Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.

Σας καλοσωρίζουμε στο διαδικτυακό μας τόπο. Ο τόπος αυτός δημιουργήθηκε και λειτουργεί με σκοπό: - να στεγάσει διαδικτυακά τον ΠΑ.ΣΥ.ΜΗ.ΤΕ. - να προβάλλει τον ρόλο των Μηχανικών και Τεχνικών της ΕΡΤ - να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ενημέρωσης των μελών του συλλόγου.

ertopen.com - Ελεύθερη Ενημέρωση - ERT Open

Μέλη ΔΣ στην ΕΡΤ, χωρίς συνδικαλιστική ιδιότητα

Μέλη ΔΣ στην ΕΡΤ, χωρίς συνδικαλιστική ιδιότητα

17/03/2015

Στον αέρα ως την 1η Μαϊου θα βρίσκεται η ΕΡΤ. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ο υπουργός επικρατείας, Νίκος Παππάς σ τους 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που συνάντησε χθες στη Βουλή, για να τους ενημερώσει σχετικά με το νομοσχέδιο που θα έρθει για συζήτηση στη Βουλή εντός των επομένων ημερών. Κατά την ενημέρωση δεν υπήρξαν ενστάσεις, παρά μόνο διευκρινήσεις. Στο ζήτημα της εκλογής των μελών του ΔΣ της ΕΡΤ από την πλευρά των εργαζομένων, ο Ν. Παππάς είπε πως όποιος αναλάβει θέση θα πρέπει να παραιτηθεί από τη συνδικαλιστική του ιδιότητα.

http://www.typologies.gr

 

Την επόμενη Δευτέρα το νέο ΔΣ στη ΝΕΡΙΤ

Την επόμενη Δευτέρα το νέο ΔΣ στη ΝΕΡΙΤ

17/03/2015

Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου θα οριστεί το νέο ΔΣ στη ΝΕΡΙΤ, με απόφαση του υπουργού Επικρατείας, Νίκου Παππά. Η αλλαγή στη ΝΕΡΙΤ συμπίπτει χρονικά με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα στην Γερμανία και τη συνάντηση με την Καγκελάριο, Άνκελα Μέρκελ. Το νέο ΔΣ θα αναλάβει την ευθύνη μετάβασης από τη ΝΕΡΙΤ στην ΕΡΤ.

http://www.typologies.gr

 

ΕΡΤ: Νομοσχέδιο –γέφυρα, με την κυβέρνηση του «μαύρου»

ΕΡΤ: Νομοσχέδιο –γέφυρα, με την κυβέρνηση του «μαύρου»

Μαρ 16, 2015

________________________________________

του Γεράσιμου Λιβιτσάνου

Το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ προωθεί τη συνέχεια με την ΝΕΡΙΤ και όχι τη ρήξη και μια νέα αρχή

Ακριβώς αυτό αποδεικνύεται στην περίπτωση της ΕΡΤ, όπου αν και προωθείται ένα νομοσχέδιο που προβλέπει την επαναλειτουργία της και την πρόσληψη των απολυμένων εργαζομένων, όχι μόνον δεν παίρνει οριστικό διαζύγιο από το επί δεκαετίες αμαρτωλό καθεστώς λειτουργίας του οργανισμού, αλλά ούτε και από τα δομικά χαρακτηριστικά με τα οποία έστησε την ΝΕΡΙΤ, η κυβέρνηση Σαμαρά. Η ίδια που στις 11 Ιουνίου του 2013 έριξε με δικτατορικό τρόπο το «μαύρο» στον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα, προκαλώντας ένα κίνημα αγανάκτησης και αμφισβήτησης. Έναν σκληρό, πολύμηνο αγώνα με πυρήνα τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, που σε κάποιες εκφάνσεις του έδωσε διαπιστευτήρια εναλλακτικής πολιτικής πρότασης. Οι εργαζόμενοι, έμπρακτα, έδειξαν τον δρόμο με τον οποίο η δημόσια περιουσία-οι υποδομές της ΕΡΤ και οι ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες- μπορούν πραγματικά να αξιοποιηθούν για ωφεληθούν οι αληθινοί δικαιούχοι της, ο λαός και η εργατική τάξη. Απέδειξαν ότι τα μικρόφωνα, οι κονσόλες, οι πομποί και οι κάμερες της αυτοδιαχείρισης μπορούν να γίνουν φωνή και δύναμη της λαϊκής διεκδίκησης, ένας δημόσιος οργανισμός να ζει και να αναπνέει με την κοινωνία ως οργανικό της κομμάτι, να ελέγχεται και να εμπνέεται από αυτήν, να παράγει καθημερινά έναν άλλο, απελευθερωτικό και γνήσιο πολιτισμό.

Όμως αυτή η πολύτιμη παρακαταθήκη, παραμερίστηκε από τους συντάκτες του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ, που βρίσκεται στο καθεστώς της δημόσιας διαβούλευσης και τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ψηφιστεί στην ολομέλεια της Βουλής. Η ανατρεπτική πραγματικότητα που δημιούργησαν με τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, την ΕΡΤ3 και της ΕΡΑ σε κάθε γωνιά της χώρας, προφανώς δεν χωρούσε στον «ρεαλισμό της υποταγής» που διαπνέει το θεσμικό πλαίσιο με βάση το οποίο θα λειτουργήσει ο νέος δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας. Αντίθετα το χαρακτηρίζει η «δημιουργική ασάφεια» των μελλοντικών υπουργικών αποφάσεων που θα το υλοποιήσουν, ένα «πακέτο» συμβιβασμών στο όνομα της ανάγκης άμεσης επαναλειτουργίας και μία «υβριδική» αντίληψη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν (πώς λέμε … «πρόγραμμα γέφυρα»!).

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες νομικές γνώσεις για να καταλάβει κανείς διαβάζοντας το νομοσχέδιο ότι δεν πρόκειται για διατάξεις που δημιουργήθηκαν από μηδενική βάση αλλά για τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου με βάση το οποίο λειτουργεί η σημερινή ΝΕΡΙΤ. Όπως άλλωστε χαρακτηριστικά τονίζεται στην εισηγητική έκθεση «με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου διασφαλίζεται η απρόσκοπτη παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας χωρίς ασυνέχεια» ενώ «αποφεύγονται οι δαιδαλώδεις νομικές και κανονιστικές διαδικασίες και οδηγούμαστε στην ομαλή μετάβαση και λειτουργία του δημόσιου φορέα». Όσον αφορά τους απολυμένους σημειώνεται πως προβλέπεται «η αναβίωση των εργασιακών συμβάσεων αορίστου χρόνου των απολυμένων της 11ης Ιουνίου 2013» αλλά «και η διατήρηση των εργασιακών σχέσεων αορίστου χρόνου των απασχολούμενων στη ΝΕΡΙΤ» αφού αυτή η επιλογή «αποτελεί το ασφαλές ουσιαστικό και νομικό πλαίσιο στελέχωσης του φορέα». Στο ίδιο νομικό πλαίσιο όμως κάθε άλλο παρά αποκλείονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης. Στο νομοσχέδιο προβλέπονται συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, δηλαδή το γνώριμο από το παρελθόν καθεστώς των συμβασιούχων καθώς και «συμβάσεις έμμισθης εντολής» ως μορφές απασχόλησης. Επίσης θα συνεχίσουν υπάρχουν οι περίφημες εξωτερικές παραγωγές αφού ορίζεται ότι επιτρέπεται η ανάθεση έργου παροχής σε νομικά η φυσικά πρόσωπα, το οποίο όμως περιορίζεται στο 25% του συνολικού παραγόμενου έργου.

Όσον αφορά την ανεξαρτησία του τρόπου λειτουργίας από την εισηγητική έκθεση ξεκαθαρίζεται ότι «ο εποπτεύων Υπουργός διατηρεί οργανωτικές και ελεγκτικές εξουσίες, χωρίς να θίγονται οι αρμοδιότητες της ανεξάρτητης αρχής (σ.σ Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης), υποκείμενος σε κάθε περίπτωση σε κοινοβουλευτικό έλεγχο». Σχετικά με την διοίκηση του οργανισμού προβλέπεται Διοικητικό Συμβούλιο 7 μελών. Από αυτά ο πρόεδρος, ο διευθύνοντας σύμβουλος και τρία ακόμη μέλη «διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας που είναι αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης» αφού πρώτα εγκριθούν από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής όπου η κυβέρνηση έχει την πλειοψηφία. Τα υπόλοιπα δύο μέλη εκλέγονται από τους εργαζόμενους.

Ιδιαίτερα ασαφές είναι το ποια τμήματα της ΕΡΤ θα λειτουργήσουν και πότε αφού στο νομοσχέδιο αναφέρεται δυνητικά η δυνατότητα αυτή για το σύνολο των δραστηριοτήτων της ΕΡΤ. Όπως σημειώνεται «η Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. αποτελεί ενιαίο φορέα, ο οποίος μπορεί να περιλαμβάνει τηλεοπτικούς καιραδιοφωνικούς πανελλαδικούς ή και περιφερειακούς σταθμούς, Μουσικά Σύνολα και Χορωδία, καθώς και διαδικτυακούς ιστότοπους, που καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου».

Για την οικονομική διαχείριση της ΕΡΤ ορίζεται με σαφήνεια πως «η οικονομική εξυγίανση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα επιτυγχάνεται μέσω των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών». Η χρηματοδότηση ορίζεται να προέλθει από το «ανταποδοτικό τέλος ύψους τριών ευρώ (3,00 Ευρώ) μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας παρακρατούν προμήθεια 0,5%επί των εισπράξεων». Από την επιβάρυνση αυτή θα εξαιρούνται οι χρήστες των κοινωνικών τιμολογίων της ΔΕΗ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το ανταποδοτικό τέλος είναι δεσμευμένα στον προϋπολογισμό του 2015 τα 100 εκατομμύρια ευρώ για την αποπληρωμένη των υποχρεώσεων προς τους δανειστές.

Τέλος το θέμα των αρχών και του κοινωνικού ελέγχου περιορίζεται σε αόριστες αναφορές στην ανεξαρτησία και την πολυφωνία καθώς και κατά τόπους εθελοντικά Συμβούλια Κοινωνικού Ελέγχου που θα έχουν συμβουλευτικό όμως χαρακτήρα.

Ας μην λογαριάζουμε χωρίς …την DIGEA

Θα ήταν τουλάχιστον αφελές, να εξετάσει κανείς τις εξελίξεις που αφορούν την λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, χωρίς να συνυπολογίσει το συνολικό τοπίο λειτουργίας των ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ένα «πεδίο δόξης λαμπρό» της εγχώριας διαπλοκής και έναν χώρο «στημένο» με γνώμονα την κερδοφορία του κεφαλαίου, και «θωρακισμένο» από σειρά προστατευτικών διατάξεων εκπορευόμενων κατευθείαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια προσεκτική ματιά στα ισχύοντα αποδεικνύει ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή του ραδιοτηλεοπτικού χάρτη από οποιαδήποτε κυβέρνηση χωρίς την ανατροπή του … «κοινοτικού κεκτημένου» των καναλαρχών.

Κομβικό στοιχείο της εξίσωσης, είναι η μονοπωλιακή θέση που κατέχει στην συγκεκριμένη αγορά η περίφημη DIGEA, δηλαδή η εταιρία που εκμεταλλεύεται την πλατφόρμα της ψηφιακής μετάδοσης σήματος. Πρόκειται για την επιχείρηση που συμμετέχουν το MEGA, ο ΑΝΤ1, ο ΣΚΑΙ, ο ALPHA και το κανάλι ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και στην οποία η ΕΡΤ οφείλει να πληρώνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ανά έτος προκειμένου να εκπέμπει. Άλλωστε πολλάκις οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν το κλείσιμο της ΕΡΤ ως «θυσία» στην κερδοφορία της συγκεκριμένης διαπλεκόμενης κοινοπραξίας. Θυμίζουμε ότι η ανάθεση σε αυτήν των ψηφιακών συχνοτήτων προέκυψε από διαγωνισμό για τον οποίο κλήθηκε να καταβάλει μόλις 18 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα 15 χρόνια (περίπου 222.000 ευρώ το έτος) ενώ το ελάχιστο κόστος – σύμφωνα με ανεξάρτητο εκτιμητή- έπρεπε να είναι 715.000.000 ευρώ!. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της η κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει τον διαγωνισμό και να προκηρύξει νέο, από μηδενική βάση.

Μόνο που ακόμη και μια τέτοια κίνηση προβλέπει την αντίθεση με τους μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έδωσαν το «πράσινο φώς» για την διενέργεια του και είναι έτοιμοι να υποδεχθούν θερμά μία προσφυγή της DIGEA. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση που είχε κάνει τον Ιούνιο του 2014 ό τότε αρμόδιος υφυπουργός υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος τονίζοντας πως η κυβέρνηση «γνωστοποίησε το τεύχος προκήρυξης ανάδειξης παρόχου του δικτύου στην καθ’ όλα αρμόδια κατά τον έλεγχο της συμβατότητας της διαδικασίας για το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία απάντησε ότι δεν είχε καμία απολύτως αντίρρηση για το πλαίσιο το οποίο καθορίστηκε». Προφανώς η μέχρι τώρα κυβερνητική πορεία συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανόνες κάθε άλλο παρά εμπνέει εμπιστοσύνη

http://www.pandiera.gr

 

 

ΝΕΡΙΤ: Απάντηση σε δημοσιεύματα

 ΝΕΡΙΤ: Απάντηση σε δημοσιεύματα

ΔΕΥΤΕΡΑ, 16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Σε απάντηση δημοσιευμάτων και αναρτήσεων σχετικά με τον διαγωνισμό για την εκτίμηση ακινήτων που ανήκουν στην κυριότητα της ΝΕΡΙΤ, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι αυτή εξυπηρετεί τις ανάγκες κατάρτισης του ισολογισμού για την πρώτη υπερδωδεκάμηνη χρήση. Επισημαίνεται δε, ότι η διενέργεια του διαγωνισμού έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθμ. 2623/09.12.2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ.

Επομένως, οι αναφορές σε οποιεσδήποτε άλλες προθέσεις της διοίκησης της ΝΕΡΙΤ ως προς την ακίνητη περιουσία της εταιρείας αποτελούν αποτέλεσμα λανθασμένης και προφανώς μη διασταυρωμένης πληροφόρησης των συντακτών επί του θέματος και δεν ανταποκρίνονται επ΄ ουδενί τρόπω στην αλήθεια.

http://company.nerit.gr/deltia-typou/

 

Κλείνει ο πιο "μαύρος" κύκλος της ραδιοτηλεοπτικής Ιστορίας

Κλείνει ο πιο "μαύρος" κύκλος της ραδιοτηλεοπτικής Ιστορίας

15.03.2015

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΟΥΚΑΚΗ

Το ζήτημα της ΕΡΤ είναι ευρύτερο και πολύ κρισιμότερο από το ότι κάποιοι θα ξαναβρούν τη δουλειά τους

Πέρυσι την άνοιξη στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε μια από τις μεγαλύτερες και δυναμικότερες προεκλογικές (για τις ευρωεκλογές του Μαΐου) συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, βαρόμετρο, είπαν πολλοί, για την πρώτη νίκη. Στον σύντομο χαιρετισμό του, προαναγγέλλοντας την έλευση του Αλέξη Τσίπρα στο βήμα, ο συντονιστής της Μεσσηνίας δεν ξέχασε να αναφέρει πως από εκείνο το πρωινό η ΕΡΑ Καλαμάτας ( η πρώτη που έκλεισε και πλιατσικολογήθηκε τη νύχτα της 11ης Ιουνίου 2013 στην πατρίδα του τότε πρωθυπουργού) ήταν και πάλι στον αέρα στους 107,2 στα FM. Η πλατεία, με την αναγγελία του γεγονότος, παραληρούσε από ενθουσιασμό γιατί κι αυτό ήταν ένα σημάδι πως ο αγώνας δυναμώνει, η νίκη και η δικαίωση έρχεται.

Κοντά ένα χρόνο μετά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε πως ένα από τα πρώτα ν/σ που έρχεται στη Βουλή αυτή την εβδομάδα και μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης γεννά δύο πρωταρχικά και απαράγραπτα αποτελέσματα: Επαναλειτουργεί η ΕΡΤ και κλείνει ο πιο «μαύρος» κύκλος της ραδιοτηλεοπτικής ιστορίας μας, αυτός της ΔΤ/ΝΕΡΙΤ. Μπορούν εκατοντάδες εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα να γίνουν οι πρώτοι που θα ξαναβρούν τη δουλειά που τους στέρησε με μια μονοκοντυλιά η μνημονιακή λαίλαπα των Σαμαρά-Βενιζέλου. Από εκεί και μετά, όλα τα υπόλοιπα μπορούν να συζητηθούν, αλλά το βασικό και πρωταρχικό δεν αναιρείται.

Γιατί και πώς επελέγη το συγκεκριμένο ν/σ και η συγκεκριμένη οδός νομοθέτησης της επαναλειτουργίας της ΕΡΤ μπορεί να αφορά ένα κλειστό κύκλο νομικών, οικονομολόγων, τεχνοκρατών, συνδικαλιστών, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αφορά την κοινωνία (η συντριπτική πλειονότητα της οποίας πάλεψε για να μην περάσει το πραξικόπημα της 11ης Ιουνίου 2013 και έκτοτε στάθηκε στο πλευρό των αγωνιζόμενων εργαζόμενων της ΕΡΤ σε όλη τη χώρα) και τη «μεγάλη εικόνα» που θα έχει μπροστά της. Κι αυτή η εικόνα θα είναι η επαναλειτουργία της ΕΡΤ και η πρώτη απόπειρα εργασιακής αποκατάστασης θυμάτων του Μνημονίου.

Ωστόσο, το ζήτημα της ΕΡΤ είναι ευρύτερο και πολύ κρισιμότερο από το ότι κάποιοι θα ξαναβρούν τη δουλειά τους. Με το ελάχιστο ανταποδοτικό τέλος των 3 ευρώ, με το οποίο από το 2014 λειτουργεί η ΝΕΡΙΤ ως κακέκτυπο δημόσιας ραδιοτηλεόρασης (μέγεθος και περιεχόμενο), θα πρέπει να επαναλειτουργήσει ένας ολοκληρωμένος δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας, με όλες τις τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, εθνικής εμβέλειας και περιφερειακές δομές, διαδικτυακό και πολιτιστικό προϊόν. Ταυτόχρονα θα πρέπει να καλυφθεί ένα τερατώδες κενό αντικειμενικής κι αξιόπιστης ενημέρωσης που απαιτεί η ελληνική κοινωνία, αλλά και να δημιουργηθεί ένας πραγματικά δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας που σε τίποτα δεν θα θυμίζει τη «μαύρη παρένθεση» της ΝΕΡΙΤ ούτε και την παλιά «καταδικασμένη» ΕΡΤ της αρπαχτής, της αργομισθίας, της εκάστοτε «κυβερνητικής ντουντούκας».

Μπορούν να γίνουν όλα αυτά; Οι εκατοντάδες άνθρωποι που επί 22 μήνες αγωνίστηκαν σε όλη την Ελλάδα για να ξανανοίξει η ΕΡΤ δηλώνουν την ετοιμότητα και την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν την προσπάθεια, από νέα αφετηρία πλέον, γα να πετύχει το εγχείρημα. Βασικό όπλο και εφόδιο, η περηφάνια και η αξιοπρέπεια με την οποία θα ξαναβρεθούν στη δουλειά τους, πλάι σ΄ εκείνους που από λάθος επιλογή βρέθηκαν να υπηρετούν και να στηρίζουν την πιο «μαύρη» εποχή στα ραδιοτηλεοπτικά μας πράγματα. Κοντά δυο χρόνια αγώνα δεν ήταν μόνο αντικυβερνητική και συντεχνιακή δράση, αλλά και εργαστήρι σκέψης, ιδεών, προτάσεων για τη λειτουργία μιας νέας ΕΡΤ που τώρα ξαναγίνεται πραγματικότητα.

Ένα μόνο παράδειγμα, λόγω έλλειψης χώρου: Αυτό που σήμερα έχει ανάγκη όσο ποτέ η χώρα μας είναι η πολυσυζητημένη «παραγωγική ανασυγκρότησή» της. Σε αυτή την προσπάθεια κομβικό, δυναμικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν οι Περιφερειακές ΕΡΑ, ανακτώντας την αρχική αποστολή τους. Κάθε τόπος διαθέτει τεράστια αποθέματα, στον πρωτογενή τομέα, στον τουρισμό, στον πολιτισμό, στην εκπαίδευση, συνθήκες και δεδομένα άγνωστα στο Ραδιομέγαρο, και στα ιδιωτικά αθηνοκεντρικά κανάλια που μοναδικό τους μέλημα είναι τι γίνεται στο γνωστό «τρίγωνο του Κέντρου» και εσχάτως μεταξύ Αθήνας- Βερολίνου- Βρυξελλών. Αλλά για αυτά και άλλα, σε επόμενο σημείωμα.

http://www.avgi.gr/article/5386722/kleinei-o-pio-mauros-kuklos-tis-radiotileoptikis-istorias

 

 

Η «ακτινογραφία» των οικονομικών της νέας ΕΡΤ

Η «ακτινογραφία» των οικονομικών της νέας ΕΡΤ

16/3/2015

Της Ναταλίας Ανδρικοπούλου

Με ανταποδοτικό τέλος επιπέδου ΝΕΡΙΤ και μισθολόγια μειωμένα κατά 30% σε σχέση με τη παλιά ΕΡΤ σχεδιάζεται η επαναλειτουργία.

Με μείωση του μισθολογικού κόστους σε σχέση με την παλιά ΕΡΤ κατά 30%, διατήρηση του ανταποδοτικού τέλους στα επίπεδα της ΝΕΡΙΤ, και περιορισμό των εξωτερικών παραγωγών στο 25% του ετήσιου προϋπολογισμού του προγράμματος σχεδιάζει η κυβέρνηση την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.

Οπως αναφέρει το σχεδίο νόμου που κατατιθεται στη Βουλή προς συζήτηση, το ανταποδοτικό τέλος παρά τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης για αύξηση στα 4,24 (όσο ήταν επί παλιάς ΕΡΤ) θα παραμείνει στα 3 ευρώ το μήνα, ενώ παράλληλα απευθύνεται πρόσκληση επαναπρόσληψης όλων όσων διατηρούσαν σύμβαση αορίστου χρόνου την μέρα του «λουκέτου».

Η εξειδίκευση των οικονομικών της νέας ΕΡΤ προκύπτει μετά τον ενδελεχή έλεγχο που πραγματοποίησε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους το οποιό σύμφωνα με πληροφορίες κατέληξε στα εξής δεδομένα: το μισθολογικό κόστος ανά άτομο προσδιορίζεται κατά μέσο όρο στις 20.000 ευρώ ετησίως, αντί για 28-30.000 ευρώ που ίσχυε επί παλαιάς ΕΡΤ, καθώς θα πρέπει οι μισθοί να οριστούν με το ίδιο καθεστώς που δόθηκαν αποζημιώσεις, δηλάδη με το ενιαίο μισθολόγιο (και την ΚΥΑ για τους δημοσιογράφους).

Υπολογίζοντας κατά μέσο τον τελικό αριθμό των εργαζομένων στις 2.500 (σ.σ. παρότι αναμένεται να είναι χαμηλότερος), το συνολικό μισθολογικό κόστος θα ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ το αντίστοιχο κόστος με βάση τους μισθούς που ίσχυαν την ημέρα που έκλεισε η ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013, ήταν 75 εκατομμύρια ευρώ. Οπως προκύπτει, η συνολική μείωση θα είναι της τάξεως του 30%.

Το έτερο μεγάλο κόστος που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τα οικονομικά της δημόσιας τηλεόρασης, και αποτελεί σημείο-κλειδί για την οικονομική «ακτινογραφία» της νέας ΕΡΤ είναι το ακριβές ποσό που θα παρακρατηθεί και θα δοθεί στα κρατικά ταμεία για το δημόσιο χρέος, κάτι που δεν προσδιορίζεται στα άρθρα του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου.

Εχουμε και λέμε λοιπόν: Με το ανταποδοτικό στα 3 ευρώ, τα έσοδα της νέας ΕΡΤ θα παραμείνουν στα επίπεδα της ΝΕΡΙΤ, δηλαδή στα 190 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το ποσό της παρακράτησης για το χρέος ανερχόταν στα 90 εκατομμύρια ευρώ ετησιώς, αφήνοντας δηλάδη στη δημόσια τηλεόραση 100 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ΕΡΤ δεσμεύεται αντίστοιχα να συνεισφέρει στην αποπληρωμή του χρέους, το ακριβές ποσό όμως που θα παρακρατηθεί θα εξαρτηθεί από τη γενική διαπραγμάτευση της χώρας και από το ποσοστό του πρωτογενούς πλεονάσματος.

Οπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, για παράδειγμα με πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 1- 1.5%,που αποτελεί το στόχο της κυβέρνησης, το ποσό που θα κληθεί να καταβάλλει η νέα ΕΡΤ στα κρατικά ταμεία θα κυμανθεί περίπου στα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την ταχύτερη δυνατή επαναλειτουργία της ΕΡΤ, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διορισμός της νεάς διοίκησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 23 Μαρτίου.

Την ημέρα εκείνη θα εκδοθεί το ΦΕΚ για το νομοσχέδιο περί ανθρωπιστικής κρίσης στο οποίο περιλαμβάνεται διάταξη για την κατάργηση του Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ, και άρα ανοίγει και τυπικά το δρόμο για την εναλλαγή των διοικήσεων.

Το ερωτηματικό που προκύπτει είναι αν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για να τηρηθεί η διαδικασία που αναφέρεται στο νομοσχέδιο βάσει της οποίας μετά τη δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος και την υποβολή αιτήσεων για την κάλυψη των θέσεων του προέδρου, του Διευθύνοντος Συμβούλου και υπολοίπων πέντε μελων του ΔΣ, ο αρμόδιος Υπουργός Νίκος Παππάς υποβάλει εισήγηση στιν Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας η οποία εγκρίνει τα μέλη και στη συνέχεια ο υπουργός τα διορίζει.

Η εν λόγω διάταξη όπως και αρκετές ακόμα που έχουν προκαλέσει κριτική από την αντιπολίτευση, ενδέχεται να παραλλαχθεί κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή.

http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=400836&catID=108&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=real_gr

 

 

Σελίδα 251 από 263

Ιούνιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Κανένα γεγονός

Η σελίδα μας στο Facebook

Facebook Image

Athens - Electronics 2018

Δεν μπορείς να ζητάς από τους άλλους αξιοπρέπεια χωρίς πρώτα απ'όλους εσύ να είσαι αξιοπρεπής.... Κρίμα.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΡΤ HD

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η ημερίδα "Σύστημα Υψηλής Ευκρίνειας HD & ΕΡΤ" την οποία οργάνωσε ο σύλλογός μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Το πληροφοριακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στις παρουσιάσεις των ομιλητών μπορείται να το δείτε εδώ







ΚΕ ΠΑΓΓΑΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ 6.jpg
Image Detail
Α-Δ ΔΙΔΥΜΩΝ_16.JPG
Image Detail
GO_TO_TOP