν από τους δύο; Και ενώ το θέμα είχε τεθεί καθαρά σε συνέλευση που είχε προηγηθεί με την ίδια να δηλώνει άγνοια για το ποιος θα είναι εκεί;
Αν και εννοείται -ακόμα και σε αυτή την εποχή που τα αυτονόητα έχουν γίνει αδιανόητα και το αντίστροφο- τα σχόλια θα παραμείνουν ανοιχτά ακόμα κι αν είναι υβριστικά ως προς εμένα. Δεν θα διατηρούνται και θα διαγράφονται μόνο υβριστικά σχόλια προς άλλα πρόσωπα. Κάθε απάντηση στα ερωτήματα μου θα φιλοξενηθεί σε ξεχωριστό κείμενο του TALES, είτε μου κοινοποιηθεί είτε όχι, με σύνδεσμο στην αρχική δημοσίευση. Επίσης όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται ονομαστικά (εκτός από το Θωμόπουλο με τον οποίο δεν έχω ούτε τρόπο, ούτε καμιά διάθεση επαφής) θα έχουν λάβει κοινοποίησή του, πριν ακόμη αναρτηθεί.
https://keipi.blogspot.gr/2015/11/blog-post.html
Σελίδα 64 από 492
Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η ημερίδα "Σύστημα Υψηλής Ευκρίνειας HD & ΕΡΤ" την οποία οργάνωσε ο σύλλογός μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Το πληροφοριακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στις παρουσιάσεις των ομιλητών μπορείται να το δείτε εδώ