30/10/2015
Συνεχίζουμε την υπενθύμιση κρίσιμων ιστορικών γεγονότων την περίοδο του Καλοκαιριού του 1989 όταν η πρώτη συγκυβέρνηση ΝΔ και ενιαίου Συνασπισμού χορηγούσε, με μόνη προϋπόθεση την πρότερη εμπειρία στον Τύπο, την τηλεόραση στους εκδότες.
Η μοναδική αντίδραση που υπήρξε εκείνη την εποχή ενάντια στη διάταξη για τη λειτουργία της “μή κρατικής τηλεόρασης” προήλθε από τον τέως Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας , Κωστή Στεφανόπουλου, που το 1989 ήταν προέδρος της ΔΗΑΝΑ, έχοντας αποχωρήσει από τη ΝΔ. Ο Κ. Στεφανόπουλος με μια συγκλονιστική ομίλία στις 14 Σεπτεμβρίου 1989 κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου καταψηφίζει τον νόμο λέγοντας: “Αξιότιμοι κύριοι συνάδελφοι, ό,τι και να κάνετε σ΄αυτό το άρθρο, όπως και να το τροποποιήσετε, που δεν το τολμάτε, όπως και να αξιώσετε σύμφωνη γνώμη, που δεν θα την αξιώσετε η κυβέρνηση θα δώσει τις άδειες.Ένας τρόπος και μόνον υπάρχει, να παρέμβει η Βουλή και να μη δοθούν οι άδειες σε ανθρώπους επικίνδυνους, να ψηφιστεί η διάταξη κατά την οποία απαγορεύεται στους εκδότες να χορηγούνται οι άδειες”.
Ο Κ.Στεφανόπουλος χαρακτήριζει αντισυνταγματική τη διάταξη αλλά και ολόκληρο το νόμο κάνοντας σκληρή κριτική κυρίως στον Συνασπισμό για τη στάση που κρατούσε. “Εγώ δεν τους εχθρεύομαι ούτε ταξικές διαφορές έχω μαζί τους . Καμία. Με μερικούς δε εξ αυτών , ανταλλάσω πολύ ευχαρίστως και χαιρετισμό. Και με μερικούς εξ αυτών μια ή δυο φορές έχω και συμφάγει.Τι να κάνουμε! Όλοι πρέπει να κολακεύουμε τους κυρίους εκδότες ή εν πάση περιπτώσει να μην είμαστε και κοινωνικώς απρεπείς απέναντί τους” “ Και αν εγένεντο ήρωες στην υπόθεση Κοσκωτά και εγένεντο , και αποκαλύπτομαι για την ικανότητά τους αυτή, λόγω συμφέροντός τους. Και ξεκίνησαν , όχι υποθέτωντας τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ , αλλά ότι πρόκειται περί χρημάτων της μαφίας . Τους ενόχλησε η μαφία . Κοιτάξτε πόσο ενοχλείται κανείς από τα όμοια.”(πρακτικά της Βουλής 14/9/1989). Η παρέμβαση αυτή θα κλονίσει την αξιοοπιστία των εκδοτών . θα έχει όμως ως αποτέλεσμα την “εξαφάνιση” του προέδρου της ΔΗΑΝΑ από την πλειοψηφία των σύνολο του Τύπου.
Oct 29, 2015
Δύο αλλεπάλληλες υπουργικές αποφάσεις βάζουν τέλος στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Με κοινή υπουργική απόφαση των Γ. Κατρούγκαλου – Γ. Χουλιαράκη δεν θα μπορούν οι δημόσιοι υπάλληλοι να βγουν στη σύνταξη με 35 χρόνια ασφάλισης ανεξαρτήτως ηλικίας, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
Με υπουργική απόφαση, επίσης, του κ. Κατρούγκαλου (26 Οκτωβρίου) στέλνονται στα … 67 έτη, προκειμένου να βγουν στη σύνταξη, μεγάλες μερίδες ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα που είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Με την κοινή απόφαση Κατρούγκαλου – Χουλιαράκη, ορίζεται ότι οι ασφαλισμένοι του δημοσίου και πριν από το 1983 δεν θα μπορούν πλέον να συνταξιοδοτηθούν με 35 ή 37 χρόνια ασφαλιστικού βίου, χωρίς όριο ηλικίας
Για την κατηγορία αυτή των ασφαλισμένων ως ισχύον την 18η Αυγούστου 2015 όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης, θεωρείται το 58ο ή το 55ο έτος (τρίτεκνες).
Για όσα από τα παραπάνω πρόσωπα δεν έχουν συμπληρώσει τα προαναφερόμενα έτη ασφάλισης μέχρι και την 31 Δεκεμβρίου 2021, τα έτη αυτά αυξάνονται από 1η Ιανουαρίου 2022 σε 40.
Από την αύξηση των ορίων εξαιρείται μόνο ένας από τους δύο γονείς οι οποίοι έχουν ανίκανο για την άσκηση κάθε βιοποριστικού επαγγέλματος παιδί κατά ποσοστό ανικανότητας 67% και άνω.
2. Μέχρι τα … 67 έτη τους πρέπει να φτάσουν χιλιάδες ασφαλισμένοι της χώρας για να μπορούν συνταξιοδοτηθούν, σύμφωνα με την απόφαση του κ. Γιώργου Κατρούγκαλου. Από αυτή θίγονται τέσσερις βασικές κατηγορίες:
Πιο αναλυτικά, με την απόφαση του κ. Κατρούγκαλου προκύπτει ότι στα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης το 62ο έτος εμπίπτουν οι ασφαλισμένοι για τους οποίους προβλεπόταν χρόνος ασφάλισης για την κατοχύρωση ή θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης μεγαλύτερος ή ίσος με 10.500 (ή 35 έτη) ημέρες ασφάλισης.
Για τους εν λόγω ασφαλισμένους θα έχουν εφαρμογή τα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης που προβλέπονται με όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης, το 67ο έτος.
Παράλληλα, από την εξαίρεση των βαρέων (για τους οποίους δεν προβλέπεται αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησής τους) που αναφέρεται στην υπουργική απόφαση, τίθονται εκτός οι ασφαλισμένοι που συνταξιοδοτούνται με 10500 ημέρες ασφάλισης εκ των οποίων 7500 σε βαρέα επαγγέλματα.
https://www.insurancedaily.gr/
Οι... σοφοί της αρμόδιας για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος Επιτροπής του ελληνικού υπουργείου Εργασίας θα μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά στα καλύτερα συνταξιοδοτικά συστήματα στον κόσμο, πριν λάβουν τις οριστικές τους αποφάσεις.
Oct 29, 2015
Η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού-ασφαλιστικού συστήματος της χώρας αποτελεί το μεγαλύτερο αγκάθι για την κυβέρνηση αλλά και ένα ζήτημα που ποτέ δεν έχει αντιμετωπιστεί στη χώρα με τη δέουσα προσοχή.
Οι… σοφοί της αρμόδιας Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά στα καλύτερα συνταξιοδοτικά συστήματα στον κόσμο, όπως τα αξιολογεί και κατατάσσει η εταιρεία Mercer από τη Μελβούρνη.
Η Mercer έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτέλεσμα του σχετικού δείκτη για το 2015, ο οποίος περιλαμβάνει 25 χώρες (μην ψάξετε φυσικά την Ελλάδα μεταξύ αυτών) με συνταξιοδοτικά συστήματα σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης – κάποια είναι καθιερωμένα ενώ άλλα, ιδιαίτερα στην Ασία, βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης.
Με στόχο την κατάταξη των συνταξιοδοτικών συστημάτων ανά τον κόσμο, ο δείκτης Melbourne Mercer Global Pension Index 2015 αξιολογεί με αντικειμενικό τρόπο τόσο τις κρατικές δαπάνες όσο και την ιδιωτική συμμετοχή σε κάθε σύστημα καθώς και τα όποια μεμονωμένα εργαλεία εκτός συστήματος. Παρακολουθεί 25 συνταξιοδοτικά συστήματα με βάση 50 και πλέον δείκτες που αφορούν στις γενικές κατηγορίες της επάρκειας, της βιωσιμότητας και της ακεραιότητας.
#1 ΔΑΝΙΑ
Αξιολόγηση: Α
Η Δανία καταλαμβάνει την πρώτη θέση για τέταρτη διαδοχική χρονιά. Σύμφωνα με την Mercer, οι βασικοί λόγοι για την πρωτιά της Δανίας είναι το γεγονός ότι το συνταξιοδοτικό της σύστημα διαθέτει ικανοποιητικές πηγές χρηματοδότησης και καλύψεων, υψηλό επίπεδο assets και εισφορών, πρόβλεψη για επαρκείς παροχές αλλά και ένα ιδιωτικό συνταξιοδοτικό σύστημα με ανεπτυγμένο πλαίσιο κανόνων.
#2 ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Αξιολόγηση: Α
Το ολλανδικό συνταξιοδοτικό σύστημα περιλαμβάνει μία ενιαία κρατική σύνταξη και μία σχεδόν υποχρεωτική επαγγελματική σύνταξη με βάση το εισόδημα η οποία συνδέεται με κλαδικές συμφωνίες. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι ανήκουν σε αυτά τα επαγγελματικά προγράμματα τα οποία είναι κλαδικά προγράμματα καθορισμένων παροχών και με βάση τον μέσο όρο εισοδήματος στη ζωή του ασφαλισμένου.
#3 ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Αξιολόγηση: Β+
Η Mercer περιγράφει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Αυστραλίας ως ένα σύστημα που περιλαμβάνει «σύνταξη γήρατος με βάση τους πόρους (που καταβάλλονται από τα έσοδα της γενικής κυβέρνησης), υποχρεωτικές εργοδοτικές εισφορές που καταβάλλονται μέσω ιδιωτικών προγραμμάτων και επιπρόσθετες εθελοντικές εισφορές από εργοδότες, εργαζόμενους ή αυτοαπασχολούμενους που καταβάλλονται σε αυτά τα ιδιωτικά προγράμματα».
#4 ΣΟΥΗΔΙΑ
Αξιολόγηση: Β
Το συνταξιοδοτικό σύστημα της Σουηδίας μεταρρυθμίστηκε το 1999. Το νέο σύστημα είναι ένα σύστημα με βάση τις αποδοχές με ονομαστικούς λογαριασμούς, σύμφωνα με την Mercer. Γενικά το σύστημα αποτελεί μία μετάβαση από ένα διανεμητικό σύστημα σε μία πιο χρηματοδοτούμενη εκδοχή. Επίσης, υπάρχει και πρόβλεψη για την εξασφάλιση κατώτατης εγγυημένης σύνταξης.
#5 ΕΛΒΕΤΙΑ
Αξιολόγηση: Β
Η Mercer περιγράφει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Ελβετίας ως ένα «σύστημα κρατικής σύνταξης με βάση τις αποδοχές και καταβολή ελάχιστης σύνταξης, ένα υποχρεωτικό ασφαλιστικό σύστημα όπου το ποσοστό των εισφορών αυξάνεται με την ηλικία, και εθελοντικά συνταξιοδοτικά προγράμματα που διατίθενται από ασφαλιστικές εταιρείες και συγκεκριμένα τραπεζικά ιδρύματα».
#6 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
Αξιολόγηση: Β
Το συνταξιοδοτικό σύστημα της Φινλανδίας χρησιμοποιεί μία βασική κρατική σύνταξη με βάση το εισόδημα και μία σειρά από θεσμοθετημένα προγράμματα με βάση τις αποδοχές, σύμφωνα με την Mercer.
#7 ΚΑΝΑΔΑΣ
Αξιολόγηση: Β
Το συνταξιοδοτικό σύστημα του Καναδά αποτελείται από μία γενική σύνταξη, που υποστηρίζεται από ένα συμπληρωματικό εισόδημα με βάση τους πόρους, μία σύνταξη με βάση το εισόδημα, εθελοντικά επαγγελματικά συνταξιοδοτικά προγράμματα και εθελοντικά ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα.
#8 ΧΙΛΗ
Αξιολόγηση: Β
Σύμφωνα με την Mercer, το συνταξιοδοτικό σύστημα της Χιλής περιλαμβάνει ένα κοινωνικό επίδομα με βάση τους πόρους, ένα ιδιωτικά διαχειριζόμενο υποχρεωτικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών που βασίζεται στις εισφορές με προσωπικούς λογαριασμούς που τους διαχειρίζονται ειδικοί. Υπάρχει επίσης ένα πλαίσιο για συμπληρωματικά προγράμματα που πριμοδοτούν οι εργοδότες.
#9 Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Αξιολόγηση: Β
Το συνταξιοδοτικό σύστημα της Μ. Βρετανίας περιλαμβάνει μία ενιαία κρατική σύνταξη που υποστηρίζεται από ένα επίδομα με βάση το εισόδημα, μία σύνταξη με βάση τις αποδοχές που υπολογίζεται με βάση τον αναπροσαρμοσμένο μέσο μισθό και εθελοντικά ιδιωτικά προγράμματα που μπορεί να είναι είτε επαγγελματικά είτε ιδιωτικά.
#10 ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ
Αξιολόγηση: C+
Το συνταξιοδοτικό σύστημα της Σιγκαπούρης βασίζεται στο Κεντρικό Ταμείο Πρόνοιας (CPF) που καλύπτει όλους τους εργαζόμενους πολίτες της Σιγκαπούρης. «Με βάση το CPF, ορισμένα από τα επιδόματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή για συγκεκριμένες ανάγκες στέγασης και περίθαλψης, σύμφωνα με την Mercer. «Ένα καθορισμένο ποσό απαιτείται κατά την ηλικία συνταξιοδότησης υπό τη μορφή ισόβιου εισοδήματος».
#11 ΙΡΛΑΝΔΙΑ
Αξιολόγηση: C+
Περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα ενιαίας σύνταξης και συμπλήρωμα με εισοδηματικά κριτήρια. Σύμφωνα με την Mercer, τα εθελοντικά επαγγελματικά προγράμματα προσφέρουν περιορισμένη κάλυψη.
#12 ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Αξιολόγηση: C+
Η Mercer περιγράφει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Γερμανίας ως ένα «διανεμητικό σύστημα που σχετίζεται με το εισόδημα και βασίζεται στον αριθμό των συνταξιοδοτικών βαθμών που κερδίζει ο ασφαλισμένος κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, ένα δίχτυ ασφαλείας (ανάλογα με το εισόδημα) και συμπληρωματικά συνταξιοδοτικά προγράμματα που συνηθίζουν να διαθέτουν οι εργοδότες».
#13 ΓΑΛΛΙΑ
Αξιολόγηση: C
Το συνταξιοδοτικό σύστημα της Γαλλίας περιλαμβάνει μία κρατική σύνταξη με βάση τις αποδοχές και ελάχιστο όριο, δύο υποχρεωτικά επαγγελματικά προγράμματα καθώς και εθελοντικά επαγγελματικά προγράμματα.
#14 ΗΠΑ
Αξιολόγηση: C
Το αμερικανικό σύστημα υποχώρησε από την 13η στη 14η θέση, συνεχίζοντας την πτωτικά πορεία, αφού το 2013 βρισκόταν στην 11η θέση. Η Mercer περιγράφει το συνταξιοδοτικό σύστημα των ΗΠΑ ως ένα «σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με μία φόρμουλα υπολογισμού των παροχών που βασίζεται στα εισοδήματα κατά τη διάρκεια της ζωής του ασφαλισμένου, προσαρμοσμένα ως προς τη σημερινή αξία του δολαρίου, σε συνδυασμό με παροχές με βάση την οικονομική κατάσταση καθ εθελοντικά ιδιωτικά προγράμματα που είναι είτε επαγγελματικά είτε προσωπικά».
https://www.insurancedaily.gr/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA/
Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015
Έχουμε στείλει εξώδικο, έχουμε στείλει επιστολές στο γραφείο του πρωθυπουργού, στον αρμόδιο υπουργό τον κ Παππά και στον γενικό γραμματέα ενημέρωσης κ Κρέτσο. Μάλιστα με τον κ Κρέτσο μιλήσαμε και τηλεφωνικά και μας διαβεβαίωσε πως θα ψάξει την υπόθεση.
Ο λόγος για τις πρωτοφανείς πρακτικές του Διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΤ κ Ταγματάρχη εις βάρος της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ.
Επειδή αποκαλύψαμε τις βίλες του Μεϊμαράκη μας τιμωρεί δίνοντας εντολή να μην προβάλλεται το πρωτοσέλιδο μας, από τις ενημερωτικές εκπομπές, δηλαδή να εξαιρείται μόνο η δική μας εφημερίδα. Επίσης ο Ταγματάρχης έδωσε εντολή να σταματήσει η συμψηφιστική διαφήμιση που είχαμε με την ΕΡΤ, την οποία όμως συνεχίζει με το σύνολο των υπολοίπων εφημερίδων.
Ο κ Κρέτσος εξαφανίστηκε . Ο Ταγματάρχης σε δημοκρατική περίοδο κάνει ότι του γουστάρει και στο Μαξίμου σφυρίζουν αδιάφορα.
Ζήτω η ελευθερία του λόγου, ζήτω η ισονομία, ζήτω η δημοκρατική ΕΡΤ.
Σελίδα 75 από 492
Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η ημερίδα "Σύστημα Υψηλής Ευκρίνειας HD & ΕΡΤ" την οποία οργάνωσε ο σύλλογός μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Το πληροφοριακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στις παρουσιάσεις των ομιλητών μπορείται να το δείτε εδώ