Σας καλοσωρίζουμε στο διαδικτυακό μας τόπο. Ο τόπος αυτός δημιουργήθηκε και λειτουργεί με σκοπό: - να στεγάσει διαδικτυακά τον ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. - να προβάλλει τον ρόλο των Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΡΤ - να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ενημέρωσης των μελών του συλλόγου.

Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.

ertopen.com - Ελεύθερη Ενημέρωση - ERT Open

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - Η ΠΡΩΤΗ ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ Ν.4336/2015 και το ΜΝΗΜΟΝΙΟ

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - Η ΠΡΩΤΗ ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ Ν.4336/2015 και το ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Ασφαλιστικό: Η πρώτη εγκύκλιος για τις συντάξεις

Συναδέλφισες/οι

Τις αλλαγές στα όρια ηλικίας και στις απολαβές των συνταξιούχων περιγράφει η πρώτη εγκύκλιος που εκδίδεται σε εφαρμογή της συμφωνίας - ( 3ου μνημονίου) με τους πιστωτές.

Την πρώτη από μια σειρά εγκυκλίων που είναι υποχρεωμένο να εκδώσει το υπουργείο Εργασίας στο πλαίσιο της συμφωνίας διάσωσης υπέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας. 
Είναι γενικής φύσεως και περιγράφει τις μεταβολές που επέρχονται αναφορικά με τα καταβαλλόμενα ποσά σύνταξης και τα όρια ηλικίας, όπως αυτά περιλαμβάνονται στο μνημόνιο, και εκτιμάται ότι ανοίγει τον δρόμο ώστε να αρχίσουν να επανεκδίδονται οι συντάξεις.
Εκεί θα περιγράφονται με λεπτομέρειες όλες οι αλλαγές όπως, μειωμένη σύνταξη, ημερομηνίες εφαρμογής, αναστολή καταβολής της σύνταξης, αναλυτική ανά κατηγορία αύξηση των ορίων ηλικίας κ.λ.π., γιαυτό υπομονή.

Ετσι, επαναλαμβάνεται ότι ξεκινά η σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας πλήρους και μειωμένης συνταξιοδότησης, ώστε από 01.01.2022 ως όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος για τους ασφαλισμένους όλων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, το 62ο έτος της ηλικίας (με 12.000 ημέρες ασφάλισης ή 40 έτη) και το 67ο έτος της ηλικίας (με 15 έτη ή 4.500 ημέρες ασφάλισης).

Αναλυτικά η εγκύκλιος:

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 94, τεύχος Α714.8.2015 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης». Με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ανωτέρω νόμου αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε η παράγραφος 27 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80, Α'). Έτσι, με την ανωτέρω διάταξη επέρχονται μεταβολές ως προς τα καταβαλλόμενα ποσά σύνταξης λόγω γήρατος για όσους συνταξιοδοτούνται από 1.7.2015 και μετά, οι οποίοι είναι δικαιούχοι των κατωτάτων ορίων σύνταξης, και τροποποιείται η πρώτη περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115, Α').

Επίσης, με την περίπτωση 3 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94, Α') αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε η παράγραφος 30 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80, Α').

Ειδικότερα:

α. Με την περίπτωση 1α της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 προβλέπεται ότι όσων η συνταξιοδότηση λόγω γήρατος από τους Οργανισμούς Κύριας ή Επικουρικής Ασφάλισης αρχίζει από την 1.7.2015 και εφεξής, λαμβάνουν μόνον το ποσό της σύνταξης που προκύπτει βάσει των οικείων καταστατικών και γενικών διατάξεων (οργανικό ποσό). Εάν το προκύπτον οργανικό ποσό σύνταξης είναι κατώτερο του εκάστοτε προβλεπόμενου κατωτάτου ορίου, τότε χορηγείται το οργανικό αυτό ποσό σύνταξης.
Αφορά ασφαλισμένους που έχουν τα ελάχιστα έτη ασφάλισης και σύμφωνα με τις εισφορές του και όσα προβλέπουν οι διατάξεις του ταμείου του θα παίρνει μόνο την αναλογία αυτή και δεν θα παίρνει  επί πλέον ποσό έστω και αν το ποσό αυτό είναι μικρότερο από το κατώτατο όριο των συντάξεων όπως έχει οριστεί.
Το επι πλέον ποσό αυτό θα δίνεται μετά τα 67.
Να σημειώσουμε εδώ πως στο χώρο μας δεν θα έχουμε παρά ελάχιστες τέτοιες πριπτώσεις με τα ελάχιστα έτη ασφάλισης.
Μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3863/2010, καταβάλλεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσό του κατωτάτου ορίου σύνταξης.
Εδώ αναφέρεται στη διάταξη περί προσδόκιμου ζωής και αύξηση των ορίων ηλικίας σταδιακά...

Σε περίπτωση, βέβαια, που το οργανικό ποσό σύνταξης υπερβαίνει το ποσό του κατωτάτου ορίου σύνταξης, τότε εξ αρχής καταβάλλεται το οργανικό ποσό σύνταξης.

β. Με την περίπτωση 1β της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 τροποποιείται η πρώτη περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν.3863/2010 (Α'115). Έτσι, ο υπολογισμός της σύνταξης βάσει του άρθρου 4 του ν. 3863/2010 ισχύει για τους υπαχθέντες σε οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο έως και την 31.12.2010 των οποίων η συνταξιοδότηση λόγω γήρατος ή αναπηρίας αρχίζει από 1.1.2015.
Ο ν.3863/10 προέβλεπε ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού ισχύει μόνο για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετα την 1/1/2015.
Με τη νέα διάταξη αυτό καταργείται και ο νέος τρόπος εφαρμόζεται για όλους όσους αποχώρησαν από 1/1/2015 αλλά και όσοι είχαν αποφάσεις με τον παλαιό τρόπο  μετά την 1/1/2015, θα επανεξεταστούν.
Τούτο σημαίνει ότι όσοι συνταξιοδοτούνται από 1/1/2015 θα έχουν υπολογισμό της σύνταξης όπως ίσχυε, για τα έτη μέχρι το 2007, για τα έτη μέχρι το 2010 και μετά θα παίρνει τη βασική και την αναλογική σύνταξη.

γ. Με την περίπτωση 3 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015, με την οποία αντικαθίσταται, αφ' ης ίσχυσε, η παράγραφος 30 του άρθρου 1 του ν.4334/2015, προβλέπεται ότι τα ποσά κατωτάτων ορίων σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, που καταβάλλονται από τους οργανισμούς κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, όπως αυτά προβλέπονται από τις οικείες καταστατικές και γενικές διατάξεις, διατηρούνται μέχρι και 31.12.2021 στο ύψος που ισχύει την 31.7.2015.

δ. Με την υποπαράγραφο Ε3 προβλέπεται η σταδιακή σύμφωνα με τους πίνακες 1 και 2 αύξηση των ορίων ηλικίας πλήρους και μειωμένης συνταξιοδότησης. Ειδικότερα, ορίζεται ότι από 01.01.2022 ως όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος για τους ασφαλισμένους όλων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, το 62ο έτος της ηλικίας (με 12.000 ημέρες ασφάλισης ή 40 έτη) και το 67ο έτος της ηλικίας (με 15 έτη ή 4.500 ημέρες ασφάλισης), με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3863/2010 (11,Α).

Επιπλέον, από την ίδια ως άνω ημερομηνία προβλέπεται ως όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, όπου αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, για όλους τους ασφαλισμένους των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, το 62ο έτος της ηλικίας με 4.500 ημέρες ή 15 έτη ασφάλισης.

Στις περιπτώσεις που δεν έχει θεμελιωθεί δικαίωμα πλήρους ή μειωμένης σύνταξης, τα όρια ηλικίας αυξάνονται σταδιακά έως την 01.01.2022 στα προβλεπόμενα από τις ανωτέρω παραγράφους 1α και 1β, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν.3863/2010 (115, Α'), σύμφωνα με τους πίνακες του άρθρου αυτού.
Η περιγραφή γίνεται παρακάτω όπως έχουν δημοσιευτεί αλλά καλό είναι να ερμηνευτούν και από τις σχετικές εγκυκλίους για κάθε περίπτωση.

Από τις ανωτέρω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι υπαγόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα καθώς και οι μητέρες και οι χήροι πατέρες ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία τέκνων.

Τέλος, ορίζεται ότι θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα στους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και ορίου ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, δεν θίγονται και δύνανται να ασκηθούν οποτεδήποτε.

Οι υπηρεσίες του Υπουργείου είναι στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω ενημέρωση ή διευκρίνιση επί των ανωτέρω διατάξεων.

Συναδέλφισες/οι

Να διαβάζετε ολόκληρη την ενημέρωση, να αναμένετε τις λοιπές εγκυκλίους πρωτού πάρετε τις αποφάσεις σας και να διασταυρώνετε οπωσδήποτε την ενημέρωση με το ταμείο μας.

Η ημερομηνία έναρξης των νέων ορίων ηλικίας δεν αναφέρεται στην εγκύκλιο αλλά σύμφωνα με άρθρο του μνημονίου θα είναι η 19/8/2015 και μένει να επιβεβαιωθεί γι΄αυτό όσοι είναι οριακά είτε με τη δημοσίευση του νόμου 14/8/15, είτε 19/8/15 με την υπογραφή του μνημονίου, να περιμένουν λίγο ακόμα.

Οι πίνακες για τα νέα όρια ηλικίας είναι οι εξής:

1ος πίνακας:
Με όριο ηλικίας τα 67 για πλήρη σύνταξη όταν συνταξιοδοτείται κάποιος
με λιγότερα από 40 έτη ασφάλισης (12.000 η.α) και πάνω από 15 έτη (4.500 η.α) .

 

ΜΕ ΟΡΙΟ ΤΑ 67 ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ
 
Ηλικία συνταξιοδότησης
μέχρι 19/08/2015 για πλήρη σύνταξη.


ΠΟΤΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΜΕΧΡΙ 19/8/2015 ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΤΑ
Έτος συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας για πλήρη σύνταξη και εξέλιξή της μετά το ν. 4336/ 14/08/2015 ή με έναρξη 19/8/2015 (υπογραφή μνημόνιου) και ποιά είναι η νέα ηλικία.
ανάλογα πότε συμπληρώνεται η ηλικία της 1ης στήλης. (50, 51,52, 53, 60, κ.λ.π.)

 

2015

 

2016



2017

 

2018



2019



2020



2021



2022

50

55

56,7

58,4

60,1

61,9

63,6

65,3

67

51

55

56,7

58,4

60,1

61,9

63,6

65,3

67

52

55

56,7

58,4

60,1

61,9

63,6

65,3

67

53

56,5

58

59,5

61

62,5

64

65,5

67

54

56,5

58

59,5

61

62,5

64

65,5

67

55

56,5

58

59,5

61

62,5

64

65,5

67

56

57,4

58,8

60,1

61,5

62,9

64,3

65,6

67

57

58,3

59,5

60,8

62

63,3

64,5

65,8

67

58

59,1

60,3

61,4

62,5

63,6

64,8

65,9

67

59

60

61

62

63

64

65

66

67

60

60,9

61,8

62,6

63,5

64,4

65,3

66,1

67

61

61,8

62,5

63,3

64

64,8

65,5

66,3

67

62

62,6

63,3

63,9

64,5

65,1

65,8

66,4

67

63

63,5

64

64,5

65

65,5

66

66,5

67

64

64,4

64,8

65,1

65,5

65,9

66,3

66,6

67

65

65,3

65,5

65,8

66

66,3

66,5

66,8

67

66

66,1

66,3

66,4

66,5

66,6

66,8

66,9

67

67

67

67

67

67

67

67

67

67

Μέχρι  19/8/2015  είχαμε τα λεγόμενα κατοχυρωμένα δικαιώματα που σημαίνει ότι:
Ο ασφαλισμένος είχε τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης μέχρι 19/8/2015 και ανέμενε την ηλικία για σύνταξη ή είχε την προβλεπόμενη ηλικία και περίμενε να συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης για να πάρει σύνταξη πλήρη ή μειωμένη.

Αυτό, το κατοχυρωμένο δικαίωμα, τέλος πλέον
Μόνο όσοι είχαν και την ηλικία και τα έτη ασφάλισης μέχρι 19/8/2015 μπορούν να αποχωρήσουν οποτεδήποτε χωρίς να θίγονται ως προς τα νέα όρια ηλικίας, γιατί είχαν το

Θεμελιωμένο Δικαίωμα μέχρι τότε.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2:

ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗ  ΣΤΑ 62 ΜΕ 40 ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (12.00 η.α.)

 Ηλικία συνταξιοδότησης
μέχρι 19/08/2015 για πλήρη σύνταξη
με 40 έτη ασφάλισης


ΠΟΤΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ  ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ

Έτος συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας για πλήρη σύνταξη  και εξέλιξή της μετά τη δημοσίευση του νόμου 4336/14/08/2015 και με εφαρμογή από 19/8/2015
ανάλογα πότε συμπληρώνεται η ηλικία της 1ης στήλης



2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

50

55

56

57

58

59

60

61

62

51

55

56

57

58

59

60

61

62

52

55

56

57

58

59

60

61

62

53

55,9

56,8

57,6

58,5

59,4

60,3

61,1

62

54

55,9

56,8

57,6

58,5

59,4

60,3

61,1

62

55

55,9

56,8

57,6

58,5

59,4

60,3

61,1

62

56

56,8

57,5

58,3

59

59,8

60,5

61,3

62

57

57,6

58,3

58,9

59,5

60,1

60,8

61,4

62

58

58,5

59

59,5

60

60,5

61

61,5

62

59

59,4

59,8

60,1

60,5

60,9

61,3

61,6

62

60

60,3

60,5

60,8

61

61,3

61,5

61,8

62

61

61,1

61,3

61,4

61,5

61,6

61,8

61,9

62

62

62

62

62

62

62

62

62

62



ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕΧΡΙ 31/12/1982


Για την κατηγορία αυτή δεν γίνεται ιδιαίτερη μνεία, για το λόγο

αυτό και σύμφωνα με τους πίνακες το σενάριο εξελίσσεται ως εξής

με χρήσιμη ανάλυση έως το τέλος του άρθρου μας:

35ετία Χωρίς Όριο Ηλικίας (Χ.Ο.Η.)

Τέλος μετά το 3ο μνημόνιο

Πιθανόν θα δοθούν για την κατηγορία αυτή και διευκρινίσεις σύντομα αλλά με τα έως τώρα δεδομένα:

 
Ο νόμος προβλέπει πλέον σταδιακή αύξηση της ηλικίας μετά  τα 58 από 19/8/2015:

Αύξηση δηλ. των ορίων ηλικίας από 19/8/2015 κατά 1 6μηνο ανάλογα με την ημερομηνία και το έτος συμπλήρωσης της ηλικίας των 58 ετών.
  
Η ηλικία των 58 ετών είναι η αφετηρία πλέον για την κατηγορία αυτή, αρχίζοντας όμως άμεσα την προσθήκη 6μήνου από την ηλικία 58,5  από  19/8/2015 μετά το μνημόνιο δηλ., με κατάληξη τα 62 για πλήρη σύνταξη.

Εάν υπήρχε η 35ετία μέχρι 19/8/2015,
δεν θίγεται ο ασφαλισμένος

γιατί θεωρείται ότι είχε
θεμελιωμένο δικαίωμα.

Οι τρείς άξονες που ισχύουν πλέον στο ασφαλιστικό και με βάση

την ηλικία είναι οι εξής:


1. Πλήρης σύνταξη με 40 έτη ασφάλισης
και 62 ετών

2. Πλήρης σύνταξη στα 67 με λιγότερα από 40 έτη ασφάλισης και πάνω από 15 έτη.

3. Μειωμένη σύνταξη στα 62 με 15 έτη ασφάλισης και πάνω

Ο ρόλος της στήλης είναι ενημερωτικός αλλά δεν μπορεί στα θέματα της κοινωνικής ασφάλισης να το περνάμε έτσι με όσα συμβαίνουν.

Το ασφαλιστικό χρόνια τώρα αποτελεί μείζων Κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό ζήτημα.

Οι όποιες παρεμβάσεις έγιναν κατά καιρούς το αντιμετώπισαν δημοσιονομικά κυρίως με περικοπές, ( στις κύριες μέχρι 45% και στις επικουρικές μέχρι 60% και βλέπουμε αν θα υπάρχουν σε λίγο)  και με αύξηση στα όρια ηλικίας, τιμωρητικά, με ανισότητες.

Στο τέλος αυτό που έκαναν ήταν να ισοπεδώσουν προς τα κάτω τις παροχές προς τους ασφαλισμένους.

Ενδεικτικά να σας πούμε πως η επικουρική στα ΕΛ-ΤΑ μετά την ένταξη του ταμείου στο ενιαίο ταμείο ΕΤΕΑ είναι η μικρότερη όλων και με 35 έτη ασφάλισης έφτασε στα 140 - 150€.

Σε άλλο άρθρο μας και στην ενότητα , μπορείτε να δείτε πως υπολογίζονται οι συντάξεις πλέον από 1/1/2015, τι απώλειες θα έχετε και τι ποσσοτό θα παίρνετε από τη βασική και αναλογική σύνταξη.

Ρήτρες και μειώσεις συνεχώς μέχρι να γίνουν βοηθήματα άσχετα εάν στο ταμείο μας πληρώναμε 80% μεγαλύτερες εισφορές από το ΙΚΑ.

Με δεδομένο ότι το σύστημα πάσχει κυρίως λόγω πόρων, εισροών, που επιδεινώθηκαν λόγω της ύφεσης τα τελευταία χρόνια, εισφοροδιαφυγή, μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, χαμηλές αποδοχές άρα και μικρές εισφορές κ.λ.π. τα μέτρα είναι επώδυνα αλλά και αναποτελεσματικά.

Ο κατήφορος δεν έχει τελειωμό.

Βέβαια με τους προηγούμενους νόμους που έφεραν τις μεγάλες ανατροπές για να πούμε την αλήθεια είχαν μείνει και κάποια παράθυρα.
Υπήρχε ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής, υπήρχε το καθεστώς των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων.

Γλύτωσαν προσωρινά κάποιοι.

Δεν αναφερόμαστε ασφαλώς στους νέους εργαζόμενους που παίρνουν τους μισθούς των 400 και 500€ γιατί δεν είναι βέβαιο πότε και αν θα συμπληρώσουν προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και τι σύνταξη θα πάρουν...


Τώρα, με το νέο και επαχθέστερο μνημόνιο, που ντρέπονται κάποιοι να το λένε έτσι και το βαφτίζουν , ξεθεμελιώθηκαν τα πάντα και παντού.

Τέτοιο Θατσερικό   νεοφιλελεύθερο πακετάρισμα δεν έχουμε ξαναζήσει.

Αντί για την ελπίδα ήρθε η καταιγίδα.

ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ 31/12/1982 ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ

Ποιούς αφορά η ρύθμιση αυτή με την 35ετία Χ.Ο.Η.:


Άνδρες, γυναίκες άγαμες/χήρες/διαζευγμένες πριν το 1983:


Τι ισχύει μέχρι 19/8/2015 και τι θα γίνει μετά:

Μέχρι 19/08/2015: συνταξιοδότηση με 35ετία Χ.Ο.Η.

Μετά την 19/8/2015:
Ανάλογα με το έτος που θα συμπληρωθεί η ηλικία των 58 ετών
1 επί πλέον 6μηνο στα 58 ως εξής:.


58 ετών μετά τις 19/8/2015 έως 31/12/2015:


συνταξιοότηση:    στα 58,5

58 ετών το 2016:
στα 59

58 ετών το 2017:
στα 59,5

58 ετών το 2018:
στα 60

58 ετών το 2019:
στα 60,5

58 ετών το 2020:
στα 61

58 ετών το 2021:
στα 61,5

58 ετών το 2022:
στα 62


Η ηλικία των 58 και ανάλογα πότε συμπληρώνεται

είναι το κριτήριο μετά τις 19/8/2015.



Το του 6μήνου μπαίνει στην ηλικία των 58 και όχι στο χρόνο ασφάλισης που ούτως ή άλλως θα αυξάνεται στις περισσότερες περιπτώσεις και ίσως πάει και εδώ στα 40 έτη ασφάλισης αφού η ηλικία πάει σταδιακά στα 62 για πλήρη σύνταξη.


ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 1983 Χ.Ο.Η.

Γυναίκες έγγαμες με παιδιά ή χωρίς παιδιά:
Μέχρι την υπογραφή του μνημονίου:
με 32 έτη ασφάλισης Χ.Ο.Η.
Μετά την υπογραφή του μνημονίου: 
αύξηση του ορίου ηλικίας μετά τα 55.

Και εδώ θα πάνε με το σενάριο αύξησης των ορίων ηλικίας ανάλογα με έτος συμπλήρωσής των 55.

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ:

ΜΕ
40 ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ 62 ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ

ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 62 ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 40 ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ 15ΕΤΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ

Συναδέλφισες/οι

Με την επεξεργασία των ορίων ηλικίας από το αρμόδιο τμήμα ασφαλιστικού της Π.ΟΣ.Τ., όπως δόθηκαν από τις υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου και έχουν δημοσιευτεί και στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη βουλή και την ψήφιση του 3ου μνημονίου 19/8/2015 ημερομηνία εφαρμογής των νέων ορίων ηλικίας, έγινε μία τεράστια προσπάθεια για να αποτυπωθούν έγκαιρα, έγκυρα και όσο πιό κατανοητά μπορούμε σε πίνακες όλες οι αλλαγές.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Με την επιφύλαξη ερμηνειών εκ μέρους του διαχειριστή της στήλης, τροποποιήσεων ή διευκρινιστικών εγκυκλίων που θα ακολουθήσουν από αρμόδιους φορείς, εφιστούμε την προσοχή σας για την διασταύρωση των τελικών διατάξεων με τα ταμεία που είναι και οι επίσημοι φορείς απονομής της σύνταξης.

Επειδή η ενημέρωση θα συνεχιστεί όσο χρειάζεται και θα επικαιροποιείται, να παρακολουθείτε συνεχώς τη στήλη της Π.Ο.ΣΤ. για νεώτερη πληροφόρηση.


ΤΜΗΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Τ.

 https://www.postnet.gr/article.php?id=1458

 

 

Κινητοποιούνται τα Σωματεία των δημοσιογράφων για Συλλογικές Συμβάσεις

Κινητοποιούνται τα Σωματεία των δημοσιογράφων για Συλλογικές Συμβάσεις

29.09.2015

Συνάντηση με τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ είχε χθες αντιπροσωπεία της ΠΟΕΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών) και της ΕΣΗΕΑ. Στη συνάντηση τα σωματεία ενημέρωσαν τους εργαζόμενους σχετικά με τις κινήσεις για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δεδομένου ότι η ισχύς της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), βάσει της οποίας εργάζονται και αμείβονται οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ και του δημόσιου τομέα, λήγει το επόμενο διάστημα. Η ΚΥΑ για τους δημοσιογράφους του δημόσιου τομέα, που αντικατέστησε σχεδόν προ διετίας τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, προβλέπει εργασιακά δικαιώματα αντίστοιχα με αυτά των παλαιών Συλλογικών Συμβάσεων, όμως αποδοχές περιορισμένες κατά περίπου 20% - 25%.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, τα σωματεία των εργαζομένων θα έχουν συνάντηση σήμερα με τη διοίκηση της ΕΡΤ, προκειμένου να συζητήσουν για το νέο μισθολόγιο και τις εργασιακές συνθήκες των δημοσιογράφων της ΕΡΤ (ωράρια, υπερωρίες κ.λπ.).

* Σε συγκέντρωση εργαζομένων της ΕΡΤ όλων των ειδικοτήτων (πλην των δημοσιογράφων, που καλύπτονται από άλλα σωματεία) καλεί η ΠΟΣΠΕΡΤ για την ερχόμενη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με την ΠΟΣΠΕΡΤ θα συζητηθούν τόσο θέματα που αφορούν το μέλλον της ΕΡΤ, όπως η χρηματοδότησή της και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού για τον οποίο η ΠΟΣΠΕΡΤ έχει προσφύγει στη διαιτησία, όσο και θέματα ασφαλιστικά και μισθολογικά.

https://www.avgi.gr/article/5892791/kinitopoiountai-ta-somateia-ton-dimosiografon-gia-sullogikes-sumbaseis

 

 

Τους χόρεψε όλους στην ΕΡΤ ο Προκόπης Δούκας

Τους χόρεψε όλους στην ΕΡΤ ο Προκόπης Δούκας

Προσπάθησαν να του αλλάξουν ώρα εκπομπής στο Kosmos FM κι έφτασε διαμαρτυρόμενος μέχρι τον Λάμπη Ταγματάρχη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ.

Και όλα αυτά επειδή στο νέο πρόγραμμα του Kosmos FM που θεωρητικά θα ξεκινούσε τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου (διαβάστε ΕΔΩ) αλλά τελικά δεν ξεκινάει, οΠροκόπης Δούκας θα πήγαινε από την πρωινή στην απογευματινή ζώνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, έστειλε πολυσέλιδη επιστολή στον Λάμπη Ταγματάρχη και τον Διονύση Τσακνή κάνοντας λόγο για πολιτική φίμωση! Καιρεβανσισμό. Από τη μεριά του καλά κάνει ο Προκόπης, δεν το συζητώ, δεν μπορεί να τον κατηγορήσει κανείς επειδή διαφυλάσσει τα κεκτημένα του. Από πότε όμως η αλλαγή ώρας μίας εκπομπής είναι πολιτική φίμωση; Και ειδικά όταν μιλάμε για ένα μουσικό ραδιόφωνο. Εκτός κι αν ο Προκόπης θεωρεί πως κάνει πολιτική εκπομπή οπότε τότε αλλάζει το πράγμα. Και θα έπρεπε να αλλάξει και σταθμό μαζί, δεν είναι το Kosmos FM ή το Τρίτο Πρόγραμμα για αυτά, θα μπορούσε να πήγαινε στο ειδησεογραφικό Πρώτο Πρόγραμμα.

Τι έκαναν οι ιθύνοντες της ΕΡΤ; Ο Λάμπης Ταγματάρχης και ο Γιώργος Γιουκάκης (υπεύθυνος ραδιοφωνίας); Κοινώς, κώλωσαν. Και υποχώρησαν. Έβγαλαν εσωτερική εγκύκλιο λοιπόν την Τετάρτη πως απαγορεύεται οποιαδήποτεαλλαγή σε ώρες εκπομπών όσο διαρκεί η προεκλογική περίοδος. Πρωτάκουστο. Να μην μπορεί ο συντονιστής ενός μουσικού προγράμματος να πραγματοποιήσει δύο τρεις αλλαγές επειδή έχουμε εκλογές; Κι αν δεν βγει κυβέρνηση; Κι αν η προεκλογική περίοδος είναι παρατεταμένη; Τι θα συμβεί; Θα διαιωνίζεται εσαεί η κατάσταση; Η γνωστή παλιά ΕΡΤ. Μία από τα ίδια.Αρτηριοσκληρωτική και προβληματική. Με φέουδα και καπετανάτα.

Το πιο φαιδρό για το Kosmos FM είναι τα σποτάκια που παίζονται εδώ και μέρες διαφημίζοντας το νέο πρόγραμμα. Μιλούν όλοι οι παραγωγοί και λένε στους ακροατές πως τους περιμένουν στο νέο πρόγραμμα από τις 7 Σεπτεμβρίου. Δεν το αλλάζουν τουλάχιστον να λένε για μετά τις εκλογές, όποτε αυτές γίνουν και όποτε τελειώσουν;

Όταν Γιώργος Γιουκάκης και Λάμπης Ταγματάρχης αποδεικνύονται τόσο... φοβισμένοι στα απλά-απλούστατα, τι θα πράττουν άραγε στα δύσκολα;

 Δημήτρης Κανελλόπουλος

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

https://e-tetradio.gr/article/12678/Tous-xorepse-olous-stin-ERT-o-Prokopis-Doukas

 

Ξέσπασε εμφύλιος στη Βουλή

Ξέσπασε εμφύλιος στη Βουλή

30.09.2015

Ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων κατά του γενικού γραμματέα της Βουλής

Στην αντεπίθεση κατά του γενικού γραμματέα της Βουλής Γιώργου Θαλάσση περνούν οι υπάλληλοι της Βουλής κατηγορώντας τον για προσπάθεια διαπόμπευσης υπαλλήλων λόγω της προ δύο ημερών ανακοίνωσής του κατά της προϊσταμένης τμήματος της Βιβλιοθήκης Ελένης Δρούλια με αφορμή το περιβόητο χαμένο κλειδί του γραφείου 207. Με ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Βουλής επισημαίνει πως είναι απαράδεκτο ο γενικός γραμματέας της Βουλής να δημοσιοποιεί προσωπικά στοιχεία υπαλλήλων και να εκφράζει δημοσίως αρνητικές αξιολογικές κρίσεις για υπάλληλο  μέσω μάλιστα της ιστοσελίδας της Βουλής. Καταλήγοντας οι υπάλληλοι καλούν τον κ. Θαλάσση να κατεβάσει την ανάρτηση από την ιστοσελίδα της Βουλής κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητη ενέργεια.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΒΟΥΛΗΣ 
Αθήνα, 30/9/2015 
 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 
            Ο κος Γενικός Γραμματέας της Βουλής διά της επίσημης ιστοσελίδας ενημέρωσης των πολιτών για τις κοινοβουλευτικές εργασίες αφενός δημοσιοποιεί προσωπικά στοιχεία των προϊσταμένων Τμημάτων της Βιβλιοθήκης της Βουλής αφετέρου εκφράζει δημοσίως αρνητικές αξιολογικές κρίσεις για συνάδελφο που κατέχει θέση ευθύνης στη Βιβλιοθήκη της Βουλής.
             Ο κος Γενικός Γραμματέας εάν έκρινε ότι εργαζόμενος ενεργεί «αντί-υπηρεσιακά», θα έπρεπε να επιληφθεί αρμοδίως. 
            Σε κάθε περίπτωση, καμία ενέργεια οποιουδήποτε υπαλλήλου δεν δικαιολογεί τη δημοσιοποίηση αρνητικών χαρακτηρισμών εκ μέρους ιεραρχικώς προϊστάμενων οργάνων και την, κατά συνέπεια, δημόσια διαπόμπευση του εργαζόμενου. 
            Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βουλής είναι και θα είναι ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια στοχοποίησης και διαπόμπευσης εργαζομένων. 
            Καλούμε τον κο Γενικό Γραμματέα να «κατεβάσει» ΑΜΕΣΑ τη συγκεκριμένη ανάρτηση.
 Το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Βουλής

https://www.parapolitika.gr/article/322257/xespase-emfylios-sti-voyli

 

 

 

Βεντέτα για το κλειδωμένο γραφείο 207 της Βουλής

Βεντέτα για το κλειδωμένο γραφείο 207 της Βουλής

28.09.2015

Σφοδρή επίθεση του γραμματέα της Βουλής στην προϊσταμένη της βιβλιοθήκης Ελένη Δρούλια. «Συγκαταλέγεται στις υπαλλήλους της Βουλής που δεν διστάζουν να βλάψουν την υπηρεσία τους χάρη του προσωπικού τους συμφέροντος»

 του Γιώργου Λυκουρέντζου
 
Καθημερινό σήριαλ θυμίζει πλέον η ιστορία με το κλειδωμένο γραφείο 207 της Βιβλιοθήκης της Βουλής και τους υπαινιγμούς εκ μέρους συγκεκριμένων υπαλλήλων ότι το κλειδί χάθηκε για να παραχωρηθεί το γραφείο στη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Μετά το επεισόδιο της Παρασκευής και το σάλο που προκάλεσε η αλλαγή της κλειδαρίας από την πλευρά του γραμματέα της Βουλής , η εβδομάδα ξεκίνησε με νέο επεισόδιο, καθώς πριν από λίγο ο γ.γ της Βουλής Γ.Θαλάσσης εξέδωσε ανακοίνωση εξαπολύοντας σφοδρή προσωπική επίθεση στην τμηματάρχη της Βιβλιοθήκης Ελένη Δρούλια κατηγορώντας την ότι δεν διστάζει να βλάψει την υπηρεσία για χάρη του προσωπικού της συμφέροντος.

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Θαλάσσης υποστηρίζει ότι μετά την συνταξιοδότηση του τ.διευθυντή της Βιβλιοθήκης κ. Δρακόπουλου θέση στη διεύθυνση της βιβλιοθήκης είναι προσωρινά κενή και ως εκ τούτου το γραφείο αυτό πρέπει να παραμένει κλειστό έως την πλήρωση της θέσης. «Η διεύθυνση της βιβλιοθήκης υπάγεται απευθείας στον γενικό γραμματέα της Βουλής. Στη διεύθυνση της βιβλιοθήκης εντάσσονται τέσσερα τμήματα: το τμήμα κοινοβουλευτικής βιβλιοθήκης με προϊσταμένη την κ. Δρούλια, το τμήμα βιβλιοθήκης πόλεως με προϊσταμένη την κ. Αντωναράκου, το τμήμα συντηρήσεως με προϊσταμένη την κ. Σακελλαρίου και το τμήμα της Μπενακείου βιβλιοθήκης με προϊσταμένη την κ. Βλασσοπούλου. Η κ.Δρούλια δεν είναι διευθύντρια, αλλά τμηματάρχης υποψήφια για τη θέση διευθυντή/διευθύντριας, όπως και οι άλλες τμηματάρχες της βιβλιοθήκης.

Παρόλο που δεν είναι διευθύντρια είχε οικειοποιηθεί το γραφείο της διεύθυνσης κατά τρόπο αήθη, δόλιο και καταχρηστικό για να δημιουργήσει de facto καταστάσεις και να επιβάλει τον εαυτό της στη θέση της διευθύντριας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θαλάσσης επισημαίνοντας ότι η κ. Δρούλια έχει πτυχίο αγγλικής φιλολογίας και DEA στη βυζαντινή Ιστορία και, όσον αφορά τις άλλες υποψήφιες, η κ. Αντωναράκου είναι φιλόλογος με ειδικότητα στη βυζαντινή και νεοελληνική φιλολογία και μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική στην κλασική φιλολογία, ενώ η κ. Βλασσοπούλου είναι ιστορικός, διδάκτωρ του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ.

Όπως επισημαίνει ο γ,γ της Βουλής καμιά από τις τρεις συνυποψήφιες της κ. Δρούλια δεν διαμαρτυρήθηκε γιατί κλειδώθηκε το γραφείο διευθυντή και προσθέτει ότι οι τρεις άλλες κυρίες με την εργασία τους και το ήθος τους τιμούν την ιδιότητα της δημοσίου υπαλλήλου.
Ο κ. Θαλάσσης δεν διστάζει να εξαπολύσει σφοδρή προσωπική επίθεση εναντίον της κ. Δρούλια αφήνοντας σαφείς αιχμές ότι είναι υπεύθυνη για το σάλο που ξέσπασε λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ενώ η κ. Δρούλια κοινοποίησε τη διαμαρτυρία της σε πολλά άτομα, μεταξύ των οποίων στους π. Προέδρους της Βουλής, τους αντιπροέδρους, τις γενικές διευθύνσεις,τις κοινοβουλευτικές ομάδες και τον σύλλογο υπαλλήλων, δεν την κοινοποίησε στις συνυποψήφιές της. «Και πάλι καταλαβαίνουμε τον λόγο» αναφέρει ο κ. Θαλάσσης και προσθέτει «Η κ. Δρούλια θεώρησε ότι όσοι ενεργούν καταχρηστικά ωφελούνται και όσοι προκαλούν θόρυβο κερδίζουν.

Οι ενέργειές της είναι τελείως αντιυπηρεσιακές και συγκαταλέγεται στους/στις υπαλλήλους της Βουλής που δεν διστάζουν να βλάψουν την υπηρεσία τους χάρη του προσωπικού τους συμφέροντος. Για να οικειοποιηθεί το γραφείο της διεύθυνσης δεν δίστασε να υποστηρίξει και το εκκωφαντικό επιχείρημα ότι μόνο από το τηλέφωνο αυτού του γραφείου μπορούν να γίνουν απευθείας κλήσεις στο εξωτερικό. Επιπλέον παραπλάνησε τους δημοσιογράφους, ώστε να εμπλακεί το όνομα της Προέδρου της Βουλής, η οποία δεν έχει δει ποτέ αυτό το γραφείο, και να κερδίσει έτσι δημοσιότητα. Άλλωστε όποιος δει αυτό το γραφείο θα απογοητευθεί, γιατί δεν έχει καμιά σχέση με τις περιγραφές που του έγιναν».

Καταλήγοντας ο κ. Θαλάσσης διαβεβαιώνει ότι όσο θα είναι στη θέση του  το γραφείο αυτό θα παραμείνει κλειδωμένο, ώστε να διαφυλαχθεί και να παραδοθεί στο πρόσωπο που θα επιλεγεί για τη θέση διευθυντή . «Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θα με καθιστούσε συνεργό της κ. Δρούλια» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θαλάσσης.

https://www.parapolitika.gr/article/321804/venteta-gia-kleidomeno-grafeio-207-tis-voylis

 

Εναντίον Διονύση Τσακνή και Λάμπη Ταγματάρχη

Εναντίον Διονύση Τσακνή και Λάμπη Ταγματάρχη

Ιδιώτης στρέφεται εναντίον της ΕΡΤ απειλώντας τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο με «εισαγγελική παραγγελία σε βάρος τους». Και η ΕΡΤ απαντά με εξώδικο. 

Αφορμή, όλα όσα συνέβησαν με την ERTopen, τον Καλφαγιάννη και τους άλλους συνδικαλιστές της ΠΟΣΠΕΡΤ (διαβάστε ΕΔΩ κι ΕΔΩ). Το e-tetRadio φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα την επιστολή που έστειλε ο συγκεκριμένος ιδιώτης στην ΕΡΤ, μόλις προχθές - τα στοιχεία του είναι στη διάθεσή μας. Και είναι αυτός που καταγγέλλει (έχουν πέσει και μηνύσεις) πως ο τεχνικός εξοπλισμός με τον οποίον βγαίνει-έβγαινε η ERTopen είναι δικός του και αποτελεί προϊόν κλοπής (εκ μέρους της ΠΟΣΠΕΡΤ). Ιδού η επιστολή (η φωτογραφία από την ΕΡΤ):

Κύριοι Τσακνή και Ταγματάρχη,

θέλω να σας πληροφορήσω πως σε συνέχεια της υπόθεσης ερτόπεν/Καλφαγιάννη, για τις δύο επιστολές μου προς την ΕΡΤ ΑΕ για τις οποίες δεν έλαβα ποτέ απάντηση, θα αναζητηθούν ποινικές και αστικές ευθύνες διότι η υπόθεση της υπεξαίρεσης την οποία υποθάλψατε, είναι πλέον κλοπή και κλεπταποδοχή για την διεξαγωγή προεκλογικής εκστρατείας. Ηδη η προχθεσινή καταγγελία μου προς ΕΕΤΤ και ΕΣΡ έφερε ως αποτέλεσμα την αυτόφωρη σύλληψη και την δικογραφία σε βάρος ατόμων της ΠΟΣΠΕΡΤ. Η υπομονή μου εξαντλήθηκε.
Την στιγμή που η διοίκηση της ΕΡΤ όχι μόνο αμελεί το καθήκον να συλλέξει τους πομπούς που της εκλάπησαν κι ενώ εγώ υποβάλλομαι σε απίστευτες οικονομικές στερήσεις λόγω της -και με δική σας ευθύνη- κλοπής της περιουσίας μου, κάποιοι πωλούν εκδούλευση στην ΛΑΕ με παράνομη νομή και χρήση ιδιωτικών και δημοσίων περιουσιακών στοιχείων.
Σε πρώτη φάση προβλέπεται η εισαγγελική παραγγελία σε βάρος σας. Για την συνέχεια θα δούμε αν και τι απαιτείται. Ελπίζω να μην χρειαστεί.

Η ΕΡΤ προσανατολίζεται να του αποστείλει εξώδικο ώστε να σταματήσει, όπως υποστηρίζει ο ίδιος ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας«τη συκοφαντική δυσφήμιση, σύμφωνα με την οποία δήθεν ο πρόεδρος της ΕΡΤ Διον. Τσακνής και ο Διευθύνων σύμβουλος Λάμπης Ταγματάρχης δεν προφυλάσσουν τη δημόσια περιουσία».

O ιδιώτης επανήλθε με νέα του επιστολή προς την ΕΡΤ«Εάν ενοχληθώ με όποιο νομικό έγγραφο, θα υποβάλλω μήνυση καταθέτοντας και όλα τα αποδεικτικά στον εισαγγελέα. Μαζέψτε τους πομπούς και αφήστε τις απειλές» τους γράφει μεταξύ άλλων. Και καταλήγει:«Κατόπιν αυτού, άσχετα με εξώδικα ή άλλες τέτοιες εκφοβιστικές διαδικασίες, δεν θα πάψω να υπερασπίζομαι την αλήθεια και την δημόσια περιουσία».

https://www.e-tetradio.gr/article/12760/Enantion-Dionusi-Tsakni-kai-Lampi-Tagmatarxi

 

 

.."o νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες κι άλλες ιστορίες"...

..."o νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες κι άλλες ιστορίες"...

 ΤΡΊΤΗ, 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2015

..."o νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες κι άλλες ιστορίες"...

Του Μιχάλη Καλογήρου (*)

Είναι (κι αυτό) παράδοξο.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αμέσως μετά την επαναλειτουργία της ΕΡΤ (σημειωτέον ότι ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας λειτουργεί μάλιστα με επιτυχία, τα οργανογράμματα, οι κανονισμοί και η Συμφωνία Αρχών είναι προς υπογραφή, οι εργαζόμενοι επέστρεψαν χωρίς ρεβανσισμούς, αλλά κανένας ακόμη δεν έχει μπει στον κόπο να διαψεύσει τις ‘’Κασσάνδρες’’), έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, υλοποιώντας μια εκ των βασικών προεκλογικών δεσμεύσεων του ΣΥΡΙΖΑ.

Αφού πέρασαν 25 χρόνια που οι τηλεοπτικοί σταθμοί απολάμβαναν της γνωστής ασυλίας, λειτουργώντας με το πρωτότυπο καθεστώς των προσωρινών αδειών, και αφού έρχεται ένα νομοσχέδιο, νομικά θωρακισμένο και ουσιαστικά πλήρες, το μόνο που φαίνεται να απασχολεί ορισμένους συντρόφους και μη, είναι το πώς θα αμφισβητήσουν ή ακόμη και πώς θα διαστρεβλώσουν (και) την πρωτοβουλία αυτή. Δυστυχώς, ακούσια έστω, η επιχειρηματολογία αυτή έρχεται να συμπαραταχθεί με τη στάση της ΕΙΤΗΣΕΕ.

Για να μην παρεξηγηθούμε. Ο νόμος αυτός λύνει αυτά που σύμφωνα με το δίκαιο, ευρωπαϊκό και ελληνικό, επιτρέπεται να λύσει. Αν κάποιοι περιμένουν να δουν να αυτοπυρπολούνται οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών στο Σύνταγμα ή οι παρουσιαστές των βραδινών δελτίων ειδήσεων να μας εκλιπαρούν για άφεση, σίγουρα θα απογοητευτούν.

Στην πράξη πρόκειται για ένα εκσυγχρονισμένο και πλήρες νομοθέτημα που ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν την ψηφιακή τηλεόραση, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις τελευταίες εξελίξεις και αξιοποιώντας ο,τιδήποτε θετικό προϋπήρξε σε νομοθετικό κείμενο και δεν εφαρμόστηκε. Ο Νόμος καθιερώνει αυστηρότερα κριτήρια ως προς τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των ψηφιακών καναλιών , ενώ ταυτόχρονα διακόπτεται η συνέχεια της δια νομοθετικών παρεμβάσεων «νομιμοφανούς» λειτουργίας.

Πιο συγκεκριμένα, η αδειοδότηση θα γίνει μέσω δημοπρασίας που θα διεξαχθεί από το ΕΣΡ. Πρώτα θα ψηφιστεί ο νόμος. Ακολούθως θα εκδοθεί προκήρυξη από το ΕΣΡ. Πρώτα θα προκηρυχθούν οι άδειες εθνικής εμβέλειας και στη συνέχεια οι περιφερειακής. Ο αριθμός των αδειών ανά κατηγορία θα οριστεί με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (με γνωμοδότηση από το ΕΣΡ). Στο σημείο αυτό να λύσουμε 2 παρεξηγήσεις:

Παρεξήγηση πρώτη:

Το θέμα της θητείας των μελών του ΕΣΡ, είναι νομικό ζήτημα και ως τέτοιο οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε. Δεν είναι μόνο οι θέσεις που πρέπει να καλυφθούν. Οι παρατάσεις για συνολική θητεία 8 ετών που όντως προέβλεψε ο νόμος 4055/2012 ( η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ τότε τον είχε καταψηφίσει) προέβλεπε τη συνολική ανασυγκρότηση της ανεξάρτητης αρχής εντός εύλογου χρόνου. Δεν έγινε ποτέ. Η Διάσκεψη των Προέδρων στη Βουλή ποτέ δεν διασκέφτηκε για την παράταση της θητείας των μελών που σύμφωνα με το νόμο παρατείνονται. ‘’Δεν πειράζει’’, λέει η ΠτΒ και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Ας περιμένουμε και την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αφού ήδη περιμέναμε επτά μήνες μέχρι να συγκληθεί η Διάσκεψη για το θέμα του ΕΣΡ. Κι αν και το ΝΣΚ γνωμοδοτήσει υπέρ των αυτοματοποιημένων παρατάσεων μέσω τροπολογιών και αφού πρώτα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να ‘’τροπολογήσουμε’’ ισοβίως τις θητείες όλων των μελών, ας εφαρμοστεί ο νέος νόμος με το ΕΣΡ ως έχει. Κανείς δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη σύνθεση της ανεξάρτητης αρχής, ως λόγο προσφυγής στα Δικαστήρια. Γιατί αυτό είναι το διακύβευμα.

Παρεξήγηση δεύτερη: 

Ασκείται κριτική για την αρμοδιότητα του Υπουργού να καθορίσει τον αριθμό των αδειών. Σε αυτό το σημείο συμπίπτουν οι καναλάρχες και η ΟΜ ΜΜΕ Θεσσαλονίκης. Θα μπορούσε τον αριθμό να τον καθορίζει ο νόμος, πάλι δηλαδή αυτός (sic) που συντάσσει το νόμο, ή το ΕΣΡ, ή οποιοσδήποτε κρίνεται αρμόδιος (αν όχι ο καθ’ύλην αρμόδιος Υπουργός). Και, αλήθεια, η εκ των προτέρων γνώση του αριθμού των αδειών, ποιόν τελικά θα ευνοούσε; Η απάντηση δεδομένη. 

Ο νόμος προβλέπει άδειες για 10 χρόνια, άρα επανέλεγχο. Υπάρχει στο νόμο πρόβλεψη για άδειες εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας και ανά κατηγορία προγράμματος (ενημερωτικού ή μη) και περιεχομένου. Μπορούν να συμμετάσχουν και οι συλλογικότητες. Το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο είναι 8 εκατομμύρια για τα εθνικής εμβέλειας και τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας δεν θα πρέπει να υπολείπονται του ανωτέρω ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου. Μάλιστα η προϋπόθεση αυτή θα πρέπει να υφίσταται και καθόλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας αλλιώς θα ανακαλείται. Επίσης, προκειμένου να διασφαλιστεί ο έλεγχος της οικονομικής διαφάνειας των συμμετεχόντων θα απαιτείται ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου και τίθεται έλεγχος πόθεν έσχες για τα οικονομικά μέσα που διαθέτουν οι υποψήφιες εταιρίες και οι μέτοχοι αυτών. Προβλέπονται ποινικά κωλύματα για ιδιοκτήτες και εκπροσώπους των ανωνύμων εταιριών που υποβάλλουν υποψηφιότητα καθώς και ασυμβίβαστα με συμμετοχή σε έρευνες μετρήσεων ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και διαφημιστικές επιχειρήσεις. Απαιτείται η τήρηση προϋποθέσεων τεχνικής και προγραμματικής πληρότητας από τους υποψήφιους τηλεοπτικούς σταθμούς. 

Διασφαλίζονται θέσεις εργασίας με καθορισμό ελαχίστων ορίων απασχολούμενου προσωπικού των υποψηφίων ανά κατηγορία με συμβάσεις αορίστου χρόνου (η ελλιπής διατύπωση έχει ήδη διορθωθεί), σύμφωνα με τους όρους της οικείας εργατικής και κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας. Επίσης απαιτείται ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα υποψηφίων, μετόχων και νομίμων εκπροσώπων καθώς και τραπεζική ενημερότητα για την ομαλή εξυπηρέτηση των δανείων τους.

Τέλος, με το νόμο αυτό ιδρύεται η θυγατρική της ΕΡΤ(net), πάροχος ψηφιακού σήματος. Μονοπώλιο της DIGEA, τέλος. Οπότε και οι δύο λόγοι για το Μαύρο της ΕΡΤ, απολύσεις εργαζομένων και ψηφιακό σήμα των καναλαρχών, επιστρέφουν στους εμπνευστές τους.

Για αυτά όλα αυτά θα πούμε τίποτα, συντρόφισσες και σύντροφοι; 

Βέβαια προκηρύχθηκαν οι εκλογές και το σχέδιο νόμου πρέπει να ψηφιστεί τώρα. Είναι δυνατόν βουλευτές, την ώρα που προετοιμάζονταν να ρίξουν την κυβέρνηση και να προσχωρήσουν στη νέα ΚΟ να ζητούν να ψηφιστεί ο νόμος; Ή κάποιοι σύντροφοι να χρησιμοποιούν την παράταση στη διαβούλευση για 15 ημέρες ως απόδειξη της μη βούλησης της κυβέρνησης; Για να τελειώνουμε με τις περισπούδαστες φλυαρίες, την παράταση τη ζήτησε το ΕΣΡ και όταν υποβάλει αίτημα η ανεξάρτητη αρχή (ανεξαρτήτως του ανωτέρω νομικού προβληματισμού), οφείλεις να το σεβαστείς. 

Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο είναι εκεί, έτοιμο, το αναμένει η ελληνική κοινωνία και μπορεί να είναι το πρώτο νομοσχέδιο της επόμενης Βουλής. Άλλος ένας λόγος για να στηρίξει η κοινωνία τον ΣΥΡΙΖΑ, άλλη μια απόδειξη ότι παρά την επαχθή συμφωνία, έχουμε λόγο να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε. Να σκεφτόμαστε και να υλοποιούμε τα μέτρα κοινωνικής μεροληψίας. Να δικαιώσουμε και να δικαιωθούμε. Ο αριστερός οφείλει να είναι ανιδιοτελής και να φαντάζεται το παρακάτω… 

ΥΓ. Οι παρεμβάσεις επιβάλλονται όταν μια συλλογική, επίπονη νομική προσπάθεια γίνεται βορά σε κάθε είδους ιδιοτέλειες. 

(*) O Μιχάλης Καλογήρου είναι ο ΓΓ του Υπουργικου Συμβουλίου της νέας Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ 

https://tassosdi.blogspot.gr/2015/09/o.html

 

Έρευνα της ΕΕΤΤ για τα συστήματα υποστήριξης παραγωγής ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου

24 Σεπτεμβρίου 2015

Η ΕΕΤΤ ανακοινώνει τη διεξαγωγή έρευνας, έως τις 20 Οκτωβρίου 2015 και μέσω ερωτηματολογίου, για την καταγραφή των αναγκών της ελληνικής αγοράς σε ασύρματα συστήματα υποστήριξης παραγωγής ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου και με σκοπό τη λήψη ρυθμιστικών πρωτοβουλιών για την εύρυθμη ανάπτυξή της. 

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε όλους τους χρήστες ασύρματων εφαρμογών υποστηρικτικών στην παραγωγή ραδιοτηλεοπτικού περιεχομένου, οπτικοακουστικού περιεχομένου μη προοριζόμενου αποκλειστικά για διανομή μέσω ευρυεκπομπής ή στην παραγωγή ειδικών εκδηλώσεων με την παρουσία κοινού (Programme Making and Special Events–PMSE), καθώς και τους κατασκευαστές ή διανομείς του σχετικού ραδιοεξοπλισμού (ασύρματα μικρόφωνα / κάμερες, ασύρματη ενδοσυνεννόηση κ.λπ.). 

Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο στο https://www.eett.gr. Οι απαντήσεις πρέπει να υποβληθούν επωνύμως, στην ελληνική γλώσσα, σε ηλεκτρονική μορφή και με την ένδειξη «Ερωτηματολόγιο για τη χρήση PMSE στην Ελλάδα» έως τις 20 Οκτωβρίου 2015 και ώρα 13:00 μ.μ., στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. . 

Τα στοιχεία που θα συλλεχθούν δεν δεσμεύουν την ΕΕΤΤ ως προς το περιεχόμενο των ρυθμίσεων που ενδέχεται να επακολουθήσουν. Οι απαντήσεις είναι εμπιστευτικές και δε θα δημοσιευτούν αυτούσιες και επωνύμως. Ωστόσο, η ΕΕΤΤ δύναται να δημοσιεύσει στατιστικά στοιχεία που θα προκύψουν από την επεξεργασία των απαντήσεων.

https://www.eett.gr/opencms/opencms/admin/News_new/news_0465.html

 

Σελίδα 29 από 176

GO_TO_TOP