Φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων: Η «Οδύσσεια» ενός φόρου
9 Σεπτεμβρίου 2015
Δημήτρης Κορδεράς
Σε Οδύσσεια φαίνεται να έχει εξελιχθεί η τελική μορφή εφαρμογής του φόρου 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, φόρος που με τη σημερινή του μορφή προέκυψε εκ νέου το 2010. Λίγες ημέρες πριν τις νέες βουλευτικές εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου, η καταβολή του αποφασίστηκε να γίνεται πλέον μηνιαία και η είσπραξή του ξεκινά από τον επόμενο μήνα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνας Σαββαϊδου, αλλάζει η διαδικασία πληρωμής του. Η δήλωση θα υποβάλλεται πλέον σε μηνιαία βάση – μέχρι την 20η μέρα του επόμενου μήνα – για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης από τις διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα. Ειδικά για τα έσοδα που εισέπραξαν τα τηλεοπτικά κανάλια από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως και 30 Απριλίου 2015 η δήλωση θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2015. Επίσης, η δήλωση για τα έσοδα που εισπράχθηκαν από την 1η Μαίου 2015 έως τις 31 Αυγούστου 2015 θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2015.
Η σχετική απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αριθμό φύλλου 1836 και ημερομηνία 25 Αυγούστου 2015. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη απόφαση προέβλεπε την υποβολή της σχετικής δήλωσης μέχρι την 20η Ιανουαρίου για τα έσοδα των τηλεοπτικών διαφημίσεων του προηγούμενου χρόνου. Αυτό σήμαινε ότι τα κανάλια θα εξοφλούσαν τον φόρο για το 2015 τον Ιανουάριο του 2016. Ωστόσο, πλέον αυτό αλλάζει, ο φόρος πρέπει να εισπράττεται από τους διαφημιζόμενους κάθε μήνα και να αποδίδεται από τα κανάλια τον επόμενο μήνα για τον προηγούμενο.
Σε μια περίοδο που η τηλεοπτική αγορά «στενάζει» μέσα σε ένα ασφυκτικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που προκλήθηκε από το κλείσιμο των τραπεζών τον προηγούμενο Ιούλιο, την επιβολή των capital controls και στη συνέχεια, το πάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας, ο φόρος αυτός προσθέτει άλλο ένα πονοκέφαλο στα κανάλια, αλλά και στους διαφημιζόμενους. Εστιάζοντας δε στα κανάλια, ενώ το 2014 είχε οδηγήσει σε μια κάποια σταθεροποίηση, το 2015 και ειδικότερα μετά το δημοψήφισμα του περασμένου Ιουλίου, αποδεικνύεται ιδιαίτερα επώδυνο γι’ αυτά. Αποτέλεσμα είναι αυτά να προχωρούν σε αλλαγή στρατηγικής με βάση τα νέα δεδομένα, η οποία εστιάζει εκ νέου στην περικοπή λειτουργικού κόστους. Κάτι που αφορά και στα μεγάλα κανάλια, όπως π.χ. τον ΑΝΤ1 και το Mega.
«Δεν υπήρξε αιφνιδιασμός»
Παρόλα αυτά, η αγορά εκτιμά ότι η εξέλιξη αυτή δεν την αιφνιδίασε, αφού η πρόθεση της προηγούμενης κυβέρνησης να νομοθετήσει την μηνιαία καταβολή του φόρου ήταν γνωστή, εκδηλώνονταν από στελέχη της σε κάθε ευκαιρία και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μάλιστα, όπως αναφέρει στο Marketing Week ο Πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης, πολλοί διαφημιζόμενοι από την αρχή του 2015 είχαν προϋπολογίσει τον φόρο αυτό και τον έχουν αποδώσει, οπότε δεν αιφνιδιάστηκαν. Ωστόσο, υπήρχαν πολλοί που δεν το έκαναν, οπότε πλέον θα πρέπει να τον αποδώσουν, με ότι σημαίνει αυτό για τα προϋπολογισθέντα διαφημιστικά τους κονδύλια.
Ο συγκεκριμένος φόρος ωστόσο έχει προκαλέσει στο παρελθόν εντάσεις στα πολιτικά κόμματα της χώρας, οι οποίες προέκυπταν από τις διαρκείς αναβολές εφαρμογής του, που οδηγούσαν σε απώλειες εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, έσοδα που τα είχε και τα έχει ανάγκη. Μάλιστα, πριν μερικούς μήνες σχετική ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε καταθέσει και ο Αντιπροέδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος ζητούσε να μάθει τους λόγους της μη εφαρμογής του τα τελευταία 5 χρόνια.
Ο Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Πιέρ Μοσκοβισί, απάντησε μόλις πριν μερικές ημέρες, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι «κάθε ερώτηση που αναφέρεται σε έλλειψη ή ανεπαρκή εφαρμογή θεσπισθείσας εθνικής νομοθεσίας στην Ελλάδα πρέπει να απευθύνεται στις ελληνικές αρχές» και τονίζοντας ότι «από την έναρξη το 2010 του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η Επιτροπή έχει επανειλημμένως προβεί σε παραινέσεις προς τις ελληνικές αρχές για τη δίκαιη κατανομή του βάρους της προσαρμογής σε ολόκληρο τον πληθυσμό και ιδίως για την προστασία των πλέον ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων». Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε ο Δημήτρης Παπαδημούλης, η μη εφαρμογή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις στέρησε μόνο για το 2014, 50-60 εκατ. ευρώ έσοδα από το ελληνικό δημόσιο.
Η ιστορία του φόρου
Η ιστορία του φόρου αυτού είναι μεγάλη και σαφώς δεν προέκυψε λόγω της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων. Εμφανίστηκε αρκετά χρόνια πριν, το 1983, και μάλιστα το ποσοστό ήταν τότε 30% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Η κατάργησή του αποτελούσε πάγιο αίτημα των θεσμικών οργάνων του ευρύτερου κλάδου της Επικοινωνίας, της ΕΔΕΕ και του ΣΔΕ, ιδιαίτερα από το 1987 και μετά, όταν επιπλέον επιβλήθηκε και ο φόρος προστιθέμενης αξίας, με την φορολογία της τηλεοπτικής διαφήμισης να φθάνει στο 48%, στο οποίο περιλαμβανόταν ο ειδικός φόρος διαφήμισης στην τηλεόραση και 18% ΦΠΑ. Ωστόσο από το 2004 ξεκίνησε η μείωσή του.
Ο φόρος μειώθηκε από το 30% στο 25% από την 1η Ιουλίου του 2004 και στο 20% την 1η Ιουλίου του 2005. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά τις μειώσεις, η φορολογία παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, αφού μέχρι τότε οι τηλεοπτικές διαφημίσεις φορολογούνταν με συντελεστή 39% μετά και την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ κατά 1%. Τέλος, τον Νοέμβριο του 2007 εξαλείφθηκε εντελώς, δίνοντας ανάσα στην αγορά ( Ν.3427/05, άρθρο 38). Ωστόσο, το 2010, με την χρεοκοπία της χώρας, ο φόρος αυτός επανήλθε από την κυβέρνηση του Γιώργου Α. Παπανδρέου, η οποία τον συμπεριέλαβε τον Μάιο του 2010 στο πρώτο μνημόνιο που υπέγραψε η χώρα με τους εταίρους της (Ευρωπαϊκή Ένωση και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) και το ΔΝΤ (Ν. 3845/2010).
Ωστόσο, η οδύσσεια της εφαρμογής του μόλις εκείνη την στιγμή ξεκίνησε. Η ίδια κυβέρνηση λίγους μήνες μετά την ψήφισή του, τον μετέθεσε για την 1η Ιανουαρίου του 2012, ενώ μέσα στο 2011 μετέθεσε ξανά την ημερομηνία εφαρμογής με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, για την 1η Ιανουαρίου του 2013.Ο νόμος αυτός λοιπόν κρέμονταν διαρκώς ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα τηλεοπτικά κανάλια και την διαφημιστική αγορά, αφού τους μήνες που ακολούθησαν δεν ελήφθη κάποια συγκεκριμένη απόφαση για την τύχη του. Από την μια δεν μπορούσε να εξαλειφθεί τελείως, αφού ανήκε στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, από την άλλη δεν μπορούσε να επιβληθεί άμεσα, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης της αγοράς και των καναλιών.
Έτσι, με νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2012 μετατέθηκε πάλι η διάταξη για την 1η Ιανουαρίου του 2014, ενώ στα τέλη του 2013, η ημερομηνία μετατέθηκε και πάλι για την 1η Ιανουαρίου του 2015. Το αλαλούμ με τον φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων ωστόσο συνεχίστηκε και τον περασμένο Ιούλιο, όταν το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή στις αρχές του μήνα αυτού από την απερχόμενη κυβέρνηση, με στόχο να ψηφιστεί άμεσα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για μια νέα συμφωνία Ελλάδας- εταίρων, αν και έκανε λόγο για κατάργηση της αναστολής του, παράλληλα προέβλεπε… την άμεση εφαρμογή της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζόμενων από τα ΜΜΕ που προβλέπεται στον Ν.4279/2014 και λίγες μέρες νωρίτερα η εφαρμογή της είχε μετατεθεί για τον Ιανουάριο του 2016!
Ωστόσο, με παρέμβαση της ΕΔΕΕ προς την τότε κυβέρνηση, το λάθος εντοπίστηκε, ο εν λόγω νόμος μετατέθηκε οριστικά για τον Ιανουάριο του 2016, ενώ την ίδια στιγμή άνοιγε ο δρόμος για την άμεση είσπραξη του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων.
Πάνος Κυριακόπουλος, Πρόεδρος ΕΙΤΗΣΕΕ: «Ο φόρος είναι καταστρεπτικός, δεν είναι πρωτεύον θέμα ο τρόπος καταβολής του»
Ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων καταστρέφει ούτως ή άλλως την αγορά, οπότε ο τρόπος καταβολής του δεν είναι το πρωτεύον θέμα, αφού αφορά κυρίως στους διαφημιζόμενους αναφέρει ο Πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ και Διευθύνων Σύμβουλος του Star Channel, Πάνος Κυριακόπουλος, μιλώντας στο Marketing Week. Η πλήρης δήλωσή του για το ζήτημα είναι η εξής: «Η θέση της ΕΙΤΗΣΕΕ είναι ότι ο φόρος των τηλεοπτικών διαφημίσεων καταστρέφει την αγορά και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ της τηλεόρασης και των άλλων μέσων. Ο τρόπος καταβολής του δεν είναι το πρωτεύον θέμα και αφορά κυρίως τους διαφημιζόμενους οι οποίοι έχουν την ευθύνη καταβολής του. Προφανώς στην αγορά που ζούμε σήμερα οποιοδήποτε μέτρο που δυσκολεύει την ρευστότητα των επιχειρήσεων είναι εξ’ ορισμού μία αρνητική ενέργεια».
Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΣΔΕ: «Δεν τίθεται θέμα αιφνιδιασμού, ήταν αναμενόμενη κίνηση»
«Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη, αφού είχε προαναγγελθεί αρκετές φορές από τα αρμόδια στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης. Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα αιφνιδιασμού. Ούτως ή άλλως, πολλοί διαφημιζόμενοι απέδιδαν τον φόρο κάθε μήνα και δεν περίμεναν τον Ιανουάριο του 2016 να το κάνουν. Όσοι δεν το έκαναν βέβαια, θα πρέπει να το κάνουν πλέον. Σε κάθε περίπτωση, κάθε φόρος και μάλιστα αυτού του μεγέθους δεν βοηθά στην ανάκαμψη του κλάδου της Επικοινωνίας. Το αντίθετο θα έλεγα, επιφέρει άλλο ένα πλήγμα σε μια αγορά που ήδη μετρά απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από την έναρξη της κρίσης το 2008».
Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος ΕΔΕΕ: «Το πρόβλημα είναι οι βαρύτατοι έμμεσοι φόροι»
«Με δεδομένο ότι οι εταιρείες του κλάδου απλώς μεταφέρουν τα χρήματα του φόρου από τον διαφημιζόμενο στο Μέσο, θεωρούμε τη νέα ΠΟΛ., από ουδέτερη έως ήσσονος ενδιαφέροντος για τις εταιρείες του κλάδου μας. Το μείζονος σημασίας ερώτημα είναι γιατί η διαφημιστική αγορά, και εν προκειμένω η τηλεόραση, βαρύνεται με έμμεσους φόρους που αθροίζουν 64,5% (Αγγελιόσημο 21,5%, Φόρος Τηλεόρασης 20%, ΦΠΑ 23%). Την ώρα που άλλοι κλάδοι ξεσηκώνονται για την μη επιβολή ΦΠΑ ή για τη μη αύξησή του από το 13% στο 23%, το ποσοστό 64,5% με το οποίο επιβαρύνεται η διαφήμιση είναι αδιανόητο. Ιδιαίτερα όταν η διαφήμιση είναι παραγωγική δαπάνη και όπως αποδεικνύεται από σχετική, πρόσφατη μελέτη της ΕΔΕΕ, κάθε ένα ευρώ που επενδύεται στην διαφήμιση παράγει το 4πλάσιο για την ελληνική οικονομία. Αλλοίμονο αν κάθε παραγωγική δαπάνη επιβαρυνόταν με 64,5%. Σε αυτή τη χώρα, αντί να περικόπτουμε τις άχρηστες δαπάνες, σκοτώνουμε με υπερφορολόγηση τους παραγωγικούς κλάδους. Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα και αφορά όλους μας».
Με αριθμούς*
- Η επιβολή ειδικών επιβαρύνσεων που επιβάλλονται από το ελληνικό κράτος επιβαρύνουν περίπου το 64,8% (23% ΦΠΑ, ειδικός φόρος τηλεόρασης 20%, αγγελιόσημο 21,5%, τέλος υπέρ τυφλών 0,3%) της δαπάνης των διαφημιζομένων.
- Η μείωση του κύκλου εργασιών των καναλιών στην περίοδο 2008-2013 ήταν της τάξεως του 48% και βαίνει συνεχώς μειούμενος.
- Από το 2008 μέχρι και το 2013 οι καθαρές ζημίες των καναλιών αυξήθηκαν κατακόρυφα. Αυτό είχε ως συνέπειες την μείωση της εγχώριας παραγωγής κατά 67%, τη μείωση του προσωπικού των τηλεοπτικών σταθμών κατά 17% και συνολικές ζημίες που ξεπέρασαν τα 500 εκατ. ευρώ.
- Η αγορά για να επανέλθει στα επίπεδα του 2009 θα πρέπει να ανέβει κατά περισσότερο από 324%, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται εδώ το τελευταίο χρονικό διάστημα των capital controls.
Marketing Week (T. 1470)
https://www.marketingweek.gr/default.asp?pid=9&la=1&arId=55939&pg=2&ss=
ΑΙΧΜΕΣ
09/09/2015
**Θυμάστε που κάποιοι διαμαρτύρονταν για την ΕΡΤ, όταν με 4,24 ευρώ ή και λιγότερα παρακολουθήσουν π.χ. όλο το Eurobasket;
**Τώρα οι θεατές είναι υποχρεωμένοι, για να δουν το σύνολο των αγώνων να πληρώσουν συνδρομή και τον εξοπλισμό στον OTE TV, ο οποίος έχει άρτια εικόνα υψηλού επιπέδου και μεγάλη ομάδα απεσταλμένων
**…ή να δουν κάποιες από τις αναμετρήσεις, ελεύθερα στο φτωχό συγγενή, τον ΑΝΤ1.
**Η …θολή εικόνα του Eurobasket που μεταδίδει ο ΑΝΤ1 και οι αρνητικές κρίσεις των θεατών θα πρέπει να προβληματίσουν τη FIBA που θα έρθει εδώ ξανά τον Οκτώβριο για να συζητήσει τα δικαιώματα της επόμενης 3ετίας.
**Είναι επιτακτική ανάγκη η ΕΡΤ να επιστρέψει στη διεκδίκηση αυτών των αθλητικών δικαιωμάτων που σχετίζονται με τις εθνικές μας ομάδες σε διαφορετικά αθλήματα.
**Το πείραμα, που ξεκίνησε μετά το λουκέτο της ΕΡΤ το 2013, είχε αρνητικά αποτελέσματα.
**Υ.Γ. Πάλι καλά που δεν έβαλε φέτος τη μπασκέτα από τα “Τζάμπο” για να διαφημίσει το τουρνουά ο ΑΝΤ1…
Τελείωσε η διαβούλευση για το σχέδιο Νόμου Παππά
09/09/2015
Με μόλις 177 σχόλια έκλεισε χθες η διαβούλευση για το σχέδιο νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης περί της χορήγησης τηλεοπτικών αδειών. Η διαβούλευση παρατάθηκε κατά 15 ημέρες, έτσι ώστε να έχει το χρόνο και το ΕΣΡ για να παραταθεί, αλλά ως τώρα το συμβούλιο δεν έχει δημόσια τοποθετηθεί. Ο Νίκος Παππάς έχει δεσμευτεί πως στην περίπτωση επανεκλογής του ΣΥΡΙΖΑ, το σχέδιο θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή.
Ο Α. Τσίπρας πρέπει να θωρακίσει την ΕΡΤ
09/09/2015
Αν ο ΣΥΡΙΖΑ επανέλθει στην κυβέρνηση οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα και να προστατέψει την ΕΡΤ. Αυτή τη στιγμή ο φορέας είναι ευάλωτος, καθώς λειτουργεί πάνω στο πλαίσιο της ΝΕΡΙΤ, ένα σχέδιο που είναι αποτέλεσμα εργασίας ανθρώπων, όπως ο Παντελής Καψής, ο Σίμος Κεδίκογλου, ο Ηλίας Μόσιαλος, ο Νίκος Αλιβιζάτος, με τα γνωστά αποτελέσματα. Η ΝΔ, η οποία όταν είχε τη διακυβέρνηση της χώρας επικοινωνούσε απευθείας με την ΕΙΤΗΣΕΕ και τη Digea, έχει υιοθετήσει και πάλι τις θέσεις της, ενώ και οι ευεργετημένοι του Ποταμιού από την ΕΡΤ δεν θα διστάσουν να επιβάλουν και πάλι περιοριστικά μέτρα εναντίον του φορέα.
Χρειάζεται να υπάρξει θεσμική θωράκιση της ΕΡΤ και απελεύθερωση των οικονομικών της πόρων. Αν ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς, έχουν μια τρίτη ευκαιρία (εκλογές 25ης Ιανουαρίου, δημοψήφισμα 4ης Ιουλίου), τότε η ΕΡΤ πρέπει να αποκτήσει και μία δεύτερη.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΜΕ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΚΑΜΕΡΑΜΑΝ
09/09/2015
Την πεζοδρομιακή συμπεριφορά του Κεφαλογιάννη στο πάνελ με τον Σκουρλέτη, άλλο μπουμπούκι κι αυτός, δεν χρειάζεται να τη σχολιάσω. Το έχουν κάνει πολλοί. Αυτό που θέλω να αποκαλύψω είναι τι συνέβη με τον κάμεραμαν της ΕΡΤ, επειδή γράφτηκαν πολλές παπαριές.
Να ενημερώσω κατ΄αρχάς άπαντες τους συμμετέχοντες σε τηλεοπτικά πάνελ, ότι οι κάμερες δεν σβήνουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Στην δε ΕΡΤ καταγράφονται σε κασέτες και σκληρούς δίσκους όλες οι εκπομπές, με τα μπρέικ μαζύ. Επομένως θα πρέπει να μάθει ο κύριος Κεφαλογιάννης πως ότι έχει συμβει στον καυγά του με τον κάμεραν, όταν το τηλεοπτικό κοινό παρακολουθούσε για περίπου ένα τέταρτο διαφημίσεις και τρέιλερ, έχει βιντεοσκοπηθεί. Να τον ενημερώσω επίσης, ότι με τέσσερις κάμερες και ένα γερανό ο χώρος του στούντιο σαρώνεται ολοσχερώς.
Τι συνέβη; Θα σου πω. Εχει «πλακωθεί» με τον Σκουρλέτη, ο Κεφαλογιάννης σε εκπομπή στην ΕΡΤ. Του λέει «τι σκατά έχεις τελειώσει. Εγώ τελείωσα το λόντον σκουλ οφ ικονόμικς» και μερικά ακόμα. Ο συριζαίος ψαρώνει ή θίγεται και σηκώνεται να φύγει. Στο καλό και να μας γράφεις του γνέφει ο υποψήφιος της Νου Δου. Ο συντονιστής της συζήτησης Πάνος Χαρίτος προσπαθεί να κατευνάσει τα πνεύματα και πασάρει διαφημίσεις.
Στο μπρέικ ο Χαρίτος λέει στον Κεφαλογιάννη πως ο ίδιος είναι υπεύθυνος για το ποιοι μένουν και ποιοι φεύγουν στην εκπομπή. Την ίδια ώρα ένας καμεραμάν παίζει με το κινητό του, όχι τόσο συγκινημένος με αυτά που γίνονταν στο χώρο. Τον πιάνει ο Κεφαλογιάννης με την άκρη του ματιού του και τον αρχίζει στα πουστριλίκια. Τον απειλεί πως δεν θα δουν πότε τηλεοπτικό στούντιο ούτε ίδιος ούτε τα εγγόνια του. Ξέρετε το στυλάκι που έχουν οι τζακάτοι πολιτευτές, οι οποίοι έχουν πιάσει τον παπά από τ' αρχίδια και σέρνουν το λαό από τη μύτη.
Γιατί τον μπινελίκωσε; Γιατί ο «σκουλ οφ ικονόμικς» θεώρησε πως ο καμεραμάν τον κατέγραφε με το κινητό του, ενώ παρέμενε εκτός εαυτού στο διάλειμμα. Λες και χρειαζόταν κι άλλα δείγματα το φιλοθεάμον κοινό για να καταλάβει περί τίνος ανδρός πρόκειται.
Δεν πρόλαβε να του πει ο φουκαράς ο οπερατέρ πως έτσι κι αλλοιώς τον «βαράγανε» οι κάμερες. Δεν είχε νόημα. Ο «λόντον σκουλ οφ ικονόμικς» έκανε φλος ρουαγιάλ στο μπινελίκι. Ολα τα άλλα που ακολούθησαν παίχθηκαν στον αέρα και μπορείτε να τα αναζητήσετε στο γιου τιουμπ και στο γουέμπ τιβί της ΕΡΤ.
Στο «Εργάνη» αναγγελίες προσλήψεων - απολύσεων σε ΔΕΚΟ
02 Σεπτεμβρίου 2015
ipallilos-pc-ginaikesΗλεκτρονικά, μέσω του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» του υπουργείου Εργασίας, θα γίνεται από την 1η Οκτωβρίου και μετά, υποχρεωτικά, η αναγγελία προσλήψεων και απολύσεων σε ΔΕΚΟ καθώς και σε επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας ορίζει ότι από σήμερα, Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου και μετά, οι εν λόγω επιχειρήσεις θα μπορούν, προαιρετικά, να δηλώνουν τις αλλαγές στο προσωπικό τους μέσω της ηλεκτρονικής διαδικασίας που προβλέπεται.
Αναλυτικά, στο έγγραφο τονίζονται οι εξής περιπτώσεις, που υποχρεωτικά από τον ερχόμενο μήνα θα πρέπει να ενταχθούν στο σύστημα «Εργάνη». Πρόκειται για εργοδότες που τους έχουν αποδοθεί από το ΙΚΑ περισσότερα από ένα ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) καθώς και για εργοδότες που είχαν απογραφεί αρχικά στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) του ΙΚΑ με λάθος ΑΦΜ. Στη συνέχεια, παρόλο που είχε πραγματοποιηθεί σχετική διόρθωση του ΑΦΜ, δεν κατέστη εφικτή η πρόσβαση και η ηλεκτρονική υποβολή εντύπων στο σύστημα «Εργάνη», λόγω αδυναμίας συγχρονισμού των δύο συστημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Οκτωβρίου και μετά, οι υπηρεσίες του ΣΕΠΕ και του ΟΑΕΔ παύουν για τις ανωτέρω περιπτώσεις εργοδοτών να δέχονται τα αντίστοιχα έντυπα αρμοδιότητάς τους με προσέλευση στην υπηρεσία.
Ετσι, η χειρόγραφη υποβολή στο ΣΕΠΕ ή και τον ΟΑΕΔ, εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών και διαδικασιών, θα ισχύει μέχρι τον πλήρη ηλεκτρονικό συγχρονισμό του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» για τις εξής περιπτώσεις:
• Εργοδοτών που έχουν απογραφεί χωρίς ΑΦΜ στο πληροφοριακό σύστημα του ΙΚΑ (όπως συμβαίνει με τους διαχειριστές πολυκατοικιών).
• Εργοδοτών που δεν έχουν την υποχρέωση απογραφής στο πληροφοριακό σύστημα του ΙΚΑ λόγω του ότι απασχολούν εργαζόμενους που δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ (π.χ. εργάτες γης) και
• Εργοδοτών που διαθέτουν ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου).
Πηγή: kathimerini.gr
ΑΙΣΧΟΣ: Στέλεχος της ΝΔ αποκαλύπτει με προκλητικό τρόπο γιατί ο Σαμαράς έκλεισε την ΕΡΤ
“ Δηλώσεις χωρίς ντροπή ”
Τετάρτη, 09 Σεπτεμβρίου 2015
Σε μια προκλητική δήλωση προχώρησε ο πρόεδρος της Νομαρχιακής Οργάνωσης της Νέας Δημοκρατίας στην Καβάλα Κώστας Ευθυμιάδης, ο οποίος υποστήριξε πως η ΕΡΤ έκλεισε επειδή οι δημοσιογράφοι και οι τεχνικοί της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, δεν στήριξαν την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά.
Ο κ. Ευθυμιάδης, σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό της Καβάλας Center, υποστήριξε πως το «λουκέτο» στην ΕΡΤ μπήκε επειδή «οι δημοσιογράφοι και οι τεχνικοί της, τον τελευταίο χρόνο έδειξαν πως με κανέναν τρόπο δεν ήθελαν να υποστηρίξουν τη νόμιμη κυβερνητική προσπάθεια».
Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Καβάλας, προσέθεσε πως ο λόγος που η ΕΡΤ έκλεισε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ήταν επειδή εάν περνούσε μέσα από ψηφοφορία στη Βουλή, θα υπήρχαν «οι γνωστές συνδικαλιστικές αντιδράσεις», αλλά και «η κωλυσιεργία στο κοινοβούλιο από συγκεκριμένα κόμματα που σε κάθε περίπτωση προτιμούν την αντιπολίτευση από τη δημιουργική κριτική».
Η Ν.Δ. των καναλαρχών
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΗΣ
Με... προεκλογικό βηματισμό Ωραίες οι προγραμματικές θέσεις της Ν.Δ. για τη λειτουργία των καναλιών, αλλά οι πολίτες δεν είναι τόσο βλάκες
08.09.2015
Συντάκτης: Δημήτρης Τρίμης
Όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφερε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση από «μηδενική βάση» των καναλιών, η ΕΙΤΗΣΕΕ (η Ενωση των γνωστών Ομίλων που κατέχουν τα εθνικής εμβέλειας κανάλια και παράλληλα έχουν καταλάβει και διαχειρίζονται μέσω της Digea το τηλεοπτικό σήμα όλων των τηλεοπτικών σταθμών της χώρας) κυκλοφόρησε ένα non paper με την πλήρη παράθεση των επιχειρημάτων της κατά της πολιτικής της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα για τα ΜΜΕ.
Σήμερα η Ν.Δ. επισήμως παρουσίασε τις θέσεις των καναλαρχών δίνοντας στη δημοσιότητα περίληψη του non paper κειμένου των βαρόνων της διαπλοκής. Κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν έπραξε τίποτα για την κατάσταση στα ΜΜΕ και υπογράμμισε τα εξής:
«Η μόνη πολιτική που ασκήθηκε ήταν αυτή της κατασυκοφάντησης της ανεξάρτητης αρχής αρμόδιας για θέματα τηλεπικοινωνιών, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ), και η προσπάθεια χειραγώγησής της. Μοναδικό δείγμα γραφής το Σχέδιο Νόμου για την «αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης...» που δόθηκε στη διαβούλευση, και ευτυχώς δεν προχώρησε, αφού εισάγει μια σειρά διατάξεων, οι οποίες, καταστρατηγούν την πολυφωνία και τον πλουραλισμό, λειτουργούν αναχρονιστικά, δημιουργούν αναρχία και σύγχυση στο ραδιοτηλεοπτικό πεδίο, στηρίζουν το κρατικό μονοπώλιο, ιδίως στον τομέα της ενημέρωσης, και ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό».
Η σημερινή θέση της Ν.Δ. για τα ΜΜΕ έρχεται ως συνέχεια του απίθανου deal που είχε πραγματοποιήσει η συγκυβέρνηση (Σαμαρά, Βενιζέλου) με τους καναλάρχες για την Digea, και με όσα είχαν υποστηρίξει οι ενωμένοι καναλάρχες σε κείμενό τους στις αρχές Αυγούστου ότι «η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης υπέρ των προτεινόμενων ρυθμίσεων δεν συνάδει με το θεσμικό πλαίσιο της ψηφιακής εποχής· ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο έχει ρυθμισθεί ήδη σε απόλυτη αρμονία με τις κοινοτικές οδηγίες και το οποίο η ίδια η πολιτεία έχει υιοθετήσει όπως υποχρεούται ως μέλος της Ε.Ε.». Όσα είπαν, θα ήταν ίσως λογικά αν είχαν γίνει έτσι και κυρίως αν τα έλεγε… κάποιος άλλος. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι ΕΙΤΗΣΕΕ και Digea είναι το ίδιο πράγμα. Τόσο στην ΕΙΤΗΣΕΕ όσο και στην Digea, οι βασικοί παίκτες ή μέτοχοι είναι οι τηλεοπτικοί σταθμοί MEGA, ANT1, ΣΚΑΪ, STAR, ALPHA και ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV, ιδιοκτησίας των γνωστών και «μη εξαιρετέων» (στην κυριολεξία, αν και θα έπρεπε να εξαιρούνται από τα τηλεοπτικά μέσα) Μπόμπολα, Ψυχάρη, Κυριακού, Αλαφούζου, Βαρδινογιάννη και Κοντομηνά.
Οπως λένε λοιπόν, οι καναλάρχες και επαναλαμβάνει στο πρόγραμμά της σήμερα η Ν.Δ., αυτά που θέλει να ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν γίνονται, διότι το θέμα θεωρείται λήξαν, εφόσον τον Φεβρουάριο του 2014 (επί κυβέρνησης Σαμαρά) υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της ρυθμιστικής αρχής (ΕΕΤΤ) και της Digea, έπειτα από διαγωνισμό που προηγήθηκε, με την οποία η Digea ανακηρύχθηκε οριστικά πάροχος δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης για τα επόμενα 15 χρόνια και έκτοτε οι τηλεοπτικοί σταθμοί πληρώνουν στην Digea για την ψηφιακή τους εκπομπή.
Αλλά πώς φτάσαμε στην ανάδειξη της Digea ως αποκλειστικού παρόχου δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης; Ολα έγιναν μέσα από έναν διαγωνισμό-παρωδία που προκηρύχθηκε από την ΕΕΤΤ ύστερα από αλλαγή της ηγεσίας της, 10 ημέρες πριν από την προκήρυξη του «διαγωνισμού». Η Digea κανονικά δεν θα έπρεπε να συμμετάσχει στον «διαγωνισμό» διότι σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς και τους εθνικούς κανονισμούς ο πάροχος δικτύου δεν μπορεί να είναι και πάροχος περιεχομένου. Το ξεπέρασαν, δηλώνοντας ότι δεν είναι ένας αλλά… έξι πάροχοι περιεχομένου, που συγκρότησαν ένα διακριτό νομικό πρόσωπο ως πάροχο δικτύου!
Ύστερα εξασφάλισαν ότι μέσα στις προδιαγραφές του «διαγωνισμού» θα υπήρχαν όροι που θα εμπόδιζαν οποιονδήποτε άλλον να πάρει μέρος στον διαγωνισμό, με πρώτο ένα ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που μόνον η Digea, ως ήδη συγκροτημένη εταιρεία και προσωρινός πάροχος δικτύου, μπορούσε να πλησιάσει.
Ακόμα, όποια υγιής επιχείρηση ήθελε να πάρει μέρος θα ανακάλυπτε ότι οι δυνητικοί πελάτες της είχαν συγκροτήσει κοινοπραξία που θα ήταν ο… ανταγωνιστής της. Ωραίοι νεοφιλελεύθεροι...
Αφού εξασφαλίστηκε ότι δεν θα συμμετάσχει κανένας άλλος στον «διαγωνισμό» - «δημοπρασία», έπρεπε πλέον να τον πάρει η Digea σε καλή τιμή. Καθορίστηκε λοιπόν η τιμή εκκίνησης στα 18,3 εκατομμύρια ευρώ για 15 χρόνια. Και για να ολοκληρωθεί το «έγκλημα», υπήρχε πρόβλεψη ότι αν έρθει ένας μόνο στη «δημοπρασία» την κερδίζει τη δουλειά με την τιμή εκκίνησης, χωρίς να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για ευρύτερη συμμετοχή, όπως γίνεται σε όλους τους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Ωραίες οι προγραμματικές θέσεις της Ν.Δ. για τη λειτουργία των καναλιών, καλή η προσπάθειά της να εμφανιστούν οι βαρόνοι των ΜΜΕ ως θύματα του αριστερού «ολοκληρωτισμού», αλλά οι πολίτες δεν είναι τόσο βλάκες.
Σελίδα 41 από 176