Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.

Σας καλοσωρίζουμε στο διαδικτυακό μας τόπο. Ο τόπος αυτός δημιουργήθηκε και λειτουργεί με σκοπό: - να στεγάσει διαδικτυακά τον ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. - να προβάλλει τον ρόλο των Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΡΤ - να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ενημέρωσης των μελών του συλλόγου.

ertopen.com - Ελεύθερη Ενημέρωση - ERT Open

Στη τελική ευθεία για την ΕΡΤ-Ανακοίνωση Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων για νομοσχέδιο ΕΡΤ‏:

Στη τελική ευθεία για την ΕΡΤ-Ανακοίνωση Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων για νομοσχέδιο ΕΡΤ‏:

12 Μάρτιος 2015

Πρέπει να σπάσουμε τις αλυσίδες

Στη τελική ευθεία για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ με όλες τις δομές της, τους εργαζόμενους στις θέσεις τους και αποκατάσταση της δημοκρατικής τάξης που ανετράπη βιαίως στις 11 Ιουνίου 2013 με το πραξικόπημα του Μαύρου, το νομοσχέδιο, που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση θα μπορούσε -υπό προϋποθέσεις- να αποτελέσει μόνο αφετηρία συζήτησης για την επόμενη μέρα.

Η δικαίωση όμως του αγώνα των εργαζομένων που για 21 μήνες κρατούν ανοιχτή την ΕΡΤ στην κοινωνία , απαιτεί ένα φορέα δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ανεξάρτητο, πλουραλιστικό, ακηδεμόνευτο που θα πρέπει:

-να αξιοποιεί την εμπειρία της αυτοδιαχείρισης των εργαζομένων και με δείκτες ποιότητας να κάνει πράξη την διαφορά απέναντι σε συστημικά σκουπίδια.

-να αποκοπεί εντελώς από τη λογική και το μοντέλο ΔΕΚΟ στην δομή , την λειτουργία, την οργάνωση, τις εργασιακές σχέσεις με αντίστοιχη τροποποίηση του Ν. 3429/2005.

-να διατηρήσει τις δομές και τη ραδιοτηλεοπτική κάλυψη που απαιτούν η γεωστρατηγική θέση της χώρας, το ελληνικό αρχιπέλαγος, η περιφέρεια τα εθνικά θέματα, και η ελληνική ομογένεια, με υπεύθυνη ενημέρωση ψυχαγωγία και πολιτισμό.

-να ανταποκρίνεται στις αποφάσεις και την χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του Συμβουλίου της Ευρώπης.

-με συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων να διασφαλίσει τον ζωτικό ρόλο της ΕΡΤ ως ουσιαστικού παράγοντα για την πλουραλιστική επικοινωνία και ενημέρωση, προσβάσιμη από τον καθένα τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, μέσω της παροχής συνεκτικών προγραμμάτων, τα οποία απαρτίζονται από πληροφόρηση, εκπαίδευση, πολιτισμό και αναψυχή.

-να επαναλειτουργήσουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί (ΕΤ 1, ΝΕΤ, ΕΤ 3) και η ERTWORLD. Να λειτουργήσουν όλοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί (εθνικοί και περιφερειακοί) όπως λειτουργούσαν την 11η Ιουνίου 2013 και διατηρηθήκαν στο δίκτυο της ΕΡΤ-OPEN από εργαζόμενους και αλληλέγγυους. Να διατηρηθεί και να αναδειχθεί σε ιδιαίτερο πόλο ενημέρωσης και προβολής η ΕΤ3, που μετά την εισβολή των ΜΑΤ στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής στις 7-11-2013, αποτέλεσε νησίδα ελευθερίας για τους Εργαζόμενους της ΕΡΤ και του αγώνα τους.

Να υπάρξει άμεσα επανέκδοση του ιστορικού περιοδικού «Ραδιοτηλεόραση».

-- να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι με πλήρη δικαιώματα, με ανοιχτή στο τραπέζι την διεκδίκηση των δεδουλευμένων που οφείλονται και τις αποζημιώσεις,

Ιδιαίτερα κρίσιμο είναι το ζήτημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των δημοσιογράφων που πρέπει να αποκατασταθούν άμεσα , ως προϋπόθεση της ανεξαρτησίας τους αλλά και τήρησης του κώδικα δεοντολογίας. Μόνο την αυτοτέλεια των εργαζομένων στην ενημέρωση δεν υπηρετούν επιχειρησιακές συμβάσεις μνημονιακής προέλευσης και άλλες διατάξεις στο νομοσχέδιο..

Όπως άλλωστε επισημαίνεται σε αναφορά καταγγελία της Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων (2/9/2013) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

«..Ήδη από το 1994 η 4η Ευρωπαϊκή Υπουργική Συνδιάσκεψη για την Πολιτική στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Πράγα, 7-8 Δεκεμβρίου 1994) αναγνώρισε ότι «η δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση προωθεί τις αξίες που αποτελούν το θεμέλιο της πολιτικής, νομικής και κοινωνικής δομής των δημοκρατικών κοινωνιών, και συγκεκριμένα τον σεβασμό για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον πολιτιστικό και πολιτικό πλουραλισμό» και υπογράμμισε «την σημασία της δημόσιας ραδιοφωνίας και τηλεόρασης για τις δημοκρατικές κοινωνίες». 

Οι δημοσιογράφοι πρέπει επίσης να έχουν «επαρκείς συμβάσεις εργασίας που παρέχουν επαρκές επίπεδο κοινωνικής προστασίας, ούτως ώστε να μην συμβιβάζονται ως προς την αμεροληψία και ανεξαρτησία τους» [Κοινοβουλευτική Συνέλευση, Απόφαση 1636 (2008), Δείκτες για τα μέσα σε μια δημοκρατία, σημεία 8.11-8.12]

Οι εργαζόμενοι λοιπόν οφείλουμε να επιμένουμε και για τους λόγους αυτούς αλλά και για να κάνουμε διακριτό στον ελληνικό λαό ότι άλλο πράγμα είναι η ενημέρωση την οποία οφείλουν να υπερασπίζονται οι δημοσιογράφοι και άλλο η κυβερνητική και μνημονιακή προπαγάνδα που παράλληλα με τα συστημικά ΜΜΕ υπηρέτησε το κυβερνητικό μόρφωμα.

12/Ο3/2015

Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων –Ανοιχτή ΕΡΤ

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΩΝ/ΑΚΡΟΑΤΡΙΩΝ & ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ

ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΩΝ/ΑΚΡΟΑΤΡΙΩΝ & ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ

Κατατέθηκε χθες το βράδυ στο Άρθρο Ένα του Νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ το παρακάτω κείμενο που συνδιαμόρφωσαν αλληλέγγυοι/ες και ακροάτριες/ες της ΕΡΤ. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται στο https://www.facebook.com/groups/1598630383682953/

ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΩΝ/ΑΚΡΟΑΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ

Με αφορμή την δημόσια διαβούλευση που είναι σε εξέλιξη για το Νομοσχέδιο που προσπαθεί να αποκαταστήσει το «μαύρο» που έπεσε στην ΕΡΤ, εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο ως ακροάτριες/τες και αλληλέγγυοι/ες της Ελεύθερης ΕΡΤ, νιώθουμε την ανάγκη να καταθέσουμε μερικές θέσεις μας.

Θεωρούμε ότι η αναζήτηση και η κατάκτηση της Αυτοδιαχείρισης που πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα του αγώνα δεν είναι μόνο μια πολύτιμη εμπειρία, αλλά και κατά γενική ομολογία ένα πείραμα λειτουργίας Δημόσιου Φορέα Μαζικής Επικοινωνίας παγκόσμιας εμβέλειας. Σαν συνέπεια αυτού, συμφωνούμε απολύτως με το καθεστώς αυτοδιαχείρισης που διαμορφώθηκε στην ΕΡΤ, το οποίο και ζητάμε να διατηρηθεί και να θεσμοθετηθεί. Παράλληλα είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε διατήρηση του νόμου 4173/2013|ΦΕΚ Α 169-2013, περί σύστασης της ΝΕΡΙΤ ή τμημάτων αυτού. Είμαστε επίσης αντίθετοι στην ΕΡΤ υπό μορφή ΑΕ, αφού αυτή η μορφή είναι εξ ορισμού εμπορική.

Η εμπέδωση της αυτοδιαχείρισης απαιτεί συνεχείς Γενικές Συνελεύσεις με κυρίαρχο αποφασιστικό χαρακτήρα, τόσο σε κάθε ΕΡΑ ή τμήμα της ΕΡΤ, αλλά επίσης και Πανελλήνιες σε τακτά χρονικά διαστήματα, τουλάχιστον 12 ανά έτος, δηλαδή σε μηνιαία βάση.

Για κάθε τοπική ΕΡΑ ή τμήμα, μια τέτοια διαδικασία είναι μάλλον εύκολο να γίνεται ακόμη και καθημερινά ώστε να συντονίζονται οι ενέργειες ή όποτε το σώμα των εργαζομένων το κρίνει απαραίτητο για πιο σημαντικά θέματα. Για τις Πανελλήνιες Γενικές Συνελεύσεις της ΕΡΤ, θα πρέπει να κατοχυρωθεί ότι θα γίνονται σε τακτά διαστήματα και με συγκεκριμένη θεματολογία, για να αποφευχθούν απόπειρες αναβολών, να σπάσει η ανάθεση και να εξαφανιστεί η αποχή. Ως προς τον τρόπο λήψης των αποφάσεων, βρίσκουμε το ψήφισμα της Γ.Σ. της ΕΡΤ3 της 11/06/2014 ως την καλύτερη και πιο συγκεκριμένη έως τώρα πρόταση. (http://www.asyntaxtostypos.org/?cat=46 ).

Συγκεκριμένα, κάθε τομέας (όπως τεχνικοί, δημοσιογράφοι, διοικητικοί) συνεδριάζει επί των θεμάτων αρμοδιότητάς του, ψηφίζει τις αποφάσεις του και τις εφαρμόζει ή τις υποβάλλει στη Γ.Σ. προς έγκριση (με εμπεριστατωμένες μελέτες/θέσεις/αιτιολογήσεις). Εκ των ων ουκ άνευ για να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο, είναι η κατάργηση κάθε είδους ηγεμονίας/πρωτοκαθεδρίας οποιουδήποτε κυβερνητικού ή συνδικαλιστικού φορέα και η θέσπιση του: «one man, one vote», μόνο για τους εργαζόμενους της ΕΡΤ και για κανέναν άλλον «εξωεταιρικό». Το πρώτο βήμα για να γίνει κάτι τέτοιο, είναι να περάσει η διαχείριση του ταμείου των εργαζομένων στα χέρια τους και να υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Επίσης, η κατάργηση των διευθυντικών θέσεων και η αντικατάστασή τους από θέσεις «συντονιστών» (ανά τομέα, ανά υπηρεσία και γενικών) ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΚΛΗΤΩΝ από τη Γ.Σ. των εργαζομένων με πρόταση του 1/10 (ή και λιγότερου) των μελών της Γ.Σ. Η πρότασή μας είναι επίσης να υπάρξει μια Μεικτή Γ.Σ. εργαζομένων-ακροατών/θεατών σε τοπικό επίπεδο.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η αυτοδιοίκηση των περιφερειακών σταθμών. Στο καταστατικό λειτουργίας της, προ μαύρου, ΕΡΤ υπήρχε πρόνοια για αυτοδιοίκηση της κάθε ΕΡΑ, και αυτή πρέπει να θεσμοθετηθεί. (Άρθρο 53, σελίδα 77 «Περιφερειακοί Ραδιοφωνικοί Σταθμοί», http://www.pasimite.gr/…/%CE%A5%CE%A0%CE%97%CE%A1%CE%95%CE%… ).

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι όλες οι περιφερειακές ΕΡΑ πρέπει να διατηρηθούν, να στηριχθούν, να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και σε τεχνικά μέσα. Τα αρκετά τελευταία χρόνια, το προσωπικό τον περιφερειακών σταθμών έχει ελαχιστοποιηθεί, ενώ τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα που διαθέτουν είναι σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό πεπαλαιωμένα και λειτουργούν κυρίως με πατέντες των τεχνικών. Αυτό αφορά τόσο στα μηχανήματα των ίδιων των σταθμών, όσο και στα εκτός αυτών, όπως οι πομποί, οι αναμεταδότες κλπ. Σημειώνουμε ότι πρέπει απαραιτήτως να διατηρηθούν (ή να επαναλειτουργήσουν), να εκσυγχρονιστούν και να ενισχυθούν οι πομποί των Μεσαίων και των Βραχέων κυμάτων. Παράλληλα, ζητάμε να επαναλειτουργήσουν οι πομποί των μεσαίων που είχαν τεθεί σε αχρηστία πολύ πριν το μαύρο -όπως αυτός της Λάρισας, ανενεργός για πάνω από 10 χρόνια. Για τις εγκαταστάσεις, οφείλουμε να επισημάνουμε εδώ τις τεράστιες ζημιές που έχουν προκληθεί σε πομπούς και μηχανήματα από δολιοφθορές, αχρηστία, ασχετοσύνη, αδιαφορία, εγκατάλειψη, καθώς και τις απώλειες από κλοπές και λεηλασίες στις εγκαταστάσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της ΕΡΑ Ρόδου.

Απαιτούμε η έναρξη λειτουργίας της ΕΡΤ να συνοδεύεται από την ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ όλων των περιουσιακών της στοιχείων, κινητών και ακινήτων, ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ, συμπεριλαμβανομένων όσων στο μεταξύ εντάχθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ.

Υποστηρίζουμε ότι οι πόροι της ΕΡΤ πρέπει να προέρχονται μόνο από το ανταποδοτικό τέλος και να τηρείται απαρεγκλίτως και κατά γράμμα ο ορισμός της έννοιας «ανταποδοτικό». Είμαστε τελείως αντίθετοι σε κάθε είδος «χορηγίας» ή διαφημίσεων, διότι πιστεύουμε ότι αποτελούν κερκόπορτα εισόδου της «αγοράς» και ως εκ τούτου αλλοιώνουν το Δημόσιο χαρακτήρα της ΕΡΤ. Να σημειωθεί ότι από τις διαφημίσεις εξαιρούμε τα λεγόμενα κοινωνικά μηνύματα, θεωρώντας ότι μέσα στους σκοπούς και τα καθήκοντα της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης είναι η πάσης φύσεως πληροφόρηση και ενημέρωση των πολιτών.

Είμαστε επίσης αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια εκποίησης περιουσιακών στοιχείων της ΕΡΤ, όπως το Αρχείο, το οποίο και θεωρούμε Κοινό Αγαθό. Η κληρονομιά και η συλλογική πνευματική περιουσία μας ως κοινωνία, δεν δύναται να αποτελεί «προϊόν» προς πώληση ή οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή.

Τέλος, το ανταποδοτικό τέλος οφείλει και πρέπει να αποδίδεται εξ ολοκλήρου στην ΕΡΤ και η διαχείρισή του να γίνεται από συχνά εναλλασσόμενες μεικτές επιτροπές εργαζομένων-ακροατών υπό καθεστώς πλήρους διαφάνειας και συνεχούς ελέγχου. Εάν αυτό γίνει, η ΕΡΤ όχι μόνο δε θα χρειάζεται την ελεύθερη αγορά, αλλά μπορεί να γίνει μαικήνας τεχνών και δημιουργών.

Όσον αφορά στο προσωπικό της ΕΡΤ, η κυρίαρχη γνώμη στους κόλπους μας, είναι ότι οι εργαζόμενοι σε ΔΤ και οι ΝΕΡΙΤ θα έπρεπε να αποκλειστούν, κι αυτό, διότι οι πρώην εργαζόμενοι της ΕΡΤ, που ΕΠΕΛΕΞΑΝ να υπηρετήσουν τα εκτρώματα ΔΤ/ΝΕΡΙΤ, δεν πρόδωσαν μόνο τους συναδέλφους τους εντός ΕΡΤ, αλλά και όλους τους εργαζόμενους αυτής της χώρας. Αποδεχόμενοι τις νέου τύπου συμβάσεις με ό, τι αυτές όριζαν και καταργούσαν, συναίνεσαν στην αυθαιρεσία της εξουσίας, επέτρεψαν και βοήθησαν στην εδραίωση του πιο ακραίου νεοφιλελευθερισμού στην αγορά εργασίας, αποδέχθηκαν την σκλαβοποίηση και ενοικίαση των εργαζομένων, για να μην αναφερθούμε στο απαράδεκτο καθεστώς και τα πεπραγμένα του καναλιού-παραρτήματος του υπουργείου οικονομικών ως προς την ποιότητα της ενημέρωσης («οι καθαρίστριες κινήθηκαν κατά των ΜΑΤ») και της ψυχαγωγίας. Δε θίγουμε καν το ασύμβατο της συνύπαρξης των εργαζομένων του υπουργείου οικονομικών με τους αγωνιζόμενους επί 21 μήνες εργαζομένους της ΕΡΤ στον ίδιο εργασιακό χώρο.

Κατανοώντας όμως τις αντιρρήσεις και ενστάσεις και θέλοντας να αποφευχθούν φαινόμενα «πιστοποιητικού ΕΡΤικών φρονημάτων», προτείνουμε: την επαναπρόσληψη όλων των αγωνιζόμενων ΕΡΤικών και την πρόσληψη όσων εργαζόμενων-αλληλέγγυων το θελήσουν και την εξαίρεσή τους από την αξιολόγηση (δίκην δικαίωσης και αναγνώρισης του αγώνα τους).

Ο αριθμός αυτός είναι κατά πολύ μικρότερος του αριθμού των εργαζομένων στην ΕΡΤ πριν την 11/06/2013. Η κάλυψη των κενών θέσεων που θα προκύψουν να γίνει με διαγωνισμό τύπου ΑΣΕΠ, στον οποίο θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι. Χρονοβόρο ίσως, αλλά σχετικά διαφανές και αποδεκτό ως διαδικασία. Αυτό όσον αφορά σε κενές θέσεις τεχνικού και διοικητικού προσωπικού. Όσον αφορά σε κενές θέσεις δημοσιογράφων-παραγωγών, ας ακολουθηθεί η προ του μαύρου διαδικασία.

Πιστεύουμε ότι αυτή η πρόταση ίσως περιορίσει και τις «τριβές» (το θέτουμε κομψά) μεταξύ αγωνιζόμενων ΕΡΤικών και τυχόν επιτυχόντων ΔΤ/ΝΕΡΙΤών, αφού θα ενέχει στοιχεία αξιοκρατίας. Η όλη διαδικασία είναι όντως χρονοβόρα, αλλά εν τω μεταξύ, η ΕΡΤ μπορεί να λειτουργεί με τους αγωνιζόμενους ΕΡΤικούς και αλληλέγγυους, όπως γίνεται 21 μήνες τώρα.

Αυτό που είναι κομβικό για μας, είναι απ” όλον αυτόν τον αγώνα, τους κόπους, τις θυσίες αγωνιζόμενων ΕΡΤικών και αλληλέγγυων, να προκύψει κάτι καλύτερο από την παλιά ΕΡΤ. Να προκύψει μιά Ραδιοτηλεόραση Δημόσια Ελεύθερη Ανεξάρτητη Αξιόπιστη και Πολυφωνική.

Υποστηρίζουμε ότι στην νέα ΕΡΤ πρέπει να υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής ΑΙΡΕΤΩΝ εκπροσώπων των ακροατών-θεατών, μιας και οι εργαζόμενοί της είναι διαχειριστές και όχι ιδιοκτήτες της. Αυτοί που πιστεύουμε ότι πρέπει να αναλάβουν αυτό το ρόλο, είναι όσοι δεν προσδοκούν ούτε θέση, ούτε αξίωμα, ούτε βήμα, ούτε προβολή, ούτε απολαβές οποιουδήποτε είδους.

Πόσοι απ” αυτούς μπορούν και θέλουν να ασχοληθούν, με δεδομένο ότι πρόκειται για πλήρη απασχόληση και ότι απαιτεί πολύ χρόνο και σκέψη; Ποιές είναι ικανές να κατανοήσουν, να διαχειριστούν, να προστατευθούν από το προσκήνιο και το παρασκήνιο ενός τέτοιου οργανισμού όπως είναι η ΕΡΤ; Πόσες και ποιοί διαθέτουν το ήθος, την ηθική υπόσταση, τις αρχές ώστε ν” αντισταθούν και να απορρίψουν τα οφέλη μιας τέτοιας θέσης, μιας τέτοιας εξουσίας; Αυτά είναι πολύ σημαντικά ερωτήματα στα οποία καλούμε την κοινωνία να βρει τις απαντήσεις.

Ως προς την αναλογία, αυτή θα πρέπει να καθοριστεί από τον αριθμό των εργαζομένων σε κάθε ΕΡΑ καθώς και από τον πληθυσμό της περιοχής που αυτή καλύπτει. Όπως γίνεται κατανοητό, ο αριθμός αυτός θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη κι ακόμη μεγαλύτερος για την Αθήνα.

Επειδή για να είναι αποδεκτή μια τέτοια εκπροσώπηση χρειάζεται μαζική συμμετοχή και οργάνωση σε τοπικό, περιφερειακό και πανελλαδικό επίπεδο, γεγονός πολύ δύσκολο να συμβεί, πιστεύουμε ότι προς το παρόν και μέχρι να βρεθεί κάποιος άλλος, μη διαβλητός ή αμφιλεγόμενος τρόπος, ΚΑΝΕΙΣ δεν δικαιούται να έχει δικαίωμα ψήφου στις Γ.Σ. της ΕΡΤ, δικαιούται όμως να παρίσταται. Θεωρούμε ότι το δίκαιο είναι να εκπροσωπούνται επίσης και οι Έλληνες του εξωτερικού και οι ναυτικοί.

Κλείνοντας θεωρούμε ότι όλες οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις της ΕΡΤ είναι κτήμα της κοινωνίας, πολύ περισσότερο από τότε που κλήθηκε να τις υπερασπιστεί απέναντι στις Κρατικές Δυνάμεις Καταστολής, πράγμα που έπραξε στο ακέραιο, ακόμα και συντηρώντας από το υστέρημά της τα λειτουργικά τους έξοδα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Γι” αυτό το λόγο πιστεύουμε ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να εμποδίζει την πρόσβαση σε αυτές, για οποιονδήποτε λόγο. Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν χώροι όπου θα πρέπει να επικρατούν ειδικές συνθήκες ασφάλειας, λόγω επικίνδυνων ή ευαίσθητων μηχανημάτων ή κάποιας ειδικής εργασίας που πραγματοποιείται εκεί, αλλά αυτοί θα πρέπει να οριστούν ως εξαιρέσεις πρόσβασης για το κοινό και όχι ως ο κανόνας, όπως ίσχυε μέχρι τώρα στα κτήρια και τις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ.

Συνολικά, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η ατράνταχτη αλήθεια ότι η ΕΡΤ ανήκει στην κοινωνία, εργάζεται για την κοινωνία και είναι πάντοτε εντός της κοινωνίας. Αυτή είναι η μόνη εγγύηση ότι δεν θα ξαναβρεθεί αντιμέτωπη με κάποιο «μαύρο» από οποιαδήποτε Κυβέρνηση.

11 Μαρτίου 2015

 

Τί θα γίνει με την επαναλειτουργία της ΕΡΤ

Τί θα γίνει με την επαναλειτουργία της ΕΡΤ

Μαρτίου 11, 2015

Τη μέθοδο των ανεπίσημων σημειωμάτων (non paper) εξακολουθεί να χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για σειρά ζητημάτων που εκκρεμούν, ανάμεσα στα οποία και η προαναγγελθείσα επαναλειτουργία της ΕΡΤ. Όπως προκύπτει από τέτοιο σημείωμα η κυβέρνηση προτίθεται να πάρει σειρά μέτρων για την ΕΡΤ, προκειμένου να αντιμετωπίσει παθογένειες του παρελθόντος και να διαφοροποιηθεί ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας από τον τρόπο λειτουργίας των προηγούμενων ετών.

Τα εννέα μέτρα, προβλέπουν μεταξύ άλλων κατάργηση προνομίων, προκηρύξεις διαγωνισμών για ανάθεση έργου και κοινωνικό έλεγχο της ΕΡΤ. Συνολικά τα μέτρα είναι τα εξής:

1. Κατάργηση προνομίων, περικοπή της σπατάλης των μεικτών και εξωτερικών παραγωγών, καθώς και των κρυφών αμοιβών. Ουσιαστικός οικονομικός έλεγχος των πεπραγμένων του παρελθόντος.

2. Πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου μετά από δημοσίευση προκήρυξης και εφαρμογή των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.

3. Οι όροι του βαθμολογικού και μισθολογικού καθεστώτος του προσωπικού που θα προσλαμβάνεται θα καθορίζονται με επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας. Προσωπικό με συμβάσεις έμμισθης εντολής θα επιλέγεται μετά από δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

4. Η ανάθεση έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα πραγματοποιείται μετά από δημόσια προκήρυξη στον ιστότοπο της ΕΡΤ.

5. Το κόστος έργων και υπηρεσιών που ανατίθενται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του ετήσιου προϋπολογισμού.

6. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ διορίζεται από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

7. Τα 2 μέλη του ΔΣ εκ των εργαζομένων εκλέγονται με άμεση, μυστική και καθολική ψηφοφορία των εργαζομένων της ΕΡΤ.

8. Η ιδιότητα του μέλους του ΔΣ της ΕΡΤ ΑΕ είναι ασυμβίβαστη με άλλο δημόσιο αξίωμα, θέση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή σε διοίκηση συνδικαλιστικών ενώσεων.

9. Θεσμοθετείται κοινωνικός έλεγχος της ΕΡΤ με την -για πρώτη φορά υποχρεωτική- συγκρότηση των Συμβουλίων Κοινωνικού Ελέγχου ανά περιφέρεια.


http://www.dailyopinion.gr/ti-tha-gini-me-tin-epanalitourgia-tis-ert/

 

 

Επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο σχέδιο νόμου με τίτλο: Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920»

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

Πληροφορίες: Τάνια Κατσάνη

 Αθήνα: 11.03.2015

Αρ. Πρωτ.: 509

 

Προς: Υπουργό Επικρατείας Ν. Παππά, αρμόδιο για την ΕΡΤ


Επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο σχέδιο νόμου με τίτλο: Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920»


Κοιν: «Πίνακας Αποδεκτών»


Κύριε Υπουργέ,

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) - που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο δια του Ν.2430/96 (ΦΕΚ 156Α/10.7.96) Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διαθέτουσα σήμερα διαχειριστική επάρκεια Β΄ και Γ΄ Τύπου για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων πράξεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 και διαπίστευση ως φορέας παροχής προγραμμάτων "Δια Βίου Μάθησης"- με την παρούσα επιστολή της καταθέτει τις προτάσεις της επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920». Το παρόν θα αναρτηθεί και υπό τη μορφή σχολίων στη διαβούλευση του υπουργείου Επικρατείας για το νομοσχέδιο.

Η ΕΣΑμεΑ εξέφρασε τη θέση της από την πρώτη ημέρα που έπεσε το «μαύρο» στην ΕΡΤ, χαρακτηρίζοντάς το άδικο και παράνομο. Ως αποτέλεσμα του τρόπου που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε την υπόθεση της ΕΡΤ, τέθηκαν εκτός εργασίας δεκάδες άτομα με αναπηρία και μέλη των οικογενειών τους, που είχαν διοριστεί στην ΕΡΤ με βάση τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει προστασία των ατόμων με αναπηρία και μέσω της ειδικής νομοθεσίας του ν.1648/86 και του ν.2643/98, καθώς επίσης άτομα ειδικών προσόντων όπως οι διερμηνείς Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (με Σ.Α.Χ. ή Σ.Ο.Χ.) όσο και οι γονείς παιδιών με αναπηρία.

Για την ενίσχυση της εφαρμογής των αρχών της διαφάνειας, της συμμετοχικότητας, σημαντική είναι η παράμετρος της δυνατότητας χρήσης του δημόσιου μέσου μαζικής ενημέρωσης από όλους τους πολίτες. Η νέα ΕΡΤ θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών με αναπηρία προκειμένου να μην αποκλείεται η συμμετοχή τους από αυτές.

Έτσι λοιπόν, κατ’ επιταγή:

- της παρ. 2 του άρθρου 4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.»,

- της παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»,

- των παρ. 1 και 2 του Άρθρου 5Α του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με τις οποίες: «Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει…..» και «Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους….»,

- του άρθρου 8 «Αφύπνιση της κοινωνίας» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον μέσω του Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, στο οποίο αναφέρεται το εξής: «1. Τα Κράτη Μέρη αναλαμβάνουν να υιοθετήσουν άμεσα, αποτελεσματικά και κατάλληλα μέτρα: (α)για την αφύπνιση της κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου και του επιπέδου της οικογένειας, σχετικά με τα ΑμεΑ, και να καλλιεργήσουν το σεβασμό για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ΑμεΑ, (β)για να καταπολεμήσουν στερεότυπα, προκαταλήψεις και επιβλαβείς πρακτικές σχετικά με τα ΑμεΑ, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που βασίζονται στο φύλο και στην ηλικία, σε όλους τους τομείς της ζωής. (γ) για να προωθήσουν την αφύπνιση των δυνατοτήτων και των συνεισφορών των ΑμεΑ. 2. Τα μέτρα για την επίτευξη των ανωτέρω περιλαμβάνουν: (α)Το σχεδιασμό και διατήρηση αποτελεσματικών εκστρατειών για την αφύπνιση του κοινού με σκοπό: (i) να καλλιεργήσουν το αίσθημα της αποδοχής των δικαιωμάτων των ΑμεΑ, (ii)να προωθήσουν θετικές αντιλήψεις και μεγαλύτερη κοινωνική αφύπνιση προς τα ΑμεΑ, (iii) να προωθήσουν την αναγνώριση των δεξιοτήτων, προσόντων και ικανοτήτων των ΑμεΑ, και των συνεισφορών τους στο εργασιακό περιβάλλον και στην αγορά εργασίας, (β) την υιοθέτηση, σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, που θα συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά από νεαρή ηλικία, μιας συμπεριφοράς σεβασμού για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, (γ)την ενθάρρυνση όλων των οργάνων των ΜΜΕ να προβάλλουν τα ΑμεΑ κατά τρόπο συνεπή προς το σκοπό της παρούσας Σύμβασης (δ) Την προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων αφύπνισης σχετικά με τα ΑμεΑ και τα δικαιώματα τους.

- του άρθρου 9 «Προσβασιμότητα» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον μέσω του Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, στο οποίο αναφέρεται το εξής: «Προκειμένου να επιτρέψουν στα άτομα με αναπηρίες να ζουν ανεξάρτητα και να συμμετέχουν πλήρως σε όλες τις πτυχές της ζωής, τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρίες την πρόσβαση, σε ίση βάση με τους άλλους, στο φυσικό περιβάλλον, τα μέσα μεταφοράς, την πληροφορία και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορίας και επικοινωνιών και σε άλλες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που είναι ανοικτές ή παρέχονται στο κοινό, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές…»,

- του άρθρου 21 «Ελευθερία έκφρασης και γνώμης και πρόσβαση στην πληροφόρηση» της προαναφερθείσας Διεθνούς Σύμβασης, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι: «Τα Κράτη Μέρη λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι τα ΑμεΑ μπορούν να ασκούν το δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης και γνώμης, συμπεριλαμβανομένης και της ελευθερίας να αναζητούν, να λαμβάνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες σε ίση βάση με τους άλλους και μέσω όλων των ειδών επικοινωνίας της επιλογής τους, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας Σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου και του να: (α) παρέχουν στα ΑμεΑ πληροφόρηση, που προορίζεται για το ευρύτερο κοινό, σε προσβάσιμες μορφές και τεχνολογίες κατάλληλες για διαφορετικά είδη αναπηρίας εν ευθέτω χρόνο και χωρίς πρόσθετό κόστος. (β) αποδέχονται και να διευκολύνουν τη χρήση των νοηματικών γλωσσών, Braille, βοηθητικής και εναλλακτικής επικοινωνίας, και όλων των άλλων προσβάσιμων μέσων, μεθόδων και μορφών επικοινωνίας της επιλογής των ΑμεΑ σε επίσημες συνδιαλλαγές, και (ε) αναγνωρίσουν και προωθήσουν τη χρήση των νοηματικών γλωσσών..»,

-των παρ. 7 και 8 του άρθρου 4 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138 Α'/16.06.2011)7, σύμφωνα με τις οποίες: 7) «Οι φορείς του δημόσιου τομέα διαμορφώνουν την πληροφόρηση και επικοινωνία και εν γένει τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κατά τρόπο, ώστε αυτές να είναι φιλικές προς τον χρήστη, να διασφαλίζουν και να ενισχύουν την ισότητα ως προς την πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες πρόσβασης ορισμένων ομάδων ή ατόμων και ιδίως των ατόμων με αναπηρία» και 8) Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και η διαμόρφωση και προμήθεια των αντίστοιχων πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων και υπηρεσιών πρέπει να γίνεται με γνώμονα τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρίες και τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχετικών υπηρεσιών από αυτά.

- της ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 «Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης», όπου στο Παράρτημα Ι - Ενότητα 7 «Προσβασιμότητα», ΚΥ. 49 και ΚΠ. 27 ορίζεται ότι οι δημόσιοι διαδικτυακοί τόποι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστον «ΑΑ», ενώ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστο «ΑΑΑ»,

H ΕΣΑμεΑ καταθέτει τις προτάσεις της ώστε να καταστεί η νέα ΕΡΤ πλήρως προσβάσιμη, πλουραλιστική, κοιτίδα πολιτισμού και αντικειμενικής ενημέρωσης για ΌΛΟΥΣ και ΌΛΕΣ.

Στο νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ αναφέρεται ότι η νέα δημόσια ραδιοτηλεόραση απευθύνεται προς το ευρύ κοινό και ότι τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα απευθύνονται σε όλα τα τμήματα του πληθυσμού, και για το σκοπό αυτό λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων, ανεξάρτητα από την ακροαματικότητα και θεαματικότητα των εκπομπών αυτών.

Για να καλύψει όμως αυτό το νομοσχέδιο τις ανάγκες της κοινωνικής ομάδας των ατόμων με αναπηρία θα πρέπει στις διατάξεις του να υπάρξει ρητή αναφορά για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στο παραγόμενο περιεχόμενο.

Κατά συνέπεια τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα που θα παραχθούν θα είναι προσβάσιμα και στους κωφούς ή βαρήκοους/τυφλούς ή άτομα με προβλήματα όρασης (π.χ. θα διαθέτουν υπότιτλους, διερμηνεία στη νοηματική, περιγραφή κ.λπ.). Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη κατά το σχεδιασμό και υλοποίηση τηλεοπτικών μηνυμάτων η αναφορά «Making television accessible - G3ict-ITU -November 2011» (βλ. http://www.itu.int/ITU-D/sis/PwDs/Documents/ITU-G3ict%20Making_TV_Accessible_Report_November_2011.pdf )

Βάσει των ανωτέρω, κατ΄ άρθρο προτείνουμε :

Άρθρο 5

Στην παρ. 3 του άρθρου 5 προτείνουμε στο τέλος της παραγράφου μετά τη λέξη νεότητας να προστεθεί και η αναπηρία καθώς και συμπλήρωση εδαφίου όπως ακολουθεί μετά την λέξη αναπηρία. Πρόταση: «Η δημόσια ραδιοτηλεόραση υπηρετεί τις δημοκρατικές (…) της νεότητας και της αναπηρίας. Οι οπτικοακουστικές υπηρεσίες απεικονίζουν τα άτομα με αναπηρίες κατά τρόπο συνεπή με το σκοπό της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (Ν.4074/2012)».

Να προστεθεί στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 5 η ακόλουθη παράγραφος: «Το παραγόμενο περιεχόμενο και η διάθεσή των προγραμμάτων της νέας ραδιοφωνίας, τηλεόρασης ίντερνετ πρέπει να έχει κατάλληλες μορφές εκπομπής ή/και αλληλεπίδρασης για άτομα με αναπηρία, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνταγματική πρόνοια για την πρόσβασή τους στην ενημέρωση. Προς τούτο, η παραγωγή και η διάθεση ψηφιακού περιεχομένου θα υιοθετεί τεχνικές προδιαγραφές για τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, και η ΕΡΤ ΑΕ υποχρεώνεται για τις ανάγκες των ατόμων με προβλήματα ακοής και όρασης στη χρήση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, του υποτιτλισμού και της ακουστικής περιγραφής, ως προδιαγραφή για την προσφορά περιεχομένου».

Ακόμη, η ΕΡΤ συνεργάζεται με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και τους φορείς της, για παράδειγμα με την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας, την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών κλπ., που είναι οι αντιπροσωπευτικότεροι φορείς κοινωνικών ομάδων, ιδιαίτερα σε θέματα στα οποία κατέχουν τεχνογνωσία. Για παράδειγμα για τη δημιουργία, ανάπτυξη και παραγωγή συστήματος υποτιτλισμού σε πραγματικό χρόνο (real time captioning), το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει στη χώρα μας. Αυτό θα διασφαλίσει τη πρόσβαση των κωφών - βαρηκόων σε ζωντανές εκπομπές (π.χ. γεγονότα που αφορούν σε φυσικές καταστροφές ή άλλου υψηλού βαθμού αναγκαίας ενημέρωσης της κοινωνίας).

Επίσης, προτείνουμε τη συγκεκριμένη αλλαγή και προσθήκη μετά το σημείο: «η παραγωγή και η διάθεση ψηφιακού περιεχομένου από την ΕΡΤ ΑΕ “… συμμορφώνονται πλήρως με τις ελέγξιμες Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού έκδοση 2.0 σε επίπεδο προσβασιμότητας τουλάχιστον «ΑΑ» (WCAG 2.0 Level AΑ) αλλά και σε επίπεδο «ΑΑΑ» (WCAG 2.0 Level AΑΑ). Επιπλέον της προηγούμενης συμμόρφωσης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ελέγξιμες Βέλτιστες Πρακτικές του Κινητού Παγκοσμίου Ιστού έκδοση 1.0 (Mobile Web Best Practices 1.0) καθώς και οι Βέλτιστες Πρακτικές Εφαρμογών Κινητού Παγκόσμιου Ιστού (Mobile Web Application Best Practices)”, για τη διασφάλιση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας από άτομα με αναπηρία».

Στην παρ.7 του άρθρου 5 προτείνουμε την προσθήκη παραγράφου ως εξής: «Το βραδινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων θα προβάλλεται με παράλληλη διερμηνεία στην ΕΝΓ από το HD κανάλι».

Στην παρ. 9 του άρθρου 5 προτείνουμε προσθήκη στο τέλος της φράσης «… καθιστά προσβάσιμο το προϊόν της ψηφιοποίησης αυτής μέσω του διαδικτυακού της τόπου» : σύμφωνα με την ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989 «Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης», όπου στο Παράρτημα Ι - Ενότητα 7 «Προσβασιμότητα», ΚΥ. 49 και ΚΠ. 27 ορίζεται ότι οι δημόσιοι διαδικτυακοί τόποι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστον «ΑΑ», ενώ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑ συμμορφώνονται με το πρότυπο «Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού» (WCAG) έκδοση 2.0, σε επίπεδο συμμόρφωσης τουλάχιστο «ΑΑΑ».

Άρθρο 6

Στο τέλος της παρ.2 του άρθρου 6 του νομοσχεδίου προτείνουμε προσθήκη : «στην προβολή της αναπηρίας ως μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και στην εξάλειψη του στίγματος και της διάκρισης λόγω αναπηρίας», βάσει του άρθρου 1 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Στο ίδιο άρθρο (6) ζητάμε να προστεθεί πεδίο ως εξής: «Η ΕΡΤ Α.Ε. υποχρεούται να δημιουργήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα ειδική Υπηρεσία με καθήκον να παρατηρεί και να ελέγχει ότι όλα τα προγράμματα προβάλλουν ορθά τη διάσταση της αναπηρίας ή την ένταξη της διάστασης της αναπηρίας ως μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας στην παραγωγή όλων των προγραμμάτων και την προσβασιμότητά τους από τα άτομα με πρόβλημα όρασης ή ακοής. Ιδρύεται συμβουλευτική γνωμοδοτική Επιτροπή για τα παραπάνω θέματα, στην οποία μετέχουν μεταξύ άλλων και εκπρόσωποι της Ε.Σ.Α.μεΑ.». , η οποία θα αναφέρεται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο ή τον Γενικό Διευθυντή Προγράμματος λόγω του σημαντικού ρόλου της Επιτροπής αυτής.

Άρθρο 13- Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου

Προτείνουμε τη ρητή αναφορά στο νομοσχέδιο για τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία στα Συμβούλια σε κάθε διοικητική περιφέρεια της επικράτειας, ως αντιπροσωπευτικότερης οργάνωσης των ατόμων με αναπηρία, για την τήρηση της βασικής αρχής «Τίποτα για τα άτομα με αναπηρία χωρίς τα άτομα με αναπηρία».

Άρθρο 14

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά την προσθήκη 5ης παραγράφου στο άρθρο 14, ως εξής: «Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της εταιρείας και ο Κανονισμός Προσωπικού διασφαλίζει την εύκολη και ανεμπόδιστη πρόσβαση (φυσική και ηλεκτρονική προσβασιμότητα) όλων των εργαζομένων και των επισκεπτών της εταιρείας, με ή δίχως αναπηρία, στο σύνολο των εγκαταστάσεών της σε όλη την Επικράτεια, σε αντιστοιχία με το άρθρο 9 “Προσβασιμότητα” της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία» καθώς και με τον Ν. 4030/2012/ΦΕΚ 249Α.

Άρθρο 15

Η Ε.Σ.ΑμεΑ. εξέφρασε τη θέση της από την πρώτη ημέρα που έπεσε το «μαύρο» στην ΕΡΤ, χαρακτηρίζοντάς το άδικο και παράνομο. Ως αποτέλεσμα του τρόπου που η προηγούμενη κυβέρνηση χειρίστηκε την υπόθεση της ΕΡΤ, τέθηκαν εκτός εργασίας δεκάδες άτομα με αναπηρία και μέλη των οικογενειών τους που είχαν διοριστεί στην ΕΡΤ με βάση τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει προστασία των ατόμων με αναπηρία και μέσω της ειδικής νομοθεσίας του ν.1648/86 και του ν.2643/98. Η ανωτέρω νομοθεσία διασφαλίζει την ισότιμη επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρία.

Άρθρο 16

Στο υπό προσθήκη Άρθρο 16Α, προτείνουμε να γίνει η παρακάτω τροποποίηση:

1.Οι κάθε είδους συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού καθώς και οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου των διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, οι οποίοι την 11η Ιουνίου 2013 απασχολείτο στην Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. οι οποίες λύθηκαν, καθοιονδήποτε τρόπο, με το άρθρο 3 της υπ’ αριθμόν 02/11.6.2013 κοινής Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό (Β’ 1414), όπως ισχύει αναβιώνουν από την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θεωρούνται εφ’ εξής συμβάσεις που έχουν συναφθεί με την εταιρεία του άρθρου 1 του παρόντος νόμου.

Κύριε Υπουργέ,

Πιστεύουμε ότι θα δείτε σοβαρά και θετικά τις προτάσεις μας. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική μία συνάντηση των εκπροσώπων της Ε.Σ.ΑμεΑ με εσάς και τους συνεργάτες σας, προκειμένου να συζητηθεί αναλυτικά το ανωτέρω πλαίσιο .

Με εκτίμηση

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ

 

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ

 

Πίνακας Αποδεκτών:

-Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας, κ. Αλ. Τσίπρα

-Γραφείο Υπουργού Επικρατείας, κ. Αλ. Φλαμπουράρη

-Γραφείο Γεν. Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης, κ. Χρ. Βερναδάκη

-Φορείς - Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.

 http://www.esaea.gr

 

Ανακοίνωση

Αγία Παρασκευή 9 Μαρτίου 2015

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αντιπροσωπεία του Συλλόγου μας μαζί με τη νομική σύμβουλο, κ. Ντορίνα Κορακά είχε σήμερα συνάντηση με τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Νίκο Παππά.

Είχαμε μια εποικοδομητική συζήτηση πάνω στα θέματα του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190_1920» με το Διευθυντή του Γραφείου του, κ. Παναγιώτη Σκούτα.

Το νομοσχέδιο αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα : http://www.opengov.gr/ypep/?p=207 . Η διάρκεια της διαβούλευσης άρχισε σήμερα και θα περατωθεί την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015 και ώρα 10.00.


 

Ανακοίνωση εκπροσώπων δημοσιογράφων ΕΡΤ για ν/σ που βρίσκεται σε διαβούλευση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΡΤ ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ που αντιστάθηκαν στο μαύρο, το κουρέλιασμα της Δημοκρατίας, τον ευτελισμό της ενημέρωσης θεωρούν την πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ νίκη και δικαίωση του πολύμηνου αγώνα τους. Είναι άλλωστε δικό τους κατόρθωμα και τιμή. Με αυτή την παρακαταθήκη θα προσέλθουν στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής και θα συνεχίσουν το έργο τους στις υπόλοιπες δομές της ΕΡΤ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Με αυτό το αίσθημα υπερηφάνειας θα συναντήσουν πρώην (και σε λίγες ημέρες και πάλι «νυν») συναδέλφους οι οποίοι ελπίζουμε να επιφυλάσσουν τουλάχιστον ένα ευχαριστώ σε εκείνους που πάλεψαν προς όφελος όλων και κατάφεραν την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ ήταν οι πρώτοι που απολύθηκαν εξαιτίας της μνημονιακής λαίλαπας και με την ψήφιση του νόμου θα έχουν τη συμβολική τιμή να είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στις θέσεις τους. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στον άοκνο, επίπονο αλλά μεγαλειώδη αγώνα εκατοντάδων ανθρώπων σε όλη την Ελλάδα. Αυτός ο αγώνας δεν περιορίστηκε σε συντεχνιακές διεκδικήσεις και δεν σταματάει με την ανάκτηση των θέσεων εργασίας. Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για την δημόσια Ραδιοτηλεόραση που ονειρευτήκαμε μαζί με την αλληλέγγυα κοινωνία. Αυτό το όραμα μας έδωσε δύναμη, σχεδόν δύο χρόνια τώρα, αυτό το όραμα θα μας δώσει ώθηση το επόμενο διάστημα κατά το οποίο, όλοι μαζί, θα πρέπει να οικοδομήσουμε πάνω στα συντρίμμια της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης που άφησε πίσω της η συγκυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου.

Το ν/σ που έθεσε σε διαβούλευση ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς είναι το πρώτο βήμα. Συμμετέχουμε δημιουργικά στην δημόσια διαβούλευση προκειμένου να αποσαφηνιστούν ή να τροποποιηθούν προς το βέλτιστο συγκεκριμένες προβλέψεις. Σε αυτή την κατεύθυνση επισημαίνουμε:

Οι δομές της ΕΡΤ

Χρειάζεται αναλυτικότερη και σαφέστερη αναφορά στις δομές της ΕΡΤ που επαναλειτουργούν σε όλη την Ελλάδα, στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδύκτιο τον έντυπο τύπο. Με δεδομένο ότι αναβιώνουν οι εργασιακές σχέσεις, αορίστου χρόνου, των εργαζομένων στην ΕΡΤ στις 11 Ιουνίου του 2013, είναι απαραίτητο να αξιοποιούνται όλοι στο έπακρο, στην υπηρεσία του πολίτη σε κάθε σημείο της Ελλάδας. Ειδικότερα η ΕΡΤ3 που αποτέλεσε πάντα αλλά και κατά την περίοδο του αγώνα, ιδιαίτερης σημασίας πόλο, θα πρέπει να διατηρήσει σημαντικό βαθμό αυτοτέλειας καθώς αυτό διευκολύνει και τη λειτουργία της εταιρειας.

Η εμπειρία της αυτοοργάνωσης – αυτοδιαχείρησης

Το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου διορίζονται προκειμένου να καταστεί εφικτή η άμεση επαναλειτουργία της ΕΡΤ, θα πρέπει να δεσμεύεται από το νόμο ότι σε σύντομο χρόνο θα ξεκινήσει διαβούλευση για την ανασυγκρότηση των υπηρεσιών, του τρόπου λειτουργίας και της διοίκησης της νέας ΕΡΤ με γνώμονα την ανεξαρτησία του Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα και την αξιοποίηση της πολύτιμης εμπειρίας της αυτοοργάνωσης – αυτοδιεύθυνσης των 21 μηνών. Πρόκειται για το «όχημα» που μας «μετέφερε» στην επαναλειτουργία της ΕΡΤ και σύμφωνα και με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης πρέπει να μπολιάσει τη νέα λειτουργία της σε υγιή και στέρεη βάση.

Ο συμψηφισμός και η οικονομική επιβίωση της ΕΡΤ

Η δικαίωση προϋποθέτει και δικαιοσύνη, όχι μόνο για τους εργαζόμενους που αγωνίστηκαν άμισθοι για 21 μήνες άλλα και για τους πολίτες που πλήρωναν 3 ευρώ το μήνα για το κακέκτυπο ΝΕΡΙΤ. Γι’ αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι όσοι έλαβαν πλήρεις αποζημιώσεις, μισθούς από τη ΔΤ και τη ΝΕΡΙΤ και διεκδικούν μισθούς υπερημερίας στα δικαστήρια θα επιστρέψουν τα ποσά που τους αναλογούν σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία. Ο συμψηφισμός απολαβών και οφειλόμενων, λόγω της αναβίωσης, δεν είναι μόνον πράξη δικαιοσύνης αλλά επίσης μέτρο οικονομικής επιβίωσης της εταιρίας η οποία επαναλειτουργεί με όλες τις δομές της κληρονομώντας τα χρέη και τις υπέρογκες συμφωνίες της ΝΕΡΙΤ, με μικρότερο ανταποδοτικό τέλος από αυτό που της αποδιδόταν όταν ήταν σε πλήρη λειτουργία και συνεισφορά πολλών εκατομμυρίων στο πλεόνασμα του κρατικού προυπολογισμού.

Συνεχίζουμε το διάλογο με προτάσεις

Είμαστε σε επαφή με βουλευτές όλων των κομμάτων που ενδιαφέρονται να συμβάλλουν ουσιαστικά, με προτάσεις, κατά την συζήτηση του ν/σ. Στη διαβούλευση που προηγήθηκε, με τον υπουργό και το επιτελείο του, έχουμε καταθέσει αναλυτικές προτάσεις και θα συνεχίσουμε με προτάσεις για τροποποιήσεις και βελτιώσεις επί του σχεδίου νόμου προκειμένου να γίνει πράξη αυτό που παλεύουμε από τις 11 Ιουνίου του 2013 δηλαδή να πάρουμε στα χέρια μας εργαζόμενοι και κοινωνία το δημόσιο αγαθό της Ραδιοτηλεόρασης.

Οι εκπρόσωποι των δημοσιογράφων της ΕΡΤ

Μάχη Νικολάρα – Νίκος Τσιμπίδας

 

Σελίδα 258 από 263

Οκτώμβριος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Κανένα γεγονός

Η σελίδα μας στο Facebook

Facebook Image

Athens - Electronics 2018

Δεν μπορείς να ζητάς από τους άλλους αξιοπρέπεια χωρίς πρώτα απ'όλους εσύ να είσαι αξιοπρεπής.... Κρίμα.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΡΤ HD

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η ημερίδα "Σύστημα Υψηλής Ευκρίνειας HD & ΕΡΤ" την οποία οργάνωσε ο σύλλογός μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Το πληροφοριακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στις παρουσιάσεις των ομιλητών μπορείται να το δείτε εδώ







ΚΕ ΠΑΓΓΑΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ 4.jpg
Image Detail
Α-Δ ΖΑΤΟΥΝΑΣ_7.JPG
Image Detail
GO_TO_TOP